Vw passat täristää
Valvoja: ffp jäsenet
Vw passat täristää
Vw passat 1.9tdi 74kw automaatti täristää nelosella 60-80 h/km vaihdissa.
Missähän vika?
Laatikko on korjattu kaksi vuotta sitten(turbiini vaihdettu)
Ilmamassamittari on vaihdettu vähän aikaa sitten(tarvike). Uusi ilmamassamittari teki ohituksessa tepposen ja pudotti tehot alas mutta lähti toimii taas uudelleen käynnistyksen jälkeen. Olisiko tässä massamittarissa mika kun auto ei jaksa vääntää 60-80h/km vaihdissa?
Kolmosella kyllä menee tuossa vauhdissa hyvin.
Onko jollain saamaa ongelmaa?
Missähän vika?
Laatikko on korjattu kaksi vuotta sitten(turbiini vaihdettu)
Ilmamassamittari on vaihdettu vähän aikaa sitten(tarvike). Uusi ilmamassamittari teki ohituksessa tepposen ja pudotti tehot alas mutta lähti toimii taas uudelleen käynnistyksen jälkeen. Olisiko tässä massamittarissa mika kun auto ei jaksa vääntää 60-80h/km vaihdissa?
Kolmosella kyllä menee tuossa vauhdissa hyvin.
Onko jollain saamaa ongelmaa?
Niin siis onko kyseessä enemmänkin nykiminen kuin tärinä?
Itsellä 2.8 tipparilla nykii ihan saatanasti sopivassa tilanteessa, isolla vaihtella kun lähtee moottorijarrutuksen jälkeen varovasti kiihdyttämään. En ole vielä saanut haarukoitua nykimisen syytä, mutta on tosi terävää ja voimakasta, lähes kuin kengurubensaa olisi.
Mutta jos automaatissa vika korjaantuu oikean jalan asennolla niin en ole jaksanut huolestua... ;)
Itsellä 2.8 tipparilla nykii ihan saatanasti sopivassa tilanteessa, isolla vaihtella kun lähtee moottorijarrutuksen jälkeen varovasti kiihdyttämään. En ole vielä saanut haarukoitua nykimisen syytä, mutta on tosi terävää ja voimakasta, lähes kuin kengurubensaa olisi.
Mutta jos automaatissa vika korjaantuu oikean jalan asennolla niin en ole jaksanut huolestua... ;)
Piti tarkistaa laatikon öljyt, mutta proppu oli senverta kovin kiinni etten uskaltanut vääntää. Maanantaina on tarkoitus lähteä lappiin. Nyt jos olis propusta lähteny jenkat tms olisi reissu jäänyt väliin. Minulla oireilee 1400-1800rpm ja rynkyttää.Yleensä kun nostaa kerran kaasua ja painaa uudelleen rynkytys loppuu. Eniten oireilee vakionopeudensäätimellä kun se ei tajua höllätä. Niin ja kierrokset myös vaeltaa välillä, aivan kun momentinmuuntimen lukitus pettäisi.
Laatikko ajettu vasta 470000km:)
Laatikko ajettu vasta 470000km:)
Tuossa mun vanhan kirjoituksen kopio. t. R
LähetäLähetetty: 2.12.2010 19:54 Viestin aihe: reset Muokkaa/Poista viesti
Käännä virta päälle.Älä starttaa.
Siirrä vaihdevipu D4 asentoon.
Paina kaasupoljin pohjaan niin että kick down aktivoituu.
Pidä kaasu pohjassa 30 sekuntia.
Sen jälkeen siirrä vaihde PARK asentoon (kaasu on edelleen pohjassa).
Päästä kaasupoljin ylös.
Käännä virta pois.
Sen jälkeen sopeutus ajo :Kiihdytys kevyt,keski -ja kova kiihdytys.
Tämän jälkeen mennee about sata kilsaa ennen kuin rauhoittuu.
että näin tälläkertaa.
Sitten suuri huomio!
Vaihteiston ecuja on erinlaisia joissa vaihdon kohdat vaihtelee.Käyttää momenttia hyvinkin erintavoin.
On mm. FE ,FD loppuisia ecuja.Toimintaerot huomattavia!
Itse kokenut että esim Pierburgin massamittari antaa eri arvoa mitä Boschin.
Jos laatikko yrittää ajattaa noilla nopeuksilla nelosella ja lyö vielä lukkoa päälle niin varmasti jyristää. Tai näin ainakin oma teki. Tcu:n vaihdolla parani. Aikoinaan VW vaihdatti laatikon bokseja ko. ongelman takia.Ja vetolevy on vielä turbiinin ja kampiakselin välissä.
LähetäLähetetty: 2.12.2010 19:54 Viestin aihe: reset Muokkaa/Poista viesti
Käännä virta päälle.Älä starttaa.
Siirrä vaihdevipu D4 asentoon.
Paina kaasupoljin pohjaan niin että kick down aktivoituu.
Pidä kaasu pohjassa 30 sekuntia.
Sen jälkeen siirrä vaihde PARK asentoon (kaasu on edelleen pohjassa).
Päästä kaasupoljin ylös.
Käännä virta pois.
Sen jälkeen sopeutus ajo :Kiihdytys kevyt,keski -ja kova kiihdytys.
Tämän jälkeen mennee about sata kilsaa ennen kuin rauhoittuu.
että näin tälläkertaa.
Sitten suuri huomio!
Vaihteiston ecuja on erinlaisia joissa vaihdon kohdat vaihtelee.Käyttää momenttia hyvinkin erintavoin.
On mm. FE ,FD loppuisia ecuja.Toimintaerot huomattavia!
Itse kokenut että esim Pierburgin massamittari antaa eri arvoa mitä Boschin.
Jos laatikko yrittää ajattaa noilla nopeuksilla nelosella ja lyö vielä lukkoa päälle niin varmasti jyristää. Tai näin ainakin oma teki. Tcu:n vaihdolla parani. Aikoinaan VW vaihdatti laatikon bokseja ko. ongelman takia.Ja vetolevy on vielä turbiinin ja kampiakselin välissä.
Millasella kapulalla luit vikakoodit? Itselläni oli joskus kaverilta lainassa elm 327 kiinamalli, joka näytti jotain tietoja (ahdot, veden lämmöt jne.) mutta ei mitään vikakoodeja. Ohjelmana oli androidille torque ja autona G4 -00 tiisseli.
Nykyään käytössä tollanen kiinan halppiskaapeli ja vcds lite.
Nykyään käytössä tollanen kiinan halppiskaapeli ja vcds lite.
No haju on käryä. Ainakin kiihdyttäessä haisee. Mutta ei tule nyt sisälle asti.
Vikakoodin lukia oli kapula mallinen ei android sovellus. Olikohan se tuo http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html
Nyt tilasin obd kaapelin. Onko vcds lite hyvä? Mistä saa? Vai tuleeko se kaapelin mukana?
Vikakoodin lukia oli kapula mallinen ei android sovellus. Olikohan se tuo http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html
Nyt tilasin obd kaapelin. Onko vcds lite hyvä? Mistä saa? Vai tuleeko se kaapelin mukana?
Sanotaan pikasesti tuosta kaapelista, jos halppiskaapeli niin käsittääkseni pitää olla 32 bittinen windows että kaapelin saa toimiin, itellä on virtual xp läppärillä (virtualbox, oracle hakusanat googleen jos ei oo valmiiksi 32 bittinen os).
VCDS lite on ilmainen ohjelma jonka saa rosstechiltä, kokeiles googlettaa.
VCDS lite on ilmainen ohjelma jonka saa rosstechiltä, kokeiles googlettaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa