Toiselle foorumille tullut kirjoiteltua tästä mutta laitetaas myös tänne.
Golf mk1 5-ovinen swallowtail. Vuosimallia -76. Pienimmällä 1.1 myllyllä, kilometrejä kertynyt rapiat 140tkm. Tuotu saksasta -81 jonka jälkeen ollut samalla omistajalla vuoteen 2010 asti. Tuossa välissä kerennyt seistä ladossa 15 vuotta.
Auto haettiin trailerilla Jyväskylästä viime marraskuun puolivälissä, jonka jälkeen "rakennettu" aina kun on kerennyt/jaksanut.
Alunperin tarkoitus oli ottaa auto suoraan ajoon, mutta pienten tarkastelujen jälkeen oli kuitenkin korissa sen verran sanomista, että parempi oli käydä koko kori läpi.
http://i.imgur.com/qZRn3W6.jpg
http://i.imgur.com/SlQpRtO.jpg
http://i.imgur.com/sRuZnDA.jpg
http://i.imgur.com/DRy0M11.jpg
Etupenkkeinä toimii mk3 gti 20 jahret ja alkuperäinen takapenkki on verhoiltu ko. kankaalla., muuten sisusta alkuperäinen.
Kone, ovet + muut ylimääräiset osat irroitettiin ensitöiksi, jotta auto saatiin kyljelleen ja päästiin pohjan kimppuun.
http://i.imgur.com/UvpWUni.jpg
http://i.imgur.com/uJgqOzv.jpg
Etulaakerit vaihdettiin ja orkkis jarrut kunnostettiin, jotta saatiin auto käännetyksi takaisin renkailleen.
Pohjaan vedetty saumoihin 3M:n koritiiviste, pari kerrosta 2k epoksia jonka päälle vielä polyuretaani pintamaali. Samalla vaihdettiin säädettävä alusta ja kaikki puslat uretaanisiin.
Molemmille puolille tehtiin helman "takaseinät" uusiksi ja vaihdettiin helmat. Väliin ruikittiin sinkkiä ja kotelomassaa.
Peräpäähän hitsattiin korjauspelti vanhan läpimädän tilalle, harrille kiitokset takapuskurista.
Sisäpohja oli seuraavaksi vuorossa ja sinne vedettiin sama epoksimaali ja polyuretaani kombo kuin pohjaan.
Etujarruiksi tuli ensin hankittua opelin satulat, mk2 16v 256mm jäähdytetyillä levyillä, sittemmin tuli kuitenkin löydettyä toinen mk1 josta otettiin 1,8 16v kone + mk1 gti:n 5-vaihteinen laatikko, 16v sciroccon etujarrut, mk3 golffin takajarrut, vakaajat, jarrupaineensäädin, isompi pääsylinteri jne.
Vanteita saapui saksasta kaksi sarjaa PLS Daytona kolmeen osaan hajoavia. Kaikki purettiin ja kiillotettiin, nyt saa kasattua 7,5" - 9,75" väliltä ihan mitä vaan.
Tuli myös kokeiltua auton alle , miten , istuu
Kone pudotettiin tekniikanluovuttajasta ja otettiin lähempään tarkasteluun.
Kone pukille ja purkuun ->lohko ja kansi koneistamolle ->osien maalaus
Peltipakosarjaakin pääsi tänään sovittamaan.
Golf mk1 swallowtail
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Sisälokari oli täyttöaukon reiän ympäriltä ruostunut puhki joten sinne piti laittaa uutta peltiä ja epoksia päälle. Pintapelti pisti vähän vastaan mutta kyllähän sekin saatiin laitettua loppujenlopuksi.
Tuulilasi nykäistiin irti ja sieltä paljastui mitä pystyi olettamaankin eli karmii ruostunut läpi, korjauspelti tulossa.
Konehuonetta hiottu sen minkä pystyy, loput vedetään soodalla. Akkuteline poistettu, paikkoja hitsailtu, molemmat lokarinkannakkeet ja sisälokareiden etuosat tehty uusiksi.
Uutta keulaa myös soviteltu paikoilleen.
Saksasta tuli taas lisää palikkaa, kannakekumit koneeseen (uretaanivahvikkeet tulikin tilattua noihin jo aikaisemmin), suuttimien O-renkaat, suutintukit(?) ja vakaajien uretaanipuslat. Vakaajatkin sai uutta väriä.
Kaasuläppä purettu, puunattu ja maalattu. Eipä muuten ollutkaan niin simppeli homma kasata kuin olis kuvitellut, jousia ja liikkuvia osia oli ihan kiitettävästi.
Ennen
Jälkeen:
Koneeseen saatu jakopää ja pari muuta hilpettä kiinni
Tuulilasi nykäistiin irti ja sieltä paljastui mitä pystyi olettamaankin eli karmii ruostunut läpi, korjauspelti tulossa.
Konehuonetta hiottu sen minkä pystyy, loput vedetään soodalla. Akkuteline poistettu, paikkoja hitsailtu, molemmat lokarinkannakkeet ja sisälokareiden etuosat tehty uusiksi.
Uutta keulaa myös soviteltu paikoilleen.
Saksasta tuli taas lisää palikkaa, kannakekumit koneeseen (uretaanivahvikkeet tulikin tilattua noihin jo aikaisemmin), suuttimien O-renkaat, suutintukit(?) ja vakaajien uretaanipuslat. Vakaajatkin sai uutta väriä.
Kaasuläppä purettu, puunattu ja maalattu. Eipä muuten ollutkaan niin simppeli homma kasata kuin olis kuvitellut, jousia ja liikkuvia osia oli ihan kiitettävästi.
Ennen
Jälkeen:
Koneeseen saatu jakopää ja pari muuta hilpettä kiinni
Tämän kanssa edetty taas vähäsen, eli tuulilasin alaraunan korjauspelti saapui niin pääsi sen kimppuun. Irroitettaessa alta paljastui vähän lisää mätää, mutta ei muuta kun uutta peltiä tilalle.
Oikea ja vasen pilarin alareuna.
Korjauspelti kiinni hitsattuna.
Sitten siirryttiinkin oviin, vaati vähän enemmän työtä mitä muisteltiin. Sopivan hintaisia terveitä ovia eikä korjauspeltejä löytynyt mistään niin joutui ite taitella sopivat.
Kaikkien ovien alareunat oli tiivisteiden alta tälläisessä kunnossa. Mädät sisä- ja pintapellit pois molemmin puolin.
Korjauspalojen taittelu, paikalleen hitsattuna ja sisäpuoli.
Oikeanpuoleinen takaovi oli heikoimmassa kunnossa, siihen joutui tekemään koko matkalta uuden takaosan "reunuskantin".
Seuraavana vuorossa onkin tallin vaihto, jossa sitten kone kiinni, pohjien teko ja maalaus.
Oikea ja vasen pilarin alareuna.
Korjauspelti kiinni hitsattuna.
Sitten siirryttiinkin oviin, vaati vähän enemmän työtä mitä muisteltiin. Sopivan hintaisia terveitä ovia eikä korjauspeltejä löytynyt mistään niin joutui ite taitella sopivat.
Kaikkien ovien alareunat oli tiivisteiden alta tälläisessä kunnossa. Mädät sisä- ja pintapellit pois molemmin puolin.
Korjauspalojen taittelu, paikalleen hitsattuna ja sisäpuoli.
Oikeanpuoleinen takaovi oli heikoimmassa kunnossa, siihen joutui tekemään koko matkalta uuden takaosan "reunuskantin".
Seuraavana vuorossa onkin tallin vaihto, jossa sitten kone kiinni, pohjien teko ja maalaus.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa