Onko kenelläkään kokemusta 1.8koneen lohkon työstämisestä? Jos oikein olen käsittänyt niin 1.6 ja 1.8 koneen eron joka on mäntien iskunpituus, eli sylinterikoot ovat samat mutta iskunpituutta on lisätty, Jos 1.8 koneeseen vaihtaa 1.6 kampiakselin+jtn muuta ja ottaa jonkinlaisen siivun lohkosta niin sillä pitäis jo irrota lisää tehoja?
Olisi kiva kuulla asiasta enemmän tietäviltä lisää juttua kyseisestä aiheesta!
Golf III 1.8l tekniikan piristys ja lohkon työstö!
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 ja 1.8 lohkot ovat samat, kampiakselin iskunpituus ja mäntien korkeus(?) erona (vai onko veivien pituus, 136 vs 144mm?)
Tässä vähän inffoa (hakuakin olisi toki voinut käyttää...) : http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 69f0e719b7
Itse olen sitä mieltä, että huomattavaan (persdynolla havaittavaan) tehonlisäykseen vaaditaan jo vähintään kannen työstö virtaavammaksi, nokka-akselin vaihto kireämpään, ehkä polttoainelaitteiston muutos johonkin järkevämpään & pakosarjan ja putkiston vaihto virtaavampaan.
Rahaahan tuohon operaatioon menee suhteettoman paljon saavutettuun tehonlisäykseen nähden.
Tässä vähän inffoa (hakuakin olisi toki voinut käyttää...) : http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 69f0e719b7
Itse olen sitä mieltä, että huomattavaan (persdynolla havaittavaan) tehonlisäykseen vaaditaan jo vähintään kannen työstö virtaavammaksi, nokka-akselin vaihto kireämpään, ehkä polttoainelaitteiston muutos johonkin järkevämpään & pakosarjan ja putkiston vaihto virtaavampaan.
Rahaahan tuohon operaatioon menee suhteettoman paljon saavutettuun tehonlisäykseen nähden.
Oliskohan minkälainen projekti vaihtaa 8v 1.8-gtin nokka-akseli tuohon ja onnistuuko se edes?
Ei kauhea rojekti mitä itse kerran vaihdoin gti nokan 1,8 ABS koneeseen.
Venttiilikoppa ja jakopää auki niin siinähä se sit onkin, jotkut sanonut ettei tarvitse jakopäähän koskea mutta itsellä ainakin jako hyppäs siinä vaiheessa kun nokan nappas irti.
Mutta persdynolla hyötysuhde on pyöreä nolla, pelkästään yläkierroksilla oli havaittavissa pienen pieni muutos. Työhön nähden en ole vaihtamassa Gti nokkaa enään noihin kun tuntu vähä turhalta.
E: Kaverilla oli Mk3 Golf ADZ koneella jossa Gti nokka, joku lastu ja peltipakosarja. Sanoi että tehonlisäys vanhaa yli 200tkm ajettuu koneeseen oli jotain 4-6Hepan luokkaa. Vanhasta koneestahan vielä voi melkee suoraan ottaa 10 heppaa pois vakio tehoista. =D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa