Onko VW 2.5TDI R5 dieselin öljynsuodatin patrunnan vaihdossa mitään kovin ihmeellistä? Kotelo auki, vanha patruuna pois, uusi patruuna tilalle ja kanteen uusi o-rengas?
Pitääkö sieltä kotelosta imeä öljyä pois, eräs tuttu kertoi että sinne pohjalle jäisi 2dl öljyä ja likaa joka olisi imettävä pois?
Entä tuon kotelon kiritysmomentti?
T5 2.5tdi öljynsuodattimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellesi vastasit aika pätevästi ja kotelon kiristysmomentti lukee muistaakseni siinä kannessakin.. Olikohan 25nm. Portterissa ei jää kupin pohjalle pahemmin öljyä, mutta voithan rätillä pyöräyttää jämät pois.. Ei muuta kuin vaihtamaan suodatinta ja ihmettelemään insinöörin taidonnäytettä öljynsuodattimen sijoituspaikasta! :)
Suodattimen sijainti?
Kuinka pahassa paikassa suodatin lymyilee T5 AXE koneessa? En ole vielä purkanut pohjalevyä pois jotta sen näkisi. Mietityttää vaan että jos on tosi v-mäisessä paikassa niin autotallin lattialla kieriskely voi alkaa ottamaan pattiin jossain vaiheessa ja korjaamon vaihtohinta alkaa olemaan houkutteleva vaihtoehto;) Pitääkö tuohon suodatinkuppiin olla jokin erikoisavain vai kestääkö se vääntää auki normi ketjuavaimella?
OK, suodatin löytyi. Lähteekö tuo ylöspäin auki ts. Mitään ei tipu kun tuon muovisen osan ruuvaa auki?
toinen juttu on että silmiin osui perinteisen peltikuorisen suodattimen näköinen murikka konetilan pohjalla pystyssä lähellä pohjamuovia kun katsoo siitä ohjaustehostimen säiliön vierestä alas. Mikäköhän tuo mahtaa olla? Sen näköinen Se on että sitä ei ole koskaan ainakaan vaihdettu.
öljyiksi tulee nyt Shell helix ultra av 0w-30. Neste city Pro katosi koneesta 13000km kohdalla nin että kone pyysi lisämään öljyä. Saas nähdä miten Shellin tavara kestää...
toinen juttu on että silmiin osui perinteisen peltikuorisen suodattimen näköinen murikka konetilan pohjalla pystyssä lähellä pohjamuovia kun katsoo siitä ohjaustehostimen säiliön vierestä alas. Mikäköhän tuo mahtaa olla? Sen näköinen Se on että sitä ei ole koskaan ainakaan vaihdettu.
öljyiksi tulee nyt Shell helix ultra av 0w-30. Neste city Pro katosi koneesta 13000km kohdalla nin että kone pyysi lisämään öljyä. Saas nähdä miten Shellin tavara kestää...
Vaimennin?
OK, olisikohan tuo sitten jonkinlainen värinänvaimenninmassa millainen oli aikoinaan esim. passatin etuakselissa. Tuolla muutettiin akselin ominaistaajuutta jotta olisi vältytty tietyn taajuuksisilta värinöiltä.
Jeps, kiitti vinkeistä. Viikonloppuna täytyy heittää uudet litkut koneeseen ja sitten näkee miten Shellin tavara toimii.
Jeps, kiitti vinkeistä. Viikonloppuna täytyy heittää uudet litkut koneeseen ja sitten näkee miten Shellin tavara toimii.
Shell öljyt
Jeps, näinhän se on. Syynäsin purkkia tarkkaan eikä siinä mielestäni ollut mainintaa ettei sopisi tuohon R5:een. Maininta oli kyllä että ei sovi hiukkasloukullisiin koneisiin mikäli oikein käänsin tuon germaanien murteella kerrotun tarinan.
Mikäköhän tuossa koneessa on niin erikoista että esim. Mobil lisää tuon tekstin EPS-öljyynsäkin ettei sovi tuohon koneeseen?
Mikäköhän tuossa koneessa on niin erikoista että esim. Mobil lisää tuon tekstin EPS-öljyynsäkin ettei sovi tuohon koneeseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa