Volkkari T4 98vm 2.4 diesel starttiongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tonius
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.1.2014 22:51
Viesti:

Volkkari T4 98vm 2.4 diesel starttiongelma

ViestiKirjoittaja tonius » 12.1.2014 23:08

Moro,

Muilta keskustelupalstoilta sai niin ihmeellisiä vastauksia ''tekijämiehiltä'' että ajattelin, josko täältä irtoaisi apua.

Elikkä tässä ongelman kuvausta: Aamulla starttasi nätisti ja sillä pääsin työpaikan pihaan, kunnes työpäivän jälkeen starttas normaalia pidempään, mutta starttas. Auto lähti käyntiin nätisti samaisena iltana muutaman tunnin sisään.

Autolla ei ajettu viikonloppuna ja auton starttaus oli nihkeää, kolme kertaa jaksoi starttia pyörittää ja simahti, annettiin lisävirtaa ja tuntui syövän normaalia enemmän virtaa, mutta kuitenkin pyöritti starttia ja pakookaasuaki näytti tulevan, ''tum zizi tum zizi tum zizi tum zizi tum zizi tum'', yleensä tekstitse kuvattu äänähdys kiihtyy ja pian auto alkaa hörähtelemään ja lisäämään vauhtia ja starttaa mutta juuri kun oli hörähtämäisillään alkoi sähkönkäry haisemaan ja starttaus hyytyi laakista (ihan kuin oikkari), vedettiin peli poikki ja huomattiin, että akussa plussan puolelta apukaapeli alkanut kärähtämään ja sähköhän siinä kärysi. Kokeiltiin hetken odottelun jälkeen vielä muutaman kerran ja pyöritti startatessa mittareita (aivan kuten akku olisi loppunut, kenties oikkari akussa) näinpä lähdettiin akkua vaihtamaan ja mittariston pyörittely loppui, mutta ei starttaa, ei inahdakkaan, ei mitään, startatessa kuitenkin lyö aina ikäänkuin virrat pois kuin yrittäisi oikkarilla varustettuun starttiin syöttää virtaa.

Tosiaan akku vaihdettiin ja auto saa virtaa... Koska ulkona on ihan perkeleen kylmä ja tuon t4:n kanssa on saanut temuta aina TALVELLA ja juuri kun pakkaset tulee, niin en viitsinyt tällä kertaa etsiä vikaa käsokopelolla vaan ajattelin kysyä ensiksi täältä ja mitämä luulette, voisiko kyseessä olla startin hiilet vaiko koko startti paskana? Solenoidi ei kuulemani mukaan mene tuolla tavoin rikki ja tosiaan sai aijemminkin polttoainetta, pumppasi ja starttasi, mutta ei käynistynyt kunnes joku sanoi itsensä irti ja nyt ei edes inahda.

En ole kokeillut antaa virtaa suoraa startille, koska käsimiehen sotakirjassa startti näytti olevan moottorin pimeällä puolella eikä edessä esillä.

Tosiaan ideoita, ajatuksia, apua ja ehdotuksia...

Ps. Auton saa ostaa vaikka heti pois! 3 000€
http://www.bisnesverkko.fi/classifieds/ ... ustelema-t
Ongelmia autossa on ''sivuoven alalaakerit rikki, takaovien salpa rikki pahvien sisältä, käsijarrun vaijeri rikki ja nyt tuo startti''. Myös muita pikkuvikoja ilmenee jatkuvasti, silti luotettava ja hyvä auto, kun vain olisi talli niin saisi hierottua näyttelykuntoon helposti, mutta parkkipaikalla ei niin helppoa lystiä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa