Eli vika on seuraavanlainen. Aamulla töihin mentäessä ei autossa ollut minkäänlaisia ongelmia, ruokatunnista piti lähtee eväitä hakeen ja auto käynnistyksen jälkeen sammui heti, kokeilin pari kertaa uudestaan ja teki samaa. Kun antoi vähän kierroksia niin auto pysyi jonkun aikaa käynnissä, mutta 'röpötti' (vähänku ruohonleikkuri ku ajaa tankin tyjäksi,ennenku sammuu) ja sammuili taas. Luulin ensin, että vika on polttoaineen saannissa, vaihdoin suodattimenkin mutta ei vaikutusta. Jos kierroksia oli yli 2000, tuntui auto käyvän paremmin, alle siitä röpötteli ja sammuili taas. Lainaan Sakari75:n kuvaa toisesta ketjusta: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 010365.jpg , tuo EGR:n alapuolella on ilmeisesti sammutin? No se ainakin liikku edestakasin aina kun auto meinas sammua.. Mistähän mahtais johtua ? Mistä kannattais lähtee vikaa ekana selvitteleen.
Tuo siis ajettaessakin nyki aika lailla, oikeestaan kierroksista riippumatta, ja jos pudotti tyhjäkäyntikierroksille niin sammu melkeen joka kerta. Ajamalla sain kuitenkin kotiin muttei ollut kovin miellyttävä matka... Tuommosella halvalla vikakoodinlukulaitteella katottu, ei antanu mitään koodeja.
Kiitoksia jo etukäteen!
Golf IV 1,9TDI sammuilee/käy huonosti
Valvoja: ffp jäsenet
Kokelilin ton polttoaine jutun, pulloon ruikkas aina vähän ainetta kun käänsi virrat päälle, ehkä noin 0,5-1 desin.
"Jakopumppu vai pd? Moottorikoodi?", tuohon en osaa vastata, moottorikoodin voin käydä katsomassa vielä jos sitä tarvii..
Koitin siitä mustasta palikasta irrottaa sitä alipaineletkua, niin se jäi käteen koko roska. katkes niistä kiinnikkeistä ja siitä kahvasta mikä nykii sitä läppää. Laitoin ruuvin letkun päähän ja nipparin siihen läppään et pysyy siin tietys asennos, kävin heittään pienen rinksan eikä mitään käyntiongelmia enään. Luulin että sen läpän joutuis käymään kääntämässä manuaalisesti sitten, että auto sammuu, mutta kun käänsi avaimesta virrat pois niin auto sammui kuitenkin. Mikähän virka sillä koko jutulla siinä sitten edes on? Piru olis hienoo kun tietäs jotain autoista...
"Jakopumppu vai pd? Moottorikoodi?", tuohon en osaa vastata, moottorikoodin voin käydä katsomassa vielä jos sitä tarvii..
Koitin siitä mustasta palikasta irrottaa sitä alipaineletkua, niin se jäi käteen koko roska. katkes niistä kiinnikkeistä ja siitä kahvasta mikä nykii sitä läppää. Laitoin ruuvin letkun päähän ja nipparin siihen läppään et pysyy siin tietys asennos, kävin heittään pienen rinksan eikä mitään käyntiongelmia enään. Luulin että sen läpän joutuis käymään kääntämässä manuaalisesti sitten, että auto sammuu, mutta kun käänsi avaimesta virrat pois niin auto sammui kuitenkin. Mikähän virka sillä koko jutulla siinä sitten edes on? Piru olis hienoo kun tietäs jotain autoista...
Juuri näin kuten edellinen totesi. Omassa tuo oli otettu pois käytöstä EGR:n tulppaamisen yhteydessä ja laitoin itse takaisin kiinni, mutta jostain syystä oli venttiilille menevät sähköjohdot poikki. Tarkista ettei siellä ole oikosulkua tms, jonka takia venttiili saisi virheellistä informaatiota tms.
Ilman läpän toimintaa auto toimii ihan normaalisti eikä riko mitään. Ainut ero on selkeästi karkeampi sammutus, joka tuntuu kuin auto jälkikävisi hieman pidempään ja ravistaa vähän kovemmin.
Ilman läpän toimintaa auto toimii ihan normaalisti eikä riko mitään. Ainut ero on selkeästi karkeampi sammutus, joka tuntuu kuin auto jälkikävisi hieman pidempään ja ravistaa vähän kovemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa