Caddyyn tekniikka - mikä kannattavin laittaa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

koku
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.5.2011 22:09

Caddyyn tekniikka - mikä kannattavin laittaa?

ViestiKirjoittaja koku » 23.11.2013 9:35

Itse ajattelin ensiki 1.9tdi;tä, mutta totesin että voiskohan sinne esim laittaa 1.8t bensa koneen? 1.9tdi tekniikoita sais kyllä halvalla, mutta tuntuu että joka toinen caddy on sillä. EHdotuksia kuunnellaan :)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.11.2013 10:28

Taitaa 1,8T olla "liian" tehokas laitettavaksi sellaisenaan caddyyn.. Siis rekisteröinnin kannalta... (tehoraja muistaakseni 120-130hv välillä)
Ja tieten kannattaa myös miettiä auton käyttöä, eli millaiset polttoainekulut haluaa. Tuo TDI kuitenkin menee aika vähällä kulutuksella eikä verotkaan ole tässä tapauksessa paljoa mitään kun on kevyt (avolava)paku kyseessä.(jokunen kymppi vuodessa)
Tekniseltä kannalta lienee suht samat jutut joutuu ratkaista kumpaa tahansa sinne alkaa sovittelemaan.

Hieman haeskelemalla täältä kyllä löytyy aiheesta lisää juttua ;)

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 24.11.2013 10:49

Eihän se ole kun hakis semmoset penkkilaput ettei tehoa ole 😄 niin voi tuonkin moottorin sinne laittaa. Enemmänkin voi tuon 1.8t:n kanssa tulla ahdasta ja vetareiden kanssa aika kikkailua. Mutta toisaalta kaikkiin muihin paitsi "omiin" 1 tai 2 koppasten laatikoihin sopiviin vetareihin niin ne pittää teettää.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.11.2013 18:33

Luulisin inssin nyt sen verran tajuavan asioista että jos dynolapussa lukeva maksimiteho on PIENEMPI kuin mitä vakiona tuosta 1.8t padasta otetaan (150hp) niin moottoriin on tehty mekaanisia muutoksia -> ei täytä päästönormeja -> parin tonnin päästömittauksiin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.11.2013 18:35

niin paitsi että caddyssä on ikää sen verran että riittää pelkkä katalysaattori maksimissaan. eikä sillonkaan tiedä onko siellä katissa mitään.

mut tosiaan jos haluaa jonku tehokkaamman koneen kuin tuo 130hp niin joutuu tekeen mekaanisia muutoksia jotta saa kuristettua tehoa. ja kannattaa käydä konttorilla kysymässä mitä vaativat että saa omavalmistemoottorin

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.11.2013 18:38

Meneekös tuo oikeasti noin, että uudempi (tiukemmat päästönormit täyttävä) moottori vanhemmassa rungossa löysentää noita päästöstandardeja? Vähäsen kummastuttaa ja hämmästyttää pientä suomipoikaa, mutta mikäpä tässä maassa olisi maalaisjärjellä toimivaa..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.11.2013 19:02

Auton vuosimallin mukaan ne päästöt menee, eikä moottorin. Caddyyn maksimitehot 95hv+20%=114hv

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.11.2013 1:42

Voihan sinne laittaa vaikka VR6sen jos tiputtaa iskutilavuuden sopivaksi. 1,8+25%
VW:n 16v kansihan istuu kivasti 1.6 1.8 2.0 lohkojen päälle. Imusarjaksi ABF:n kilkkeet.
Tai miksi ei ADR koneen poikittais versio? siis 1.8 20v vapari. Menee kaikissa vaan heti heposet yli aitojen. Mutta tuskinpa laittaisit sitä 1.9tdi:täkään vakiona sinne.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa