Autonetsinnän tiimellyksessä törmäsin (yksityiseltä) myyjätaholta väitteeseen, että tiheän öljynvaihtovälin (alle 10 tkm) myötä jakoketjuremontille ei olisi tarvetta. Miten on - auttaako ei-longlife-huoltovälin mukaiset öljynvaihdot pitämään ketjunkiristimen kuosissa ja ketjun pinkeänä?
Ko. pannulla on tahkottu jo yli 150 tkm, eikä jakoketjuremonttia oli tehty. Vastauksen todenperäisyyttä hieman heikensi se, että väitteen esittäjä oli alkuun siinä uskossa, että koneessa on jakohihna.
1.6 FSI ja öljynvaihtovälin vaikutus jakoketjun kestävyyteen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En tiedä miten tuo öljynvaihtoväli vaikuttaisi ylipäätään mitenkään tuohon kiristimen kulumiseen, mutta yks asia mikä on varmaa on se, että omaan autooni vaihdan öljyt aina 10-15tkm välein. 30tkm on aivan liian pitkä aika yhdellekään autolle, jota Suomessa ajetaan.
Kertokaa tyhmälle, miksi öljynvaihtoväli vaikuttaisi tuohon jakoketjun / kiristäjän kestävyyteen?
Kertokaa tyhmälle, miksi öljynvaihtoväli vaikuttaisi tuohon jakoketjun / kiristäjän kestävyyteen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Just remppasin yhden 1.6FSI:n jakopään. Laahaimet oli ihan uudenveroisia, mutta ketju pirusti venynyt. Öljynvaihtoväli ei tosiaan vaikuta asiaan. Muutenkin tämä yksilö oli yllättävän siistissä kunnossa öljytiloiltaan vaikka on ajettu longlifenä. Ei 30tkm vaihtovälissä ole mitään vikaa Suomessakaan, se pitää vaan saada noin vuodessa aikaan. 2vuoden vaihtoväli pätkäajolla vaikuttaa olevan pahin yhtälö tässä. Öljyt kyllä säilyttävät voitelukyvyn 30tkm matkalla erinomaisesti, kunhan niitä ei kyllästetä vedellä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa