Jetta Mk2 ´90
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta Mk2 ´90
Tämä tuli hankittua elokuussa 2011.
Kipinähän tähän autoon ensimmäisen kerran tuli jo vuonna 2009 Bug In Finn -tapahtumassa. Tällöin tätä yksilöä ihailtiin siellä, pitkään, hartaasti ja ihmeteltiin sitä kuitenkin. Tämän tapahtuman jälkeen tämä kyseinen Jetta vaihtoi omistajaansa ja sen jälkeen tätä autoa ei Bug In Finnin nurmikkokentällä enää olekaan nähty.
Kyseessähän on siis vuodelta 1990 oleva Volkswagen Jetta MK2. Väri on neloskopan Golffin Brilliant Weiss. Autosta tiedetään sen verran, että tämä on ollut Saksassa "Herrasmies"käytössä ennenkuin tämä on uitettu Suomeen. Auton varustelutaso on suhtkot kattava edellisestä käytöstään johtuen... Auto sisältää seuraavanlaiset varusteet...
- 4x Sähköikkunat
- Sähköpeilit
- Nahkaruori
- Keskuslukitus
- Hälytin (Ei alkuperäinen)
- ABS-jarrut
- Ilmastointi
- GTX -mallin puolinahkasisusta
- Ohjaustehostin
Autoa kuljettaa 1.8 litrainen (RP) moottori ja voiman tiehen välittää kolmelovinen automaattilaatikko. Autoa on parannettu mm. Jarruiltaan. Edessä autossa on G60 etujarrut ja takana Passatin isot rumpujarrut. Jomin säädettävä alusta löytyy autosta kiinni. Tällä hetkellä auto on niin korkealle säädetty kun sen voi säätää. Korkeus on ihan toimiva ja ajettavuuskaan ei ole mahdottoman kova. Toimii hyvin. Tiputellaan ens kesänä sitten mahdollisesti. Auto on talviunilla. :)
Vuosien varrella on tämänkin auton ulkonäköä päätetty muuttaa. Mut ei haittaa. Homma toimii loistavasti omaan silmään, enkä tule tekemään juurikaan muutoksia auton lookkiin. Tähän sitä ihastuttiinkin silloin aikoinaan. Mahdolliset muutokset tulee olemaan Black&White-linjaa jatkava. Vanteet tulevat vaihtumaan ja autoa ruuvataan alaspäin kesäksi. Omistaja kun tykkää, niin kauheita ei tarvitse muuttaa.
Ja nyt niitä kuvia?
Semmosia kulkureita löytyy täältä. Paljon tosiaan jäi kertomatta tästäkin. Mut kirjoitellaan sen mukaan kun mieleen juolahtaa. Tarkoitus nyt hipostella auto siihen malliin, että palautetaan ihmisten töllisteltäväks Bug In Finniin vuodelle 2012.
Näillä eväillä siis mennään etteenpäin.
Mielipiteet ja kommentit aina tervetulleita.
Kipinähän tähän autoon ensimmäisen kerran tuli jo vuonna 2009 Bug In Finn -tapahtumassa. Tällöin tätä yksilöä ihailtiin siellä, pitkään, hartaasti ja ihmeteltiin sitä kuitenkin. Tämän tapahtuman jälkeen tämä kyseinen Jetta vaihtoi omistajaansa ja sen jälkeen tätä autoa ei Bug In Finnin nurmikkokentällä enää olekaan nähty.
Kyseessähän on siis vuodelta 1990 oleva Volkswagen Jetta MK2. Väri on neloskopan Golffin Brilliant Weiss. Autosta tiedetään sen verran, että tämä on ollut Saksassa "Herrasmies"käytössä ennenkuin tämä on uitettu Suomeen. Auton varustelutaso on suhtkot kattava edellisestä käytöstään johtuen... Auto sisältää seuraavanlaiset varusteet...
- 4x Sähköikkunat
- Sähköpeilit
- Nahkaruori
- Keskuslukitus
- Hälytin (Ei alkuperäinen)
- ABS-jarrut
- Ilmastointi
- GTX -mallin puolinahkasisusta
- Ohjaustehostin
Autoa kuljettaa 1.8 litrainen (RP) moottori ja voiman tiehen välittää kolmelovinen automaattilaatikko. Autoa on parannettu mm. Jarruiltaan. Edessä autossa on G60 etujarrut ja takana Passatin isot rumpujarrut. Jomin säädettävä alusta löytyy autosta kiinni. Tällä hetkellä auto on niin korkealle säädetty kun sen voi säätää. Korkeus on ihan toimiva ja ajettavuuskaan ei ole mahdottoman kova. Toimii hyvin. Tiputellaan ens kesänä sitten mahdollisesti. Auto on talviunilla. :)
Vuosien varrella on tämänkin auton ulkonäköä päätetty muuttaa. Mut ei haittaa. Homma toimii loistavasti omaan silmään, enkä tule tekemään juurikaan muutoksia auton lookkiin. Tähän sitä ihastuttiinkin silloin aikoinaan. Mahdolliset muutokset tulee olemaan Black&White-linjaa jatkava. Vanteet tulevat vaihtumaan ja autoa ruuvataan alaspäin kesäksi. Omistaja kun tykkää, niin kauheita ei tarvitse muuttaa.
Ja nyt niitä kuvia?
Semmosia kulkureita löytyy täältä. Paljon tosiaan jäi kertomatta tästäkin. Mut kirjoitellaan sen mukaan kun mieleen juolahtaa. Tarkoitus nyt hipostella auto siihen malliin, että palautetaan ihmisten töllisteltäväks Bug In Finniin vuodelle 2012.
Näillä eväillä siis mennään etteenpäin.
Mielipiteet ja kommentit aina tervetulleita.
Viimeksi muokannut Misanthor, 22.7.2014 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Punaisen tuplavalokeula on lähinnä perusteltua jo sillä, että en talviaikaan aja aina valaistua tietä pitkin. Tuolla paketilla, lamput tottakai releytettynä valoteho on riittävä, eikä erikseen tarvitse lukulaseja enää keulalle asentaa.
Mut jokatapauksessa golffikeula on itselle mieluisampi, kuin jettakeula. Jettakeulakin on tuolla varastossa kaikkine hiluineen valmiina, jos tuohon kyllästyy. :-]
Valkoiseen tulee finnittömät kilvet keväällä. Ne sopii miunkin silmään paremmin. Tää syksy meni lähinnä tutustumiseen ja huoltoihin. :)
Punaiseen sumarit pitäs malttaa tosiaan tilailla. On pitänyt jo kauan, mut aina se vaan jostain kumman syystä jää. :/ Raudat ja johdot siellä oiskin jo valmiina. Ei ois kun pluk&pray.
Mut jokatapauksessa golffikeula on itselle mieluisampi, kuin jettakeula. Jettakeulakin on tuolla varastossa kaikkine hiluineen valmiina, jos tuohon kyllästyy. :-]
Valkoiseen tulee finnittömät kilvet keväällä. Ne sopii miunkin silmään paremmin. Tää syksy meni lähinnä tutustumiseen ja huoltoihin. :)
Punaiseen sumarit pitäs malttaa tosiaan tilailla. On pitänyt jo kauan, mut aina se vaan jostain kumman syystä jää. :/ Raudat ja johdot siellä oiskin jo valmiina. Ei ois kun pluk&pray.
Valkoinen on minun vanha. Tuttavani toi sen saksasta olsiko vuosi ollut jotain -04. Ajoin sillä pari vuotta ja myin kaverilleni joka antoi sen vaihdossa autoliikkeeseen. Sitten se olikin kadoksissa parivuotta ja pomppasi taas eteeni AVK:lla kylki kolaroituna. Ostin sen takaisin "kotiin" ja parsin kuntoon, jolloin auto ylimaalattiin toistamiseen, asennettiin golf keula ja jommin alusta. Joten Himoksella bongatessasi se oli vielä minun käytössäni. Pari päivää Himos reissun jälkeen tuli puhelu että olen kuulema kaupitellut autoa (Ei voi muistaa :) vissiin ihan selvinpäin...) Joten auto lähti muistaakseni Riihimäelle uudelle omistajalle. Jettakeula löytyy vieläkin talilta jos sitä tarviit...
Ja se herras mies oli ensimmäinen omistaja joka oli invalidi. Jos tahdot tietää autosta vielä jotain niin laita yv:tä.
Ja se herras mies oli ensimmäinen omistaja joka oli invalidi. Jos tahdot tietää autosta vielä jotain niin laita yv:tä.
Noniih!
Oottelinkin jo, että kukahan mahtaa ilmottautua auton entiseksi omistajaksi. Epäilinkin, että täällä se lymyilee jossain.
Nyt siis löytyi selitys tuollekin auton kaksikilpisyydelle. Rekisteriotteessa on saksalainen tunnus, että myöskin edellinen kotimainen tunnus. Reissu AVK:n kautta siis on aiheuttanut sen. Sen enempää kuitenkaan en kiinnittänyt siihen huomiota. Kaiken ratkaisee kunto tän ikaluokan autoissa.
Kehnossa kunnossahan tämä oli kun tämän Vantaalta noudin. Ei enää lähellekään vuoden 2009 tasoa. Mutta koska tällaiset yksilöt yritetään pitää jokseenkin elossa, niin harrastamaan pääsi välittömästi. :)
Eipä minulla oikeastaan suurempia kysymysmerkkejä autosta ole. Aika tarkkaan tuo tuli pengottua ostohetkellä, mitä se on syönyt. Auton ostin siltä kaverilta, joka osti tän sinulta pois. Auton historia on näköjään vaan vaihtanut tarinaa vuosien varrella. :)
Oottelinkin jo, että kukahan mahtaa ilmottautua auton entiseksi omistajaksi. Epäilinkin, että täällä se lymyilee jossain.
Nyt siis löytyi selitys tuollekin auton kaksikilpisyydelle. Rekisteriotteessa on saksalainen tunnus, että myöskin edellinen kotimainen tunnus. Reissu AVK:n kautta siis on aiheuttanut sen. Sen enempää kuitenkaan en kiinnittänyt siihen huomiota. Kaiken ratkaisee kunto tän ikaluokan autoissa.
Kehnossa kunnossahan tämä oli kun tämän Vantaalta noudin. Ei enää lähellekään vuoden 2009 tasoa. Mutta koska tällaiset yksilöt yritetään pitää jokseenkin elossa, niin harrastamaan pääsi välittömästi. :)
Eipä minulla oikeastaan suurempia kysymysmerkkejä autosta ole. Aika tarkkaan tuo tuli pengottua ostohetkellä, mitä se on syönyt. Auton ostin siltä kaverilta, joka osti tän sinulta pois. Auton historia on näköjään vaan vaihtanut tarinaa vuosien varrella. :)
Päivitetääs tännekin, mitä näille. Otsinkonkin voisi päivitellä.
Punainen Jetta vaihtoi omistajaa keväällä. Tällä hetkellä ei tietoa missä päin maailmaa seikkailee tai kenellä. Toivottavasti on kuitenkin vielä liikenteessä. :) Ollaan siis yhden Volkswagenin varassa, riskipeliä.
Valkoista Jettaa on huollettu, tankattu ja ajeltu. Ei siinä mitään kummallista ole ollut. Vannesetti vaihtui punaisesta valkoiseen tänä kesänä ja saa nyt toistaiseksi ollakin alla. Hieman ollut erinäisistä syistä motivaatio auton hiposteluun kadoksissa, joten lookki ei kaksisesti ole muuttunut. Toisaalta, se mikä toimii, siihen ei pidä koskea. :)
Kuva ois kiva foto, joten tuossapa "loistava" kännykkäkuva eiliseltä kun auto on puunattu valmiiksi ensi viikonlopun Bug In Finn -taipaleelle.
Visulahdessa tuota pääsee halutessaan tarkemmin kattelemaan. :)
Punainen Jetta vaihtoi omistajaa keväällä. Tällä hetkellä ei tietoa missä päin maailmaa seikkailee tai kenellä. Toivottavasti on kuitenkin vielä liikenteessä. :) Ollaan siis yhden Volkswagenin varassa, riskipeliä.
Valkoista Jettaa on huollettu, tankattu ja ajeltu. Ei siinä mitään kummallista ole ollut. Vannesetti vaihtui punaisesta valkoiseen tänä kesänä ja saa nyt toistaiseksi ollakin alla. Hieman ollut erinäisistä syistä motivaatio auton hiposteluun kadoksissa, joten lookki ei kaksisesti ole muuttunut. Toisaalta, se mikä toimii, siihen ei pidä koskea. :)
Kuva ois kiva foto, joten tuossapa "loistava" kännykkäkuva eiliseltä kun auto on puunattu valmiiksi ensi viikonlopun Bug In Finn -taipaleelle.
Visulahdessa tuota pääsee halutessaan tarkemmin kattelemaan. :)
Suoritettu kansion muokkausta hieman photobucketissa, niin linkitykset menneet rikki kuvista. Samalla reissulla nyt sitten muokkasin aloitustekstistä pois punaisen Jetan tarinan, kun sitä ei enää ole ollut aikoihin. Muttapa mutta ja eipähän siinä...
Vuoden 2013 lookilla "tusinajetta" saapuu vuoden 2014 Bug In Finniin.
Visulahdessa nähdään!
Vuoden 2013 lookilla "tusinajetta" saapuu vuoden 2014 Bug In Finniin.
Visulahdessa nähdään!
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa