-01 Passat 1.9 pd ongelmia. Tandempumppu?...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

-01 Passat 1.9 pd ongelmia. Tandempumppu?...

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 5.12.2013 17:24

Noniin kyseessä projetkiosatosta ehkä joidenkin muistama -VariAntin- projektisapatti joka kulkeutui vuosi sitten mullen. Kesällä nokka-aleksin mentyä epäkuntoon monien pohdintojen kautta kulkinetta ryyditettiin Rane69:n myimillä vermeillä eli Nps virikansi nokkineen. 3.0tdi:n turbolla ja portatuilla imu- ja pakosarjoilla. Ltr:n Mikko teki viikko sitten n.300hv ohjelman. Menoja tuntu säätöjen erivaiheissa olevan aika roheesti. Ennen Mikon käyntiä koneesta kuului jostain tandempumpun tyköä outo ronksutus/kihnutusääni. Se loppui kuitenkin siihen mennessä kun mikko tuli. Alipainepuolessa on koko tän säädöstä kuluneen ajan ollut jotain pientä ongelmaa. Varuiksi ostin uuden n75 ja maffin. Toimi hetken aivan täysin vaikka Parin päivän kuluttua n75 luultu osoittautuikin siksi toiseksi vastaavan näköiseksi mötikäksi joka ohjaa vissiin egrää joka on toki poistettu. Kaveri luki autocomilla että vika päällä ja ei saa poistettua. Tänään tuli uus oikea n75 ja elin toivossa että nyt lähtee vika ahtopainesäätimestä. Joo se lähti mutta kone ei pelaa yhtään. Kun laittaa käyntiin ei ota ensimmäiseen minnuuttiin kuin 2000-2300 kierrosta. Sitten pikkuhilijaa heräilee ja alakaa ottaa kierroksia mutta ei iha nii äkäsesti kuin kunnossa ollessaan. Ajossa ei vedä juuri mitään. Kun oikein monottaa niin nostaa ahdot 1.5bar mutta vedosta ei voi puhua. Jos vaa pitää mono pohjassa nii menee vikatilaan liaan alhainen ahtopaine ja lyöahtimen kellon säppiin. Alettu pohtiin että voisikotandempumppu olla sökö? Aina kun auto minulla ollut niin on ollut todella huono lähteen käymään. Väh kolme starttiyritystä vaatinu aina yön seisomisen jälkeen. Ja nyt 2pvää sitten vaihdettu öljyt (4l) nyt kun katoin tikusta niin oli himppasen yli ylämerkin. Ja öljyn vaihtajan kanssa otin asian puheeksi niin meinasi että öljy oli ollut pois laskiessa ihmeen löysää.. Tässä ny mitä jaksan yheltä istumalta kirjoittaa. Uusi olen tällä palstalla ja täällä kuulemma viisaus asuu joten kertokaa nyt mitä tehdä. Tarvike tandempumppu lähtö oli paikallises varaosas 825€..

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.12.2013 18:47

Moi !
Vai vielä takkuaa. Tee nyt se alipainetesti mistä puhuin sekä tandemin painemittaus.
Mitkä suuttimet sulla on siellä?
Oletuksena varmaan että jako kohdallaan ja suuttimien säätö.
Polttoainelinjaston tiiveys hyvä varmistaa että ei ole vuotoja. Laita läpinäkyvä letku muutamaan väliin ja anna seistä yön yli. Startatessa joku katsoo liikkuuko ilma letkussa.
Katson jos mulla on tandempumppua. Joitain kappaleita heitin roskiin. Noppa heittona on vaikeeta vianhaku. Vaatii järjestelmällistä etsimistä eikä randomina. On niiiiiiin paljon asioita joita pitää katsoa.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 5.12.2013 22:53

Joo ei summissa paree köyhän mitään hommata. Bosio R783 siittimet on. Kaikki pitäisi olla kohdallaan. Erikoista vaan ku yhen yön aikana pirssistä hävis tehot. Pitäs olla enemmän aikaa nuhurata auton kanssa muttaku tota ansiotyötä pitäö sivussa koittaa nulijata. Harmittaa ku ei ny ala skulaa ja ite on ennemmi ollu voorttimiehiä nii oon aiva pihalla näistä touhuista. Jonki verra jo tonneja tainnu kuitenki palaa ostamisen jälkeenkin. Ja täähän pitäis olla meidä perheauto.. Mutta sei toimi nyh.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 5.12.2013 22:56

Nii vielä että mikä niistä tandemeista yleensä menee ja niitäkö ei vissiin voi korjata mitenkään? Tiivisteitä vaihtamalla tms. Ja eikö oire juurikin ole se että pa alakaa vuotaa moottoriöljyn sekaan??

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 6.12.2013 9:31

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=187997

Tuossa on kuvia ja tekstiä miten kävi minun tandempumpulle, ja tuota ei ainakaan voi korjata :)

Tero.T
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.9.2006 20:59

ViestiKirjoittaja Tero.T » 6.12.2013 9:44

Tandempumpun saa saksasta kotiovelle alle 200e. Koitan katella jos kuitin löytäsin, nii voin kertoa kaupanki.

-GTD-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2005 4:43

ViestiKirjoittaja -GTD- » 6.12.2013 18:53

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123440 Ei alle kahtee sataa mutta 250€ oli sillo kotiovelle toimitettuna

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 7.12.2013 8:39


Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 7.12.2013 9:11

Noniin laitoin virosta tilauksen vetään. Toivottavasti on oikee pumppu. Luotan linkittäjään.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 7.12.2013 9:42

Mulle jäi mooottorikoodi vielä epäselväksi, mutta jos tuolta listalta löytyy se koodi niin pitäisi käydä :)

http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... m-n-q.html

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 17.12.2013 14:39

Viikon loman aikana tandemi oli saapunut. Oli oikea ja koeajo suoritettu. Ei vaan toimi. Kaikki alipaine ja pa-letkut uusittu. Suodatin vaihdettu. Kun laittaa käymään lämpösenäkin niin ei ala kiertään yli 2000rpm ennenku on pitäny pedaalin pohjassa noin 45-60sek. Sitten alakaa jotenki kiertään muttei aivan nii ärhäkästi kuin pitäis. Ahtaan ei saa yli 1.7bar millään. Haen vaggicomi lainaa tänää tai huomenna että mitä se sanoo. Edelliset viat oli maffis ja muuttuvapituuksinen imusarja eli vissiin egr. Nii ja ahtopaineesäätimes mutta se jäi pois kun uusi vaihdettiin tilalle. Herättääkö ideoita kellään?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.12.2013 16:44

Mahdotonta sanoa mitään tutkimatta VCDS:llä tarkemmin, tuollaisiin oireisiin voi olla monta tekijää. Vialliset suuttimet voi kyllä tuollasta aiheuttaa, samoin ohjelmasta riippuen viallinen MAF tai MAP tai tankissa oleva siirtopumppu, lämpöanturit kannattaa myös tutkia, kuten nokan ajoitus sekä suuttimien säädöt. Itsellä juurikin vialliset virisuuttimet aiheutti tämäntyyppistä ongelmaa pari viikkoa sitten.

Kokeilkaa Autocomilla laittaa siirtopumppu jatkuvasti käymään, ja katso tuleeko tankilta polttoainesuodattimelle polttoainetta. Paine ei ole suuri.

Alipaineviat on voinu johtua esimerkiksi tandemin alipaineliitännän heikkoidesta, joka on noissa tyypillistä.

Millainen ilmansuodatin on käytössä, onko se milloin uusittu ja saako mahdollinen ilmansuodatinkotelo VARMASTI ilmaa, ettei ole jotain rättiä jossain putkessa ahdistamassa? Kannattaa muistella ahtoputkienkin osalta samaa asiaa. Tarkista myös sammutinläppä ja sen toiminta (sekä jos läppä on poistettuna ja letkut eliminoituna, ettei vuoda alipainetta karkuun).

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 21.12.2013 15:33

Vastailen tässä Jounin puolesta. Uusi maffi oli rikkinäinen. Nyt toimii.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 21.12.2013 17:45

Joo. Nyt on vehkeessä vetoja. Kaksi viikkoa sitten ostettu maffi ei tosiaan toiminut kuin pari päivää. Vaikea joskus uskoo että uudessa osassa on vikaa. Kiitos Ranelle ja yhelle kaverille joka lainas vaggicomia nii pääsin vähä jäljille. Tulipa uusittua putkia letkuja ja tandemiki samalla :-D. Käyntiin lähtö on edelleen seisomisen jälkeen huonoa. Tarvii siihen keskittyä seuraavaksi kun inspiraatioo saa.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 21.12.2013 17:45

Joo. Nyt on vehkeessä vetoja. Kaksi viikkoa sitten ostettu maffi ei tosiaan toiminut kuin pari päivää. Vaikea joskus uskoo että uudessa osassa on vikaa. Kiitos Ranelle ja yhelle kaverille joka lainas vaggicomia nii pääsin vähä jäljille. Tulipa uusittua putkia letkuja ja tandemiki samalla :-D. Käyntiin lähtö on edelleen seisomisen jälkeen huonoa. Tarvii siihen keskittyä seuraavaksi kun inspiraatioo saa.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 21.1.2014 22:49

Jo kolmas maffi tänään laitettu. Turbon laippa aiemmin vuoti. Se nyt tiivistetty. Eli lykkäs nokee imuilmaan. En ny oikee muuta syytä keksi mikä maffin tuhois. Mutta taas mennään.. Penkkiin ny pitäs saada aikaseksi päästä että ollaanko likelläkään 300hv.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa