VW Passat VR6 2.8 Sedan 1996

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

VWDoctor
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.12.2013 19:50

VW Passat VR6 2.8 Sedan 1996

ViestiKirjoittaja VWDoctor » 8.12.2013 20:03

Terve vaan kaikille tasapuolisesti!

Piti oikein rekkautua tänne, jotta voi esitellä tyhmiä kyssäreitä tulevaisuudessa. On kyllä käyty lueskelemassa noita "kiinteitä" postauksia ja googleteltu kaikenlaista mahdollista ja käydään vastedeskin. Aina vaan ei osaa hakea oikeilla sanoilla taii sitten muuten vaan vastaukset ovat hieman vierestä.

Hetken mielenhäiriön ja avioeronkin uhalla laitoin just leimatun muumikeulapasuunan kiertoon. Maakuntakierrokselta tultiin takaisin lievän jakoketjusäksätyksen saattelemana otsikon mukaisella harrastepelillä. Lasit oli huurussa vuotavan kennon vuoksi ja mittaristossa vilkkui valoja vähän kuin joulun kunniaksi. Arviolta yks sata kaakkia oli eri laitumella, mutta, eipä sitä raaskinut täystuhon uhalla juuri pintakaasua kummoisemmalla kotiin kurvailla.

Kuvaa ei just ny ollut laittaa, mutta eipä tuossa mitään ihmeellistä ole ja näppärimmät voi vedellä hiljan myynnissä olleista johtopäätöksiä yksilön suhteen.

Tuo nimimerkkikin on valittu hieman tulevaisuutta silmällä pitäen, luulisin että jonkinlainen välimallin tohtorinhattu on tienattu, jahka tämä päristin on taas tien päällä. Onhan näitä Aatun tuotteita ollut muitakin aikojen saatossa, joten ei tässä ihan ens kertaa ko. tuotteisiin sormia liata.

Itseironiseen sarkastisuuteen taipuvainen sisäinen sarvipää pisti ylähuulta nyityttään käyttöohjekirjaa selatessa: "Passatin lisäksi olet tehnyt valinnan myös .....ympäristön puolesta"
Olenko siis täyttänyt osittain viherpipertäjän toiveunen ottaessani tälläisen "hirmusaastuttajan" ikuna valmistumattomaksi ikuisuusprojektiksi pois tien päältä?

Toivottavasti kierrokset nousee lähitulevaisuudessa kilpaa viherpipertäjän verenpaineen kanssa. Tällä ikää pitää jo osata nauttia muustakin kuin paikasta A paikkaan B liikkumisesta mahdollisimman vähin menoin, vaikka se vähän kirpaisisikin.
Kuva
Parempaa kuvaa saatte odotella, ei oo tää tietotekniikka oikein meikäläisen leipäalaa.
Viimeksi muokannut VWDoctor, 8.12.2013 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 8.12.2013 20:22

"ja liitä aiheeseen 1-2 kuvaa (max leveys 600 pikseliä). Jos kuvia on enemmän, laita ne linkkeinä."

ps. tuo ylläoleva on linkki ;)

Kansa vaatii kuvia...

[muokataan viestiä]
Sieltähän sitä löytyi ;)
[lopetetaan viestin muokkaminen]

Viestiä muokkasin, kuni kuva ilmestyi ;)
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 11.12.2013 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

xMaddoGx
-
Viestit: 26
Liittynyt: 19.8.2006 11:38

ViestiKirjoittaja xMaddoGx » 11.12.2013 20:57

Näyttää tutulta ;)

VWDoctor
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.12.2013 19:50

Suoraan vaan talliin ja remonttia kehiin

ViestiKirjoittaja VWDoctor » 17.12.2013 19:34

Tästä se sitten lähtee. Kinneri on pukilla ja korjausta vaativat kohteet on hätäisesti raakattu. Huohottimen käkkyrä, Coil pack, Ketjun "venyvyystesti"

Perin tavanomaisia vikoja tuntuu olevan, samoja kuin muillakin, mutta kaikki yhdellä kertaa ja samojen kilpien välissä. Edellämainitttujen lisäksi kässäri jumittaa, Absin valo(t) palaa, öljynlauhdutin/lämmitin lorottaa allensa ja lämppärin kenno vuotaa.
Kannen ajattelin repiä samalla lämmöillä, kun ei tuo puristuspainemittaus ollut kovin lohdullinen, tosin tein sen kylmälle koneelle. Jos vielä koittelis paineilmalla tulparei'istä vuodon suunnan. Etummaiset pytyt olivat puristuspaineiltaan n. puolet takimmaisten paineista, kaukana lämpimän koneen kelvollisista.
Kytkimen vaihtotarpeesta ei vielä ole tietoa, mutta eiköhän sekin Joulun välipäivinä ala selkeen.

Voipi olla kevät aika pitkällä, ennen kuin taivaanranta siintää tuulilasista.

En muista, onko missään mainitttu, mutta tähänastisista purkuoperaatioista pari huomiota. Imusarjaa pois otettaessa piti löysätä öljytikun suojaputken ruuvia, jotta imusarja irtoaisi ilman väkivaltaa.
Venakopan ruuveja irroittaessa venakoppaa piti hieman nostaa, että ruuvin pystyi irrottamaan kokonaan kierteeltä. Ruuvit onneksi jäävät koppaan kiinni, ellei nyt ihan hirveesti innostu ruuvaamaan.

Tein tuollaisen starttiapurin konehuoneeseen. Vanha mikäliekytkin startin solenoidiin ja kaasupetaali pohjaan kalikalla kun puristuspaineita mittasin. Ei tarvi tehdä ylimääräisiä poiskytkentöjä ja saa starttailla oman maun mukaan. Säilyy emännän kanssa sopu paremmin kun ei tarvi huudella starttauskomentoja ja vika on sitten vaan ittessä jos jokin mättää, tai no olis se emännänkin kanssa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa