Kauko-ohjattavan keskuslukituksen kanssa sellaista ongelmaa, että ohjain ei ota mitään signaalia ellei avain ole metrin säteellä kuskinovesta.
Samaten ohjain tuntuu syövän pariston tyhjäksi noin kahdessa viikossa (toimintasäde pienenee entisestään, jos avaa ovia enään lainkaan).
Tämän kanssa ollaan pärjätty jo useampi vuosi, mutta olisi mukava saada kuntoon!
Autossa siis alkuperäinen kauko-ohjattava keskuslukitus, avaus ja lukitus toimivat kuten pitääkin kunhan on kuskinoven (ikkunassa kiinni) lähellä.
Nyt viikko sitten ilmeni uusi ongelma, vilkut eivät enään vilkahda kun ovet avaa tai laittaa lukkoon. Ei ollut mikään sulakekkaan mennyt.
Eli nyt tarvisi apua vian etsintään/kokemuksia jos vastaavaa vikaa esiintynyt. Vikakoodeja ei ole luettu, koska taloudesta ei löydy tarvittavia laitteita.
Ohjauksen kantaman "suuruuteen" epäilen ohjaimessa olevan jotain vikaa, millä tarkistaa?
Vilkuista ei ole mitään aavistusta..
Apuja kaivataan!
3bg passat jarruvalot pimeänä, absin valo palaa
Valvoja: ffp jäsenet
3bg passat jarruvalot pimeänä, absin valo palaa
Viimeksi muokannut _saku, 13.12.2013 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Jep, todennäköisesti ainakin avaimen kauko-ohjain osa tiensä päässä. Itellä oli sama vika molemmissa avaimissa -01 3BG:ssä. Liikkeessä laitettiin 2x uudet kauko-ohjaimet ja koodattiin autoon sopivaksi.
Täälläkin juttua aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=870328&highlight=
Täälläkin juttua aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=870328&highlight=
Itsellä oli 3B:ssä joskus ohjain joka toimi vain noin 20cm päästä.
"Uudelleenohjelmoinnilla" tuo lähti toimimaan normaalisti kuten toinenkin kaukosäädin. En nyt suoraan muista miten se (epä?)virallisesti tehtiin, mutta peri-saksalaiseen tapaan muistaakseni jumppa sisälsi kummatkin avaimet, virtalukon näpräämistä eri virta-asennoissa, jne.
Koskaan en tuota lähetintä vaihtanut, korkeintaan patterit, ja hyvin toimi vielä 15 vuoden iässäkin.
Paina kaukosäätimestä uudemman kerran auto lukkoon noin 2-3 sekuntia ensimmäisen yrityksen jälkeen - jos valot vilkkuvat niin sitten jonkin oven yksi mikrokytkimistä rikki - se joka tunnistaa oven avaamista ja/tai auki olemista. Eli auto kuvittelee että ovi on auki kun laitat sitä lukkoon eikä laita tuplalukitusta ("salpalukitus") päälle.
Mikäli autossa on hälytin oven voi selvittää jättämällä oven kerrallaan auki ja laittamalla lukkoon. Häly lähtee samantein soimaan kun rikkinäinen ovi on auki ja laitat auton lukkoon (pl. kuskin ovi jonka auki ollessa ei keskuslukitusta tainnut saada päälle).
Oireet ja metodi saattaa hieman vaihdella riippuen mikä mikrokytkimistä on rikki - niitä oli muistaakseni 5 kpl jotka vastaavat "ovi kiinni", "ovi aukaistu", "ovi lukossa", jne signaaleista...
"Uudelleenohjelmoinnilla" tuo lähti toimimaan normaalisti kuten toinenkin kaukosäädin. En nyt suoraan muista miten se (epä?)virallisesti tehtiin, mutta peri-saksalaiseen tapaan muistaakseni jumppa sisälsi kummatkin avaimet, virtalukon näpräämistä eri virta-asennoissa, jne.
Koskaan en tuota lähetintä vaihtanut, korkeintaan patterit, ja hyvin toimi vielä 15 vuoden iässäkin.
Nyt viikko sitten ilmeni uusi ongelma, vilkut eivät enään vilkahda kun ovet avaa tai laittaa lukkoon. Ei ollut mikään sulakekkaan mennyt.
Paina kaukosäätimestä uudemman kerran auto lukkoon noin 2-3 sekuntia ensimmäisen yrityksen jälkeen - jos valot vilkkuvat niin sitten jonkin oven yksi mikrokytkimistä rikki - se joka tunnistaa oven avaamista ja/tai auki olemista. Eli auto kuvittelee että ovi on auki kun laitat sitä lukkoon eikä laita tuplalukitusta ("salpalukitus") päälle.
Mikäli autossa on hälytin oven voi selvittää jättämällä oven kerrallaan auki ja laittamalla lukkoon. Häly lähtee samantein soimaan kun rikkinäinen ovi on auki ja laitat auton lukkoon (pl. kuskin ovi jonka auki ollessa ei keskuslukitusta tainnut saada päälle).
Oireet ja metodi saattaa hieman vaihdella riippuen mikä mikrokytkimistä on rikki - niitä oli muistaakseni 5 kpl jotka vastaavat "ovi kiinni", "ovi aukaistu", "ovi lukossa", jne signaaleista...
Kaukosäätimessähän tuo vika oli, vilkut eivät tosin vieläkään toimi lukkoja avattaessa/lukittaessa.
Tänään ilmaantui taas uusia vikoja, kun auton käynnistää ja painaa ensimmäisen kerran jarrua, syttyy abs valo mittaristoon, eivätkä jarruvalot syty jarruttaessa enään ollenkaan. Jarrutusteho tuntuu samalta kuin ennen. Hapettuneet/hajonneet liittimet abs antureissa?
Auto kävi eilen katsastuksessa, eikä mitään vikakoodeja tai muutakaan moitittavaa löytynyt, edes jarruista!
Tänään ilmaantui taas uusia vikoja, kun auton käynnistää ja painaa ensimmäisen kerran jarrua, syttyy abs valo mittaristoon, eivätkä jarruvalot syty jarruttaessa enään ollenkaan. Jarrutusteho tuntuu samalta kuin ennen. Hapettuneet/hajonneet liittimet abs antureissa?
Auto kävi eilen katsastuksessa, eikä mitään vikakoodeja tai muutakaan moitittavaa löytynyt, edes jarruista!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa