2e 8v 85kw ei käy kunnolla..apuja?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gylffi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.11.2013 18:46

2e 8v 85kw ei käy kunnolla..apuja?

ViestiKirjoittaja gylffi » 5.11.2013 20:05

viskattiin 1.8 yksipistesuihkun tilalle tollane 85 kw 2e kone joka nyt ei suostu käymään kunnolla muuten kuin kylmänä hetken aikaa..sit alkaa tyhjäkäynnin hummaamisella,lähes sammuu..ajaessa ihan kuin kenguru olisi tankissa..tasakierroksillakaan ei suostu pyörimään.osia on vaihdettu

lamda
lämpöanturi(ylävesiletku)
virranjakankoppa,pyöriä
tulpat+johdot
puola
bensapumppu
ilmamäärämittari
ilmavuodot tarkistettu

LordHamwich
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 19:38

ViestiKirjoittaja LordHamwich » 20.11.2013 21:12

Tämä kiinnostaa itseäkin, simahti eilen sama kone valoihin aamusta sen jälkeen kun tuntui käyvän välillä kolmella ja lopulta karkasi puhti niin totaalisesti ettei jaksanut vetää enää ollenkaan ja lopulta sammui. Vedot olleet vajaat jo pidempäänkin, varsinkin alakierroksilta vedättely tuntunut olevan ajanhukkaa.

Lähtee yleensä käyntiin käyntilämpöisenäkin, käy muutamia sekunteja (kylmänä jopa minuutin-pari) ihan kohtuudella ja sitten alkaa tiputella pyttyjä pois pelistä yksi kerrallaan. Kaasua jos varovasti hipoo niin saa otettua kierroksia parhaimmillaan neljään tonniin asti vaan heti kun tuuttaa vähänkään enemmän niin sammuu melkein siihen paikkaan ja aikansa rimpuiltuaan palaa takerrellen tyhjäkäynnille josta sitten taas kohta sammuu täysin. Paukuttelee kaasua runnoessa samalla putkessa aika antaumuksella että ei varmaan polttoaineen saannin kanssa ole ongelmaa.

Imuvuotoja tutkittu, ei pintapuolisella tarkastelulla mitään ihmeitä siellä. Kokeiltu toisilla tulpilla ja putsattu virranjakajan hilut vaan ei mitään eroa. Puolaa vai hall-anturiako pitää lähteä jeesustelemaan?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.11.2013 9:59

Missähän kunnossa tulpanjohdot mahtaa olla?

LordHamwich
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 19:38

ViestiKirjoittaja LordHamwich » 21.11.2013 19:05

Näköjään kuuden kilon pintaan (ja puolan naru 2) kun sai mittarin tongittua, tosin nelospytyn naru luultavasti murtunut kun ei meinannut antaa mitään lukemaa. AD:n kautta kotiin.

LordHamwich
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 19:38

ViestiKirjoittaja LordHamwich » 25.11.2013 19:04

No ei siitä piuhojen (ja muiden hilujen) vaihdosta juuri iloa ollut. Käy kylmänä (jos käy) puolet ajasta neljällä ja puolet kolmella, käyntilämpöisenä alkaa sitten käydä kahdella kunnes vain kuolee, tasakaasulla huojuu niinkuin pätkisi pumpulta virtaa sekunnin välein. Virranjakaja piti pistää vaihtoon, vaan edellisen värkin ABS-koneen jakajapa ei tuohon mennytkään, pitää tutkia saako tuon palasiksi että saisi edes tuon hallin vaihtoon ja käydä sumuttelemassa töhnää letkuihin että onko siellä jossakin piilossa jonkin sortin imuvuoto.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 26.11.2013 9:41

Mistäs päin olet? Minulla olisi tuossa pihassa toimiva 2,0i vm97 Vento jossa toimiva moottori joten jos läheltä Kuopiota niin vois kokeilla noita moottorin sähkölaitteita ja rajata vikaa pois.

Onko tarkastettu Moottorinsähköjohdot?

ecu kin varmaan vaihdettu 2,0 sesta? ja bensapumppu myös 2,0i?

gylffi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.11.2013 18:46

ViestiKirjoittaja gylffi » 13.12.2013 15:44

kaavilla olis yks murheen kryyni..moottorinohjain,johtosarja tuli vaihdettua samalla(tarkistettu silmämääräisesti ehjäksi)...pyöriii pirun rikkaalla...

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 13.12.2013 18:19

Minulla oli aikoinaan 1,8i ADZ joka kanssa kävi rikkaalla mm polti putkessa , meinas tukehtua kun antoi kaasua. Johtosarja näytti ehjältä mutta vika korjaantui kun vaihdoin ehjät moottorin sähköjohdot.
gylffi ajele sunnuntaina Maanigalle niin kokeillaan onko johdoissa vika.... moottorista myyty virranjakaja muuten olisi käyntikuntoinen.... ja osathan on edullisia :)

gylffi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 5.11.2013 18:46

ViestiKirjoittaja gylffi » 15.12.2013 9:32

ei tuolla raski kyl ajella,puoli tankkia bensaa palaa n.30 minuuttiin;D
kylmänähän se edelleen pelaa ja pystyy jopa ajamaan,mutta aikansa kun lämpii nii alkaa temppuileen,sammuu lähes ja joskus jopa sammuukin ja välillä kone tärisee nii että kumityynyjen kestoa kokeillaan kovasti :D
joku heitti ilmaan että moottorinohjain vaihtoon..?
testerillä kateltiin nii laturin jännitteet heittelee kans aika kovasti(vaihdoin laturinkin)

LordHamwich
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 19:38

ViestiKirjoittaja LordHamwich » 24.12.2013 13:52

Piti taas tuossa viikonloppuna käydä ropeltamassa kun joitakin aikoja sitten pistin koko jakajan vaihtoon kun ei saanut palasteltua vanhoista osista yhtä ehjää vaan se ei silloin korjaantunut. Lähtee yleensä käyntiin kuin palmun alta mutta simahtaa kolmen sekunnin jälkeen ihan suorilta (ja ilmansuodatinkotelon läppä toimii ok) eli kehitys on tasaista alamäkeä. Samalla kävin letkuja läpi ettei imuvuotoja löydy.

Oliko tuossa moottorin johtosarjassa jossakin sellaista yleisesti tunnettua kohtaa mikä murtuu tai menee vituiksi, tuli nääs puolanvaihdon yhteydessä sellainen efekti että starttia pyöritellessä valot himmenevät ja kuuluu sellainen hiiren aivastus laturista, ihan kuin olisi oikosessa koko vipstaaki tai akku täysin finaalissa?

Terv. nimim. Ei huvita enää kävellä varttia töihin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 24.12.2013 15:58

Noissa o aika yleinen vika moottorin lämpötila-anturi siinä ylävesiletkun lähdössä koneen kyljessä. 3 golffia ollu ja kaikissa viallinen tuo. Näyttää että kone o kokoajan kylmä ja moottori laittaa seoksen sen mukaan.

Kylmänä käy sen takia hetken ja kun kone lämpenee ja seos on edelleen kylmän koneen mukainen niin oireetkin ovat moiset.

LordHamwich
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 19:38

ViestiKirjoittaja LordHamwich » 27.12.2013 14:28

Gulagista kotiin kävellessä piti käydä starttailemassa, lähti käyntiin ja kävi sen verran että uskaltauduin kokeilemaan ajamista ja jumalauta sehän liikkui sen verran että sai sen muutamankymmentä metriä siirrettyä omalle parkkipaikalle.

Paremmin tuo kävi ja pidempään kuin pakkasilla, startatessa tosin edelleen tuoksahtelee bensa ja tyhjäkäynti on tasainen mutta aluksi helvetin korkea (1500 hutikoilla) ja pysyttelee siellä useammankin sekuntin joten vika on varmaan jossakin välillä lambda-maf-lämpöanturi. Saikos tuota MAFfia testattua mitenkään ja onnistuuko tuo lambdan vaihto ilman nosturia kun alla oleva alusta on sellainen että vaikka alle mahtuu ryömimään niin käsien kanssa ei voi kovin suurieleinen olla?

Pahoittelen näitä peukalo keskellä persettä -kysymyksiä vaan ei 1,8 ABSin kanssa tarvinnut koskaan tällaisia arpoa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.12.2013 16:27

Ainakin G60 Corrado teki aikoinaan lambdan rikkoutuessa sitä, että tyrkkäsi seoksen niin rikkaalleen, että hyvä että jaksoi käydä. Voisi olla samalla suunnalla vika tässä? Lämpötila-anturi ei seosta noin rikkaalleen vedä, vaikka olisi aivan pas..kakkana.

LordHamwich
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 19:38

ViestiKirjoittaja LordHamwich » 27.12.2013 19:33

Oliko tuossa 2E:ssä ihan normaali reaktio että auto sammuu kuin saunalyhty kun ottaa MAFfin piuhan irti? Tuli mieleen kun ysäri-BMW:stä sitä voi nykiä miten huvittaa koska jos MAFfilta ei tule signaalia niin ruisku arpoo seoksen sitten pelkästään lambdojen perusteella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa