1.8 8v hihnapyörien pulttien avaaminen taas
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 8v hihnapyörien pulttien avaaminen taas
Huohotin jäätyi ja 1.8 Vento pullautti kampiakselin jakopään stefan ja öljyt pihalle. Aiemmissa hihnanvaihdoissa on hihnapyörien kuusiokolot pitänyt aina avauttaa jossain paineilmaräikällä sormikireyteen jotta ne on saanut kotipihassa auki. Nyt pitäisi lisäksi avata kampuran pään pultti. Mahtuuko muutaman kympin mutterinvääntimellä pyöräyttämään hihnapyörien kuusiokolot auki ja riittääkö momentti kampuran pulttiin vai onko ostettava suoraan kunnon kompura ja pulttipyssy?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on tallissa 6-8 hihnapyörää, josta kiila paskana. Osa hajonnu ko rempan jälkimainingeissa, osa kesken ajoa...
Eipä oo mikään amerikan temppu porata 50cm lattarautaan 2kpl 8mm reikää. Jos ei vieläkään aukea homman idea, niin kannattaa lopettaa remppojen teko ja antaa homma ammattilaisille.
Siis tää on se helpon mahollinen tapa, jolla ei väännetä kiilaa vasten vaan hihnapyörää vasten. Itellä on tehty rauta, joka on kiinni hihnapyörässä ja toinen pää ottaa kiinni lohkoon joltain kohdin riippuen mikä lohko on työnalla.
Eipä oo mikään amerikan temppu porata 50cm lattarautaan 2kpl 8mm reikää. Jos ei vieläkään aukea homman idea, niin kannattaa lopettaa remppojen teko ja antaa homma ammattilaisille.
Siis tää on se helpon mahollinen tapa, jolla ei väännetä kiilaa vasten vaan hihnapyörää vasten. Itellä on tehty rauta, joka on kiinni hihnapyörässä ja toinen pää ottaa kiinni lohkoon joltain kohdin riippuen mikä lohko on työnalla.
Sain taannoin vinkin moniurahihnan hihnapyörän irroitukseen...
-Vanha hihna poikki
-Toinen pää kieputetaan spiraalille hihnapyörän ympäri.
-Toinen pää puristimella sopivaan kohtaan kiinni. esim tehdään silmukka, jonka läpi 2x2 pätkä.
-pultit auki
En ole kokeillut kuningaspulttiin vielä.
"Ja lämmöllä on ihmeellinen vaikutus." Kysymys: millä ootte lämmittäneet noita pultteja? Riittääkö butaaniliekki?
-Vanha hihna poikki
-Toinen pää kieputetaan spiraalille hihnapyörän ympäri.
-Toinen pää puristimella sopivaan kohtaan kiinni. esim tehdään silmukka, jonka läpi 2x2 pätkä.
-pultit auki
En ole kokeillut kuningaspulttiin vielä.
"Ja lämmöllä on ihmeellinen vaikutus." Kysymys: millä ootte lämmittäneet noita pultteja? Riittääkö butaaniliekki?
Muistin lisätä tähän vanhaan juttuun muillekin amatööreille: Ylläolevan Donan ohjeen mukaan tein 70cm lattaraudasta kampuran hihnapyörän pitimen, toinen pää maata vasten. Hylsyyn 60cm väännin plus metrin jatko, aukesi pehmeästi. Apuakselin hihnapyörä pysyi aloillaan kiilaamalla vanha nokkaremmi pienellä puupalalla hihnapyörien väliin. Vesipumpun hihnapyörän kiilasin meisselillä pultin ja akselinpään välistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa