vw golf 4 gti intercooler
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 4 gti intercooler
Hei kaikille. nyt ois tarkoitus ruveta laittamaan golffiin vähän päivitystä tekniikkaan. isompi cooleri mielessä ja kkk04 fööni ja vähän isommat suuttimet. mitä ootte mieltä tästä setistä?
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A3-A4-A6 ... 53f7a22234
onko ihan ok. vai meneekö rahat hukkaan jos tilaa? tehoa ei nyt ihan älyttömästi olla hakemassa(210-240) jos tuolla setillä saisi.
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A3-A4-A6 ... 53f7a22234
onko ihan ok. vai meneekö rahat hukkaan jos tilaa? tehoa ei nyt ihan älyttömästi olla hakemassa(210-240) jos tuolla setillä saisi.
Jonkin verran etsinyt tietoutta intercoolereiden toiminnasta ja kysellyt neuvoja, mutta silti amatööritiedoilla mutuillaan, viisaammat korjatkoon..
Varmaan tuo on ihan jees, suurempi kenno ja vakiota parempi paikka => tuottaa viileämpää ilmaa kuin vakio.
Virtaavuus on aina hyvä kysymys, joka riippuu kennon koosta, rakenteesta, ahtoputkien reitistä, mutkista jne. Tuossa tosin oli ilmoitettu minkä verran on "painehäviö", mutta mikä on todellisuus?
Kai tässä on omakohtainen "kiinakammo", mutta aina pistää mietityttämään halpojen sarjojen rakenne ja kestävyys. Se, että kennossa ei ilmoiteta mitään valmistajaa, onko nuille mitään takuita, esim. irtoaako kennoista lastuja yms. muita epäkiitollisia osia ajan myötä. Toinen mikä voi olla nuissa sarjoissa on sarjan asennuksen helppous. Vaikka mainostetaan Golffiin käypänä sarjana, niin voi joutua vähän nyhräämään että saa toimimaan ja mahtumaan.
Yhdessä hieman enemmän kilpapuolelle keskityyneessä firmassa intercoolereita tiedustellessani myyjien vastaus oli kiinacoolereille, että "siitä vaan kokeilemaan ja tuhoamaan auto..". Noh, taru ei kerro millaisella käytöllä ja kuinka usein, mutta pistää aina miettimään miksi toinen cooleri maksaa 150 €, yksi 500 € ja toinen 900 €... Pelkkä merkki vai jotain muutakin?
Jos jaksaa metanolin kanssa pelailla, hyviä ovat olleet kommentit metanolivesiruiskusta vakio IC:llä tuollekin tehoreserville.
Varmaan tuo on ihan jees, suurempi kenno ja vakiota parempi paikka => tuottaa viileämpää ilmaa kuin vakio.
Virtaavuus on aina hyvä kysymys, joka riippuu kennon koosta, rakenteesta, ahtoputkien reitistä, mutkista jne. Tuossa tosin oli ilmoitettu minkä verran on "painehäviö", mutta mikä on todellisuus?
Kai tässä on omakohtainen "kiinakammo", mutta aina pistää mietityttämään halpojen sarjojen rakenne ja kestävyys. Se, että kennossa ei ilmoiteta mitään valmistajaa, onko nuille mitään takuita, esim. irtoaako kennoista lastuja yms. muita epäkiitollisia osia ajan myötä. Toinen mikä voi olla nuissa sarjoissa on sarjan asennuksen helppous. Vaikka mainostetaan Golffiin käypänä sarjana, niin voi joutua vähän nyhräämään että saa toimimaan ja mahtumaan.
Yhdessä hieman enemmän kilpapuolelle keskityyneessä firmassa intercoolereita tiedustellessani myyjien vastaus oli kiinacoolereille, että "siitä vaan kokeilemaan ja tuhoamaan auto..". Noh, taru ei kerro millaisella käytöllä ja kuinka usein, mutta pistää aina miettimään miksi toinen cooleri maksaa 150 €, yksi 500 € ja toinen 900 €... Pelkkä merkki vai jotain muutakin?
Jos jaksaa metanolin kanssa pelailla, hyviä ovat olleet kommentit metanolivesiruiskusta vakio IC:llä tuollekin tehoreserville.
Ite käyttäny kolmea eri kiina cooleria eikä kone oo niiden takia hajonnu :D Oon aina putsannu nuo kennot painepesurilla ja paineilmalla ennen käyttöä.
Noille teholukemille tuo ebay setti riittää hyvin ja hinta on houkuttelevan halpa, jos vähänkin istuu paikoilleen.
Ei noiden kiinakennojen jäähdytyskýky yllä samalle tasolle kuin 5x kalliimpi garrett kenno, mutta suurimmalle osalle käyttäjistä riittää varmasti. Itselle myös. Painaviahan nuo ikävä kyllä on..
Noille teholukemille tuo ebay setti riittää hyvin ja hinta on houkuttelevan halpa, jos vähänkin istuu paikoilleen.
Ei noiden kiinakennojen jäähdytyskýky yllä samalle tasolle kuin 5x kalliimpi garrett kenno, mutta suurimmalle osalle käyttäjistä riittää varmasti. Itselle myös. Painaviahan nuo ikävä kyllä on..
joo kyllä jos ruvetaan puhumaan 300-400hp tehoista niin unohtaisin noi halppikset kokonaan. mutta nyt kun ei ruveta hakemaan kun paria kymmentä heppaa enemmän tehoa nyt 196hp. mut ajattelin vaan kysyä et tekiskö tollasella yhtään mitään. kyl se voi olla et tuon setin viel tilaan. mites minkälaisia suuttimia kannattaisi noille tehoille?
Itellä on tommonen samanlainen jäähdytin setti kiinni tällä hetkellä, mitä tuolta Ebay linkin takaa löytyy sekä vakio puskuri + Ilmastointi. Mut ei se sinne kyllä ihan heittämällä mene :) Joutuu puskurin takaa raapimaan kaikki pois ja ne pikku ritilät ei mahdu millään paikalleen enää. Enemmän jos piiloon haluaa niin pitää olla kyllä isompi etupuskuri.
http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... t=3&page=1
http://s10.photobucket.com/user/tesme78 ... t=3&page=1
Muutamia valmiita kittejä:
- Eurojet FMIC (800 $)
- THS Performance FMIC (500 £)
- Turbo-Parts (350 €)
Nuo tuli ensimmäisenä mieleen. Sit on tietysti Forgen sarjaa, jossa hinta karkaa (tämä on ainakin plug & play).
Oma lukunsa myös vakiopaikalle tulevat "suuremmat" IC:t, mutta niiden jäähdytystehosta on monenmoista kokemusta maalimalla.
Melkeinpä lähtisin hommaamaan tuon ensimmäisen linkkisi IC:n ja veistäs siitä sopivan tai sitten hommaa eBaystä universaalin kennon ja rakentaa esim. Motonetin silikoniletkuista & rosteriputkista sille ahtoputkiston. Hintaltaan edukas ja saa mieleisen kun hyvin rakentaa.
Ja onhan näitä pelkkiä kennoja muuallakin, esim:
- Dakside Developments FMIC
- Mishimoto Futurezistä
- Universaalit Katuautosta
Ja uhraisimpa vielä yhden hetken tällekin ajatukselle, ei katsastusmiestäkään saisi vihaiseksi :)
- Eurojet FMIC (800 $)
- THS Performance FMIC (500 £)
- Turbo-Parts (350 €)
Nuo tuli ensimmäisenä mieleen. Sit on tietysti Forgen sarjaa, jossa hinta karkaa (tämä on ainakin plug & play).
Oma lukunsa myös vakiopaikalle tulevat "suuremmat" IC:t, mutta niiden jäähdytystehosta on monenmoista kokemusta maalimalla.
Melkeinpä lähtisin hommaamaan tuon ensimmäisen linkkisi IC:n ja veistäs siitä sopivan tai sitten hommaa eBaystä universaalin kennon ja rakentaa esim. Motonetin silikoniletkuista & rosteriputkista sille ahtoputkiston. Hintaltaan edukas ja saa mieleisen kun hyvin rakentaa.
Ja onhan näitä pelkkiä kennoja muuallakin, esim:
- Dakside Developments FMIC
- Mishimoto Futurezistä
- Universaalit Katuautosta
Ja uhraisimpa vielä yhden hetken tällekin ajatukselle, ei katsastusmiestäkään saisi vihaiseksi :)
Täällä olis kans keväällä tarkoitus askarrella tuollainen eBayn setti keulalle, oli aiemmin kaverin autossa ja istui R32-puskurin taakse ihan nätisti. Itselläkin onneksi sellainen puskin löytyy.
Kesällä lämpimillä ilmoilla huomaa kun auto puutuu pahasti, jospa tuollainen olisi halpa ratkaisu siihen.
Kesällä lämpimillä ilmoilla huomaa kun auto puutuu pahasti, jospa tuollainen olisi halpa ratkaisu siihen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa