Kaverilla on '02 mallinen Bora 1.8T jossa mittaristo resetoituu suht säännöllisesti. Kesken ajon tai käynnistettäessä koko mittaristo vain menee pimeäksi, ja samalla nollautuu trippikin. Sama auto myös toisinaan herkeää käynnistymättömäksi: avainta käännettäessä ei vain tapahdu yhtään mitään. Tällöin yleensä kuulemma auttaa kun käy kahvilla. Näillä kahdella vialla ei toki tarvitse olla mitään yhteyttä. Tuo mittariston pimeneminen on kuulemma huomattavasti yleisempi vika moodi.
Onkos teillä vinkkiä mistä etsiä vikaa? Merkkihuolto on tuota ihmetellyt jo puoli tusinaa kertaa tuloksetta.
Bora 1.8T vm 2002 kummallinen sähkövika ..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Hakuammuntaa, mutta kannattaisi varmaankin alkaa käymään kaikkia mittariston sähköliitoksia läpi ainakin järjestäin. Tarkistaa myös onko tuulilasin alareunassa kaukalon päissä vedenpoistoreijissä lehtiä ym moskaa, tämä siis löytyy pyyhkijöiden alta. Tuolla jos on nuo vedenpoistoreijät tukossa niin vedenpinta voi nousta kaukalossa siten että alkaa kulkemaan vesi erinäisten tiivisteiden läpi ja tulee mahdollisesti kuskin jalkotilaankin missä on muovien katveessa paljon sähköjä, ja sittenhän näissä on tuo yksi sähköjen boksi siellä kaukalossa, imaissut vedet sisäänsä??
Tai sitten ihan mittaristo vika? Tuo ajonesto on sitten mittaristossa, eli jos siihen tulee jokin täydellinen virtakatkos tms, niin ajonestokin pimenee jolloin ei tosiaan käynnistykään välttämättä kuin pienen päästä.
Sitten akun päältä kannattaa tarkastaa napojen kireys, sekä akun päältä löytyvät sulakkeet ettei niiden kiinnityksissä ole hapettumaa/löysää. Maajohdot myös akulta ja jne. Sopivan löysä liiitos, huono kontakti tms noissakin tekee sen että virta voi hetkellisesti kyykätä liian alas, ei varsinaisesti katkea, mutta putoaa niin alas että toiminnot katkeaa.
Tai sitten ihan mittaristo vika? Tuo ajonesto on sitten mittaristossa, eli jos siihen tulee jokin täydellinen virtakatkos tms, niin ajonestokin pimenee jolloin ei tosiaan käynnistykään välttämättä kuin pienen päästä.
Sitten akun päältä kannattaa tarkastaa napojen kireys, sekä akun päältä löytyvät sulakkeet ettei niiden kiinnityksissä ole hapettumaa/löysää. Maajohdot myös akulta ja jne. Sopivan löysä liiitos, huono kontakti tms noissakin tekee sen että virta voi hetkellisesti kyykätä liian alas, ei varsinaisesti katkea, mutta putoaa niin alas että toiminnot katkeaa.
Virtalukon pohjakin voi aiheuttaa tuon:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2466896
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2466896
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17.9.2003 18:01
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa