Golf III 1.8l tekniikan piristys ja lohkon työstö!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jazka87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 30.12.2013 14:20

Golf III 1.8l tekniikan piristys ja lohkon työstö!

ViestiKirjoittaja Jazka87 » 7.1.2014 11:14

Onko kenelläkään kokemusta 1.8koneen lohkon työstämisestä? Jos oikein olen käsittänyt niin 1.6 ja 1.8 koneen eron joka on mäntien iskunpituus, eli sylinterikoot ovat samat mutta iskunpituutta on lisätty, Jos 1.8 koneeseen vaihtaa 1.6 kampiakselin+jtn muuta ja ottaa jonkinlaisen siivun lohkosta niin sillä pitäis jo irrota lisää tehoja?

Olisi kiva kuulla asiasta enemmän tietäviltä lisää juttua kyseisestä aiheesta!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.1.2014 12:45

1.6 ja 1.8 lohkot ovat samat, kampiakselin iskunpituus ja mäntien korkeus(?) erona (vai onko veivien pituus, 136 vs 144mm?)

Tässä vähän inffoa (hakuakin olisi toki voinut käyttää...) : http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 69f0e719b7

Itse olen sitä mieltä, että huomattavaan (persdynolla havaittavaan) tehonlisäykseen vaaditaan jo vähintään kannen työstö virtaavammaksi, nokka-akselin vaihto kireämpään, ehkä polttoainelaitteiston muutos johonkin järkevämpään & pakosarjan ja putkiston vaihto virtaavampaan.
Rahaahan tuohon operaatioon menee suhteettoman paljon saavutettuun tehonlisäykseen nähden.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.1.2014 14:16

Kyllä ne lohkot 3 korisissa on yleensä erillaiset.

Veivin pituus ei vaikuta iskutilavuuteen.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 7.1.2014 16:14

Juu eikös kakkisgolffissa ole 1.6 ja 1.8 lohkot samat ja noissa kolmoskorisissa tuo 1.6 kone on tehty siitä "pikkulohkosta"?

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 8.1.2014 10:57

3 golffin osalta löytyy molempia 1.6, pikkulohkoa ja isolohkoa. Pikkulohkot huomattavasti yleisempiä.

vet0mies
-
Viestit: 44
Liittynyt: 10.1.2013 7:55

ViestiKirjoittaja vet0mies » 12.1.2014 17:26

mites sitten tuo 2.0 8v (löytyi 3kopan gt pellin alta) onkos siinä miten erilainen lohko kuin 1,6/1,8? mäntä on isompi (82,5) mutta lähinnä tuo lohkon korkeus?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.1.2014 19:22

Korkea lohko kone.

Jazka87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 30.12.2013 14:20

ViestiKirjoittaja Jazka87 » 14.1.2014 14:36

Oliskohan minkälainen projekti vaihtaa 8v 1.8-gtin nokka-akseli tuohon ja onnistuuko se edes?

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

ViestiKirjoittaja Jännämies » 29.1.2014 9:37

Oliskohan minkälainen projekti vaihtaa 8v 1.8-gtin nokka-akseli tuohon ja onnistuuko se edes?


Ei kauhea rojekti mitä itse kerran vaihdoin gti nokan 1,8 ABS koneeseen.
Venttiilikoppa ja jakopää auki niin siinähä se sit onkin, jotkut sanonut ettei tarvitse jakopäähän koskea mutta itsellä ainakin jako hyppäs siinä vaiheessa kun nokan nappas irti.

Mutta persdynolla hyötysuhde on pyöreä nolla, pelkästään yläkierroksilla oli havaittavissa pienen pieni muutos. Työhön nähden en ole vaihtamassa Gti nokkaa enään noihin kun tuntu vähä turhalta.

E: Kaverilla oli Mk3 Golf ADZ koneella jossa Gti nokka, joku lastu ja peltipakosarja. Sanoi että tehonlisäys vanhaa yli 200tkm ajettuu koneeseen oli jotain 4-6Hepan luokkaa. Vanhasta koneestahan vielä voi melkee suoraan ottaa 10 heppaa pois vakio tehoista. =D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa