Ahtoputkien tiivistelyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

Ahtoputkien tiivistelyä

ViestiKirjoittaja Aje » 8.2.2008 21:39

Kyseessä on ASZ kone ja on tuosta EGR:än tyköä alkanut liitos vähän huohottelemaan.
Mitäs moiselle on tavattu tehdä? Sovituksistaan on kulunut väljäksi, alumiini syönyt alumiinia ja lukitussokka myös kuin rotan jäljiltä. Uutta alkuperäistä osaa vai jotain muuta?

Jotenkin vaikuttaa koko liitos vähän tekemällä tehdyltä (siis tehtaalla), klemmarilla olisi hoitunut ihan siististi ilman moista kulumisilmiötä.

Kuva[/img]

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 8.2.2008 21:57

Mulla oli ASZ:ssa ihan sama ongelma. Se lukitus "nänni" :) näytti ihan leikkaantuneen pois. Uudella tehdasosalla ongelma katos ainakin siksi aikaa ku pirssin omistin.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 11.11.2013 9:18

Mulla on kanssa aika väljä tuo ahtoputken ja EGR:n välinen liitos. Onko tolla putkella millainen vaikutus tehoihin, vääntöihin tai kulutukseen? Periaatteessa jos se on kovin horo se liitos, niin kai se voi saada pölyäkin koneeseen menevään ilmaan? Vai onko se niin paljon paineen puolella, että vain puhaltaa ulos?

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 11.11.2013 11:28

Onhan sillä merkitystä jos ahtovuotoa on..sehän turbo pyörii hullun lailla tavoittaakseen pyydetyn paineen..eli turbon rasittavuuteen on merkitystä ja tietenki voimaakin katoaa jos paljon vuotaa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 11.11.2013 11:51

Onhan sillä merkitystä jos ahtovuotoa on..sehän turbo pyörii hullun lailla tavoittaakseen pyydetyn paineen..eli turbon rasittavuuteen on merkitystä ja tietenki voimaakin katoaa jos paljon vuotaa.


Miksi niistä putkista on sitten tehty sellaiset kuin ovat? Eihän ne alunperinkään vaikuta kovin tiiviiltä?
Onko joku saavuttanut parannuksia jos vaihtaa ahtoputken egr:lle uuteen ja laittaa klemmarit niitten sokkien tilalle?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.11.2013 15:08

Kyllä ne uutena ovat täysin tiiviit, koska pitävät öljyt sisäpuolella... siellä sisällä on tiivistekumi, se pitää tuon paketin tiiviinä. Vaihda uusi tiiviste ja vaikka tiivisteliimaa vielä väliin, eikähän se sillä pidä.

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 11.11.2013 15:25

Samaa hölskymistä esiintyy täällä. Edellisessäkin autossa (1.8t) aivan sama stoori noiden liitoksien kanssa. Siihen vaihdoin tiivisteet ja tilanne hieman parani - kokonaan ei ongelma poistunut.

Paljonkos nuo tiivisteet muuten maksavat marmorilla? Tilasin nimittäin englannista, kun tuli isompi satsi haalittua rojua.

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 11.11.2013 15:37

Nuo ns pikaliittimellä olevat ahtoputket alkaa vuotaan ajan saatossa..siellä on juurikin se tiivistekumi mikä menee särki. Mulla kans vuoti yks liitin ja se huomattiin penkissä ku piikkas aika rajusti sitten ku sai paineen tehtyä ja sen vuodon ko korjas niin eipä ahdin piikkaile enään..

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 11.11.2013 15:40

Toisaalta voit sen ahtoputkien liitoksen testata esim ku laitat auton käyntiin ja suihkutat jarru cleaneria niihin liittimiin ja jos tyhjäkäynti nousee niin sillon on jossain vuotoa.

rapSu^^
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.6.2009 14:22

ViestiKirjoittaja rapSu^^ » 19.11.2013 17:26

Paljonkos nuo tiivisteet muuten maksavat marmorilla? Tilasin nimittäin englannista, kun tuli isompi satsi haalittua rojua.


2kpl makso 24€.

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 20.11.2013 19:43

2kpl makso 24€.


Okei. Onko tuo autosi millä koneella? AVF:ssä on muistaakseni ainoastaan egr:n päässä tuo kyseinen liitos ja välijäähyn päässä klemmarilla kiristetty.

Pitää hieman tarkistella miten eri moottorimalleissa eroaa tiivisteiden koot, jos vaikka tilaisi ulkomailta isomman satsin (hinta jää noin puoleen marmorista)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 20.11.2013 21:31

On siellä avf:ssä montakin samanlaista liitosta, olisiko 3 vaiko 4... mutta miksi marmorin tiiviste, eiköhän sinne sovi ihan o-rengas kun vain sopivan koon kaivaa.

rapSu^^
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.6.2009 14:22

ViestiKirjoittaja rapSu^^ » 21.11.2013 16:13

Okei. Onko tuo autosi millä koneella? AVF:ssä on muistaakseni ainoastaan egr:n päässä tuo kyseinen liitos ja välijäähyn päässä klemmarilla kiristetty.

Pitää hieman tarkistella miten eri moottorimalleissa eroaa tiivisteiden koot, jos vaikka tilaisi ulkomailta isomman satsin (hinta jää noin puoleen marmorista)


ARL koneella.
Ainakin välijäähyn päät olivat samankokoisia ja siitä seuraavat liitokset ahtimelle sekä egr lle päin.

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 24.11.2013 0:09

On siellä avf:ssä montakin samanlaista liitosta, olisiko 3 vaiko 4... mutta miksi marmorin tiiviste, eiköhän sinne sovi ihan o-rengas kun vain sopivan koon kaivaa.


Tjaaa. Omastani bongasin 2 kpl (egr:n päässä ja sitten tuon päältä menevän ahtoputken päädystä, läheltä imuilman lämpöanturia). Välijäähyn molemmat päät on letkuklemmareilla, kuten loput paikat. Tiedä sitten notta vaihdettu jossain vaiheessa eri malliseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa