Kauko ohjattu keskuslukitus Golf IV (sähköikkunat)
Valvoja: ffp jäsenet
Kauko ohjattu keskuslukitus Golf IV (sähköikkunat)
Oon lukenut täältä pari eri keskustelua aiheesta. Niissä on mainittu että jos on kaikki sähköikkunat niin johdot löytyy eri paikoista kun jos on veivi mallia.
Tilasin juuri Rime KE61N
On sanottu että kaikki johdot löytyis A-pillarista (kuskin puolella alhaalla muovisuojuksen takana) mutta onko tässä sama vai pitääkö koko Rimen laatikko laittaa kuskin ovipaneelin sisälle ja johdot on siä jossain?
Tilasin juuri Rime KE61N
On sanottu että kaikki johdot löytyis A-pillarista (kuskin puolella alhaalla muovisuojuksen takana) mutta onko tässä sama vai pitääkö koko Rimen laatikko laittaa kuskin ovipaneelin sisälle ja johdot on siä jossain?
Yritettiin tänään asentaa laitetta mutta ei millään löytyny oikeita "avaus" ja "kiinni" johtoja..
Miten ne johdot sais oikeaoppisesti testattua et mikä tekee mitä? 29 pinnisen liittimen pitää tietenki olla kiinni kun tekee testauksen mutta on todella vaikee saada virta kynä tungettiä peraan kun se on kiinni... Ja siis jos laitan toisen kynän maihin ja testaan reikiä niin pitäiskö ovien mennä jostain kiinni ja jostain auki tällä menetelmällä?
Sain ohjeet laitteen mukana missä lukee et:
Avaa: Kelta-sininen
Sulkee: Punanen-vihreä
Ja luin jostain et:
Avaa:Kelta-vihrea (4)
Sulkee: Kelta-sininen (24)
Et mitenpäinhän nää nyt oikeesti on?
Miten ne johdot sais oikeaoppisesti testattua et mikä tekee mitä? 29 pinnisen liittimen pitää tietenki olla kiinni kun tekee testauksen mutta on todella vaikee saada virta kynä tungettiä peraan kun se on kiinni... Ja siis jos laitan toisen kynän maihin ja testaan reikiä niin pitäiskö ovien mennä jostain kiinni ja jostain auki tällä menetelmällä?
Sain ohjeet laitteen mukana missä lukee et:
Avaa: Kelta-sininen
Sulkee: Punanen-vihreä
Ja luin jostain et:
Avaa:Kelta-vihrea (4)
Sulkee: Kelta-sininen (24)
Et mitenpäinhän nää nyt oikeesti on?
Johdot löytyy ovesta ohuemmasta nipusta joka kulkee s-ikkuna moduulilta taaksepäin lukolle, mattoveitsellä voi kuoria eristettä.
Mittaaminen: Yleismittarin tai LED-virtakynän toinee pää plussaan, ja ohjausjohto maadoittuu kun kääntää ovenlukkopesästä avaimella. Kytketään siis lukkopesän ohjaus johtojen rinnalle.
Mittaaminen: Yleismittarin tai LED-virtakynän toinee pää plussaan, ja ohjausjohto maadoittuu kun kääntää ovenlukkopesästä avaimella. Kytketään siis lukkopesän ohjaus johtojen rinnalle.
Löydettiin kaapelit ja ne oli juuri noi värit mitä Mima ehdotti. Eli kiitos siitä!
Ongelma oli tietenkin että Kauko-ohjainten keskusyksikkö oli rikki....... Ei yhdistäny avaus signaalia maahan. Lukitus toimi kyllä. Lähetin laitteen viime viikolla takas ja katotaan taas uudestaan kun tulee takas..
Vilkut välähtää kun laittaa ovet kii tai auki avaimella. Joten yksikköön ei tarvi ettiä vilkku kaapeleita..
Ongelma oli tietenkin että Kauko-ohjainten keskusyksikkö oli rikki....... Ei yhdistäny avaus signaalia maahan. Lukitus toimi kyllä. Lähetin laitteen viime viikolla takas ja katotaan taas uudestaan kun tulee takas..
Vilkut välähtää kun laittaa ovet kii tai auki avaimella. Joten yksikköön ei tarvi ettiä vilkku kaapeleita..
Voisin itse myös vähän lainata tätä ketjua ja kirjoittaa ensimmäisen viestini tälle foorumille.
Eli tilasin tuollaisen Inca Pro-merkkisen kauko-ohjatun keskuslukituksen. Kävin tänään viemässä auton ja laitteet korjaamolle, että he olisivat laittaneet sen kiinni, mutta, mutta.
Tässä selvitys (kopioitu suoraan kuitista):
Tutkittu yhteensopivuusongelmaa asiakkaan oman keskuslukon ohjaimen ja auton elektroniikan välillä. Autoon pitäisi olla CAN-väyläohjainlaite, jolla saisi ohjattua keskuslukon auki ja kiinni. Asiakkaan omassa ohjainlaitteessa ei ole CAN-väyläohjausta. Ohjainta ei voi asentaa kyseiseen autoon.
Kyseessä siis Volkswagen Golf GTI -01, sähköikkunat, alkuperäinen keskuslukitus, moottorimerkintä AUM (jos tällä nyt on mitään merkitystä).
Kysymys kuuluukin siis: Eikö tuota muka saa asennettua tuohon Golffiin? Netistä mitä olen lueskellut, niin useampikin on laittanut tuon samanmerkkisen laitteen kiinni ja hyvin on kuulemma toiminut.
Huoltomies sanoi, että jos siihen auton ja tuon minun boxin välille saa jonkin välikappaleen, joka ohjaisi lukkoja, niin sitten sen pitäisi toimia, mutta onko tämmöisiä "välikappaleita" olemassa?
Defalla on kuulemma olemassa jotain hälylaitteita, joihin on integroitu ilmeisesti tuo CAN-ohjaus, ja sillä sen pitäisi myös toimia. Se hälylaite tosin maksaa useamman sata euroa, joten en sitä välttämättä haluaisi ostaa.
Jos jollakin olisi tietoa asiasta, niin olisin kiitollinen.
Eli tilasin tuollaisen Inca Pro-merkkisen kauko-ohjatun keskuslukituksen. Kävin tänään viemässä auton ja laitteet korjaamolle, että he olisivat laittaneet sen kiinni, mutta, mutta.
Tässä selvitys (kopioitu suoraan kuitista):
Tutkittu yhteensopivuusongelmaa asiakkaan oman keskuslukon ohjaimen ja auton elektroniikan välillä. Autoon pitäisi olla CAN-väyläohjainlaite, jolla saisi ohjattua keskuslukon auki ja kiinni. Asiakkaan omassa ohjainlaitteessa ei ole CAN-väyläohjausta. Ohjainta ei voi asentaa kyseiseen autoon.
Kyseessä siis Volkswagen Golf GTI -01, sähköikkunat, alkuperäinen keskuslukitus, moottorimerkintä AUM (jos tällä nyt on mitään merkitystä).
Kysymys kuuluukin siis: Eikö tuota muka saa asennettua tuohon Golffiin? Netistä mitä olen lueskellut, niin useampikin on laittanut tuon samanmerkkisen laitteen kiinni ja hyvin on kuulemma toiminut.
Huoltomies sanoi, että jos siihen auton ja tuon minun boxin välille saa jonkin välikappaleen, joka ohjaisi lukkoja, niin sitten sen pitäisi toimia, mutta onko tämmöisiä "välikappaleita" olemassa?
Defalla on kuulemma olemassa jotain hälylaitteita, joihin on integroitu ilmeisesti tuo CAN-ohjaus, ja sillä sen pitäisi myös toimia. Se hälylaite tosin maksaa useamman sata euroa, joten en sitä välttämättä haluaisi ostaa.
Jos jollakin olisi tietoa asiasta, niin olisin kiitollinen.
Tulostin nuo asennusohjeet myös ja siinä sanotaan, että ohjauksen tyyppi on "negative trigger" (=miinus pulssi?)
Mutta tuon kaukolukituksen siis saisi kummiskin asennettua tuohon autoon ilman sen kummempaa kikkailua?
Ps. En itse ymmärrä autoista sen enempää kuin, että sieltä yleensä löytyy kaasu- ja jarrupoljin.
Mutta tuon kaukolukituksen siis saisi kummiskin asennettua tuohon autoon ilman sen kummempaa kikkailua?
Ps. En itse ymmärrä autoista sen enempää kuin, että sieltä yleensä löytyy kaasu- ja jarrupoljin.
Kuten ylenpänä jo sanottiin
Ja nuo löytyy kuskin ovesta kun ottaa oviverhoilun irti ja kuorii teippejä pois lukkopesältä tulevasta johtosarjasta.
Golf 98-99
Avaa keltainen-vihreä
Sulkee: keltainen-sininen
Golf 01-02
Avaa: keltainen-vihreä
Sulkee: vihreä-punanen
Golf 02-
Avaa: vihreä-punanen
Sulkee: keltainen-sininen
Ja nuo löytyy kuskin ovesta kun ottaa oviverhoilun irti ja kuorii teippejä pois lukkopesältä tulevasta johtosarjasta.
Pitääkö tuossa sitten juottaa nuo johdot kiinni? En itse ole oikein hyvä noiden sähköjuttujen kanssa, joten pitää varmaan koittaa etsiä joku joka sen osaa paremmin.
Huomasin tuossa, että se ohje jonka itse sain, niin siinä sanotaan, että Auki-johto on Kelta-Sininen, ja Kiinni-johto on Vihreä-Punanen?
Huomasin tuossa, että se ohje jonka itse sain, niin siinä sanotaan, että Auki-johto on Kelta-Sininen, ja Kiinni-johto on Vihreä-Punanen?
golf iv kauko ohjattava keskuslukitus
Semmosta et hankin tuossa rimeltä ke788 sarjan nii ei osu noi kytkennät sitten millään. Ohjeissa sanotaan et pitäs löytyä konepellin avauskahvan takkaa kolome rasioo, mut ei oo ku yks. Et mitenkähä noi rimen piuhat niihin kytkis?.. kuva tost liittimest on mahollisuus saaha.
Mulla olisi samaa ongelmaa kun mika--90:llä, eli siitä kuskin oven edestä ei löydy kun yksi liitin. Värit ei oikein täsmännyt minkään ohjeiden mukaan ja koitin sitten maadoittaa jokaisen johdon yks kerrallaan. Kuitenkaan mistään ei ovet menneet lukkoon, eikä myöskään auki. Kahdesta kohdosta alkoi takakontin tai pelkääjän puolelta kuulumaan moottorin surinaa, mutta mitään ei tapahtunut.
Kysyisinkin, että vaikuttaako kun kuskin oven mikrokytkin on rikki? Pelkääjän puolen ovesta ja peräkontista saa kaikki ovet lukkoon, joten ajattelin kytkeä tuon kaukokeskuslukituksen niin ei tarvitsisi kuskin oven rikkiolevaa lukkopesää vaihtaa.
Onko kellään neuvoja, että mihinkä tuo pitäisi kytkeä ja oliko mulla jo oikeat johdot, mutta vaikuttiko tuo mikrokytkimen rikkinäisyys siihen, että se surisutti vain muita lukkoja?
Kumma kyllä kun sitten keskuslukko toimii muista lukoista.
Tässä mallissa siis on kaikki lasit sähköillä. Tuolla aikaisemmin luki, että ohjauspiuhat löytyvät oven sisältä? Pitäisihän ne jostakin sinne myös mennä, eli pitäisikö ne kuitenkin löytyä siitä kuskin jalkatilasta?
Kysyisinkin, että vaikuttaako kun kuskin oven mikrokytkin on rikki? Pelkääjän puolen ovesta ja peräkontista saa kaikki ovet lukkoon, joten ajattelin kytkeä tuon kaukokeskuslukituksen niin ei tarvitsisi kuskin oven rikkiolevaa lukkopesää vaihtaa.
Onko kellään neuvoja, että mihinkä tuo pitäisi kytkeä ja oliko mulla jo oikeat johdot, mutta vaikuttiko tuo mikrokytkimen rikkinäisyys siihen, että se surisutti vain muita lukkoja?
Kumma kyllä kun sitten keskuslukko toimii muista lukoista.
Tässä mallissa siis on kaikki lasit sähköillä. Tuolla aikaisemmin luki, että ohjauspiuhat löytyvät oven sisältä? Pitäisihän ne jostakin sinne myös mennä, eli pitäisikö ne kuitenkin löytyä siitä kuskin jalkatilasta?
Helpoiten ne lukituksen johdot löytyy siitä oven sisältä.. Vilkkujen johdot on sitte siinä avauskahvan alla..
Edit: Johdot menee alkuperäsen läpiviennin läpi oveen, boxin saa kätevästi sulakerasian päälle..
Edit: Johdot menee alkuperäsen läpiviennin läpi oveen, boxin saa kätevästi sulakerasian päälle..
Viimeksi muokannut Mro, 2.6.2013 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Purin sen ovipanelin irti ja löytyhän sieltä sellaset piuhat, värit oli vihreäpunainen ja keltasininen, vm.01.
Hyppylangalla koitin vielä, että kumpi oli avaus ja sitten kytkin tämän rimen palikan ja eihän se toiminutkaan. Mittailin mittarilla ja eihän se maadoita ollenkaan. Eli samaa vikaa mitä tuolla joku aikaisemminkin kertoi.
Paskoja vermeitä, nyt sitte laitoin kaijutin piuhasta sinne ja piuhat vilmiiks, jotta sitten ei tarvii kun liittää siihen poksin piuhoihin kunhan uuden saa. Hyvin muuten sai siitä läpiviennistä uudenkin piuhan, kerrankin tehty sellaiseksi, että sinne pystyy jopa uusia piuhoja lisäämään.
Kiitos vinkeistä!
Hyppylangalla koitin vielä, että kumpi oli avaus ja sitten kytkin tämän rimen palikan ja eihän se toiminutkaan. Mittailin mittarilla ja eihän se maadoita ollenkaan. Eli samaa vikaa mitä tuolla joku aikaisemminkin kertoi.
Paskoja vermeitä, nyt sitte laitoin kaijutin piuhasta sinne ja piuhat vilmiiks, jotta sitten ei tarvii kun liittää siihen poksin piuhoihin kunhan uuden saa. Hyvin muuten sai siitä läpiviennistä uudenkin piuhan, kerrankin tehty sellaiseksi, että sinne pystyy jopa uusia piuhoja lisäämään.
Kiitos vinkeistä!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 21.11.2013 15:36
Poiketaan vähän aiheesta jos tätä joku lukisi, autona Passat -98 1.8T ja amerikan tuontimalli. Kaukosäätönä Rime KE61N.
Kaukosäätö lukitsee kaikki ovet, mutta ei avaa kuin kuskin oven. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että avaimella aukaistessakin pitää vääntää kahdesti että kaikki aukeaa. Kaukosäätö ei anna painaa kahdesti peräkkäin avaus nappia. Pystyykö tuon avauksen säätämään että toimii yhdellä avaimen väännöllä/napin painalluksella ? vag-comilla ?
E: viestiä muutettu ongelman ratkettua.
Kaukosäätö lukitsee kaikki ovet, mutta ei avaa kuin kuskin oven. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että avaimella aukaistessakin pitää vääntää kahdesti että kaikki aukeaa. Kaukosäätö ei anna painaa kahdesti peräkkäin avaus nappia. Pystyykö tuon avauksen säätämään että toimii yhdellä avaimen väännöllä/napin painalluksella ? vag-comilla ?
E: viestiä muutettu ongelman ratkettua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa