Hei
Olen lukenut tätä foorumia jo vuosia ja moneen ongelmaan olen täältä vastauksen löytänytkin. Kiitoksia siis hyvän foorumin ylläpitäjille!
Tähän seuraavaan ongelmaan (tai ominaisuuteen) en ole löytänyt vielä ratkaisua ja sen vuoksi päätin nyt rekisteröityä tänne.
Ostin loppukesästä vuoden 2010 Passatin, jossa on kääntyvät bixenonit kulmavaloilla. Ajattelin, että nyt autossa olisi hyvät valot edellisen Touranin huonojen tuikkujen jälkeen. Syksy ja sateiden tultua alkoi pettymys paljastua, koska eihän noilla näe oikeastaan mitään. Autolla on ajettu jo melkein 160tkm ja ajattelin, että polttimot ovat himmentyneet, joten vaihdoin polttimot uusiin Ebaystä tilattuihin Philipsin xenstartteihin. Mutta valoissa ei tapahtunut juurikaan parannusta.
Miten näihin saisi lisää tehoja? Polttimothan ovat D1S:t, mutta pitääkö vielä vaihtaa ballastit? Nämäkö: Ebay ballasti? (En ole vielä tarkistanut varaosanumeroita)
Saako tuohon tehokkaampia polttimoita, 55W? Nykyiset ovat 35W.
Lähivalojen suuntausta on tarkoitus vähän nostaa ja lisävaloilla saisi pitkiin lisää kantamaa.
PS. Miten saan linkit toimiviksi linkeiksi?
Passat -10 onnettomat xenonit
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -10 onnettomat xenonit
Viimeksi muokannut ivryl, 27.12.2013 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täysin sama tilanne oli -06 3C:ssä. OEM bi-xenoneilla ajo tuntui syyssateilla suorastaan hengenvaaralliselle, vaikka toisin olin olettanut. Kaarrevalot näyttivät paljon paremmin/kirkkaammin kuin xenonit...
Katuauto.fi Kimmo suositteli alkuperäisten D1S tilalle D2S polttimoita, jotka kytketään adapteripiuhoilla 55W tarvikeballastiin. Suoraan ei D2S mene D1S tilalle, vaan joutuu tekemään pienen modifioinnin poltinta pitelevälle rautalangalle. Poltinkanta on sama. Poistin umpion pohjalta OEM ballastin, tein samalla muotilla peltilevyn johon läpivienti virta- ja korkeajännitepiuhoille. Virta otetaan umpion sisältä alkuperäisistä ballastille tulevista johdoista. Kamat kasaan ja tarkka suuntaus kunnon ajolenkillä.
Ei vikakoodeja ja valotehoa on vaikea verrata aiempaan. Ehkä vielä päivitän 55W ballastit 75:een.
Katuauto.fi Kimmo suositteli alkuperäisten D1S tilalle D2S polttimoita, jotka kytketään adapteripiuhoilla 55W tarvikeballastiin. Suoraan ei D2S mene D1S tilalle, vaan joutuu tekemään pienen modifioinnin poltinta pitelevälle rautalangalle. Poltinkanta on sama. Poistin umpion pohjalta OEM ballastin, tein samalla muotilla peltilevyn johon läpivienti virta- ja korkeajännitepiuhoille. Virta otetaan umpion sisältä alkuperäisistä ballastille tulevista johdoista. Kamat kasaan ja tarkka suuntaus kunnon ajolenkillä.
Ei vikakoodeja ja valotehoa on vaikea verrata aiempaan. Ehkä vielä päivitän 55W ballastit 75:een.
Viimeksi muokannut sami_p, 26.12.2013 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Parhaasi olet tehnyt linkin eteen. Tää foorumisofta ei osaa käsitellä osoitteita oikein jos siellä on hassuja merkkejä välissä.ivryl kirjoitti:PS. Miten saan linkit toimiviksi linkeiksi?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 27.12.2013 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En alkanut ahtaa ballasteja umpion sisään. Sisällä olevien liikkuvien osien määrä on sellainen, että sinne ei juuri kaipaa paksuhkoja kaapeleita vastukseksi. Tarkka hinta löytynee Kimmolta kysymällä.
Edit: väärinymmärrys, kiitos ja anteeksi.
Edit: väärinymmärrys, kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut sami_p, 27.12.2013 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ivryl: Koita näin. [url=linkki]haluamasi teksti[/url]
Näyttää tältä. ffp:n etusivu
Näyttää tältä. ffp:n etusivu
ei sami p tainnut huomata että ei toi linkkivinkki ei ollut tarkoitettu sille.
Jos ei ala lyhkäsillä näkee 55w xeenoneilla niin sitten taitaa olla umpiossa hieman häikkää, mulla oli ässässä palanut projektorin heijastinpinta pois niin tuntui että on vaan parkit päällä. Uusilla projektoreilla ja 55w xeenoneilla loppui valo ongelmat
Jos ei ala lyhkäsillä näkee 55w xeenoneilla niin sitten taitaa olla umpiossa hieman häikkää, mulla oli ässässä palanut projektorin heijastinpinta pois niin tuntui että on vaan parkit päällä. Uusilla projektoreilla ja 55w xeenoneilla loppui valo ongelmat
Jännä että toisilla 3C:n xenonit on huonot ja toisilla ei, itselläni molemmissa xenonit on ollut hyvät, -06 variant ja nyt -09 CC. Variantinkin valot ei näyttänyt yhdessä vaiheessa mitään kun paikallinen vw-liike sääsi ne liian alas, uudelleen säädön jälkeen valoilla näkee oikein hyvin ja pitkät kantaa kauas, valot ei ole säädetty mitenkään yläkanttiin vaan menevät edelleen katsastuksessa läpi.
Valojen lisäksi kannattaa aina huomioida tuulilasin puhtaus myös sisäpuolelta sekä oma näkökyky, usein käynti optiikolla auttaa;-)
Valojen lisäksi kannattaa aina huomioida tuulilasin puhtaus myös sisäpuolelta sekä oma näkökyky, usein käynti optiikolla auttaa;-)
Toivottavasti heijastinpinnat eivät olisi vielä palaneet. Valoa kuitenkin tulee vielä ja kuviokin on selvä. Pitää illalla säätää valoja hiukan ylemmäksi ja käydä testiajolla. Toivottavasti maassa olisi vielä nyt aamulla satanutta lunta valaisemassa, niin saisi vähän paremman kuvan valojen tehosta. Märkä ja musta tie taitaa "imaista" valoa paljon.
Ja taidan kuitenkin soitella ensi viikolla Katuauto.fi:hin kysellen vaihtoehtoja.
D1S polttimoita ei taida olla tehokkaampina kuin 35W? Minä en ole ainakaan löytänyt. Silloin ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia umpioihin, paitsi tehokkaampi ballasti.
Ja taidan kuitenkin soitella ensi viikolla Katuauto.fi:hin kysellen vaihtoehtoja.
D1S polttimoita ei taida olla tehokkaampina kuin 35W? Minä en ole ainakaan löytänyt. Silloin ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia umpioihin, paitsi tehokkaampi ballasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa