Vw New Beetle Airbag vika.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Turbo-Extra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.2.2011 21:06

Vw New Beetle Airbag vika.

ViestiKirjoittaja Turbo-Extra » 23.11.2013 15:53

Moro! Ostin tuollaisen beetlen pari kk sitten ja nyt on ruvennut airbagin vikavalo palamaan. Vikakoodit ovat seuraavat:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
32-00 - Resistance too High

Eli suomeksi autodatan mukaan:
00532 lisäsuojausjärjestelmän ohjausmoduuli
01217 etusivuturvatyyny, kuljettajan puoli

Eli onko tuosta kuljettajan puolelta mennyt rikki tuo penkin tunnistin? Mittasin liittimestä vastukseksi 0.1ohmia mikä tuntuu aika vähäiseltä. Minkäkokoinen vastus siihen kuuluisi laittaa että sen saa toimimaan jos se on rikki? Kiitoksia vastauksista etukäteen :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2013 16:10

Onkos akku kuinka hyvässä kunnossa? Nollasitko noi ja tuli takaisin?

Penkissä ei kai mitään tunnistinta ole kun oletetaan että siinä aina joku istuu kun kolari tulee?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 23.11.2013 16:45

Tunnistin lienee ovessa tuossakin, tutkaile johtosarjaa haitarin sisästä.

Turbo-Extra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.2.2011 21:06

ViestiKirjoittaja Turbo-Extra » 23.11.2013 17:08

penkkiin menee ainakin johtonippu jossa keltainen/violetti liitin joka yleensä on airbägin värejä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2013 19:29

Ja se on yksi mahdollinen vikakohde.

Turbo-Extra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.2.2011 21:06

ViestiKirjoittaja Turbo-Extra » 23.11.2013 20:01

kolvasin siitä jo piuhat ja kolvauksen aikana oli akun + napa irti. laitoin navan takasi ja virrat päälle niin vika hävisi mutta tuli heti takaisin kun käynnisti auton...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2013 20:06

Jos käynnistys saa vian päälle, niin kuulostaa alhaiselta jännitteeltä.

Koitapa nollata lämpimällä moottorilla niin tuleeko vieläkin startissa vika päälle.

Turbo-Extra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.2.2011 21:06

ViestiKirjoittaja Turbo-Extra » 23.11.2013 22:27

koitan huomenna :) mutta onko tietoa paljonko tuon ohmimäärän pitäisi olla? tuo 0.1 kuulostaa tosiaan aika pieneltä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa