2e 8v 85kw ei käy kunnolla..apuja?
Valvoja: ffp jäsenet
2e 8v 85kw ei käy kunnolla..apuja?
viskattiin 1.8 yksipistesuihkun tilalle tollane 85 kw 2e kone joka nyt ei suostu käymään kunnolla muuten kuin kylmänä hetken aikaa..sit alkaa tyhjäkäynnin hummaamisella,lähes sammuu..ajaessa ihan kuin kenguru olisi tankissa..tasakierroksillakaan ei suostu pyörimään.osia on vaihdettu
lamda
lämpöanturi(ylävesiletku)
virranjakankoppa,pyöriä
tulpat+johdot
puola
bensapumppu
ilmamäärämittari
ilmavuodot tarkistettu
lamda
lämpöanturi(ylävesiletku)
virranjakankoppa,pyöriä
tulpat+johdot
puola
bensapumppu
ilmamäärämittari
ilmavuodot tarkistettu
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.11.2013 19:38
Tämä kiinnostaa itseäkin, simahti eilen sama kone valoihin aamusta sen jälkeen kun tuntui käyvän välillä kolmella ja lopulta karkasi puhti niin totaalisesti ettei jaksanut vetää enää ollenkaan ja lopulta sammui. Vedot olleet vajaat jo pidempäänkin, varsinkin alakierroksilta vedättely tuntunut olevan ajanhukkaa.
Lähtee yleensä käyntiin käyntilämpöisenäkin, käy muutamia sekunteja (kylmänä jopa minuutin-pari) ihan kohtuudella ja sitten alkaa tiputella pyttyjä pois pelistä yksi kerrallaan. Kaasua jos varovasti hipoo niin saa otettua kierroksia parhaimmillaan neljään tonniin asti vaan heti kun tuuttaa vähänkään enemmän niin sammuu melkein siihen paikkaan ja aikansa rimpuiltuaan palaa takerrellen tyhjäkäynnille josta sitten taas kohta sammuu täysin. Paukuttelee kaasua runnoessa samalla putkessa aika antaumuksella että ei varmaan polttoaineen saannin kanssa ole ongelmaa.
Imuvuotoja tutkittu, ei pintapuolisella tarkastelulla mitään ihmeitä siellä. Kokeiltu toisilla tulpilla ja putsattu virranjakajan hilut vaan ei mitään eroa. Puolaa vai hall-anturiako pitää lähteä jeesustelemaan?
Lähtee yleensä käyntiin käyntilämpöisenäkin, käy muutamia sekunteja (kylmänä jopa minuutin-pari) ihan kohtuudella ja sitten alkaa tiputella pyttyjä pois pelistä yksi kerrallaan. Kaasua jos varovasti hipoo niin saa otettua kierroksia parhaimmillaan neljään tonniin asti vaan heti kun tuuttaa vähänkään enemmän niin sammuu melkein siihen paikkaan ja aikansa rimpuiltuaan palaa takerrellen tyhjäkäynnille josta sitten taas kohta sammuu täysin. Paukuttelee kaasua runnoessa samalla putkessa aika antaumuksella että ei varmaan polttoaineen saannin kanssa ole ongelmaa.
Imuvuotoja tutkittu, ei pintapuolisella tarkastelulla mitään ihmeitä siellä. Kokeiltu toisilla tulpilla ja putsattu virranjakajan hilut vaan ei mitään eroa. Puolaa vai hall-anturiako pitää lähteä jeesustelemaan?
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.11.2013 19:38
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.11.2013 19:38
No ei siitä piuhojen (ja muiden hilujen) vaihdosta juuri iloa ollut. Käy kylmänä (jos käy) puolet ajasta neljällä ja puolet kolmella, käyntilämpöisenä alkaa sitten käydä kahdella kunnes vain kuolee, tasakaasulla huojuu niinkuin pätkisi pumpulta virtaa sekunnin välein. Virranjakaja piti pistää vaihtoon, vaan edellisen värkin ABS-koneen jakajapa ei tuohon mennytkään, pitää tutkia saako tuon palasiksi että saisi edes tuon hallin vaihtoon ja käydä sumuttelemassa töhnää letkuihin että onko siellä jossakin piilossa jonkin sortin imuvuoto.
Minulla oli aikoinaan 1,8i ADZ joka kanssa kävi rikkaalla mm polti putkessa , meinas tukehtua kun antoi kaasua. Johtosarja näytti ehjältä mutta vika korjaantui kun vaihdoin ehjät moottorin sähköjohdot.
gylffi ajele sunnuntaina Maanigalle niin kokeillaan onko johdoissa vika.... moottorista myyty virranjakaja muuten olisi käyntikuntoinen.... ja osathan on edullisia :)
gylffi ajele sunnuntaina Maanigalle niin kokeillaan onko johdoissa vika.... moottorista myyty virranjakaja muuten olisi käyntikuntoinen.... ja osathan on edullisia :)
ei tuolla raski kyl ajella,puoli tankkia bensaa palaa n.30 minuuttiin;D
kylmänähän se edelleen pelaa ja pystyy jopa ajamaan,mutta aikansa kun lämpii nii alkaa temppuileen,sammuu lähes ja joskus jopa sammuukin ja välillä kone tärisee nii että kumityynyjen kestoa kokeillaan kovasti :D
joku heitti ilmaan että moottorinohjain vaihtoon..?
testerillä kateltiin nii laturin jännitteet heittelee kans aika kovasti(vaihdoin laturinkin)
kylmänähän se edelleen pelaa ja pystyy jopa ajamaan,mutta aikansa kun lämpii nii alkaa temppuileen,sammuu lähes ja joskus jopa sammuukin ja välillä kone tärisee nii että kumityynyjen kestoa kokeillaan kovasti :D
joku heitti ilmaan että moottorinohjain vaihtoon..?
testerillä kateltiin nii laturin jännitteet heittelee kans aika kovasti(vaihdoin laturinkin)
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.11.2013 19:38
Piti taas tuossa viikonloppuna käydä ropeltamassa kun joitakin aikoja sitten pistin koko jakajan vaihtoon kun ei saanut palasteltua vanhoista osista yhtä ehjää vaan se ei silloin korjaantunut. Lähtee yleensä käyntiin kuin palmun alta mutta simahtaa kolmen sekunnin jälkeen ihan suorilta (ja ilmansuodatinkotelon läppä toimii ok) eli kehitys on tasaista alamäkeä. Samalla kävin letkuja läpi ettei imuvuotoja löydy.
Oliko tuossa moottorin johtosarjassa jossakin sellaista yleisesti tunnettua kohtaa mikä murtuu tai menee vituiksi, tuli nääs puolanvaihdon yhteydessä sellainen efekti että starttia pyöritellessä valot himmenevät ja kuuluu sellainen hiiren aivastus laturista, ihan kuin olisi oikosessa koko vipstaaki tai akku täysin finaalissa?
Terv. nimim. Ei huvita enää kävellä varttia töihin.
Oliko tuossa moottorin johtosarjassa jossakin sellaista yleisesti tunnettua kohtaa mikä murtuu tai menee vituiksi, tuli nääs puolanvaihdon yhteydessä sellainen efekti että starttia pyöritellessä valot himmenevät ja kuuluu sellainen hiiren aivastus laturista, ihan kuin olisi oikosessa koko vipstaaki tai akku täysin finaalissa?
Terv. nimim. Ei huvita enää kävellä varttia töihin.
Noissa o aika yleinen vika moottorin lämpötila-anturi siinä ylävesiletkun lähdössä koneen kyljessä. 3 golffia ollu ja kaikissa viallinen tuo. Näyttää että kone o kokoajan kylmä ja moottori laittaa seoksen sen mukaan.
Kylmänä käy sen takia hetken ja kun kone lämpenee ja seos on edelleen kylmän koneen mukainen niin oireetkin ovat moiset.
Kylmänä käy sen takia hetken ja kun kone lämpenee ja seos on edelleen kylmän koneen mukainen niin oireetkin ovat moiset.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.11.2013 19:38
Gulagista kotiin kävellessä piti käydä starttailemassa, lähti käyntiin ja kävi sen verran että uskaltauduin kokeilemaan ajamista ja jumalauta sehän liikkui sen verran että sai sen muutamankymmentä metriä siirrettyä omalle parkkipaikalle.
Paremmin tuo kävi ja pidempään kuin pakkasilla, startatessa tosin edelleen tuoksahtelee bensa ja tyhjäkäynti on tasainen mutta aluksi helvetin korkea (1500 hutikoilla) ja pysyttelee siellä useammankin sekuntin joten vika on varmaan jossakin välillä lambda-maf-lämpöanturi. Saikos tuota MAFfia testattua mitenkään ja onnistuuko tuo lambdan vaihto ilman nosturia kun alla oleva alusta on sellainen että vaikka alle mahtuu ryömimään niin käsien kanssa ei voi kovin suurieleinen olla?
Pahoittelen näitä peukalo keskellä persettä -kysymyksiä vaan ei 1,8 ABSin kanssa tarvinnut koskaan tällaisia arpoa.
Paremmin tuo kävi ja pidempään kuin pakkasilla, startatessa tosin edelleen tuoksahtelee bensa ja tyhjäkäynti on tasainen mutta aluksi helvetin korkea (1500 hutikoilla) ja pysyttelee siellä useammankin sekuntin joten vika on varmaan jossakin välillä lambda-maf-lämpöanturi. Saikos tuota MAFfia testattua mitenkään ja onnistuuko tuo lambdan vaihto ilman nosturia kun alla oleva alusta on sellainen että vaikka alle mahtuu ryömimään niin käsien kanssa ei voi kovin suurieleinen olla?
Pahoittelen näitä peukalo keskellä persettä -kysymyksiä vaan ei 1,8 ABSin kanssa tarvinnut koskaan tällaisia arpoa.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.11.2013 19:38
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa