vvv
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kakkosen polttoainesuutin ei toimi tai nokan ajoitus pielessä?
Onko kaikki venttiili lautaset valkoiset vai vain kakkosen?
En usko (ei siis faktaa) ECU vikaan, ECUa helposti ruvetaan epäilemään kun ei muutakaan enään keksitä. Testi ECUa ei myöskään hintansa puolesta kannata pitää hyllyssä ja kerran kun se ohjelmoidaan johonkin autoon, en tiedä kuinka helposti se saadaan resetoitua VAG-työkaluilla jos se halutaan palauttaa varaosa hyllyyn.
Onko kaikki venttiili lautaset valkoiset vai vain kakkosen?
En usko (ei siis faktaa) ECU vikaan, ECUa helposti ruvetaan epäilemään kun ei muutakaan enään keksitä. Testi ECUa ei myöskään hintansa puolesta kannata pitää hyllyssä ja kerran kun se ohjelmoidaan johonkin autoon, en tiedä kuinka helposti se saadaan resetoitua VAG-työkaluilla jos se halutaan palauttaa varaosa hyllyyn.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Sytkäkatkokset on todettu
Jos vikakoodi on missfire, niin se ei välttämättä tarkoita että ei tule kipinää.
Missfire vikakoodi tulee kun ECU tunnistaa epäonnistuneen palotapahtuman.
Missfire vikakoodi voi tulla jos puuttuu kipinä ja/tai on huono kipinä. Mutta myös silloin jos seos on niin poskellaan ettei normaalia palotapahtumaa saavuteta vaikka kipinä olisi kunnossa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Niin nää uudemmat koneet tunnistavat nimenomaan palamishäiriöitä, ei sytytyshäiriöitä. Jos palamishäiriöitä ajossa ilmenee mittaristo ilmoittaa tällöin "emissions workshop" tjsp. Kampiakselin pyörimisnopeusanturi huomaa että tietyn sylinterin sytytyshetken jälkeen kampiakselin nopeus ei lisääntynytkään-> palamishäiriö havaittu.
Kuten todettua laiha/palamiskelvoton seos aikaansaa vikailmoituksen.
Kuten todettua laiha/palamiskelvoton seos aikaansaa vikailmoituksen.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Niinhän se takuu yleensä toimiikin, mutta tuotteen odotettu elinikä on silti pidempi kuin tuo mitä se on nyt kestänyt, joten takuulla ei mitään väliä. Tosin tässähän turbo on hajonnut öljyn ohuuden takia joka taas tekee sen, että ei välttämättä tarvitse korvaa mitään, koska turbo ei ole hajonnut sen takia, että siinä olisi ollut jotain vikaa.
jos eivät sössimisiään korjaa omaan piikkiin, niin suosittelen yhteydenottoa kuluttajariitalautakuntaan tai kauppakamarin tavarantarkastajaan.
jotenkin tämä elämä näiden korjaamojen arvailujen kanssa on mennyt siihen, että asiakas maksaa vianhaun kustannukset, vaikka ne viat pitäisi löytyä korjaajan ammattitaidolla. käsittääkseni siitä siinä yli 100 eur tuntivelotuksessa maksetaan.
jos arvaamo rikkoo asikkaan auton niin kyllä he ovat vahingosta vastuussa. ennen tämä olis selvä asia, mutta silloin oli jotakin ammattiylpeyttä.
nimim. venemoottorikorjaaja joskus kultaisella 80-luvulla
jotenkin tämä elämä näiden korjaamojen arvailujen kanssa on mennyt siihen, että asiakas maksaa vianhaun kustannukset, vaikka ne viat pitäisi löytyä korjaajan ammattitaidolla. käsittääkseni siitä siinä yli 100 eur tuntivelotuksessa maksetaan.
jos arvaamo rikkoo asikkaan auton niin kyllä he ovat vahingosta vastuussa. ennen tämä olis selvä asia, mutta silloin oli jotakin ammattiylpeyttä.
nimim. venemoottorikorjaaja joskus kultaisella 80-luvulla
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Paljon samanlaisia oireita on 125 kw gt golffissa.
Reilu vuosi sitten kävi merkkikorjaamolla käyntihäiriöiden takia. kylmänä pätki ja vilkutteli valoa mittarissa. Suorittivat karstanpoistoa ja käynti parani.
Nyt taas samat oireet uudestaan ja todettin venynyt jakoketju joka vaihdettiin ja kulut onneksi jaettiin asiallisesti kun autolla kuitenkin jo ajettu 150 t. karstaa taas poistettu mutta noita misfire ilmoituksia edelleen kylmänä
Samalla kun purkivat tuohon liittyen letkuja niin olivat havainneet väljän turbon. Ei vaihdettu heti kun aivan täyttä varmuutta ei käyntihäiriöiden syyhyn vielä löytynyt.
viikko ajeltiin kun ei edelleenkään kunnolla toiminut niin arvelin että saa turbon vaihtaa toinen niihin erikoistunut verstas.
Turbon vaihto meni hyvin ja kerroin myös noista muista haasteista ja aika paljon penkoivat mahdollisia syitä eri yhteistyökumppaneiden kanssa ja uskon että saattoivat päästä jäljille. mahdollisuuksia siis edelleen kakkospytyn pakoventtiilin karsoittuminen ja myös polttoaineen suuttimet. nakutustunnisin riemastuu erityisesti kylmällä ja lämpinä kuormitettaessa. tämä saattaisi viitata huonosti toimivaan suuttimeen. samoin lisääntynyt öljymäärä ja bensan haju öljyssä
Koska aivan varmuutta ei edelleenkään ole niin onko kokemuksia suuttimien vaihdoista/oireista ja mahdollisesti mitä kustantaa?
selviä vikoja on korjattu mutta ei silti toimi kunnolla niin meinaa jo hieman harmittaa
Reilu vuosi sitten kävi merkkikorjaamolla käyntihäiriöiden takia. kylmänä pätki ja vilkutteli valoa mittarissa. Suorittivat karstanpoistoa ja käynti parani.
Nyt taas samat oireet uudestaan ja todettin venynyt jakoketju joka vaihdettiin ja kulut onneksi jaettiin asiallisesti kun autolla kuitenkin jo ajettu 150 t. karstaa taas poistettu mutta noita misfire ilmoituksia edelleen kylmänä
Samalla kun purkivat tuohon liittyen letkuja niin olivat havainneet väljän turbon. Ei vaihdettu heti kun aivan täyttä varmuutta ei käyntihäiriöiden syyhyn vielä löytynyt.
viikko ajeltiin kun ei edelleenkään kunnolla toiminut niin arvelin että saa turbon vaihtaa toinen niihin erikoistunut verstas.
Turbon vaihto meni hyvin ja kerroin myös noista muista haasteista ja aika paljon penkoivat mahdollisia syitä eri yhteistyökumppaneiden kanssa ja uskon että saattoivat päästä jäljille. mahdollisuuksia siis edelleen kakkospytyn pakoventtiilin karsoittuminen ja myös polttoaineen suuttimet. nakutustunnisin riemastuu erityisesti kylmällä ja lämpinä kuormitettaessa. tämä saattaisi viitata huonosti toimivaan suuttimeen. samoin lisääntynyt öljymäärä ja bensan haju öljyssä
Koska aivan varmuutta ei edelleenkään ole niin onko kokemuksia suuttimien vaihdoista/oireista ja mahdollisesti mitä kustantaa?
selviä vikoja on korjattu mutta ei silti toimi kunnolla niin meinaa jo hieman harmittaa
103kw vaihdettu turbo, ketju, se turbon öljyputki, korkeapainepumppu, ja viimeisenä kansi kun oli misfire ongelmaa, sanoivat että on edukkaampaa vaihtaa kansi kuin puhdistella vanhaa. Muut takuuseen, kansi 10% mulle. Kohtuu halpaa, mutta ei näillä kilsoilla. Täytyy vaan näköjään asiakkaan osata vaatia ja vähän tietää mistä kyse.... Ei hyvä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa