golf mk2 lämpö ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jepaaa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.12.2013 9:18

golf mk2 lämpö ongelma

ViestiKirjoittaja Jepaaa » 11.12.2013 9:31

Hei!
Nyt tarvittaa hieman apua. Autona siis golf mk2 1.8 kaasutin vuosimallia -86. Auto alunperin 1.6 moottorilla.
Elikkä alavesi letku ei lämpeä ollenkaan ja sisälle ei tule juurikaan lämminta ilmaa.
Termostaatti vaihdettiin uuteen eikä auttanut mitään. Flektikään ei lähde pyörimään vaikka kuinka olisi moottori lämmin. Samoin lämpömittari kuolleutunut.
Moottori ei kuitenkaan keitä.
Osaisiko joku kertoa mistä kannattaisi lähteä kartoittamaan missä vika mahtaisi olla?

Kiitos jo etukäteen!

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 21.12.2013 22:53

Voisikohan pumppu vetää viimeisiä? tai sitten syyläri niin tukossa että ei vesi kierrä. termarihan toki ohjaa veden syylärille, sisälle pitäisi tulla.

GermanCarClubSyrjäaho
-
Viestit: 82
Liittynyt: 6.5.2012 23:09

alavesletku kylmänä

ViestiKirjoittaja GermanCarClubSyrjäaho » 1.1.2014 17:54

itellä tuli sama ongelma sisätilankennon vaihdon jälkeen. Toissasyksynä huomasin jalkatilojen olevan märkä. Ajoin motonettiin ja ostin sisätilankennon merkkiä ossca. Alavesiletku ei kesäkelissä edes lämminnyt. Eikä työntänyt lämmintä kuin sen verran että juuri ja juuri lasit sulivat. Termostaatteja kokeilin kymmeniä erimerkkejä eikä apua löytynyt. Nyt syksyllä meni hermot ja aloin metsästää alkuperäistä kennoa. Löysin tutultani uuden alkuperäiskennon hyllystä lojumasta ja ostin sen. Vaihdoin orkkiskennon. Eli kenno vaihdettu, nesteet sisään, antaa auton käydä paisuntasäiliön korkki auki säiliö täynnä kuumaksi, sammutetaan auto ja pumpataan alavesiletkua, itellä tuntui sellainen rusahdus letkusta ja letku kuumeni heti. Ja säiliö uudestaan täyteen ja autokäyntiin. Lämmintä tulee ja reilusti. Ihme että ei sisätilasta sula nuo muoviset tuulettimen räppänät kun niin kuumaa tulee nyt. Eli vika saattaa olla siinä myös sisätilankennossa jos tarvikemallia niin siellä kennoa ylösalas kääntelemällä kuuluu sellainen kolinaääni kun kuulia sisällä putkistossa. Alkuperäis osassa kuulia ei ole. Eli luultavasti tarvike kenno oli tukossa kuulien johdosta uudesta lähtien ja vesi kiertää alavesiletkuun juuri siätilan kennon kautta.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 2.1.2014 21:08

Mulla vähän samanlaista ongelmaa mutta mulla kyllä alavesiletku lämpenee paitsi jos paisuntasäiliön korkki on auki, sillon ei lämpene letku. Molemmat kennolle menevät letkut lämpenee kyllä tosi kuumiksi. Niin ja lämppäristä paremmin ilmaa kun pistää säätimestä kylmälle. Kokeiltu ilman raitisilmasuodatinta eikä mitään vaikutusta, mistähän tässä lähtis vie vikaa hakeen kun on vähän vilponen ajaa. Niin ja tosiaan oon kyllä ilmaillukkin monta kertaa eikä tunnu oikeen vaikutusta olevan.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 13.1.2014 23:06

Tänään tuli sit purettua koko kojelauta ja otettua kenno käteen, ei mitään paskaa tai mitään ollu sielläkä, kokeilin samalla vaihaa kennolle menevät letkut päittän muttei siltikään lämpöö tule kunnolla..

Jepaaa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.12.2013 9:18

ViestiKirjoittaja Jepaaa » 20.1.2014 10:01

Pitänee yrittää vielä ilmata järjestelmää uudemman kerran. Kennon letkut kyllä lämpeää. Tietoa ei kyllä ole että lämppärin kennoa olisi vaihdettu.Seuraava mystinen on tuo lämpötilamittari. Led varoitus valo kyllä vilkkuu kun laitttaa virrat päälle. Ostin uuden lämpötila anturin mutta ei auttanut..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2014 11:14

Tuo ilmautuu itsestään ajossa. Täyttää vaan säiliötä sitä mukaa kun pinta alenee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa