Auto on Skoda Octavia -00 2.0 bensa, moottorikoodi AQY.
Seuraavanlaiselle vikakoodin aiheuttajaa kyselisin:
17535.P1127 Pitkäkestoisen polttoaineen säädön koko kuormitusalue (kosketinkenttä 1) järjestelmä liian rikkaalla.
Vikakoodi ilmaantuu melkein heti sen nollaamiisen jälkeen uudestaan, mutta ei joka kerta sytytä vikavaloa. Silloin kun vikavalo syttyy niin tyhjäkäynti muuttuu tukkoiseksi ja jos autoa käynnistäessä ei koske kaasuun niin sammuuu heti käynnistyksen jälkeen. Ilmeisesti tukehtuu, koska bensa haisee reippaasti.
Kävin katsastusta varten mittauttamassa pakokaasut ja nollasin vikakoodit ennen mitausta, vikakoodi kyllä tuli heti takaisin, muttei sytyttänyt vikavaloa. Päästöt ok.
Muuten auto toimii hyvin ja sille olisi tuttu ostaja, muttei haluta myydä ennen kun tämä ongelma on ratkaistu.
Apuja, kiiitos.
2.0 AQY käyntihäiriö.
Valvoja: ffp jäsenet
Omia karkeita veikkauksia voisi olla vika evap:ssa, bensapainessa tai jälkimmäisessä lambdassa...
Miten nämä veikkaukset saa testattua käytännössä?
Paineet tietenkin mittarilla, mutta mikä on oikea paine?
Voiko evapin letkun irrottaa imusarjasta ja jättää letkunpään auki taikka tukkia jollain...? Imusarjan puoli tietenkin tukkoon.
Entä toi jälkimmäinen lambda, onko sen testaamiseen muuta vaihtoehtoa ku vaihtaa uuteen? Hinta on vain aika kova arpapeliin.
Miten nämä veikkaukset saa testattua käytännössä?
Paineet tietenkin mittarilla, mutta mikä on oikea paine?
Voiko evapin letkun irrottaa imusarjasta ja jättää letkunpään auki taikka tukkia jollain...? Imusarjan puoli tietenkin tukkoon.
Entä toi jälkimmäinen lambda, onko sen testaamiseen muuta vaihtoehtoa ku vaihtaa uuteen? Hinta on vain aika kova arpapeliin.
Korjauskäsikirjan mukaan säädetty bensanpaine on 2,5 bar. Evap pitää toimiessaan auton käynnissä selvää nakutusta, sen vois kokeilla alipainetestauslaitteella http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-151392/ . Lambda antaa vikaantuessaan herjoja, mutta toimintaa vois tietenkin katsoa testerillä, että onko mitään eloa. Bensanpainesäädin toimii alipaineella, tarkista letkun kunto. On se vaan hieno ajaa skeidalla, check -valo pitää huolen että pysyy vireessä...siis verenpaine tapissa...
Paineensäätimen letku on kunnossa. Evap nakuttaa, melkeinpä jatkuvasti.
Minulla loppui jo usko tähän skeidaan, seisoi tallissa touko-marraskuun. Nyt alkoi mennä leima umpeen, niin piti taas herätellä. Huomenna olis aika leimalle, päästölappu on tosiaan jo olemassa eli niistä ei pitäis pompata.. Viedä vaihtoon koko raato ku saa leiman, tän ominaisuuden kanssa kehtaa ainakaan tutuille myydä. :/
Minulla loppui jo usko tähän skeidaan, seisoi tallissa touko-marraskuun. Nyt alkoi mennä leima umpeen, niin piti taas herätellä. Huomenna olis aika leimalle, päästölappu on tosiaan jo olemassa eli niistä ei pitäis pompata.. Viedä vaihtoon koko raato ku saa leiman, tän ominaisuuden kanssa kehtaa ainakaan tutuille myydä. :/
Lueskelin tossa kaikenmaailman foorumeita läpi ja tulin siihen tulokseen et ton evap venttiilin ohjaus tulee eculta ja ecu availee sitä lambda arvojen perusteella.
Ilmeisesti venttiili avautuu vain moottoria kuormitettaessa.
Eli voisin lähteä hakemaan syytä auki jumivasta venttiilistä tai virheellistä tietoa antavasta lambdasta.... Mutta kummasta lambdasta tieto mahdollisesti tulee? Etummainen on vaihdettu n. 15tkm sitten edellisen omistajan toimesta, takimmainen näytti alkuperäiseltä.
Eikö kukaan viisaampi osaa sanoa tähän mitään?
Ilmeisesti venttiili avautuu vain moottoria kuormitettaessa.
Eli voisin lähteä hakemaan syytä auki jumivasta venttiilistä tai virheellistä tietoa antavasta lambdasta.... Mutta kummasta lambdasta tieto mahdollisesti tulee? Etummainen on vaihdettu n. 15tkm sitten edellisen omistajan toimesta, takimmainen näytti alkuperäiseltä.
Eikö kukaan viisaampi osaa sanoa tähän mitään?
Itellä APK moottorissa tuo evappi ainaki nakuttaa melkeinpä aina ajaessa, tyhjäkäynnillä aina välillä.. Lambdasta minä lähtisin tutkimaan, varsinkin jos tarvike lambda vaihdettu niin voi hyvinki olla jo rikki.. Etumainen on moottorinohjaukselle, takimainen tutkii katin toimintaa..
Itellä oli hyvinkin samanlaiset oireet kun meni etulambdan johdot poikki..
Mites olisko mahdollisuutta koittaa uutta maffia myös?
Itellä oli hyvinkin samanlaiset oireet kun meni etulambdan johdot poikki..
Mites olisko mahdollisuutta koittaa uutta maffia myös?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa