Joo elikkäs autosta pimeni molemmat ajovalot ihan mitään kummempia oireilematta.
Parkit ja pitkät toimii, joten päädyin nettiä selailtuani hakemaan uuden katkaisijan.
No, vika ei ratkennut kuitenkaan tällä, eli vieläkään ei lyhkäset suostu palamaan.
Polttimot ehjät, Johdot silmämääräisesti (mitä nyt tuolla ulkona lumisateessa saa tutkailtua) ehjät, sulakkeita katseltu ja todettu nekin ehjiksi yhden vaihtamisen jälkeen.
Elikkäs mistä nyt sitten vikaa etsimään?
Kohta matkailen tallille vikaa tutkimaan, mutta jotain vinkkiä ja ehdotuksia tänne vain ni ei tarvi ihan kaikkea mahdollista miettiä ja turhautua, kiitos!
Olis kuitenkin ihan kiva saada nuo valot toimimaan.
Edit. Kyseessä Gti malli elikkäs h1+h1 umpiot.
APUJA! Golf mk3 ajovalot ei toimi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
?
Eilen tunnin painimisen jälkeen tapahtui jotain edistystä. Mystinen tapaus tää kyllä on, mutta saapi olla nyt sellaisenaan kunnes saa haettua releytykseen kamat.
Eli ensiksi tutkailtiin että johdot on oikeasti ehjät siltä matkalta mitä nyt näki ilman kojelaudan purkua. Ei mitään. Kolmella eri valokatkaisijalla koeteltiin, eikä mitään eroa missään.
Sitten siinä räplätessä poltti myös kuskin puolen parkin -> sulake ehjä. Parkki ei syttynyt enää millään, uudet polttimot ei vaikuttanu mitenkään.
Erinäisten ajovalopolttimoiden läpikäynnin (tarkoituksena oli siis vain vaihtaa kaikki polttimot katsastusta varten) ja umpioiden kopeloinnin jälkeen virrat päälle käännettynä ajovalot alkoivat taas palamaan. ??
Eikä siinä vielä kaikki! Jotenkin mystisesti valot myös a) nousi sille korkeudelle mille niitä on koitettu säätää monta kuukautta ja b) polttimot oli selkeästi kirkkaammat kuin koskaan aiemmin mitkään, eli niille tuli virtaa enemmän.
Voiko siis olla että esimerkiksi tuolla kojelaudan sisällä johtoryppäässä on joku härö johdoissa, jonka vuoksi näihin valoihin on saanu turhautua jo monen monta kertaa? Edellinen omistaja oli vuosi sitten kyllä purkanut kojelautaa vaihdellessaan lämppärikennoja yms. joten siinä samalla tullut jotain valojen johtoihin?
No, näistä ongelmista toivottavasti päästään kunhan nyt vain saa tosiaan haettua tarpeeksi johtoa, sulakkeet + releet.
Tähän liittyen kysymys: mihin kohtaan tuohon katkaisijaan vedän sitten releboxilta piuhan? Vanhoja keskusteluja selannu, mutta kun ei näy enää kuvat kuin harvassa.
Eli ensiksi tutkailtiin että johdot on oikeasti ehjät siltä matkalta mitä nyt näki ilman kojelaudan purkua. Ei mitään. Kolmella eri valokatkaisijalla koeteltiin, eikä mitään eroa missään.
Sitten siinä räplätessä poltti myös kuskin puolen parkin -> sulake ehjä. Parkki ei syttynyt enää millään, uudet polttimot ei vaikuttanu mitenkään.
Erinäisten ajovalopolttimoiden läpikäynnin (tarkoituksena oli siis vain vaihtaa kaikki polttimot katsastusta varten) ja umpioiden kopeloinnin jälkeen virrat päälle käännettynä ajovalot alkoivat taas palamaan. ??
Eikä siinä vielä kaikki! Jotenkin mystisesti valot myös a) nousi sille korkeudelle mille niitä on koitettu säätää monta kuukautta ja b) polttimot oli selkeästi kirkkaammat kuin koskaan aiemmin mitkään, eli niille tuli virtaa enemmän.
Voiko siis olla että esimerkiksi tuolla kojelaudan sisällä johtoryppäässä on joku härö johdoissa, jonka vuoksi näihin valoihin on saanu turhautua jo monen monta kertaa? Edellinen omistaja oli vuosi sitten kyllä purkanut kojelautaa vaihdellessaan lämppärikennoja yms. joten siinä samalla tullut jotain valojen johtoihin?
No, näistä ongelmista toivottavasti päästään kunhan nyt vain saa tosiaan haettua tarpeeksi johtoa, sulakkeet + releet.
Tähän liittyen kysymys: mihin kohtaan tuohon katkaisijaan vedän sitten releboxilta piuhan? Vanhoja keskusteluja selannu, mutta kun ei näy enää kuvat kuin harvassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa