Mikä on ku -98 golfi polttaa moottori lämmittimiä???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

Mikä on ku -98 golfi polttaa moottori lämmittimiä???

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.12.2013 23:10

juu pari viikkoa sitten paloi vastus lämmittimestä, ja nyt vaihoin toisen..ehjän..se kesti 2 pv ja taas ei lämpiä..:D..molemmat lämmittimet testattu ennen vaihto vastuksen laittoa..täytyy myöntää uusi ei ollut tämä vaihto vastus..mutta toimivaksi todettu ennen asennusta 2pv pelas ja taas ei lämpee..:D moottori agr.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 9.12.2013 23:54

Letkulämmitin taitaa olla kyseessä? Onko suoraan asennettu? Oletko kunnolla ilmannut koneen ennen verkkoliitäntäjohdon kytkemistä?

Miten on testattu vastukset? Yleismittarilla ohmit?

Kokemuksia omasta lämmitin ongelmasta.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.12.2013 2:41

jaha sama topicci oli tullu heti pariin kertaa..kiitos huippu läppärin (tekee mitä haluu)..:D


siis lämmitin on testattu ihan ennen asennusta suoralla johdolla pistokkeesta ulkona sisältäen lunta, ja toimii hehku punaisena..järjestelmää ei sen kummemmin ilmattu laitettiin vain täyteen nestettä paisarin merkkiin asti..ja pelasi ihan ok pari päivää..nyt illalla ku menin autoa käynnistään 4 tuntia lämmityksessä..niin lämmitin jää kylmä niinkuin kaikki muukin..ei mitattu ohmeja ku se onki ollut ku en tiedä kuin se tapahtuu.

ja ilmauksesta vielä että termarin vaihto edessä, kaveri sen vaihtaa ku on vähä enempi kokemusta nuista ahtaan paikan asenteluista..itel ei riitä hermot..:D

ja vihdoin vastaus kysymykseen eli on letkujen väliin tuleva sinne öljysuodattimen viereen.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 10.12.2013 6:05

On todella tarkka ilmauksen kanssa. Ei saa jäädä yhtään ilmaa elementin sisään tai palaa heti. Taisitkin ihan itse polttaa sen jo tuon lumikokeilun kanssa.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 10.12.2013 12:53

^ Kuten yllä mainittu, niin ei saa missään nimessä kokeilla kuivana tuota vastusta eli juuri tuo "lumikokeilu" hajottaa sen. Vastus palaa poikki varmaan alle kymmennessä sekunnissa jos ei ole kunnolla nesteessä.

Tämä on käsittääkseni turvasysteemi joka estää auton palamisen jos nesteet valuneet ulos. Itse kun laitoin uuden vastuksen niin ilmasin paikoillaan, kävin ajamassa, lisäsin nestettä ja ajoin vielä varmuuden vuoksi n. 50 km ennen kuin testasin uutta vastusta.

Uuden termostaatin kanssa kannattaa vaihtaa myös termostaatin kansiosa.
Vanhasta kansiosasta katkeaa tavallisesti nuo nastat jotka pitävät termostaattia paikallaan. Uusi kansiosa helpottaa termostaatin takaisin laittoa koska myös o-rengas kestää kiinni kannessa niiden nastojen pitäessä termostaattia paikallaan.

Tuo kansiosa maksaa n. 9 e OEM-osana. Myös termostaatti suositeltava ostaa OEM-osana (o-renkaan kanssa n. 47 e), tarvikkeissa ollut ongelmia aika paljon.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.12.2013 15:37

en ole kyl kokeilu vaihees polttanu jos auto on lämmennyt 2pv asennuksen jälkeen.

mites vitussa voi ikinä tietää jääkö sinne ilmaa..pitääkö se ilmata keula pystyssä?? tunkata keula ilmaan..ja antaa käydä..kunnes nesteet pysyy paisarissa?ainahan sinne voi vähä jäähä?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.12.2013 16:08

Mulla on kerran käyny niin, että oli piuha löysällä ja keräs vettä lämmittimen ja johdon väliseen liitokseen. Tämän seurauksena sai jossain vaiheessa hyppysähköä ja sulatti muovit siitä lämppäristä ja johdosta. Molemmat meni vaihtoon.

Oikein asennettuna ilmaa itte ittensa ku laitat nesteet sisälle. Tuossa yhdessä linkissä on kuvan kanssa oikea asennus suunta.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 10.12.2013 16:40

en ole kyl kokeilu vaihees polttanu jos auto on lämmennyt 2pv asennuksen jälkeen.

Ei ehkä näkyvästi ole poikki vastus mutta ottanut jo sen verran osumaa tuosta kokeilusta että katkeaa hetimiten käytettäessä myöhemmin.

Tuossa ilmaus vaiheessa on pakko melkein käydä ajamassa että ilmaantuu kunnolla. Jos ulkona pakkasessa yrittää pelkällä tyhjäkäynnillä ilmata niin termostaatti ei aukea kunnolla.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 10.12.2013 20:46

...Samoja kokemuksia aikoinaan. Samaa mieltä^
Jäähdytysjärjestelmä pitää tosiaan ilmata ihan nysväämällä. Kone ajamalla niin lämpimäksi, että termari aukeaa (alaletku kuuma!) ja neste kiertää. Ja tosiaan tuo lumitesti on voinut aloittaa lähtölaskennan vastukselle : ( Ei se nesteessä ollessaan ikinä kuitenkaan punahehkuun saakka lämpeä...

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 11.12.2013 15:44

ok virhe siis sattunut..ei se mitään..onneksi rahalla selvii..:) kertokaas linkin lämmitin, kaveri tohti veikata ettei tuu agr koneessa toimimaan, olen hiljaa mielessä miettiny miksi ei?


http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... CC4Q9QEwAA


tuollainen olisi nokan edessä ehjä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 12.12.2013 14:40

miksi se ei pelais jos letkuun laittaa?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 12.12.2013 15:01

koska volokkarissa on termari siinä letkussa johon toi tulee eli ei ns lämmitä tarpeeksi päästäkseen termarin läpi...:D..näin mulle sanottiin..paikkaansa pitävyyttä tässä juuri kysynki..

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 12.12.2013 23:22

On todella tarkka ilmauksen kanssa. Ei saa jäädä yhtään ilmaa elementin sisään tai palaa heti. Taisitkin ihan itse polttaa sen jo tuon lumikokeilun kanssa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Mulla oli Aazissa lohkiksen vastus keskireiässä. Eli siellä nyt ainakin on ilmaa, koska se on öljynpaluukanava. Juu ei ehkä järkevin vaihtoehto, mutta ei se rikki mennyt siitä.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 13.12.2013 0:26

ei taija olla enää olennaista kuinka se on hajonnu vaan toi linkin lämmitin pelaako tarpeeksi hyvin agr alavesi letkussa..

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 13.12.2013 16:48

Ei pelaa,juurikin tuon termostaatin sijainnin takia.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 14.12.2013 16:13

no onkos tietoa mikä termari mahtaa tuossa lämmittimessä olla itessään?itellä ku ei auto muutenkaan lämpiä ees 75 asteelle..joten mahtaa orkkis termari olla rikki muutenki??ei varmaan korvaa orkkis termaria tuo lämmittimen termari?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 14.12.2013 17:15

onkos tietoa mikä termari mahtaa tuossa lämmittimessä olla itessään?

http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... 23_series/
ei varmaan korvaa orkkis termaria tuo lämmittimen termari?

Ei.
mahtaa orkkis termari olla rikki muutenki?

Todellakin on rikki. Lämpömittarin mukaan pitää olla viivasuorassa 90 'c kohdalla kun lämmöt kohdallaan. Jos vähänkään alle 90 'c mittarin mukaan niin oikea lämpö voi juuri olla tuo 75 'c.
Jos mittarin mukaan 75 'c niin oikeasti jotain 60 'c.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=174353&highlight=

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 14.12.2013 17:48

nii nii no ei se ihme ettei lämpee kunnolla..:D..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa