Henkan Corrado & polo 86c
Valvoja: ffp jäsenet
Henkan Corrado & polo 86c
Terve pitkästä aikaa.
Tuli tässä vähän pidettyä taukoa ffp-foorumista, mutta jotkut saattavat meikäläisen muistaakkin tästä borasta:
affe2
affe3
affe6
Tämän jälkeen omistin hetken aikaa 156 alfa romeon jota myös muokkailtiin hiukan:
FXPHOTO2
Mutta kauaa ei Italian kippo jaksanut viihdyttää ja nyt on paluu tehty VW:n ihmeelliseen maailmaan. Koko lapsuuden haaveena on ollut omistaa G60 corrado, ja nyt kun ne eivät enää mitään maksa niin haave oli helppo toteuttaa. Sopiva aihio löytyikin Kuopion suunnalta.
IMAG0169 by henks044, on Flickr
Mittarissa tällä vm. 91 mustalla kaunokaisella oli 220 tkm ja pelleiltään ja sisustaltaan auto oli todella hyvässä kunnossa. (pahoittelut jo etukäteen kännykkäkuvista)
Kaikkea pientä laitettavaahan autossa oli ja on edelleen, mutta päätin aloittaa pelastusoperaation mittaristosta...
tällainen mittaristo oli edellisen omistajan jäljiltä:
IMAG0158 by henks044, on Flickr
Pakkohan sitä oli ryhtyä purkuhommiin ja samalla tutkia kojelaudan valoja joista mikään ei palanut. syynä tähän oli virheelliset soitinasennukset.
IMAG0175 by henks044, on Flickr
Uusi mittaristoaihio löytyikin saksasta, 35i passatista eikä mittarissakaan ollut kuin 10tkm en emmän.
IMAG0176 by henks044, on Flickr
pitihän tuotakin sitten hiukan muokata joten purkuhommiin päästiin:
IMAG0177 by henks044, on Flickr
IMAG0178 by henks044, on Flickr
IMAG0179 by henks044, on Flickr
LCD-näyttöjen väri tuli vaihdettua samaan syssyyn. Tämä onnistui tekemällä uusi värifiltteri näytön taustavalon eteen.
IMAG0180 by henks044, on Flickr
LCD-näyttöön jäi jotain häikkää, nykyään toimii moitteetta
IMAG0183 by henks044, on Flickr
Sitten oli lamppujen vuoro, toisen umpion lasi oli haljennut
IMAG0184 by henks044, on Flickr
kehys irti
IMAG0185 by henks044, on Flickr
tähän kuntoon umpiot olivat päässeet sisältä
IMAG0187 by henks044, on Flickr
uusi vs vanha
IMAG0189 by henks044, on Flickr
ensiapu löytyi tähän hätään alumiiniteipistä
IMAG0190 by henks044, on Flickr
samalla tuli vedettyä lampun kehykset mustaksi:
IMAG0195 by henks044, on Flickr
lisäksi merkitön maski + g60-lätkä maskiin
IMAG0207 by henks044, on Flickr
Takalasin pyyhin oli varsineen jäänyt jonnekin, joten päätin poistaa loputkin siitä.
IMAG0209 by henks044, on Flickr
(hattuhyllyllä olevat 6x9 kajarit heitän pellolle kun saan aikaiseksi)
IMAG0210 by henks044, on Flickr
Ahdas yleiskuva
IMAG0216 by henks044, on Flickr
Tuli myös joulupyhinä vedeltyä sisusta pesurin kanssa puhtaaksi, tuli hieman tuota likavettä:
IMAG0217 by henks044, on Flickr
Luisin puuratti komistaa sisustaa:
IMAG0218 by henks044, on Flickr
Tuli myös asenneltua autoon Plasmamittaristot ja lämmityksen paneelien valot:
IMAG0220 by henks044, on Flickr
IMAG0221 by henks044, on Flickr
Tässä kaikki mitä on kuukauden sisällä autoon tapahtunut, kokoajan kehitellään jotain ja tarkoitus on saada auto kevääksi omaa silmää miellyttävään kuntoon. :)
Tuli tässä vähän pidettyä taukoa ffp-foorumista, mutta jotkut saattavat meikäläisen muistaakkin tästä borasta:
affe2
affe3
affe6
Tämän jälkeen omistin hetken aikaa 156 alfa romeon jota myös muokkailtiin hiukan:
FXPHOTO2
Mutta kauaa ei Italian kippo jaksanut viihdyttää ja nyt on paluu tehty VW:n ihmeelliseen maailmaan. Koko lapsuuden haaveena on ollut omistaa G60 corrado, ja nyt kun ne eivät enää mitään maksa niin haave oli helppo toteuttaa. Sopiva aihio löytyikin Kuopion suunnalta.
IMAG0169 by henks044, on Flickr
Mittarissa tällä vm. 91 mustalla kaunokaisella oli 220 tkm ja pelleiltään ja sisustaltaan auto oli todella hyvässä kunnossa. (pahoittelut jo etukäteen kännykkäkuvista)
Kaikkea pientä laitettavaahan autossa oli ja on edelleen, mutta päätin aloittaa pelastusoperaation mittaristosta...
tällainen mittaristo oli edellisen omistajan jäljiltä:
IMAG0158 by henks044, on Flickr
Pakkohan sitä oli ryhtyä purkuhommiin ja samalla tutkia kojelaudan valoja joista mikään ei palanut. syynä tähän oli virheelliset soitinasennukset.
IMAG0175 by henks044, on Flickr
Uusi mittaristoaihio löytyikin saksasta, 35i passatista eikä mittarissakaan ollut kuin 10tkm en emmän.
IMAG0176 by henks044, on Flickr
pitihän tuotakin sitten hiukan muokata joten purkuhommiin päästiin:
IMAG0177 by henks044, on Flickr
IMAG0178 by henks044, on Flickr
IMAG0179 by henks044, on Flickr
LCD-näyttöjen väri tuli vaihdettua samaan syssyyn. Tämä onnistui tekemällä uusi värifiltteri näytön taustavalon eteen.
IMAG0180 by henks044, on Flickr
LCD-näyttöön jäi jotain häikkää, nykyään toimii moitteetta
IMAG0183 by henks044, on Flickr
Sitten oli lamppujen vuoro, toisen umpion lasi oli haljennut
IMAG0184 by henks044, on Flickr
kehys irti
IMAG0185 by henks044, on Flickr
tähän kuntoon umpiot olivat päässeet sisältä
IMAG0187 by henks044, on Flickr
uusi vs vanha
IMAG0189 by henks044, on Flickr
ensiapu löytyi tähän hätään alumiiniteipistä
IMAG0190 by henks044, on Flickr
samalla tuli vedettyä lampun kehykset mustaksi:
IMAG0195 by henks044, on Flickr
lisäksi merkitön maski + g60-lätkä maskiin
IMAG0207 by henks044, on Flickr
Takalasin pyyhin oli varsineen jäänyt jonnekin, joten päätin poistaa loputkin siitä.
IMAG0209 by henks044, on Flickr
(hattuhyllyllä olevat 6x9 kajarit heitän pellolle kun saan aikaiseksi)
IMAG0210 by henks044, on Flickr
Ahdas yleiskuva
IMAG0216 by henks044, on Flickr
Tuli myös joulupyhinä vedeltyä sisusta pesurin kanssa puhtaaksi, tuli hieman tuota likavettä:
IMAG0217 by henks044, on Flickr
Luisin puuratti komistaa sisustaa:
IMAG0218 by henks044, on Flickr
Tuli myös asenneltua autoon Plasmamittaristot ja lämmityksen paneelien valot:
IMAG0220 by henks044, on Flickr
IMAG0221 by henks044, on Flickr
Tässä kaikki mitä on kuukauden sisällä autoon tapahtunut, kokoajan kehitellään jotain ja tarkoitus on saada auto kevääksi omaa silmää miellyttävään kuntoon. :)
Viimeksi muokannut henks, 14.3.2015 11:42. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tulikin taas viikonloppuna puuhasteltua auton parissa riittämiin.
Ensin vaihdoin raadon akun, kun edellinen omistaja oli laittanut autoon 60A akun. Samalla vaihdoin terminaalit jo valmiiksi tulevaisuuden hifiasennuksia varten kullattuihin.
Untitled by henks044, on Flickr
Myös virranjakajan kansi vaihtui mustalla kuorella varustettuun malliin.
Untitled by henks044, on Flickr
Samaan hengenvetoon vaihdoin vielä paisuntasäiliönkin uuteen, kun paisarin korkki pullautti o-renkaan pihalle ja auto lykkäsi nesteet pihalle viime viikon kovilla pakkasilla.
Untitled by henks044, on Flickr
Sitten tulikin vähän siistittyä tuota konehuonetta. Tältä konehuone näytti ennen ehostusta, tosin huuhdeltuna jo. Edellinen omistaja oli joskus maalannut venakopan kannen, huonoin tuloksin...
Untitled by henks044, on Flickr
Kopalle näytin nitromorssia ja hiontaa, jolloinka alumiinikoppa saatiin näyttämään tältä:
Untitled by henks044, on Flickr
Samalla kävin suurimman osan konehuoneen liittimistä ja johdoista teipin ja kutistesukan kanssa läpi, putsasin tyhjäkäyntiventtiilin ymsyms. Putsauskeikan ja ehostelun jälkeen konehuone alkoi näyttää tältä:
Untitled by henks044, on Flickr
Tämän jälkeen otin pyyhkijöiden varret työn alle, ne kun olivat kivenhakkaumia ja ruostetta täynnä. vrt. vanha ja uusi:
Untitled by henks044, on Flickr
paikallaan:
Untitled by henks044, on Flickr
Vielä kromirinkelit mittariston kehille:
Untitled by henks044, on Flickr
Millaisella kulutuksella muiden g60:t menee?
Untitled by henks044, on Flickr
Vuotavan pakoputkiston tilalle tilasin Simonssin rosteriputkiston, vielä pitää uusi katti hommata niin saa vaihtaa pakosarjasta lähtien uutta putkea auton alle. Homma tulee olemaan brutaali. Tuollainen pakosarja löytyy jo kotoa
Untitled by henks044, on Flickr
Vielä pari talvifotoa puhtaana:
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Ensin vaihdoin raadon akun, kun edellinen omistaja oli laittanut autoon 60A akun. Samalla vaihdoin terminaalit jo valmiiksi tulevaisuuden hifiasennuksia varten kullattuihin.
Untitled by henks044, on Flickr
Myös virranjakajan kansi vaihtui mustalla kuorella varustettuun malliin.
Untitled by henks044, on Flickr
Samaan hengenvetoon vaihdoin vielä paisuntasäiliönkin uuteen, kun paisarin korkki pullautti o-renkaan pihalle ja auto lykkäsi nesteet pihalle viime viikon kovilla pakkasilla.
Untitled by henks044, on Flickr
Sitten tulikin vähän siistittyä tuota konehuonetta. Tältä konehuone näytti ennen ehostusta, tosin huuhdeltuna jo. Edellinen omistaja oli joskus maalannut venakopan kannen, huonoin tuloksin...
Untitled by henks044, on Flickr
Kopalle näytin nitromorssia ja hiontaa, jolloinka alumiinikoppa saatiin näyttämään tältä:
Untitled by henks044, on Flickr
Samalla kävin suurimman osan konehuoneen liittimistä ja johdoista teipin ja kutistesukan kanssa läpi, putsasin tyhjäkäyntiventtiilin ymsyms. Putsauskeikan ja ehostelun jälkeen konehuone alkoi näyttää tältä:
Untitled by henks044, on Flickr
Tämän jälkeen otin pyyhkijöiden varret työn alle, ne kun olivat kivenhakkaumia ja ruostetta täynnä. vrt. vanha ja uusi:
Untitled by henks044, on Flickr
paikallaan:
Untitled by henks044, on Flickr
Vielä kromirinkelit mittariston kehille:
Untitled by henks044, on Flickr
Millaisella kulutuksella muiden g60:t menee?
Untitled by henks044, on Flickr
Vuotavan pakoputkiston tilalle tilasin Simonssin rosteriputkiston, vielä pitää uusi katti hommata niin saa vaihtaa pakosarjasta lähtien uutta putkea auton alle. Homma tulee olemaan brutaali. Tuollainen pakosarja löytyy jo kotoa
Untitled by henks044, on Flickr
Vielä pari talvifotoa puhtaana:
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Itsellä ainakin istuivat täydellisesti orggisten päälle, ja ruuvinreiätkin olivat oikeilla kohdilla. Hiukan joutui tietysti mittariston koppaa rei'ittämään johtoja varten. Momannilta oli niinkin hyvää palvelua että kun unohdin ottaa lämmityksen säätimille oman invertterin niin laittoivat sen silti pakettiin mukaan ilmaiseksi. Täältä peukku Puolan pojille.
No mitäs se postimies taas toikaan...
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Simons:sin rosteriputkiston, PITÄISI olla ihan bolt-on alkuperäiseen kattiin ja siitä eteenpäin.
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Alpinen soittimen, eli hifinhommatkin voi pikkuhiljaa lyödä käyntiin !
Untitled by henks044, on Flickr
ja vielä kromiset ovenkahvat. Kyllästyin kun kukaan ei mustia kahvoja koskaan löytänyt pimeässä autossa. :D
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Simons:sin rosteriputkiston, PITÄISI olla ihan bolt-on alkuperäiseen kattiin ja siitä eteenpäin.
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Alpinen soittimen, eli hifinhommatkin voi pikkuhiljaa lyödä käyntiin !
Untitled by henks044, on Flickr
ja vielä kromiset ovenkahvat. Kyllästyin kun kukaan ei mustia kahvoja koskaan löytänyt pimeässä autossa. :D
Jotain pikkusta pisteosaa on taas tippunut.
Vähän uudemman volkkarin akkukotelon kansi, tästä pitäisi veistellä sopiva corradoon.
Untitled by henks044, on Flickr
Lisäksi tuli asenneltua kaukosäätöinen keskuslukitus mallia kiina. Oli kyllä niin helppo laittaa kun keskuslukitus oli jo ennestään olemassa, ohjaus/vastaanotinboksi vaan oikeisiin johtoihin kiinni niin toimii kun ihmisen mieli. Osaako joku neuvoa onko näihin lukkosepillä tyhjiä flippiavaimia vai pitääkö tilata jostain tyhjät ja marssia niiden kanssa sepälle teettämään nykkelit?
Untitled by henks044, on Flickr
Ja sitten suurempia uutisia, nimittäin kesävanteista tuli tehtyä tänään kaupat ja kiekoiksi tulee Schmidt modern linet 3-osaisina koossa 16x8 ja 16x9. En tosin tiedä mikä kesä nuo sitten alle saa kun vanteiden kunto on mallia projekti. :D noo eiköhän ne vielä ehdi hieroa nippuun ja pikkuveli saa ruiskia maalit keskiöihin niin pääsee ihmettelemään. Näistä kuvia kun saan ne käsiini.
Vähän uudemman volkkarin akkukotelon kansi, tästä pitäisi veistellä sopiva corradoon.
Untitled by henks044, on Flickr
Lisäksi tuli asenneltua kaukosäätöinen keskuslukitus mallia kiina. Oli kyllä niin helppo laittaa kun keskuslukitus oli jo ennestään olemassa, ohjaus/vastaanotinboksi vaan oikeisiin johtoihin kiinni niin toimii kun ihmisen mieli. Osaako joku neuvoa onko näihin lukkosepillä tyhjiä flippiavaimia vai pitääkö tilata jostain tyhjät ja marssia niiden kanssa sepälle teettämään nykkelit?
Untitled by henks044, on Flickr
Ja sitten suurempia uutisia, nimittäin kesävanteista tuli tehtyä tänään kaupat ja kiekoiksi tulee Schmidt modern linet 3-osaisina koossa 16x8 ja 16x9. En tosin tiedä mikä kesä nuo sitten alle saa kun vanteiden kunto on mallia projekti. :D noo eiköhän ne vielä ehdi hieroa nippuun ja pikkuveli saa ruiskia maalit keskiöihin niin pääsee ihmettelemään. Näistä kuvia kun saan ne käsiini.
Joo oli kuulemma kyselyitä tullut riittävästi :D voit ostaa ne kalliilla pois multa kun oon kunnostanut ne ja jos kyllästyn :D uudet ulkokehät joutuu todennäköisesti ostamaan ja puhaltamaan + maalaamaan tynnyrit ja keskiöt. Mustat tynnyrit, ja vähän pohdiskelin corradon viininpunaista keskiöihin mustilla/kultaisilla pulteilla. Too many options...[/quote]
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Tää Corro on hienompi ku yksikään TT täällä foorumilla, mutta 16 x 9 vanteet on pirun huonot ajettavat jos meinaan ajaa vähän nakkikioskia/abc pidemmälle. Jaksaakohan tuo edes sutia noilla vanteilla? 16x9 vanteilla saa kyllä takakelkan vinoon, niin kai se sitten ainakin hiekalla sutii. Mutta pääasia, että näyttää hyvälle. Jos on rahaa kuin roskaa niin ei tarvi miettiä mitä vannetta laittaa alle.
Ajovaloihin kannattaa tosiaan satsata, aika onnettomat nuo alkuperäiset on. Alpinen hifi ja Corrado on aina kuuluneet yhteen, iso plussa siitä. Etusäleikkö vaihto + rieger helmat, niin hyvä tulee. Siirtymille sitten eri kiekot alle, niin saattaa jopa olla mukava ajettava. Mittaristo tuninki on ehkä vihoviimene kohta mihin kannattaa satsata, öljynpaine yms mittaristot erikseen ok, kunhan ei mene överiksi. Mitenköhän tuo puuratti, tuleeko tikkuja hampaisiin jos ajaa nokkapusun?
Ajovaloihin kannattaa tosiaan satsata, aika onnettomat nuo alkuperäiset on. Alpinen hifi ja Corrado on aina kuuluneet yhteen, iso plussa siitä. Etusäleikkö vaihto + rieger helmat, niin hyvä tulee. Siirtymille sitten eri kiekot alle, niin saattaa jopa olla mukava ajettava. Mittaristo tuninki on ehkä vihoviimene kohta mihin kannattaa satsata, öljynpaine yms mittaristot erikseen ok, kunhan ei mene överiksi. Mitenköhän tuo puuratti, tuleeko tikkuja hampaisiin jos ajaa nokkapusun?
Tää Corro on hienompi ku yksikään TT täällä foorumilla, mutta 16 x 9 vanteet on pirun huonot ajettavat jos meinaan ajaa vähän nakkikioskia/abc pidemmälle. Jaksaakohan tuo edes sutia noilla vanteilla? 16x9 vanteilla saa kyllä takakelkan vinoon, niin kai se sitten ainakin hiekalla sutii. Mutta pääasia, että näyttää hyvälle. Jos on rahaa kuin roskaa niin ei tarvi miettiä mitä vannetta laittaa alle.
Ajovaloihin kannattaa tosiaan satsata, aika onnettomat nuo alkuperäiset on. Alpinen hifi ja Corrado on aina kuuluneet yhteen, iso plussa siitä. Etusäleikkö vaihto + rieger helmat, niin hyvä tulee. Siirtymille sitten eri kiekot alle, niin saattaa jopa olla mukava ajettava. Mittaristo tuninki on ehkä vihoviimene kohta mihin kannattaa satsata, öljynpaine yms mittaristot erikseen ok, kunhan ei mene överiksi. Mitenköhän tuo puuratti, tuleeko tikkuja hampaisiin jos ajaa nokkapusun?
Ei tästä mitään mukavaa ajettavaa kyllä ole missään tapauksessa tulossa, vaan vähäisille kilometreille tarkoitettu kesärassi. :) Nuo corradon takakaaret on niin julmat että kyllä siellä vähintään se 9-leveä vanne täytyy olla jotta näyttää hyvältä ja ne kioskin pikkutytöt tykkäävät. Ajovaloja olen miettinyt mutta on niin onnettoman näköisiä nuo aftermarket-umpiot corradoon että pysyttelen kyllä orggiksissa ja mahdollisesti istutan h4-projektorit umpioihin jos saan aikaiseksi. korimuutoksia ei juurikaan ole tulossa, vaan pyritään pitämään mahd. orggiksena pienillä höystöillä tietysti.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Ok, olen aina ihmetellyt mitä tuo café racer tarkoittaa, niin olisiko sitten tämä Corrado Café Racer Edition?
Mitenkäs tuo alusta onko vielä tulossa kelta/kullattua vähän laadukkaampaa iskaria?
Vanteet olisi kyllä olla tuuman-kahden huulella ja jos 16 x 9, niin sitten ET 15. Tästä on ollut aiemminkin tällä foorumilla puhetta että Corrado vaatii aina huulivanteet alle että näyttäisi edes joltain. Oma mielipide on että 15 x 7 ET25 huulivanteet on paras vaihtoehto ajettavuuden kannalta ja ovat vielä ihan hyvännäköiset jos auto on aivan tontissa.
Oliko putkisto 2,25" vai mikä? Paljonko olisi ollut Remuksen auspuffi kalliimpi?
Valot tosiaan kannattaa releyttää niin näkee edes jotain pimeällä ajettaessa.
On hienoa että joku on niin pedantti kaveri että jaksaa laittaa kaikki yksityiskohdat viimeisen päälle. Corrado & Autokuume, hyvä tulee.
Mitenkäs tuo alusta onko vielä tulossa kelta/kullattua vähän laadukkaampaa iskaria?
Vanteet olisi kyllä olla tuuman-kahden huulella ja jos 16 x 9, niin sitten ET 15. Tästä on ollut aiemminkin tällä foorumilla puhetta että Corrado vaatii aina huulivanteet alle että näyttäisi edes joltain. Oma mielipide on että 15 x 7 ET25 huulivanteet on paras vaihtoehto ajettavuuden kannalta ja ovat vielä ihan hyvännäköiset jos auto on aivan tontissa.
Oliko putkisto 2,25" vai mikä? Paljonko olisi ollut Remuksen auspuffi kalliimpi?
Valot tosiaan kannattaa releyttää niin näkee edes jotain pimeällä ajettaessa.
On hienoa että joku on niin pedantti kaveri että jaksaa laittaa kaikki yksityiskohdat viimeisen päälle. Corrado & Autokuume, hyvä tulee.
Ok, olen aina ihmetellyt mitä tuo café racer tarkoittaa, niin olisiko sitten tämä Corrado Café Racer Edition?
Mitenkäs tuo alusta onko vielä tulossa kelta/kullattua vähän laadukkaampaa iskaria?
Vanteet olisi kyllä olla tuuman-kahden huulella ja jos 16 x 9, niin sitten ET 15. Tästä on ollut aiemminkin tällä foorumilla puhetta että Corrado vaatii aina huulivanteet alle että näyttäisi edes joltain. Oma mielipide on että 15 x 7 ET25 huulivanteet on paras vaihtoehto ajettavuuden kannalta ja ovat vielä ihan hyvännäköiset jos auto on aivan tontissa.
Oliko putkisto 2,25" vai mikä? Paljonko olisi ollut Remuksen auspuffi kalliimpi?
Valot tosiaan kannattaa releyttää niin näkee edes jotain pimeällä ajettaessa.
On hienoa että joku on niin pedantti kaveri että jaksaa laittaa kaikki yksityiskohdat viimeisen päälle. Corrado & Autokuume, hyvä tulee.
Kai tästä joku kuppikihveli tulee :D aika kaukana sitten raaserista vielä, kun ahdinhuollon saa tehtyä niin jos parisataa kaakkia tästä ottaisi irti, piisaa mulle. Ainakin alkuun. Alustaa miettinyt jo kyllä, mutta en oikein tiedä onko järkeä ostaa mitään tonnin alustaa kun auto tulee kuitenkin aika alas niin jokainen alusta on siinä kohtaa joko kova tai päästää kaaret renkaisiin kiinni. Ilmoja lukuunottamatta. Noo, katsotaan, katsotaan.
Nuo takavanteethan ovat 16x9ET20 ja etuset 16x8ET30, tosin voi olla että joutuu uudet kehät tilaamaan niin saa samalla leveyttä lisää. 2,5tuumaa taisi olla putkiston halkaisija, ja kyllä se remus olisi kallis ollut, melkein tuplat. Tosin tuo oli kyllä joku supertarjous millä simonssin sain.
Valoista tuli yllättävän hyvät jo pelkällä kunnostuksella ja putsauksella. Ei ainakaan omien edellisten autojen valoihin verrattuna mitään erityisen huonoa.
Kävin tänään kysymässä avaimia lukkosepältä ja käskivät hankkia aihiot itse !
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
No uskallatkos ja kehtaatkos kertoa mitä tuo Simonssin putki tuli loppupelissä maksamaan? Mistäs meinasit uuden katin löytää? Mahtaa olla hintaa. VW kun on lopettanut monien G60 alkup varaosien toimituksen kokonaan. Esim alkup öljynsuodatinta ei enää VW merkkiliikkeestä saa.
Jokohan vihdoinkin olisi kauan odotettu Corradojen arvonnousu alkanut? Ainakin nettiautosta ovat huvenneet nuo tonnin - puolentoista- kahden Corradot. Oma mielipide että G60 tekniikalla, alle 220tkm rullattu, ahdinhuollettu ja muutenkin ok-kuntoinen auto, niin hintapyynti pitäisi olla järjestään min 3500€-4000€. Tietty aina jollekkin tulee pikainen käsirahan tarve, niin kyllä alle 2000€ Corradoja saattaa silloin tällöin tulla vastaan.
Jokohan vihdoinkin olisi kauan odotettu Corradojen arvonnousu alkanut? Ainakin nettiautosta ovat huvenneet nuo tonnin - puolentoista- kahden Corradot. Oma mielipide että G60 tekniikalla, alle 220tkm rullattu, ahdinhuollettu ja muutenkin ok-kuntoinen auto, niin hintapyynti pitäisi olla järjestään min 3500€-4000€. Tietty aina jollekkin tulee pikainen käsirahan tarve, niin kyllä alle 2000€ Corradoja saattaa silloin tällöin tulla vastaan.
No uskallatkos ja kehtaatkos kertoa mitä tuo Simonssin putki tuli loppupelissä maksamaan? Mistäs meinasit uuden katin löytää? Mahtaa olla hintaa. VW kun on lopettanut monien G60 alkup varaosien toimituksen kokonaan. Esim alkup öljynsuodatinta ei enää VW merkkiliikkeestä saa.
Jokohan vihdoinkin olisi kauan odotettu Corradojen arvonnousu alkanut? Ainakin nettiautosta ovat huvenneet nuo tonnin - puolentoista- kahden Corradot. Oma mielipide että G60 tekniikalla, alle 220tkm rullattu, ahdinhuollettu ja muutenkin ok-kuntoinen auto, niin hintapyynti pitäisi olla järjestään min 3500€-4000€. Tietty aina jollekkin tulee pikainen käsirahan tarve, niin kyllä alle 2000€ Corradoja saattaa silloin tällöin tulla vastaan.
Putkisto oli karvan alle 400€, omasta mielestä kuitenkin vielä edullinen. Katsotaan mikä on mielipide siinä kohtaa kun yrittää paikalleen eikä sovi :D mutta kun ottaa huomioon että kaikki asennustarvikkeet uusine kannatinkoukkuineen ja kumeineen klemmareineen ja tiivisteineen tuli mukana niin varmasti hintansa väärti. Tuo vaan huolestuttaa että tuossa uudessa peltipakosarjassa ei ole joustopätkää ollenkaan. Tarviiko tämä putkisto välttämättä sellaista?
Siinähän mielessä nämä on fiksusti tehtyjä että jakavat suuren määrän osia golffien ja passattien kanssa, jolloinka uuden alkup. Mallisen Katin hinta ebayssa on n. 100€. Mutta esim. Sisustan osat ovat todella kiven alla. Tämä raato maksoi 3000€, joten eipä meikäläisen tätä kannata enää myydä pois. Talliin lepäämään kun kyllästyy tällä ajeluun :)
Viimeyönä corrado olikin päättänyt avata hanttarin puolen sähköikkunan ja nyt kumpikaan ikkuna ei enää pelaa. mikä on ikävää, kun tuo toinen on jumittunut auki… keskuslukitus kyllä pelaa, ja sulake #14 ja releiden päällä sijaitseva sulake ovat kunnossa. lisäksi kuskin takana verhoilun takana oleva ohjausmoduuli naksuu kun kytkimiä painaa mutta mitään ei tapahdu. jotenkin en oikein uskoisi että molemmat moottorit ovat simahtaneet samanaikaisesti, joten moduuli luultavasti on sökö. Onko vinkkejä miten saan ikkunat takaisin kiinni???
Mahtavan näköistä touhuamista! Pieniä asioita kun laittaa viimesen päälle,
niin kokonaisuudesta tulee todella hieno.
Pakko todeta, että itekkin tuli noita vanteita kyseltyä, mutta liian myöhään.. :(
Toisaalta tuli sitten hommattua toisenlaista projektia lieventämään tätä tuskaa.
Keep up the good work! Tälläsen haluisin itsekin vielä joku päivä omistaa. :)
niin kokonaisuudesta tulee todella hieno.
Pakko todeta, että itekkin tuli noita vanteita kyseltyä, mutta liian myöhään.. :(
Toisaalta tuli sitten hommattua toisenlaista projektia lieventämään tätä tuskaa.
Keep up the good work! Tälläsen haluisin itsekin vielä joku päivä omistaa. :)
Mahtavan näköistä touhuamista! Pieniä asioita kun laittaa viimesen päälle,
niin kokonaisuudesta tulee todella hieno.
Pakko todeta, että itekkin tuli noita vanteita kyseltyä, mutta liian myöhään.. :(
Toisaalta tuli sitten hommattua toisenlaista projektia lieventämään tätä tuskaa.
Keep up the good work! Tälläsen haluisin itsekin vielä joku päivä omistaa. :)
kiitoksia!
nyt löytyi pieni ahtovuoto ahtimen äänenvaimentimesta (yllättäin), joten rs-outlettisarja laitettiin tilaukseen. Tuo satsihan olisi tullut hankittua joka tapauksessa mutta nyt oli hyvä tekosyy investoida. :D
Vanteet saapuivat kotiin, ja hyvältä näyttää. :)
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Tynnyrit näyttävät täysin suorilta, tosin toisen puolen vanteet on ajettu joskus kanttariin enkä lähde tuota perunapeltoa enää suorimaan niin uudet kehät tulee ainakin toiselle puolelle. Mutta toisen puolen vanteet olivat kyllä vielä kunnostuskelpoiset. :) Se tosin huolettaa että jos tilaa uudet kehät ja kiillottaa toisen puolen niin eri alumiinilaaduista johtuen tulee eri syvyinen kiilto. Keskiöt ja tynnyrit puhalletaan ja ne saavat uuden värin niskaansa, luultavasti tynnyrit mustaksi ja keskiöihin jotain… vähän himottaisi viininpunaiset keskiöt mutta toisaalta ihan perus aluvanteen harmaakin olisi herkku. jos vinkunpunaista niin luultavasti mustilla kehäpulteilla. Kultaisia pultteja kaikki ehdottelee varmaan mutta luulen että mustat olisivat hyvät. Kiire tulee kuitenkin kun kevät on jo todella liki :D
Löytyi ahtovuoto tuosta g-ahtimen jälkeisestä äänenvaimenninboksista, niin piti sitten tilata tällainen muutossarja:
Untitled by henks044, on Flickr
änkkäriboksista oli 3/4 kiinnikkeestä jotenkin rikki joten sitä ei suotta säälitty. Ensimmäinen puolikas irti
Untitled by henks044, on Flickr
koko toosa irti:
Untitled by henks044, on Flickr
öljyä… pitää avata ja huoltaa ahdin mahd. pian.
Untitled by henks044, on Flickr
uusi lähtö paikallaan:
Untitled by henks044, on Flickr
valmis paketti:
Untitled by henks044, on Flickr
Onneksi lakkaa kohta suola lentämästä niin saa ehkä konetilankin pysymään puhtaana...
Untitled by henks044, on Flickr
änkkäriboksista oli 3/4 kiinnikkeestä jotenkin rikki joten sitä ei suotta säälitty. Ensimmäinen puolikas irti
Untitled by henks044, on Flickr
koko toosa irti:
Untitled by henks044, on Flickr
öljyä… pitää avata ja huoltaa ahdin mahd. pian.
Untitled by henks044, on Flickr
uusi lähtö paikallaan:
Untitled by henks044, on Flickr
valmis paketti:
Untitled by henks044, on Flickr
Onneksi lakkaa kohta suola lentämästä niin saa ehkä konetilankin pysymään puhtaana...
Taas tuli viikonloppu tuherrettua auton kimpussa. Tällä kertaa vuorossa kevätsiivous, myllyä, pikku hipostelua ja Soviteltua kesävanteita. Etusista en saanut sovitekuvaa kun ottivat satulaan hieman kiinni, mutta tuntuisivat olevan passeleilla spekseillä. Eli nyt vaan kiiltua ja pari uutta kehää!
Ensin vähän myllyä, Chemical guyssin hybrid compoundia, Poorboyssin black hole-show car glaze ja päälle kerros autoglymin HD:ta. Ihan hyvä tuli mustasta, poor mobile photos again:
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Sisusta sai perusmömmöt, vähän prestaa, malcoa ja imuria.
Untitled by henks044, on Flickr
Ja sitten pääasiaan eli vanteisiin. Saatan jopa selvitä ostamalla yhden uuden kehän. Pikkuveljellä on 124-korin mersun viininpunaista maalia hyllyt täynnä, ja sovittiin että ruiskitaan ne vanteiden keskiöön, väri taitaa olla kokolailla tämä: http://www.benzworld.org/forums/attachments/w124-e-ce-d-td-class/250928d1248487575-500e-its-best-500e-burgundy-2.jpg tässä vähän fotoja takavanteen istuvuudesta, hyvä tulloo:
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Ensin vähän myllyä, Chemical guyssin hybrid compoundia, Poorboyssin black hole-show car glaze ja päälle kerros autoglymin HD:ta. Ihan hyvä tuli mustasta, poor mobile photos again:
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Sisusta sai perusmömmöt, vähän prestaa, malcoa ja imuria.
Untitled by henks044, on Flickr
Ja sitten pääasiaan eli vanteisiin. Saatan jopa selvitä ostamalla yhden uuden kehän. Pikkuveljellä on 124-korin mersun viininpunaista maalia hyllyt täynnä, ja sovittiin että ruiskitaan ne vanteiden keskiöön, väri taitaa olla kokolailla tämä: http://www.benzworld.org/forums/attachments/w124-e-ce-d-td-class/250928d1248487575-500e-its-best-500e-burgundy-2.jpg tässä vähän fotoja takavanteen istuvuudesta, hyvä tulloo:
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Mistä löysit ja paljonko maksoi tuo G60 äänenvaimenninboksin muutossarja? Joko olet saanut uuden katin naarattua maailmalta? Menikö Simonssin putki ilman taivuttelua suoraan kiinni? Miltäs kuulostaa äänet? Joko on nopeampi kuin kuin 156 alfa? Tuuleko vielä jotain muutoksia alustaan? Mahdollisimman jäykkä alustasarja sitten, ni hyppää nättinä levynä, kun 3. vaihteella kiihdyttää lämä pohjassa X-risteyksen yli.
Saksasta tuo muutossarja tuli ja taisi olla huntin verran. Nyt äännähtelee ahdinkin vähän eri tavalla ja vetuja löytyy kun on ahdot siellä missä pitää. Ja alfaa nopeampi tämä taitaa olla jo täysin vakionakin :D katti lähti eilen tulemaan, joten ensi viikolla pääsee ihmettelemään putkistoa. Mutta eipä siinä juuri mutkia ole niin eiköhän istu. :) ja alustasarja on tottakai tulossa. Myös kankaiset lattiamatot WOB-logolla tuli lunastettua.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Mahtaa olla hyvät saundit Simonssin putkistolla noin 2800rpm kohdalla jos on 256 nokka. Murisee mukavasti ja motari ajoon sitten varmaan hyvä olla Peltorit päässä.
Hämptonissa Corradoja riittää? Taitaa olla ainakin 4kpl ellei jopa enemmän? Voitte sitten jo keskenänne järjestää Suomen suurimman Corrado miitin.
Vähän jäykempi alustasarja olisi tosiaan kova sana jos tulee T5 Volvo miehet hiillostamaan motarilla niin on sitten mukava imutella Volvot ulostulorampilla pientareelle. Mutta jos 9 x16 vanteelle meinaa venyttää 215x40 renkaat, niin siitä kyllä todennäköisesti kaarrenopeudet kärsii ja muutenkin venytetyt kumit lähtee helposti venkoilemaan tieurien mukaisesti. Zimmermann poratut jarrulevyt näyttäisi varmaan aika hyvältä, kuiteskin vanteiden puolien välistä jarrulevyt näkyy hyvin. Aika helposti Corradon kevätremonttiin saa kyllä toiminta tonnin verran euroja upotettua, mutta alustaan kannattaa kyllä satsata ehkä eniten.
Hämptonissa Corradoja riittää? Taitaa olla ainakin 4kpl ellei jopa enemmän? Voitte sitten jo keskenänne järjestää Suomen suurimman Corrado miitin.
Vähän jäykempi alustasarja olisi tosiaan kova sana jos tulee T5 Volvo miehet hiillostamaan motarilla niin on sitten mukava imutella Volvot ulostulorampilla pientareelle. Mutta jos 9 x16 vanteelle meinaa venyttää 215x40 renkaat, niin siitä kyllä todennäköisesti kaarrenopeudet kärsii ja muutenkin venytetyt kumit lähtee helposti venkoilemaan tieurien mukaisesti. Zimmermann poratut jarrulevyt näyttäisi varmaan aika hyvältä, kuiteskin vanteiden puolien välistä jarrulevyt näkyy hyvin. Aika helposti Corradon kevätremonttiin saa kyllä toiminta tonnin verran euroja upotettua, mutta alustaan kannattaa kyllä satsata ehkä eniten.
Mahtaa olla hyvät saundit Simonssin putkistolla noin 2800rpm kohdalla jos on 256 nokka. Murisee mukavasti ja motari ajoon sitten varmaan hyvä olla Peltorit päässä.
Hämptonissa Corradoja riittää? Taitaa olla ainakin 4kpl ellei jopa enemmän? Voitte sitten jo keskenänne järjestää Suomen suurimman Corrado miitin.
Vähän jäykempi alustasarja olisi tosiaan kova sana jos tulee T5 Volvo miehet hiillostamaan motarilla niin on sitten mukava imutella Volvot ulostulorampilla pientareelle. Mutta jos 9 x16 vanteelle meinaa venyttää 215x40 renkaat, niin siitä kyllä todennäköisesti kaarrenopeudet kärsii ja muutenkin venytetyt kumit lähtee helposti venkoilemaan tieurien mukaisesti. Zimmermann poratut jarrulevyt näyttäisi varmaan aika hyvältä, kuiteskin vanteiden puolien välistä jarrulevyt näkyy hyvin. Aika helposti Corradon kevätremonttiin saa kyllä toiminta tonnin verran euroja upotettua, mutta alustaan kannattaa kyllä satsata ehkä eniten.
En ole kyllä vielä nähnyt yhtään corradoa täälläpäin, hyvin ovat ainakin piilotettu jos niitä riittää. :D Nyt pitäisi kevään hommiksi vielä ostaa kilkkeet ahdinhuoltoon ja luultavasti samaan huutoon jakopään remppa vielä. Tämän jälkeen alusta ja sitten tilailemaan kehiä Schmidtteihin. Kun ne on hoidettu niin pitää vähän rakentaa rokkivehjettä tähän.
Nyt sain vihdoin koko viikonlopun vapaaksi autoa varten ja aloin tapella putkiston kanssa. Näin hirveältä tuo paikallaan ollut putkisto näytti...
Paikkaa siellä ja täällä, kissanoksennusta ja pulunpaskaa, sekä kaikki liitokset yhtä puuta joten putkiston sai tiputella rälläkällä lattialle.
Tästä vähän hitsauksen mallia. En itsekään mikään hyvä hitsari ole mutta jotain rajaa :D
Imusarjakin irtosi pikku taistelun jälkeen. Edellinen omistaja yrittänyt joskus irroittaa kun oli pari kantaa aika pyöreänä...
Pestynä ja odottaa käsittelyä..
Imusarja sai röpömaalia niskaan ja puskurin vilkut porkkanalakkaa pintaan. Retro on pop.
Porkkana on pop.
WOB-edition matot heitin sisustaan
Tein lätkät 6x9:en päälle hattuhyllyyn ensiavuksi, ehkä uusi hattuhylly jossain vaiheessa jos jostain löytyy turmelematon yksilö..
Pitänee vaihdekeppiasetelma irroittaa kun löytyy short-shifteri hyllystä jos sen heittäisi samaan syssyyn paikalleen...
Ja tuli sitä putkeakin jo heitettyä paikalleen hiukan peräpäästä aloittaen. Pakosarjassa vielä 4 mutteria kiinni jonka jälkeen saa edestäpäinkin jatkaa uudella. Putkistohan on täysin bolt-on niinkuin luvattiinkin.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
En ole kyllä vielä nähnyt yhtään corradoa täälläpäin, hyvin ovat ainakin piilotettu jos niitä riittää. :D Nyt pitäisi kevään hommiksi vielä ostaa kilkkeet ahdinhuoltoon
Kuules, kyllä niitä siellä on. Ite oon ainakin myynyt purkuosia kahteen corradoon vanhan kaupungin puolelle ja takahikiälle suur-hämeenlinnan alueelle ja toissa viikonloppuna kävin Tampereella, niin lammilla tuli yksi corrado vastaan.
Kun teet ahdinhuolto tilausta, niin kannattaa varmaan ennakkoon kysellä jos olisi muilla tarvetta kimppatilaukselle. Saisi ainakin postikuluja tasattua ja ehkä kpl hintaa neuvoteltua alemmas jos tekisi useamman g-ahtimen huoltopaketin tilauksen. E-baysta saa geen huoltopaketteja 90-120e hintaan.
Tässä vähän loppudokumentointia putkiurakasta. Eipä tuo mikään helppo homma ollut mutta kyllä on tyytyväinen että tuli tehtyä. Alkup. pakosarja oli kanavaan asti halki joten ihan hyvä että tuli sekin vaihdettua. tässä vähän kuvasaastetta.
Hyvin virtaa ja äänet on ihan hyvät. Matalilla kierroksilla putkisto on todella hiljainen mutta kun antaa vähän jenkaa niin alkaa kiekua kivasti duetossa ahtimen kanssa.
Hyvin virtaa ja äänet on ihan hyvät. Matalilla kierroksilla putkisto on todella hiljainen mutta kun antaa vähän jenkaa niin alkaa kiekua kivasti duetossa ahtimen kanssa.
Tuommoinen ratti voipi olla myös vr6 corradosta, golffista, passatista jne, mutta vaikka siitä Gpolosta, onhan noita. Mutta ihan kiva päivitys ja hyvä pyöriteltävä.
Oliko tuo katti nyt minkälainen, joku ebay halppis? toimiiko ja mikä on lähtevän pään halkaisija? Tarvii itselle ensikesäksi uutta laittaa tulemaan kun tuo orkkis alkaa vedellä viimeisiään..
Oliko tuo katti nyt minkälainen, joku ebay halppis? toimiiko ja mikä on lähtevän pään halkaisija? Tarvii itselle ensikesäksi uutta laittaa tulemaan kun tuo orkkis alkaa vedellä viimeisiään..
Taitaahan tuo sun olla se G40 versio, kun taas tää ratti se mainittu golf/corrado/passat? ratti joka tossa omassakin katiskassa sattuu olemaan. Pienen pientä eroa on.
Ainakin varaosanumeroa googlettamalla löytyi tuo g40-poloon viittaus mutta todennäköisestihän volkkarin tapaan samaa osaa on käytetty muissakin. :)
Noniiiiinnnn Schmidtit purettu ja tynnyrit+keskiöt menee ensi viikolla puhallettavaksi. Saa niitäkin eteenpäin. Tuli myös autobudjetin puutteessa suorittua noita kehiä ja aloitettua kiillottaminen. Yksi kehistä lähestulkoon valmis.
Vanteiden vammat lähinnä kosmeettisia ulkokehällä, tässä tussilla merkkailtuna fiksausta vaativat kohdat:
Untitled by henks044, on Flickr
Vähän toholla lämpöä ja oikein säädetyllä jakoavaimella taittelin pikkuhiljaa nuo kohdat suoriksi. Ei ehkä hienostunein tai oikein menetelmä mutta tuntui toimivan ihan kivasti. Ainakin huomattava ero vanhaan. Tämän jälkeen vielä viilalla ja dremelillä kävin nuo reunat läpi.
Untitled by henks044, on Flickr
purkuun...
Untitled by henks044, on Flickr'
Lakat oli pirun piukassa, sai liottaa nitrossa hyvän aikaa ja kaapia irti eikä silti tuntunut oikein irtoavan
Untitled by henks044, on Flickr
Aloitin suosiolla satkun paperista kun oli niin pahassa kunnossa tuo kyseinen kehä
Untitled by henks044, on Flickr
Vesihiontaan asti päästy:
Untitled by henks044, on Flickr
Tahnaa vaille
Untitled by henks044, on Flickr
kevyesti tahnailtu, pitää saada vielä paremmat kiillokkeet
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Kyseessä siis kaikkein pahin kehä mistä aloitin, täydellistä noista ei enää saa mutta luultavasti menee tämän kesän noilla.
Vanteiden vammat lähinnä kosmeettisia ulkokehällä, tässä tussilla merkkailtuna fiksausta vaativat kohdat:
Untitled by henks044, on Flickr
Vähän toholla lämpöä ja oikein säädetyllä jakoavaimella taittelin pikkuhiljaa nuo kohdat suoriksi. Ei ehkä hienostunein tai oikein menetelmä mutta tuntui toimivan ihan kivasti. Ainakin huomattava ero vanhaan. Tämän jälkeen vielä viilalla ja dremelillä kävin nuo reunat läpi.
Untitled by henks044, on Flickr
purkuun...
Untitled by henks044, on Flickr'
Lakat oli pirun piukassa, sai liottaa nitrossa hyvän aikaa ja kaapia irti eikä silti tuntunut oikein irtoavan
Untitled by henks044, on Flickr
Aloitin suosiolla satkun paperista kun oli niin pahassa kunnossa tuo kyseinen kehä
Untitled by henks044, on Flickr
Vesihiontaan asti päästy:
Untitled by henks044, on Flickr
Tahnaa vaille
Untitled by henks044, on Flickr
kevyesti tahnailtu, pitää saada vielä paremmat kiillokkeet
Untitled by henks044, on Flickr
Untitled by henks044, on Flickr
Kyseessä siis kaikkein pahin kehä mistä aloitin, täydellistä noista ei enää saa mutta luultavasti menee tämän kesän noilla.
Untitled by henks044, on Flickr
Tuli tilailtua vähän huoltosettiä Glaaderiin tässä pääsiäisenä. Täysi huoltosarja, säädettävä hihnankiristin, öljylinjat ja tehopaketti 68mm pyörällä ja lastulla.
Untitled by henks044, on Flickr
Tummiksi lakatuista takavaloista aloin hioa vanhoja pois
Untitled by henks044, on Flickr
1200 vesihiottu, lakkaa odottamassa
Untitled by henks044, on Flickr
punaista lakkaa
Untitled by henks044, on Flickr
samalla takavalojen taustat tuli putsattua ja vahattua tietysti
Untitled by henks044, on Flickr
paikalla, vrt. vanhaan…
Untitled by henks044, on Flickr
huomattavasti fiksumpi lopputulos.
Untitled by henks044, on Flickr
vähän vahaa niskaan vielä.
Tuli tilailtua vähän huoltosettiä Glaaderiin tässä pääsiäisenä. Täysi huoltosarja, säädettävä hihnankiristin, öljylinjat ja tehopaketti 68mm pyörällä ja lastulla.
Untitled by henks044, on Flickr
Tummiksi lakatuista takavaloista aloin hioa vanhoja pois
Untitled by henks044, on Flickr
1200 vesihiottu, lakkaa odottamassa
Untitled by henks044, on Flickr
punaista lakkaa
Untitled by henks044, on Flickr
samalla takavalojen taustat tuli putsattua ja vahattua tietysti
Untitled by henks044, on Flickr
paikalla, vrt. vanhaan…
Untitled by henks044, on Flickr
huomattavasti fiksumpi lopputulos.
Untitled by henks044, on Flickr
vähän vahaa niskaan vielä.
OI hitto kun parani julmetusti! Omasta mielestä noi porkkanat ei vaan nyt sovellu ollenkaan.. :(
But hey. That´s just me :)
Alan olla vähän samaa mieltä kylläkin, onneksi tuo modi on helposti palautettavissa vakioksi. :) katsotaan kuitenkin miltä näyttää kun saa auton maahan ja vanteet alle kuukauden sisään!
Nuo vanteet ku saat alle nii tässä on enää kaks vikaa.. 1. Se ei ole punainen 2. Se ei ole mun. :)
No onhan toi musta ihan hyvä väri ;)
Updeittia: Alusta matkalla suomeen, ahdinhuoltokitti matkalla suomeen, orggis vaihdekepin nuppi matkalla suomeen, pikkuspacerit matkalla suomeen, vanteet edelleen puhalluksessa, kehät lähes valmiit, joten hommaa riittää.
Mutta tulipahan tuossa viikonlopun ratoksi tehtyä jakopääremppa tähän. Hiukan jännitti kun ensimmäistä kertaa kyseistä remonttia teen mihenkään autoon mutta nyt autolla ajettu jo +200km tämän jälkeen ja leipääkin annettu joten eiköhän se ihan vihkoon mennyt ja luulisi kestävän jo auton loppuiän.
Etenee… Pikkuveljelle kiiruusti maalaukseen ja ite hätäilemään lippojen kanssa:
IMAG0228 by henks044, on Flickr
IMAG0230 by henks044, on Flickr
Ja ahtimen setit tuli. Iso huoltokitti, uudet öljylinjat, säädettävä kiristin, pienempää rullaa, lastua, ja kaikkee pikkukivaa. viikonloppuna jos tuon ahtimen irroittelee niin samaan syssyyn vesipumppu ja laturi vaihtuu uuteen kun kerran purkaa. Viime vklo tuli jakoremppa tehtyä mutta oli tuo vesipumppu kyllä niin pahaan paikkaan lyöty ahtimen ja laturin alle että pakko oli lykätä.
IMAG0232 by henks044, on Flickr
EDIT:
enää yksi lippa kiillottamatta, jos ensi viikolla pääsisi heittämään renkaita päälle…?
IMG_6508 by henks044, on Flickr
IMAG0228 by henks044, on Flickr
IMAG0230 by henks044, on Flickr
Ja ahtimen setit tuli. Iso huoltokitti, uudet öljylinjat, säädettävä kiristin, pienempää rullaa, lastua, ja kaikkee pikkukivaa. viikonloppuna jos tuon ahtimen irroittelee niin samaan syssyyn vesipumppu ja laturi vaihtuu uuteen kun kerran purkaa. Viime vklo tuli jakoremppa tehtyä mutta oli tuo vesipumppu kyllä niin pahaan paikkaan lyöty ahtimen ja laturin alle että pakko oli lykätä.
IMAG0232 by henks044, on Flickr
EDIT:
enää yksi lippa kiillottamatta, jos ensi viikolla pääsisi heittämään renkaita päälle…?
IMG_6508 by henks044, on Flickr
Noniiiiinnnnn tulipahan taas punnerrettua vklo, ahdinremppa ja alusta sunmuuta oli ohjelmassa. Tässä vähän kuvasaastetta g-laaderista.
Tästä lähdettiin purkamaan. Onneksi on suht-helppo repiä tuo murkula ulos tuolta:
IMG_6510 by henks044, on Flickr
Ahdin ulkona:
IMG_6511 by henks044, on Flickr
Rulla ja hammashihnan suoja purettuna
IMG_6518 by henks044, on Flickr
Halkaistuna, öljyä ainakin riittää:
IMG_6520 by henks044, on Flickr
IMG_6521 by henks044, on Flickr
IMG_6523 by henks044, on Flickr
IMG_6524 by henks044, on Flickr
Pääakseli purettuna, ihan hyvältä tuo näyttää kun pyyhkii öljyt pois.
IMG_6526 by henks044, on Flickr
Inlettipuoli:
IMG_6527 by henks044, on Flickr
pikkuakseli irroitettuna:
IMG_6530 by henks044, on Flickr
kaikki valmiina laakereita ja stefoja varten:
IMG_6531 by henks044, on Flickr
Inlettipuoliskossa uudet laakerit, stefat ja tiivisteet:
IMG_6532 by henks044, on Flickr
Samalla vaihdoin vesipumpun kun ahdin oli irti..
IMG_6533 by henks044, on Flickr
Uusi vs. vanha öljylinja
IMG_6536 by henks044, on Flickr
Paikoillaan uuden kiristimen kera. Samalla tuli 10mm pienempi rulla ahtimeen.
IMG_6537 by henks044, on Flickr
ECU lattialla…
IMG_6541 by henks044, on Flickr
kuori purettu
IMG_6542 by henks044, on Flickr
IMG_6543 by henks044, on Flickr
alkup. lastu
IMG_6544 by henks044, on Flickr
maxrpm-lastu
IMG_6545 by henks044, on Flickr
Tämän jälkeen vaan kaikki nippuun ja menoksi. Ihan ongelmitta ei kuitenkaan onnistunut, joku stefa vuotaa öljyä ja ahdin pitää vielä avata uudestaan. Oli kuitenkin hyvin opettavainen kokemus tuon purkaminen. Alustan vaihdosta ei ole mitään dokumenttia kun tuli sunnuntaina sen verran kiire, mutta luultavasti pääsee niputtamaan vanteet ja renkaat päälle ensi vklo niin sitten saa heittää nekin alle ja hieroa korkeuden sopivaksi.
Tästä lähdettiin purkamaan. Onneksi on suht-helppo repiä tuo murkula ulos tuolta:
IMG_6510 by henks044, on Flickr
Ahdin ulkona:
IMG_6511 by henks044, on Flickr
Rulla ja hammashihnan suoja purettuna
IMG_6518 by henks044, on Flickr
Halkaistuna, öljyä ainakin riittää:
IMG_6520 by henks044, on Flickr
IMG_6521 by henks044, on Flickr
IMG_6523 by henks044, on Flickr
IMG_6524 by henks044, on Flickr
Pääakseli purettuna, ihan hyvältä tuo näyttää kun pyyhkii öljyt pois.
IMG_6526 by henks044, on Flickr
Inlettipuoli:
IMG_6527 by henks044, on Flickr
pikkuakseli irroitettuna:
IMG_6530 by henks044, on Flickr
kaikki valmiina laakereita ja stefoja varten:
IMG_6531 by henks044, on Flickr
Inlettipuoliskossa uudet laakerit, stefat ja tiivisteet:
IMG_6532 by henks044, on Flickr
Samalla vaihdoin vesipumpun kun ahdin oli irti..
IMG_6533 by henks044, on Flickr
Uusi vs. vanha öljylinja
IMG_6536 by henks044, on Flickr
Paikoillaan uuden kiristimen kera. Samalla tuli 10mm pienempi rulla ahtimeen.
IMG_6537 by henks044, on Flickr
ECU lattialla…
IMG_6541 by henks044, on Flickr
kuori purettu
IMG_6542 by henks044, on Flickr
IMG_6543 by henks044, on Flickr
alkup. lastu
IMG_6544 by henks044, on Flickr
maxrpm-lastu
IMG_6545 by henks044, on Flickr
Tämän jälkeen vaan kaikki nippuun ja menoksi. Ihan ongelmitta ei kuitenkaan onnistunut, joku stefa vuotaa öljyä ja ahdin pitää vielä avata uudestaan. Oli kuitenkin hyvin opettavainen kokemus tuon purkaminen. Alustan vaihdosta ei ole mitään dokumenttia kun tuli sunnuntaina sen verran kiire, mutta luultavasti pääsee niputtamaan vanteet ja renkaat päälle ensi vklo niin sitten saa heittää nekin alle ja hieroa korkeuden sopivaksi.
Laitetaan nyt sitten vanteistakin jotain…
IMAG0234 by henks044, on Flickr
IMAG0249 by henks044, on Flickr
IMAG0250 by henks044, on Flickr
Mustalla pohjalla, tähän tulee vielä metallinhohtohopeaa päälle, joku AMG-spessuväri kuulemma en tiedä tarkemmin annoin pikkuveljelle vapaat kädet. :)
IMAG0252 by henks044, on Flickr
IMAG0234 by henks044, on Flickr
IMAG0249 by henks044, on Flickr
IMAG0250 by henks044, on Flickr
Mustalla pohjalla, tähän tulee vielä metallinhohtohopeaa päälle, joku AMG-spessuväri kuulemma en tiedä tarkemmin annoin pikkuveljelle vapaat kädet. :)
IMAG0252 by henks044, on Flickr
Viikonloppuna pikkuveli olikin sitten saanut vanteiden maalauksen valmiiksi ja pääsin perjantaina niputtamaan. Renkaiksi hain 195/45-16 eteen ja 215/40-16 taakse. Pitkä päivä tuli perjantaista kun vanteet oli saatava nippuun jotta massa ehtisi kuivua lauantaiksi ja pääsisi laittamaan renkaita päälle.
IMG_6546 by henks044, on Flickr
IMG_6547 by henks044, on Flickr
Väriksi tuli siis AMG:n joku ihme väri, joka on valossa lähes hopea ja varjossa taas tummuu todella paljon. Mustat korkeat keskikupit tuli myös hankittua. Lauantaina pääsinkin sitten kaverin työpaikalle käyttämään rengaskoneita ja vääntelin kaverin avustuksella kumet päälle ja painotettiin. Heittoa noissa vanteissa oli mutta hyvin ne saatiin painoon ja ravistus on todella vähäistä.
Tässä nyt sitten muutama kuvasaasteenpoikanen. Alaspäin auto tuskin enää tulee tuosta kun nyt on todella otollinen korkeus eikä ota mikään kiinni ajaessa. Alustakin on vielä yllättävän mukava.
IMG_6550 by henks044, on Flickr
IMG_6556 by henks044, on Flickr
IMG_6558 by henks044, on Flickr
IMG_6561 by henks044, on Flickr
IMG_6563 by henks044, on Flickr
IMG_6566 by henks044, on Flickr
IMG_6568 by henks044, on Flickr
IMG_6573 by henks044, on Flickr
IMG_6576 by henks044, on Flickr
IMG_6579 by henks044, on Flickr
IMG_6588 by henks044, on Flickr
IMG_6546 by henks044, on Flickr
IMG_6547 by henks044, on Flickr
Väriksi tuli siis AMG:n joku ihme väri, joka on valossa lähes hopea ja varjossa taas tummuu todella paljon. Mustat korkeat keskikupit tuli myös hankittua. Lauantaina pääsinkin sitten kaverin työpaikalle käyttämään rengaskoneita ja vääntelin kaverin avustuksella kumet päälle ja painotettiin. Heittoa noissa vanteissa oli mutta hyvin ne saatiin painoon ja ravistus on todella vähäistä.
Tässä nyt sitten muutama kuvasaasteenpoikanen. Alaspäin auto tuskin enää tulee tuosta kun nyt on todella otollinen korkeus eikä ota mikään kiinni ajaessa. Alustakin on vielä yllättävän mukava.
IMG_6550 by henks044, on Flickr
IMG_6556 by henks044, on Flickr
IMG_6558 by henks044, on Flickr
IMG_6561 by henks044, on Flickr
IMG_6563 by henks044, on Flickr
IMG_6566 by henks044, on Flickr
IMG_6568 by henks044, on Flickr
IMG_6573 by henks044, on Flickr
IMG_6576 by henks044, on Flickr
IMG_6579 by henks044, on Flickr
IMG_6588 by henks044, on Flickr
ihan kiva. Tosin matalemmilla kumeilla ja muutaman sentin lisämadalluksella auton luukki muuttuis kerrasta itselle mieluiseksi.
Jotain logiikkaa noihin vilkkuihin? ihan hyvät noi oranssit edessä, mutta silloin pitäis sivu-ja takavilkut olla kans oranssit?
Siistinnäköinen raado kaikinpuolin, näitä ei liiaksi suomessa ole.
Jotain logiikkaa noihin vilkkuihin? ihan hyvät noi oranssit edessä, mutta silloin pitäis sivu-ja takavilkut olla kans oranssit?
Siistinnäköinen raado kaikinpuolin, näitä ei liiaksi suomessa ole.
Tuli paiskattua viikonloppuna vähän uudemman passatin lasikattoluukku ineen.
Orggisluukku:
IMAG0281 by henks044, on Flickr
"Uusi" lasiluukku verholla:
IMAG0280 by henks044, on Flickr
Paikallaan:
IMAG0282 by henks044, on Flickr
Sisältä:
IMAG0283 by henks044, on Flickr
Samalla kattoverhoilun pesu:
IMAG0284 by henks044, on Flickr
Istuvuus täysi 100% ja ajomukavuutta roimasti lisää. Tuossa alkup. luukussa kun ei ollut tuulenohjainta ollenkaan niin nyt pystyy pitämään suuremmissakin nopeuksissa luukun seljällään ilman huminaa.
Orggisluukku:
IMAG0281 by henks044, on Flickr
"Uusi" lasiluukku verholla:
IMAG0280 by henks044, on Flickr
Paikallaan:
IMAG0282 by henks044, on Flickr
Sisältä:
IMAG0283 by henks044, on Flickr
Samalla kattoverhoilun pesu:
IMAG0284 by henks044, on Flickr
Istuvuus täysi 100% ja ajomukavuutta roimasti lisää. Tuossa alkup. luukussa kun ei ollut tuulenohjainta ollenkaan niin nyt pystyy pitämään suuremmissakin nopeuksissa luukun seljällään ilman huminaa.
Tyhjää nostoa, pari peppukuvaa ja sisustaa. Tipauttelin perää hiukan kyllä alespäin mutta seuraavaksi pitäisi tiputtaa etupäätä ettei jopo keuli. Siinä vasta pähkinä.
IMG_6627 by henks044, on Flickr
IMG_6624 by henks044, on Flickr
IMG_6618 by henks044, on Flickr
IMG_6617 by henks044, on Flickr
helma tunkattu joskus vinoon :(
IMG_6613 by henks044, on Flickr
IMG_6603 by henks044, on Flickr
IMG_6600 by henks044, on Flickr
IMG_6598 by henks044, on Flickr
IMG_6594 by henks044, on Flickr
IMG_6593 by henks044, on Flickr
IMG_6627 by henks044, on Flickr
IMG_6624 by henks044, on Flickr
IMG_6618 by henks044, on Flickr
IMG_6617 by henks044, on Flickr
helma tunkattu joskus vinoon :(
IMG_6613 by henks044, on Flickr
IMG_6603 by henks044, on Flickr
IMG_6600 by henks044, on Flickr
IMG_6598 by henks044, on Flickr
IMG_6594 by henks044, on Flickr
IMG_6593 by henks044, on Flickr
Tollasta tuli hankittua:
IMAG0341 by henks044, on Flickr
Elikkäs audisonin SR5 5-kanavainen vahvistin, Ground Zeron laajakaistaelementit, Rainbown 5,25 midit, sekä kaksi kappaletta match audion 6,5 subielementtejä. Noista pitäisi sitten rakennella minimalistinen ja kevyt mutta hyvin soiva täysaktiivijärjestelmä. Kaikki siis aktiiviseksi ja loppuelämä säätäessä. Ensimmäistä kertaa kokeilen tuollaista laajakaistaelementtiä, jännittää miten toimii tuollaisessa systeemissä.
IMAG0341 by henks044, on Flickr
Elikkäs audisonin SR5 5-kanavainen vahvistin, Ground Zeron laajakaistaelementit, Rainbown 5,25 midit, sekä kaksi kappaletta match audion 6,5 subielementtejä. Noista pitäisi sitten rakennella minimalistinen ja kevyt mutta hyvin soiva täysaktiivijärjestelmä. Kaikki siis aktiiviseksi ja loppuelämä säätäessä. Ensimmäistä kertaa kokeilen tuollaista laajakaistaelementtiä, jännittää miten toimii tuollaisessa systeemissä.
Mitäs corrolle on talven aikana tapahtumassa? :)
Ohhoh onpas aikaa kun olen tänne viimeksi kuulumisia kertonut! Noh, laitetaan tulemaan:
Elikkäs loppukesästä corrado teki motarilla tepposet ja lykkäsi litran verran öljyä palotilaan josta seurasi arvatenkin täystuho :D kiinnileikkautumista ei onneksi tapahtunut, mutta ei ole vielä ollut aikaa alkaa purkamaan tekniikkaakaan. Pari viikkoa sitten corrado haettiin trailerilla pajalle, ja nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa purkamaan autoa. Autoon on suuret suunnitelmat ja sitä tuskin näkee ajossa vielä ensi kesänä. Tässä vähän listaa:
-lohkoon ylikokoon poraus
-wössnerin mukit ja kunnon veivit
-kaikki kuluva alakertaan uutta
-kevyempää vauhtipyörää & tiukempaa kytkintä
-portattua kantta schrickin kamoilla ja tiukemmalla nokalla
-konehuoneen järkeistystä
-kaikki letkut silikoonisiin
-Eaton m62 ruuviahdin g-laaderin tilalle lähinnä luotettavuuden kannalta, tehoa tuolla tuskin juuri enempää saa irti
-iso välijäähdytin
-auton ylimaalaus
-sisustan läpikäynti ja laitto
käytännössä kaikki käydään läpi. sytkäpuolelle kaikki uutta, bensapuolta parannellaan, jnejnejne. Pikkuhiljaa rakennellaan niin tulee hyvä. Värinvaihtokin pyörinyt mielessä mutta katsellaan. Kun nyt saisi purettua ensin :D
Laitetaanpas nyt vielä hiukan lisää tarinaa kun on niin pitkään ollut hiljaista.
Toki suunnitelmalistasta jäi vielä paljon pois kuten esim. alustan täydellinen läpikäynti tod. näk. polyuretaanikamoilla, jokaisen irtoavan osan putsaus ja maalaus ja vaihto, sekä kaikki muu turhanpäiväinen nuoleminen. Meikäläisen elämäntilanne sallii ensimmäistä kertaa pitkäaikaisen projektin toteuttamisen joten otetaan siitä nyt kaikki irti ja tehdään huolella kerrankin :) HUOM myös vanteista voisin luopua jos joku haluaisi ne hyvään hintaan itselleen. Tekniikan rakennus vie rahat…
Jos porukalla on kokemuksia tuosta eaton m62-swapista niin kertokaa, painetta käsittääkseni ahtimella ei saa enempää kuin pikkurullaisella portatulla g-ahtimella mutta toimivuus on onneksi varmempi. lisäksi pienempien rullien haaliminen m62-ahtimeen taitaa olla hankalaa tai jopa mahdotonta ilman teettämistä/koneistusta? Lisäksi se että ruuviahdin lämmittää ilmaa todella paljon ahtaessa ja vaatii siksi suuren välijäähdyttimen. Onko porukalla kokemuksia sellaisesta kun meikäläinen hankki mercedes sprinterin ison välijäähdyttimen että onko käyttökelvoton? välärissä muovipäädyt mutta pitäisi kyllä kestää kun ei paineet nouse yli baarin koskaan. Kiehtoo vaan kennon koko ja ohukaisuus, olisi "helposti" asennettavissa syylärin eteen jos laittaa samalla hieman tehokkaamman syylärin ja asentaa sen vähän taaemmas. Ajatuksia? Bensapuolelle löytyisi hyllystä turbo-saabin 380cc suuttimet mutta taitaa olla hippasen liian suuret näille ilmamäärille vielä, tosin voihan niitä testailla kun saa säädettävän bensapaineen säätimen ja laajakaistalambdan asennettua notta käykö rikkaalla. Turha tosin vielä murehtia, paaaaaljon tehtävää vielä ennen sitä.
Tässä viimeinen kuva tältä kaudelta, auto jo käyttökelvottomassa kunnossa:
InstagramCapture_9c946254-c31e-4036-9350-c545cf870113 by henks044, on Flickr
Ja tässä talvikuljetin! VM-91 polo coupe 1.3 nelipisteruisku ! mittarissa 108tkm kevyttä ajoa.
WP_20141102_09_20_01_Pro by henks044, on Flickr
WP_20141102_12_07_00_Pro by henks044, on Flickr
WP_20141102_12_07_20_Pro by henks044, on Flickr
Kyllä kai polokin hieman rakkautta tulee saamaan, kun kuitenkin varmaan ajan sillä hyvin pitkään...
Toki suunnitelmalistasta jäi vielä paljon pois kuten esim. alustan täydellinen läpikäynti tod. näk. polyuretaanikamoilla, jokaisen irtoavan osan putsaus ja maalaus ja vaihto, sekä kaikki muu turhanpäiväinen nuoleminen. Meikäläisen elämäntilanne sallii ensimmäistä kertaa pitkäaikaisen projektin toteuttamisen joten otetaan siitä nyt kaikki irti ja tehdään huolella kerrankin :) HUOM myös vanteista voisin luopua jos joku haluaisi ne hyvään hintaan itselleen. Tekniikan rakennus vie rahat…
Jos porukalla on kokemuksia tuosta eaton m62-swapista niin kertokaa, painetta käsittääkseni ahtimella ei saa enempää kuin pikkurullaisella portatulla g-ahtimella mutta toimivuus on onneksi varmempi. lisäksi pienempien rullien haaliminen m62-ahtimeen taitaa olla hankalaa tai jopa mahdotonta ilman teettämistä/koneistusta? Lisäksi se että ruuviahdin lämmittää ilmaa todella paljon ahtaessa ja vaatii siksi suuren välijäähdyttimen. Onko porukalla kokemuksia sellaisesta kun meikäläinen hankki mercedes sprinterin ison välijäähdyttimen että onko käyttökelvoton? välärissä muovipäädyt mutta pitäisi kyllä kestää kun ei paineet nouse yli baarin koskaan. Kiehtoo vaan kennon koko ja ohukaisuus, olisi "helposti" asennettavissa syylärin eteen jos laittaa samalla hieman tehokkaamman syylärin ja asentaa sen vähän taaemmas. Ajatuksia? Bensapuolelle löytyisi hyllystä turbo-saabin 380cc suuttimet mutta taitaa olla hippasen liian suuret näille ilmamäärille vielä, tosin voihan niitä testailla kun saa säädettävän bensapaineen säätimen ja laajakaistalambdan asennettua notta käykö rikkaalla. Turha tosin vielä murehtia, paaaaaljon tehtävää vielä ennen sitä.
Tässä viimeinen kuva tältä kaudelta, auto jo käyttökelvottomassa kunnossa:
InstagramCapture_9c946254-c31e-4036-9350-c545cf870113 by henks044, on Flickr
Ja tässä talvikuljetin! VM-91 polo coupe 1.3 nelipisteruisku ! mittarissa 108tkm kevyttä ajoa.
WP_20141102_09_20_01_Pro by henks044, on Flickr
WP_20141102_12_07_00_Pro by henks044, on Flickr
WP_20141102_12_07_20_Pro by henks044, on Flickr
Kyllä kai polokin hieman rakkautta tulee saamaan, kun kuitenkin varmaan ajan sillä hyvin pitkään...
Jos olet Eatoniin päätymässä niin myyppäs mulle tuo juuri huollettu ylimääräinen laaderi. ;) Pitäisi Rallyestä talven aikana huoltaa ahdin mutta kun on niin saamaton...
Katsotaan kun saan ahtimen irti niin jos se on kunnossa voin harkita myymistä. :)
Melkein samalla vaivalla menis tietysti jo pakokaasuahdin. Sais enemmän sitä painettakin :)
Itellä oli 350cc suuttimet ja ihan sopivat oli. Eli eiköhän ne oo hyvät nuoki, kikkailee paineella tarvittaessa.
Pakokaasuahtimen laitto varmaan olisi helpoin tie, mutta eatonin äänet kiehoo... :) tosin pakokaasuahdin kaveriksi? Miksipäs ei...
Tai Eaton tollasen 20vt koneen kylkeen. Tuo PG moottori on jo niin vanhaa tekniikkaa ettei siihen kannata aikaa tuhlata.
Multahan saattais löytyä moottorikin... :D
On vaan jotenkin sellainen perversio että haluaisin säilyttää alkup. lohkon vaikka siitä olisikin työläämpi puristaa tehoja irti :D Tossa kun on katsellut noita korvaavia ahtimia niin näemmä eatonin M90 4,0l jaguaarista olisi sopivan näköinen ns. iso ahdin. Pituutta ahtimella pyörästä imupuoleen on n. 40cm joten kyllähän se luultavimmin istahtaisi glaaderin paikalle kun heppailee kannakepedin hyödyntäen glaaderin kiinnityspisteitä. Tuosta ei puhti lopu heti kesken ja saa pyöriäkin uusia aivan eri tavalla kun m62:een. Mietityttää vaan että kuinka paljon eatonin kiilapyörät eroaa g-laaderista, kun g60:een saa hammashihnavetoa apulaitteille/ahtimelle niin jos saisi siitä muokattua eatoniin sopivan. Eatonien hyvä puolihan on siinä että asennussuunta on koko lailla vapaa. Mutta kyllähän ton PG:n kanssa saa sitten varmaan ylikokoon porailla ja alakertaa vahvistaa, sekä kansi on porttailtava aika reippaalla kädellä jotta siitä saadaan irti. HRT myy suoraan hipohipo virikantta suurilla venttiileillä hintaan 1500, suolainen hinta mutta liekö hintansa väärti…
tuosta eatonien sopivuudesta voi väitellä vaikka maailman tappiin :) fakta on kyllä se että m90 on suunniteltu suurempia moottoreita varten, mutta eiköhän sen saa oikeilla jipoilla runsaasti välijäähdytettynä toimimaan. ja jos ei toimi niin uusi yritys :D noista kun ei paljon ole mitään dynolappuja saatavilla mihen eaton swappi on tehty. m62 kun jää äkkiä pieneksi jos lisää ruutia tavoitellaan, eri asia tietysti miten tuo m90 jaksaa pyöriä. siksi haaveena hammashihna, tosin olisi turvallisempi jos sallisi hihnan luistaa hieman kun kuormitus nousee...
Noniiiiiiiinnn nyt on vähän päästy jo homman makuun tän rakentelun kanssa niin laitetaanpa vähän kuvasaastetta välillä tulemaan.
Ensin auto pukeille jotta pääsee työskentelemään:
WP_20150220_17_34_20_Pro by henks044, on Flickr
Tämän jälkeen homma olikin jo melkein valmis:
WP_20150221_14_17_14_Pro by henks044, on Flickr
Nyt on tilaa temmeltää. kaikki säiliöt tekisi mieli korvata alumiinisilla ja muutenkin samalla siistiä konehuonetta ettei hävetä nostella sitä aina..
WP_20150221_14_52_50_Pro by henks044, on Flickr
motti lattialla:
WP_20150221_14_52_57_Pro by henks044, on Flickr
siirtokalusto kunnossa:
WP_20150221_15_08_50_Pro by henks044, on Flickr
pesurilla suurimmat öljymoskat pois:
WP_20150221_15_56_32_Pro by henks044, on Flickr
Sitten laatikko irti:
WP_20150227_16_56_39_Pro by henks044, on Flickr
moskaaaaaaa:
WP_20150227_16_56_29_Pro by henks044, on Flickr
oli täälläkin jotain mielenkiintoista tapahtunut, jousi nippanappa pysynyt kuopissaan:
WP_20150227_18_48_28_Pro by henks044, on Flickr
kone pukkiin kiinni ja purkamaan:
WP_20150227_18_48_00_Pro by henks044, on Flickr
Suurin osa tästä kasasta metalliromua.. pultit ja mutterit talteen, lopun melkein kaiken uusii niin ei paljo tarvitse sääliä:
WP_20150307_11_03_50_Pro by henks044, on Flickr
jakopää purettu:
WP_20150306_18_34_07_Pro by henks044, on Flickr
Kansi irti:
WP_20150306_18_47_25_Pro by henks044, on Flickr
Moskaa….
WP_20150306_19_00_07_Pro by henks044, on Flickr
hyvältä näyttää… :DD
WP_20150306_18_52_41_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150307_10_52_10_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150307_10_52_29_Pro by henks044, on Flickr
tännekkin joskus mennyt jotain paskaa…
WP_20150307_13_07_00_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150307_10_49_36_Pro by henks044, on Flickr
se on vähän ottanut lämpöä.
WP_20150307_10_49_48_Pro by henks044, on Flickr
Toimintasuunnitelma ainakin selvillä. Sylinteriputket onneksi kunnossa vaikka mäntä onkin noin pahan näköinen. Ohjelmassa ylikokoon poraus, takomukit wössneriltä, kevennetty vauhtipyörä HRT:ltä saksasta ja tämän jälkeen koko komeus koneistamolle. Tämä luonnollisesti tarkoittaa veivien uusimista (h-profiili), ja harkinnassa myös laittaa lohkoon vahvikelevy + shrickin öljypohja laipioilla just in case. build to last. Tämän jälkeen sitten vaan ylhäältä alaspäin, kanteen myös shrickin kamat ja 268/276 nokka (peruskauraa), maalaten matkalla kaikki mitä voi. ahtopuolelle myös aika villit visiot pyörii mielessä mutta suunnitellaan sitä lisää kun lohko kuosissa. over and out.
Ensin auto pukeille jotta pääsee työskentelemään:
WP_20150220_17_34_20_Pro by henks044, on Flickr
Tämän jälkeen homma olikin jo melkein valmis:
WP_20150221_14_17_14_Pro by henks044, on Flickr
Nyt on tilaa temmeltää. kaikki säiliöt tekisi mieli korvata alumiinisilla ja muutenkin samalla siistiä konehuonetta ettei hävetä nostella sitä aina..
WP_20150221_14_52_50_Pro by henks044, on Flickr
motti lattialla:
WP_20150221_14_52_57_Pro by henks044, on Flickr
siirtokalusto kunnossa:
WP_20150221_15_08_50_Pro by henks044, on Flickr
pesurilla suurimmat öljymoskat pois:
WP_20150221_15_56_32_Pro by henks044, on Flickr
Sitten laatikko irti:
WP_20150227_16_56_39_Pro by henks044, on Flickr
moskaaaaaaa:
WP_20150227_16_56_29_Pro by henks044, on Flickr
oli täälläkin jotain mielenkiintoista tapahtunut, jousi nippanappa pysynyt kuopissaan:
WP_20150227_18_48_28_Pro by henks044, on Flickr
kone pukkiin kiinni ja purkamaan:
WP_20150227_18_48_00_Pro by henks044, on Flickr
Suurin osa tästä kasasta metalliromua.. pultit ja mutterit talteen, lopun melkein kaiken uusii niin ei paljo tarvitse sääliä:
WP_20150307_11_03_50_Pro by henks044, on Flickr
jakopää purettu:
WP_20150306_18_34_07_Pro by henks044, on Flickr
Kansi irti:
WP_20150306_18_47_25_Pro by henks044, on Flickr
Moskaa….
WP_20150306_19_00_07_Pro by henks044, on Flickr
hyvältä näyttää… :DD
WP_20150306_18_52_41_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150307_10_52_10_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150307_10_52_29_Pro by henks044, on Flickr
tännekkin joskus mennyt jotain paskaa…
WP_20150307_13_07_00_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150307_10_49_36_Pro by henks044, on Flickr
se on vähän ottanut lämpöä.
WP_20150307_10_49_48_Pro by henks044, on Flickr
Toimintasuunnitelma ainakin selvillä. Sylinteriputket onneksi kunnossa vaikka mäntä onkin noin pahan näköinen. Ohjelmassa ylikokoon poraus, takomukit wössneriltä, kevennetty vauhtipyörä HRT:ltä saksasta ja tämän jälkeen koko komeus koneistamolle. Tämä luonnollisesti tarkoittaa veivien uusimista (h-profiili), ja harkinnassa myös laittaa lohkoon vahvikelevy + shrickin öljypohja laipioilla just in case. build to last. Tämän jälkeen sitten vaan ylhäältä alaspäin, kanteen myös shrickin kamat ja 268/276 nokka (peruskauraa), maalaten matkalla kaikki mitä voi. ahtopuolelle myös aika villit visiot pyörii mielessä mutta suunnitellaan sitä lisää kun lohko kuosissa. over and out.
Jaaahas kevät tulee ja tarvii olla joku kiesi kuoseissa kun corrado on työn alla niin tuli tehtyä vähän remonttia pooloon. Piti hankkia vaan halpisalusta tähän mutta halvimmatkin maksaa tähän koriin 500€ joten madallusjouset vaan ensihätään ja kun iskarit pettää niin investoidaan sitten. 600€ autoon ei viitsi ihan hirmuisia investoida. :D 70-50 jouset ja vähän jarruremonttia.
WP_20150313_001 by henks044, on Flickr
Tuli myös koesovitettua noita centroja alle. :D
WP_20150313_20_35_18_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150313_20_57_24_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150313_20_59_38_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150313_21_02_41_Pro by henks044, on Flickr
Pikkubudjetin lauluauto kyseessä niin ei viitsi hifistellä, kunhan saa ihan fiksun näköisen niin riittää. :) jää vielä corradon tekniikkaankin rahaa.
WP_20150313_001 by henks044, on Flickr
Tuli myös koesovitettua noita centroja alle. :D
WP_20150313_20_35_18_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150313_20_57_24_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150313_20_59_38_Pro by henks044, on Flickr
WP_20150313_21_02_41_Pro by henks044, on Flickr
Pikkubudjetin lauluauto kyseessä niin ei viitsi hifistellä, kunhan saa ihan fiksun näköisen niin riittää. :) jää vielä corradon tekniikkaankin rahaa.
Corradon lohko käytetty koneistamolla arvioitavana, nyt vaan säästellään mäntiä varten. 82mm wössnerit ihan vakiopuristuksilla tulee. Kyseinen paja ei tee kampiakselitöitä, joten se pitää vielä kiikuttaa muualle työstettäväksi kun saa vauhtipyörän ja hihnapyörän haalittua. Paaaljon hommaa.
Polon vanteet saa tällä hetkellä maalia.
Puhallettuna:
https://farm9.staticflickr.com/8636/168 ... a28e_o.jpg
Pohjissa:
https://farm8.staticflickr.com/7639/166 ... 37ba_o.jpg
Valkoiset niistä tulee, pitää vielä jostain tehdä keskilätkät noihin :)
Polon vanteet saa tällä hetkellä maalia.
Puhallettuna:
https://farm9.staticflickr.com/8636/168 ... a28e_o.jpg
Pohjissa:
https://farm8.staticflickr.com/7639/166 ... 37ba_o.jpg
Valkoiset niistä tulee, pitää vielä jostain tehdä keskilätkät noihin :)
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Mitäs ihmettä enkö minä ole tänne muistanut päivitellä corradon kuulumisia :o
Siinä wössnerin männät ja uudet H-profiilin veivit niputettuina:
IMG-20160226-WA0003 by Henri Suvitie, on Flickr
Ovat löytäneet paikkansa jo lohkon sisäänkin:
20160227_165518 by Henri Suvitie, on Flickr
Alapuolella Epytecin stressilevy:
20160227_165459 by Henri Suvitie, on Flickr
...ja konehuone maalailtuna tulevalla värillä. Purkuhommat on tehty ja nyt on kasailuvaihe menossa.
20160820_195443 by Henri Suvitie, on Flickr
Siinä wössnerin männät ja uudet H-profiilin veivit niputettuina:
IMG-20160226-WA0003 by Henri Suvitie, on Flickr
Ovat löytäneet paikkansa jo lohkon sisäänkin:
20160227_165518 by Henri Suvitie, on Flickr
Alapuolella Epytecin stressilevy:
20160227_165459 by Henri Suvitie, on Flickr
...ja konehuone maalailtuna tulevalla värillä. Purkuhommat on tehty ja nyt on kasailuvaihe menossa.
20160820_195443 by Henri Suvitie, on Flickr
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Ai perhana kun onkin kiva katsella uusia ja putsattuja moottorin osia ja kasauskuvia. Muistahan päivitellä kun taas tapahtuu!
Re: RE: Re: Henkan Corrado & polo 86c
korroosio kirjoitti:Ai perhana kun onkin kiva katsella uusia ja putsattuja moottorin osia ja kasauskuvia. Muistahan päivitellä kun taas tapahtuu!
Lisäilläänpäs heti. :)
Tässä hiukan edistymisestä kuvia taas:
Korsetti ja öljypumppu paikallaan, alakerta momentissa ja öljypohjaa vaille:
Heitin koneen katolleen että sai kampiakselin stefat ja päätylaipat paikalleen. Öljypohjaan vähän uutta maalia vaan päälle ja mallailin hihnapyöriä vähän paikoilleen.
Vesipumppu paikoillaan ja muutkin hilppeet alkaa löytää perille. Kone pyöräytetty oikein päin ja odottaa vaihdelaatikkoa:
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
No pershana, sehä on kaunis kikkare :)
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Tuosta vähän lisää tämän päivän tuotoksia.
Vaihdelaatikko tuli pestyä höyrypainepesurilla ja valmisteltua asennusta varten (uusi painelaakeri lähinnä)
Ja etupalkkien perkaamista ruosteesta ja maalausta
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Vaihdelaatikko tuli pestyä höyrypainepesurilla ja valmisteltua asennusta varten (uusi painelaakeri lähinnä)
Ja etupalkkien perkaamista ruosteesta ja maalausta
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Pajalla taas !
Auto tuli siirreltyä lämpöiseen talliin jossa "hieman" paremmat tilat ja valaistus.
Apurunko & ohjausvaihde tuli ehosteltua ja laitettua samontein takaisin paikoilleen
Myös etupalkit & moottorin kannakkeet laitoin paikkaansa, nyt odotellaan polyuretaanipuslasarjaa jotta päästään laskemaan kone nokille. :)
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Auto tuli siirreltyä lämpöiseen talliin jossa "hieman" paremmat tilat ja valaistus.
Apurunko & ohjausvaihde tuli ehosteltua ja laitettua samontein takaisin paikoilleen
Myös etupalkit & moottorin kannakkeet laitoin paikkaansa, nyt odotellaan polyuretaanipuslasarjaa jotta päästään laskemaan kone nokille. :)
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Pajalla taas !
Auto tuli siirreltyä lämpöiseen talliin jossa "hieman" paremmat tilat ja valaistus.
Apurunko & ohjausvaihde tuli ehosteltua ja laitettua samontein takaisin paikoilleen
Myös etupalkit & moottorin kannakkeet laitoin paikkaansa, nyt odotellaan polyuretaanipuslasarjaa jotta päästään laskemaan kone nokille. :)
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Auto tuli siirreltyä lämpöiseen talliin jossa "hieman" paremmat tilat ja valaistus.
Apurunko & ohjausvaihde tuli ehosteltua ja laitettua samontein takaisin paikoilleen
Myös etupalkit & moottorin kannakkeet laitoin paikkaansa, nyt odotellaan polyuretaanipuslasarjaa jotta päästään laskemaan kone nokille. :)
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Jaaha hirmu paketti osia taas tuli ja vklo pääsee niputtelemaan lisää.
Etuakselistot alkaa olla nipussa, polyuretaanipuslat tuli ja kaikki kuluva osa tietysti uutta.
Pyöräkotelot tuli myös siistittyä ja heiteltyä uudet massat niskaan.
Jos on ahkera viikonloppuna niin saa etupään niputeltua ja auton etupyörilleen jonka jälkeen koneen saa tiputtaa keulille ja alkaa miettiä sähköjen yms. reitityksiä. Kansi pitäisi vielä käyttää koneistamolla niin olisi motti kasassa. :)
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Etuakselistot alkaa olla nipussa, polyuretaanipuslat tuli ja kaikki kuluva osa tietysti uutta.
Pyöräkotelot tuli myös siistittyä ja heiteltyä uudet massat niskaan.
Jos on ahkera viikonloppuna niin saa etupään niputeltua ja auton etupyörilleen jonka jälkeen koneen saa tiputtaa keulille ja alkaa miettiä sähköjen yms. reitityksiä. Kansi pitäisi vielä käyttää koneistamolla niin olisi motti kasassa. :)
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Tuleva väri vaikuttaa kyllä hyvältä :P
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Ande kirjoitti:Tuleva väri vaikuttaa kyllä hyvältä :P
Tykkään kanssa, mutta tiedän kyllä että löytyy paljon myös eri mieltä olevia ihmisiä. :D
Vklo kävin taas kasailemassa hiukan, lisää perunalla otettuja kuvia. Kännykän kameran linssi ottanut vähän kipeää, pitänee käydä kännykkäkaupoillakin...
Kasailin napa-asetelmat uusilla osilla nippuun, eli uudet abs-anturit, pyöränlaakerit, alapallot.
20161112_104221 by Henri Suvitie, on Flickr
20161112_104213 by Henri Suvitie, on Flickr
Vaihdoin kaikki vetonivelet uusiin
20161112_152904 by Henri Suvitie, on Flickr
Ja kasailin kamat pyöräkoteloihin. Kuvasta poiketen myös raidetangot uusittiin (tietysti). Alusta tulee myös vaihtumaan, sitten joskus.
IMG-20161112-WA0004 by Henri Suvitie, on Flickr
...Ja testisovittelin minin kesävanteita corradoon just for fun. Sama jako kun noissa on niin pakko se oli sovittaa miltä 17 pallot näyttäisivät.
IMG-20161112-WA0006 by Henri Suvitie, on Flickr
Jos sitten ensi vklo kävisi tiputtelemassa taka-akselin pois, etuakselisto kun on nyt kunnossa niin voi etupään tiputtaa pyörilleen ja koneen laskea keulalle. Kansi lähtee koneistamolle myös tässä lähipäivinä niin saa koneenkin niputtaa loppuun sitä myöten kun on aikaa/osia.
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Tämmöstä täällä on tapahtunut.
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Alkaa tavarat löytää paikkaansa, ohjaustehostimen nestesäiliö, bensapaineensäädin, paisari ja huohotuksen öljynerotus löysi paikkansa, myös lukkopellin maalailin ja haeskelin öljykuulerille paikkaa syylärin edestä.
Kiinasta löytyi paja mistä sain vihreät ahto- ja jäähdytinnesteletkut, oli laadukkaat ja edulliset!
Ahdasta alkaa olla :)
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Kiinasta löytyi paja mistä sain vihreät ahto- ja jäähdytinnesteletkut, oli laadukkaat ja edulliset!
Ahdasta alkaa olla :)
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Milläs mallilla corrado on? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Henkan Corrado & polo 86c
Passat B3:sta tuo lasinen kattoluukku? Voisi myös omaan Corroon katsella jostain moisen..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 206 vierailijaa