AVF ei kiihdy.
Valvoja: ffp jäsenet
AVF ei kiihdy.
Eli kysees 4motion avf koneella.
Ongelmana ettei kiihdy kuin tasakaasulla tai kun mennään isoille jengoille. Satasta ajaminen vaivalloista, pienessäkin ylämäessä puutuu. Ei nollaannu virtoja katkaisemalla vaan vika kokoajan päällä. Tuntuu että kiihtyy parhaiten kun tosi kevyesti painaa kaasua.
Vikakoodi :
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
VNT jumissa
- Käsittääkseni jos siivet jumissa, käyttäytyy juurikin toisin päin eli kiihtyy toki, mutta jos liikaa ahtoja niin lyö tehot pois, itsellä ei auta virtojen katkaisu vaan tasasen paksua puutumista.
N75
- Venttiili jumissa/rikki?
Alipaineletkut
- Tulppasin egr:n rapia vuosi takaperin, tästä saakka olen huomannut että öljyä kertyy imupuolelle, mm ahtoputkiin, pohjapanssarin irrottaessa oli ahtoputkien kohdilta tihkunut paikat märäksi. Voiko öljy olla tukkinut Turbon kellon paineletkun?
Turbon alipainekello
- Jumissa? öljyä päässyt kalvolle alipaineletkua pitkin ?
MAF
- Tätä pystyy käsittääkseni vag comilla mittaamaan? Vaihdoin maffin noin 2 vuotta takaperin kun työmatkalta palatessa oireet olivat samanlaiset, sillä erolla että menohalut loppuivat lähes kokonaan. Nilkutin lähimpään motonettiin ja vaihdoin maffin ja toimi kuten piti. Olisiko mennyt uudelleen?
Itse käännyn n75 ja maffin suuntaan, alipaineletkuissa vaikka öljyä olisikin en jaksa uskoa että menisi vallan tukkoon. Vuotava letku toki voi olla syypää, mutta oire tuntuu niin tasapaksulta että vaikuttaa enemmän on off vialta (maf, n75)
Kiitosta jo etukäteen!
Ongelmana ettei kiihdy kuin tasakaasulla tai kun mennään isoille jengoille. Satasta ajaminen vaivalloista, pienessäkin ylämäessä puutuu. Ei nollaannu virtoja katkaisemalla vaan vika kokoajan päällä. Tuntuu että kiihtyy parhaiten kun tosi kevyesti painaa kaasua.
Vikakoodi :
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
VNT jumissa
- Käsittääkseni jos siivet jumissa, käyttäytyy juurikin toisin päin eli kiihtyy toki, mutta jos liikaa ahtoja niin lyö tehot pois, itsellä ei auta virtojen katkaisu vaan tasasen paksua puutumista.
N75
- Venttiili jumissa/rikki?
Alipaineletkut
- Tulppasin egr:n rapia vuosi takaperin, tästä saakka olen huomannut että öljyä kertyy imupuolelle, mm ahtoputkiin, pohjapanssarin irrottaessa oli ahtoputkien kohdilta tihkunut paikat märäksi. Voiko öljy olla tukkinut Turbon kellon paineletkun?
Turbon alipainekello
- Jumissa? öljyä päässyt kalvolle alipaineletkua pitkin ?
MAF
- Tätä pystyy käsittääkseni vag comilla mittaamaan? Vaihdoin maffin noin 2 vuotta takaperin kun työmatkalta palatessa oireet olivat samanlaiset, sillä erolla että menohalut loppuivat lähes kokonaan. Nilkutin lähimpään motonettiin ja vaihdoin maffin ja toimi kuten piti. Olisiko mennyt uudelleen?
Itse käännyn n75 ja maffin suuntaan, alipaineletkuissa vaikka öljyä olisikin en jaksa uskoa että menisi vallan tukkoon. Vuotava letku toki voi olla syypää, mutta oire tuntuu niin tasapaksulta että vaikuttaa enemmän on off vialta (maf, n75)
Kiitosta jo etukäteen!
Voihan ne ahtimen siivet olla ns. aukiasennossa jumissa. Tarkoittaa siis sitä että pienillä kierroksilla ahdin ei pyöri tarpeeksi vinhasti ja tehoja puuttuu. Isoilla kierroksilla sitten se toimisi oikein. VCDS:llä ahtopaineita logittamalla selviää. Kuten myös MAFfin toimivuus.
Öljy välijäähyssä/ahtoputkissa on ihan normaalia näillä meidän peräpohjolan ajokilsoilla.
Öljy välijäähyssä/ahtoputkissa on ihan normaalia näillä meidän peräpohjolan ajokilsoilla.
Okei, enpäs hoksannut että voi tosiaan noinkin päin jumittaa.
Tosiaan en huomannut mainita että viitteitä päällä olevaan vikaan on pari kertaa jo ollut, pientä puutumista mutta jengaa kun antaa niin lähtenyt vetämään. Lyön läppärin kiinni kotimatkan ajaksi ja koitan samalla seurailla ahtoja ja maffin arvoja. Täytyy muskelimiestä käydä ostamassa jos joutuu puhdistamaan noita siipiä.
Tosiaan en huomannut mainita että viitteitä päällä olevaan vikaan on pari kertaa jo ollut, pientä puutumista mutta jengaa kun antaa niin lähtenyt vetämään. Lyön läppärin kiinni kotimatkan ajaksi ja koitan samalla seurailla ahtoja ja maffin arvoja. Täytyy muskelimiestä käydä ostamassa jos joutuu puhdistamaan noita siipiä.
En oikein ehtinyt loggausta tutkimaan, koitan huomenna uudelleen, seurasin kuitenkin hetken maffi arvoja ja ei tuo actual oikein yli 450 noussut.
Kovasti tuo tuntui samalta vialta mitä aiemminkin kun tuo maffi meni, kotimatkalla kun kiihdytin ylämäkeen motarille niin en meinannut saada 70 -> enempää vauhtia, kunnes vasta mäen päältä sain alamäkeen vauhdin 90 hujakoille, 90-100 pääsi max köröttelee himaan.
koitan huomenna saada noi arvot ylös logattua.
Kovasti tuo tuntui samalta vialta mitä aiemminkin kun tuo maffi meni, kotimatkalla kun kiihdytin ylämäkeen motarille niin en meinannut saada 70 -> enempää vauhtia, kunnes vasta mäen päältä sain alamäkeen vauhdin 90 hujakoille, 90-100 pääsi max köröttelee himaan.
koitan huomenna saada noi arvot ylös logattua.
En tiedä onko tuossa vanhassa piraatti vagcomissa loggausta lainkaan, koitin aamulla ennen töihin tuloa tutkia mutta en löytänyt joten päätin seurailla. Actual arvo ei tosiaan nouse yli 530 ja juurikin tuon takia toimii tasakaasulla ja pienellä kuormalla ihan ok, Ahdot ei myöskään nousseet kuin joku 0,2 bar.
Ihan mielenkiinnosta, onko joku noita putsaamalla saanut pelastettua? En itse tuohon jaksa uskoa mutta ajattelin kohta ruikkia elektroniikan putsaus sprayllä tai vastaavalla mitä hyllystä löytyy.
Slamitin hinnat olen todennut samaksi kuin marmorin, ainakin tuotteissa joita olen itse tarvinnut. postikulujen kanssa moni palikka mennyt kalliimmaksi. Mutta udellaan paljonko orkkis bossi maksaa.
Ihan mielenkiinnosta, onko joku noita putsaamalla saanut pelastettua? En itse tuohon jaksa uskoa mutta ajattelin kohta ruikkia elektroniikan putsaus sprayllä tai vastaavalla mitä hyllystä löytyy.
Slamitin hinnat olen todennut samaksi kuin marmorin, ainakin tuotteissa joita olen itse tarvinnut. postikulujen kanssa moni palikka mennyt kalliimmaksi. Mutta udellaan paljonko orkkis bossi maksaa.
Saattaa tuo puhdistus auttaa. CRC:ltä löytyy erikseen maffin pesuun tarkoitettua tavaraa, ihan perus isopropanolia se kait on. Omani ui IPA-kylvyssä parisen tuntia
Kyllä mun kiina-VAG-COMissa on logitus, alareunasta löytyy jos tutkailet niitä ryhmiä.
'ilman MAFfia kone arpoo jonkun vakiolukeman jota käytetään koko ajan, se voi olla jotain tuollaista 500-550 luokkaa eli ei pitäisi tapahtua mitään muutosta nykyiseen.
Kyllä mun kiina-VAG-COMissa on logitus, alareunasta löytyy jos tutkailet niitä ryhmiä.
'ilman MAFfia kone arpoo jonkun vakiolukeman jota käytetään koko ajan, se voi olla jotain tuollaista 500-550 luokkaa eli ei pitäisi tapahtua mitään muutosta nykyiseen.
Putsasin maffin, ei vaikutusta. Hain motonetista uuden, ei vaikutusta.
Sen verran täytyy sanoa että kun useampana päivänä kotio ajellu niin joudun aina ylämäkeen kiihdyttämään motarille. joka kerta kun kiihdytän lappu lattiassa 2 vaihteella, n. 60-70kmh vauhdissa varveja kakkosella sen 3,5kiloa tapahtuu pieni nykäys jolloin kiihtyminen hieman hyytyy entisestään.
Tipsejä vinkkejä mitä seuraavaksi. Huomen aamusta ajattelin koittaa tuota mister muskelia syöttää ahtimen pakopuolelle...
Sen verran täytyy sanoa että kun useampana päivänä kotio ajellu niin joudun aina ylämäkeen kiihdyttämään motarille. joka kerta kun kiihdytän lappu lattiassa 2 vaihteella, n. 60-70kmh vauhdissa varveja kakkosella sen 3,5kiloa tapahtuu pieni nykäys jolloin kiihtyminen hieman hyytyy entisestään.
Tipsejä vinkkejä mitä seuraavaksi. Huomen aamusta ajattelin koittaa tuota mister muskelia syöttää ahtimen pakopuolelle...
Persaukinenhan koittaa säästää joka välissä ;)
En katsonut arvoja kun tuo motonetin ritsa oli kiinni. Oli vähän hätänen toimenpide kun töissä touhusin, kiikutin jo motonetin laitteen takaisin.
Loggasin nyt noi arvot, oli tosin kolme erillistä grouppia kyydissä joten on vähän vaikeampi lukuinen mutta saanee selvää kun vähän tonkii...
Kiihdytetty kolmosella ylämäkeen 60-80kmh, hätänen laite ei kestänyt kun 50 sekunttia..
Jos nyt oikeasti meinaat että on maffi vikaa edelleen niin täytyy maanataina käydä laakkoselta hakemassa uusi maffi...
Friday,15,November,2013,15:50:01
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar,, %,STAMP, mg/R, mbar,,%
,0.00,1491,260.0,450.8,84.5,0.37,1491,1122.0,959.4,92.4,0.77,450.8,989.4,959.4,27.1
,1.17,1491,335.0,455.7,84.5,1.57,1491,1152.6,971.1,92.4,1.97,450.8,989.4,971.1,21.6
,2.36,1491,265.0,445.9,84.5,2.78,1491,1111.8,959.4,92.4,3.20,455.7,989.4,959.4,18.8
,3.60,1512,430.0,441.0,82.9,4.01,1512,1693.2,971.1,92.4,4.43,465.5,989.4,982.8,49.4
,4.83,1575,770.0,475.3,4.8,5.23,1596,1703.4,1017.9,92.4,5.62,475.3,989.4,1017.9,49.8
,6.02,1638,775.0,460.6,4.8,6.44,1680,2091.0,1017.9,92.4,6.86,475.3,989.4,1017.9,83.1
,7.25,1701,850.0,480.2,4.8,7.67,1722,2142.0,1029.6,92.4,8.07,480.2,989.4,1017.9,100.0
,8.48,1764,850.0,494.9,4.8,8.88,1785,2182.8,1017.9,92.4,9.28,485.1,989.4,1017.9,82.0
,9.68,1827,850.0,470.4,4.8,10.07,1848,2213.4,1017.9,92.4,10.47,470.4,989.4,1029.6,80.8
,10.87,1869,850.0,490.0,4.8,11.27,1890,2244.0,1029.6,92.4,11.66,475.3,989.4,1029.6,80.8
,12.05,1932,850.0,480.2,4.8,12.46,1932,2254.2,1041.3,92.4,12.86,499.8,989.4,1041.3,80.4
,13.26,1974,850.0,504.7,4.8,13.68,1995,2264.4,1053.0,92.4,14.09,509.6,989.4,1053.0,80.8
,14.51,2037,850.0,504.7,4.8,14.92,2058,2274.6,1053.0,92.4,15.32,514.5,989.4,1053.0,80.4
,15.76,2079,850.0,514.5,4.8,16.17,2100,2284.8,1053.0,92.4,16.59,490.0,989.4,1053.0,80.8
,16.99,2142,850.0,524.3,4.8,17.39,2142,2295.0,1064.7,92.4,17.79,519.4,989.4,1053.0,82.0
,18.18,2184,850.0,514.5,4.8,18.58,2184,2305.2,1064.7,92.4,18.99,524.3,989.4,1064.7,81.6
,19.38,2226,850.0,519.4,4.8,19.78,2247,2315.4,1064.7,92.4,20.18,504.7,989.4,1064.7,81.6
,20.57,2268,850.0,494.9,4.8,20.97,2289,2325.6,1064.7,92.4,21.36,509.6,989.4,1076.4,81.6
,21.76,2331,850.0,504.7,4.8,22.16,2352,2325.6,1076.4,92.4,22.55,494.9,989.4,1076.4,81.6
,22.95,2394,850.0,499.8,4.8,23.35,2415,2335.8,1076.4,92.4,23.75,490.0,989.4,1076.4,82.7
,24.14,2457,850.0,504.7,4.8,24.55,2478,2346.0,1076.4,92.4,24.94,499.8,989.4,1076.4,100.0
,25.34,2520,850.0,494.9,4.8,25.74,2541,2346.0,1076.4,92.4,26.14,490.0,989.4,1076.4,100.0
,26.54,2583,850.0,480.2,4.8,26.94,2625,2346.0,1076.4,92.4,27.34,494.9,989.4,1076.4,100.0
,27.74,2667,850.0,490.0,4.8,28.14,2688,2346.0,1076.4,92.4,28.54,490.0,989.4,1088.1,100.0
,28.94,2730,850.0,485.1,4.8,29.34,2772,2346.0,1088.1,92.4,29.72,490.0,989.4,1088.1,100.0
,30.12,2814,850.0,490.0,4.8,30.52,2835,2346.0,1088.1,92.4,30.92,480.2,989.4,1088.1,100.0
,31.32,2877,850.0,485.1,4.8,31.72,2898,2346.0,1076.4,92.4,32.12,490.0,989.4,1076.4,100.0
,32.53,2919,850.0,485.1,4.8,32.95,2961,2346.0,1076.4,92.4,33.37,485.1,989.4,1076.4,100.0
,33.78,2982,850.0,490.0,4.8,34.18,3003,2346.0,1076.4,92.4,34.58,485.1,989.4,1076.4,100.0
,34.98,3045,850.0,490.0,4.8,35.36,3045,2346.0,1076.4,92.4,35.76,494.9,989.4,1076.4,100.0
,36.16,3087,850.0,480.2,4.8,36.56,3087,2346.0,1076.4,92.4,36.96,475.3,989.4,1076.4,100.0
,37.36,3108,850.0,490.0,4.8,37.76,3129,2346.0,1064.7,92.4,38.16,480.2,989.4,1064.7,100.0
,38.56,3150,850.0,480.2,4.8,38.96,3171,2346.0,1064.7,92.4,39.37,490.0,989.4,1064.7,100.0
,39.79,3171,850.0,490.0,4.8,40.20,3192,2346.0,1076.4,92.4,40.60,480.2,989.4,1076.4,100.0
,41.00,3213,850.0,470.4,4.8,41.42,3213,2346.0,1064.7,92.4,41.85,480.2,989.4,1064.7,100.0
,42.27,3234,850.0,470.4,4.8,42.68,3234,2346.0,1064.7,92.4,43.08,485.1,989.4,1064.7,100.0
,43.48,3234,850.0,475.3,4.8,43.88,3255,2346.0,1064.7,92.4,44.28,470.4,989.4,1064.7,100.0
,44.68,3255,850.0,475.3,4.8,45.08,3276,2346.0,1076.4,92.4,45.48,465.5,989.4,1076.4,100.0
,45.86,3276,850.0,485.1,4.8,46.26,3276,2346.0,1064.7,92.4,46.66,470.4,989.4,1064.7,100.0
,47.06,3297,850.0,450.8,4.8,47.46,3276,2346.0,1053.0,92.4,47.86,475.3,989.4,1053.0,100.0
,48.29,3297,850.0,475.3,4.8,48.71,3297,2346.0,1064.7,92.4,49.12,480.2,989.4,1064.7,100.0
,49.54,3297,850.0,480.2,4.8,49.95,3318,2346.0,1076.4,92.4,50.37,480.2,989.4,1064.7,98.0
,50.78,3318,850.0,480.2,4.8,51.20,3318,2346.0,1064.7,92.4,51.63,475.3,989.4,1064.7,64.7
,52.05,3339,695.0,465.5,4.8,52.46,3297,1050.6,1041.3,92.4,52.86,392.0,989.4,982.8,0.0
En katsonut arvoja kun tuo motonetin ritsa oli kiinni. Oli vähän hätänen toimenpide kun töissä touhusin, kiikutin jo motonetin laitteen takaisin.
Loggasin nyt noi arvot, oli tosin kolme erillistä grouppia kyydissä joten on vähän vaikeampi lukuinen mutta saanee selvää kun vähän tonkii...
Kiihdytetty kolmosella ylämäkeen 60-80kmh, hätänen laite ei kestänyt kun 50 sekunttia..
Jos nyt oikeasti meinaat että on maffi vikaa edelleen niin täytyy maanataina käydä laakkoselta hakemassa uusi maffi...
Friday,15,November,2013,15:50:01
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar,, %,STAMP, mg/R, mbar,,%
,0.00,1491,260.0,450.8,84.5,0.37,1491,1122.0,959.4,92.4,0.77,450.8,989.4,959.4,27.1
,1.17,1491,335.0,455.7,84.5,1.57,1491,1152.6,971.1,92.4,1.97,450.8,989.4,971.1,21.6
,2.36,1491,265.0,445.9,84.5,2.78,1491,1111.8,959.4,92.4,3.20,455.7,989.4,959.4,18.8
,3.60,1512,430.0,441.0,82.9,4.01,1512,1693.2,971.1,92.4,4.43,465.5,989.4,982.8,49.4
,4.83,1575,770.0,475.3,4.8,5.23,1596,1703.4,1017.9,92.4,5.62,475.3,989.4,1017.9,49.8
,6.02,1638,775.0,460.6,4.8,6.44,1680,2091.0,1017.9,92.4,6.86,475.3,989.4,1017.9,83.1
,7.25,1701,850.0,480.2,4.8,7.67,1722,2142.0,1029.6,92.4,8.07,480.2,989.4,1017.9,100.0
,8.48,1764,850.0,494.9,4.8,8.88,1785,2182.8,1017.9,92.4,9.28,485.1,989.4,1017.9,82.0
,9.68,1827,850.0,470.4,4.8,10.07,1848,2213.4,1017.9,92.4,10.47,470.4,989.4,1029.6,80.8
,10.87,1869,850.0,490.0,4.8,11.27,1890,2244.0,1029.6,92.4,11.66,475.3,989.4,1029.6,80.8
,12.05,1932,850.0,480.2,4.8,12.46,1932,2254.2,1041.3,92.4,12.86,499.8,989.4,1041.3,80.4
,13.26,1974,850.0,504.7,4.8,13.68,1995,2264.4,1053.0,92.4,14.09,509.6,989.4,1053.0,80.8
,14.51,2037,850.0,504.7,4.8,14.92,2058,2274.6,1053.0,92.4,15.32,514.5,989.4,1053.0,80.4
,15.76,2079,850.0,514.5,4.8,16.17,2100,2284.8,1053.0,92.4,16.59,490.0,989.4,1053.0,80.8
,16.99,2142,850.0,524.3,4.8,17.39,2142,2295.0,1064.7,92.4,17.79,519.4,989.4,1053.0,82.0
,18.18,2184,850.0,514.5,4.8,18.58,2184,2305.2,1064.7,92.4,18.99,524.3,989.4,1064.7,81.6
,19.38,2226,850.0,519.4,4.8,19.78,2247,2315.4,1064.7,92.4,20.18,504.7,989.4,1064.7,81.6
,20.57,2268,850.0,494.9,4.8,20.97,2289,2325.6,1064.7,92.4,21.36,509.6,989.4,1076.4,81.6
,21.76,2331,850.0,504.7,4.8,22.16,2352,2325.6,1076.4,92.4,22.55,494.9,989.4,1076.4,81.6
,22.95,2394,850.0,499.8,4.8,23.35,2415,2335.8,1076.4,92.4,23.75,490.0,989.4,1076.4,82.7
,24.14,2457,850.0,504.7,4.8,24.55,2478,2346.0,1076.4,92.4,24.94,499.8,989.4,1076.4,100.0
,25.34,2520,850.0,494.9,4.8,25.74,2541,2346.0,1076.4,92.4,26.14,490.0,989.4,1076.4,100.0
,26.54,2583,850.0,480.2,4.8,26.94,2625,2346.0,1076.4,92.4,27.34,494.9,989.4,1076.4,100.0
,27.74,2667,850.0,490.0,4.8,28.14,2688,2346.0,1076.4,92.4,28.54,490.0,989.4,1088.1,100.0
,28.94,2730,850.0,485.1,4.8,29.34,2772,2346.0,1088.1,92.4,29.72,490.0,989.4,1088.1,100.0
,30.12,2814,850.0,490.0,4.8,30.52,2835,2346.0,1088.1,92.4,30.92,480.2,989.4,1088.1,100.0
,31.32,2877,850.0,485.1,4.8,31.72,2898,2346.0,1076.4,92.4,32.12,490.0,989.4,1076.4,100.0
,32.53,2919,850.0,485.1,4.8,32.95,2961,2346.0,1076.4,92.4,33.37,485.1,989.4,1076.4,100.0
,33.78,2982,850.0,490.0,4.8,34.18,3003,2346.0,1076.4,92.4,34.58,485.1,989.4,1076.4,100.0
,34.98,3045,850.0,490.0,4.8,35.36,3045,2346.0,1076.4,92.4,35.76,494.9,989.4,1076.4,100.0
,36.16,3087,850.0,480.2,4.8,36.56,3087,2346.0,1076.4,92.4,36.96,475.3,989.4,1076.4,100.0
,37.36,3108,850.0,490.0,4.8,37.76,3129,2346.0,1064.7,92.4,38.16,480.2,989.4,1064.7,100.0
,38.56,3150,850.0,480.2,4.8,38.96,3171,2346.0,1064.7,92.4,39.37,490.0,989.4,1064.7,100.0
,39.79,3171,850.0,490.0,4.8,40.20,3192,2346.0,1076.4,92.4,40.60,480.2,989.4,1076.4,100.0
,41.00,3213,850.0,470.4,4.8,41.42,3213,2346.0,1064.7,92.4,41.85,480.2,989.4,1064.7,100.0
,42.27,3234,850.0,470.4,4.8,42.68,3234,2346.0,1064.7,92.4,43.08,485.1,989.4,1064.7,100.0
,43.48,3234,850.0,475.3,4.8,43.88,3255,2346.0,1064.7,92.4,44.28,470.4,989.4,1064.7,100.0
,44.68,3255,850.0,475.3,4.8,45.08,3276,2346.0,1076.4,92.4,45.48,465.5,989.4,1076.4,100.0
,45.86,3276,850.0,485.1,4.8,46.26,3276,2346.0,1064.7,92.4,46.66,470.4,989.4,1064.7,100.0
,47.06,3297,850.0,450.8,4.8,47.46,3276,2346.0,1053.0,92.4,47.86,475.3,989.4,1053.0,100.0
,48.29,3297,850.0,475.3,4.8,48.71,3297,2346.0,1064.7,92.4,49.12,480.2,989.4,1064.7,100.0
,49.54,3297,850.0,480.2,4.8,49.95,3318,2346.0,1076.4,92.4,50.37,480.2,989.4,1064.7,98.0
,50.78,3318,850.0,480.2,4.8,51.20,3318,2346.0,1064.7,92.4,51.63,475.3,989.4,1064.7,64.7
,52.05,3339,695.0,465.5,4.8,52.46,3297,1050.6,1041.3,92.4,52.86,392.0,989.4,982.8,0.0
Viittako toi D cycle map n75 toimintaan? kun se on kokoajan päälle 90%!
Löysin tälläisen selityksen D Cycle Mapia koskien :
N75 Duty Cycle this is given as a %, the highest it reads to is 94% and the lowest is around 30% . A low duty cycle equates to the ECU asking for more boost from the turbo, and a high duty cycle means the ECU has too much boost already and is requesting the boost be lower. As accellerator is pressed, more fuel is injected and more boost is requested, as the boost is requested you will see the duty cycle go down, the boost will then rise to the required value as the turbo spools up and then the duty cycle will increase as you go up the revs. it does this because the amount of air flowing through the turbo is increasing, and with that increasing the need for the the vanes to close and build more boost is decreasing, hence the duty cycle rising.
Eli kun on iso prosentuaalinen arvo, pyydetään vähemmän painetta ja pieni pros arvo pyydetään lisää painetta. Jos mulla on kokoajan yli 90% niin joku siellä nyt sanoo että elä perkele ahda ;)
Löysin tälläisen selityksen D Cycle Mapia koskien :
N75 Duty Cycle this is given as a %, the highest it reads to is 94% and the lowest is around 30% . A low duty cycle equates to the ECU asking for more boost from the turbo, and a high duty cycle means the ECU has too much boost already and is requesting the boost be lower. As accellerator is pressed, more fuel is injected and more boost is requested, as the boost is requested you will see the duty cycle go down, the boost will then rise to the required value as the turbo spools up and then the duty cycle will increase as you go up the revs. it does this because the amount of air flowing through the turbo is increasing, and with that increasing the need for the the vanes to close and build more boost is decreasing, hence the duty cycle rising.
Eli kun on iso prosentuaalinen arvo, pyydetään vähemmän painetta ja pieni pros arvo pyydetään lisää painetta. Jos mulla on kokoajan yli 90% niin joku siellä nyt sanoo että elä perkele ahda ;)
Ei se muskelikäsittelyllä ainakaan kuntoon tule. Sulla ei ahda kuin 0.1bar, ja MAF näyttää pelkästään ~500 arvoa. Sen pitäisi tippua pienemmälle kun moottoria ei rasiteta, eli onkohan siellä nyt johto poikki tai koneen softaa ronkittu jollain tavalla?
Otappa se maffin johto irti ja vedä uusi logi.
Ei softaa ronkittu. Käyn testaan ilman maffin piuhaa vielä tänään...
Ohessa kaksi loggausta, ensimmäisessä maffi irti ja toisessa taas maffi kiinni, eroja vedoissa sen verran että ensimmäisessa jossa maffi irti kiihdytys 3 vaihteella 40 -> 65 ja maffin kanssa 40 -> 80. Ilman maffia oli siis 520 tuo arvo.
Friday,15,November,2013,17:49:11
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, mg/R, mbar,,%
,0.43,1659,525.0,539.0,4.8,0.85,1680,53.3,52.2,27.5,0.00,539.0,989.4,982.8,36.9
,1.66,1764,850.0,539.0,4.8,2.06,1806,69.7,54.4,27.5,1.26,539.0,989.4,1006.2,98.8
,2.86,1890,850.0,539.0,4.8,3.29,1911,69.7,55.7,27.2,2.46,539.0,989.4,1017.9,100.0
,4.12,1995,850.0,539.0,4.8,4.52,2037,69.7,54.6,27.2,3.71,539.0,989.4,1041.3,100.0
,5.32,2100,850.0,539.0,4.8,5.72,2142,69.7,53.8,27.2,4.92,539.0,989.4,1076.4,100.0
,6.52,2226,850.0,539.0,4.8,6.92,2268,69.7,53.3,27.2,6.12,539.0,989.4,1088.1,100.0
,7.70,2352,850.0,539.0,4.8,8.10,2394,69.7,52.7,27.2,7.30,539.0,989.4,1111.5,100.0
,8.90,2499,850.0,539.0,4.8,9.30,2541,69.7,52.2,27.2,8.50,539.0,989.4,1134.9,100.0
,10.10,2646,850.0,539.0,4.8,10.50,2667,69.2,51.9,27.2,9.70,539.0,989.4,1146.6,100.0
,11.31,2751,850.0,539.0,4.8,11.73,2793,68.6,51.6,27.2,10.90,539.0,989.4,1158.3,100.0
,12.56,2877,850.0,539.0,4.8,12.96,2898,68.1,51.1,27.2,12.14,539.0,989.4,1076.4,100.0
,13.79,2982,850.0,539.0,4.8,14.20,3003,67.8,50.8,27.2,13.36,539.0,989.4,1053.0,100.0
,15.02,3066,850.0,539.0,4.8,15.42,3087,66.4,50.5,27.2,14.62,539.0,989.4,1041.3,100.0
,16.22,3087,330.0,539.0,4.8,16.62,3108,0.0,50.5,27.2,15.82,539.0,989.4,1041.3,94.9
,17.42,3024,315.0,539.0,4.8,17.82,2961,0.0,51.1,27.2,17.02,539.0,989.4,959.4,0.0
,18.62,2898,305.0,539.0,4.8,19.00,2835,0.0,51.3,27.2,18.22,539.0,989.4,947.7,0.0
,19.81,2772,295.0,539.0,4.8,20.23,2730,0.0,51.6,27.2,19.41,539.0,989.4,947.7,0.0
,21.06,2646,285.0,539.0,4.8,21.46,2604,0.0,52.2,27.2,20.64,539.0,989.4,947.7,0.0
,22.26,2520,270.0,539.0,4.8,22.66,2478,0.0,52.4,27.2,21.86,539.0,989.4,947.7,0.0
,23.44,2373,260.0,539.0,4.8,23.86,2331,0.0,53.0,27.2,23.06,539.0,989.4,947.7,0.0
,24.66,2247,250.0,539.0,4.8,25.05,2205,0.0,53.5,27.2,24.26,539.0,989.4,947.7,0.0
,25.89,2121,245.0,539.0,4.8,26.30,2079,0.0,54.4,27.2,25.47,539.0,989.4,947.7,0.0
,27.12,1995,240.0,539.0,4.8,27.52,1953,0.0,55.5,27.2,26.72,539.0,989.4,947.7,0.0
,28.31,1869,240.0,539.0,4.8,28.71,1806,0.0,54.6,27.5,27.91,539.0,989.4,947.7,0.0
,29.51,1743,240.0,539.0,4.8,29.90,1701,0.0,52.4,27.5,29.11,539.0,989.4,947.7,0.0
Friday,15,November,2013,17:51:46
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, mg/R, mbar,,%
,0.40,1596,240.0,455.7,84.5,0.80,1575,0.0,49.7,23.9,0.00,475.3,989.4,959.4,0.0
,1.63,1575,675.0,470.4,63.4,2.04,1638,31.6,51.1,25.0,1.21,455.7,989.4,947.7,34.1
,2.86,1722,850.0,475.3,4.8,3.26,1764,69.7,54.1,24.7,2.46,485.1,989.4,994.5,68.2
,4.06,1848,850.0,480.2,4.8,4.46,1890,69.7,55.7,24.7,3.66,490.0,989.4,994.5,100.0
,5.28,1974,850.0,494.9,4.8,5.69,2016,69.7,54.6,25.0,4.86,494.9,989.4,1017.9,100.0
,6.50,2079,850.0,509.6,4.8,6.90,2121,69.7,54.1,25.0,6.10,504.7,989.4,1029.6,100.0
,7.70,2205,850.0,480.2,4.8,8.10,2226,69.7,53.5,25.3,7.30,490.0,989.4,1041.3,100.0
,8.90,2289,850.0,475.3,4.8,9.28,2331,69.7,53.0,24.4,8.50,480.2,989.4,1053.0,100.0
,10.08,2394,850.0,490.0,4.8,10.48,2436,69.7,52.7,25.0,9.68,490.0,989.4,1064.7,100.0
,11.28,2499,850.0,470.4,4.8,11.68,2520,69.7,52.2,24.7,10.88,475.3,989.4,1064.7,100.0
,12.48,2583,850.0,480.2,4.8,12.88,2604,69.5,52.2,24.4,12.08,480.2,989.4,1064.7,100.0
,13.68,2688,850.0,470.4,4.8,14.08,2730,68.9,51.6,24.2,13.28,485.1,989.4,1064.7,100.0
,14.88,2814,850.0,465.5,4.8,15.28,2856,68.4,51.3,23.9,14.48,485.1,989.4,1064.7,100.0
,16.14,2940,850.0,480.2,4.8,16.52,2961,67.8,51.1,24.4,15.69,470.4,989.4,1064.7,100.0
,17.34,3045,850.0,480.2,4.8,17.74,3066,67.5,50.5,24.4,16.94,490.0,989.4,1053.0,100.0
,18.53,3129,850.0,485.1,4.8,18.95,3150,67.3,50.2,24.4,18.13,470.4,989.4,1053.0,100.0
,19.78,3234,850.0,475.3,4.8,20.20,3276,66.7,50.0,24.2,19.37,490.0,989.4,1053.0,100.0
,21.00,3318,850.0,475.3,4.8,21.38,3339,66.4,49.7,23.9,20.60,475.3,989.4,1053.0,100.0
,22.23,3381,850.0,465.5,4.8,22.64,3402,66.4,49.4,23.9,21.79,465.5,989.4,1041.3,100.0
,23.46,3444,850.0,460.6,4.8,23.86,3444,66.2,49.4,23.9,23.06,455.7,989.4,1053.0,100.0
,24.66,3486,850.0,465.5,4.8,25.05,3486,65.9,49.1,23.6,24.25,475.3,989.4,1053.0,100.0
,25.87,3528,850.0,455.7,4.8,26.28,3528,43.9,48.9,23.1,25.45,455.7,989.4,1053.0,100.0
,27.12,3444,350.0,392.0,4.8,27.51,3297,0.0,49.7,20.9,26.70,406.7,989.4,1006.2,0.0
,28.36,2961,310.0,406.7,4.8,28.78,2814,0.0,51.3,21.4,27.95,392.0,989.4,947.7,0.0
,29.59,2541,270.0,411.6,4.8,30.01,2415,0.0,52.7,22.0,29.19,406.7,989.4,959.4,0.0
,30.84,2247,250.0,426.3,57.8,31.24,2205,0.0,53.5,22.5,30.42,431.2,989.4,959.4,0.0
,32.04,2142,245.0,436.1,84.5,32.44,2100,0.0,54.1,22.5,31.64,426.3,989.4,947.7,2.0
Friday,15,November,2013,17:49:11
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, mg/R, mbar,,%
,0.43,1659,525.0,539.0,4.8,0.85,1680,53.3,52.2,27.5,0.00,539.0,989.4,982.8,36.9
,1.66,1764,850.0,539.0,4.8,2.06,1806,69.7,54.4,27.5,1.26,539.0,989.4,1006.2,98.8
,2.86,1890,850.0,539.0,4.8,3.29,1911,69.7,55.7,27.2,2.46,539.0,989.4,1017.9,100.0
,4.12,1995,850.0,539.0,4.8,4.52,2037,69.7,54.6,27.2,3.71,539.0,989.4,1041.3,100.0
,5.32,2100,850.0,539.0,4.8,5.72,2142,69.7,53.8,27.2,4.92,539.0,989.4,1076.4,100.0
,6.52,2226,850.0,539.0,4.8,6.92,2268,69.7,53.3,27.2,6.12,539.0,989.4,1088.1,100.0
,7.70,2352,850.0,539.0,4.8,8.10,2394,69.7,52.7,27.2,7.30,539.0,989.4,1111.5,100.0
,8.90,2499,850.0,539.0,4.8,9.30,2541,69.7,52.2,27.2,8.50,539.0,989.4,1134.9,100.0
,10.10,2646,850.0,539.0,4.8,10.50,2667,69.2,51.9,27.2,9.70,539.0,989.4,1146.6,100.0
,11.31,2751,850.0,539.0,4.8,11.73,2793,68.6,51.6,27.2,10.90,539.0,989.4,1158.3,100.0
,12.56,2877,850.0,539.0,4.8,12.96,2898,68.1,51.1,27.2,12.14,539.0,989.4,1076.4,100.0
,13.79,2982,850.0,539.0,4.8,14.20,3003,67.8,50.8,27.2,13.36,539.0,989.4,1053.0,100.0
,15.02,3066,850.0,539.0,4.8,15.42,3087,66.4,50.5,27.2,14.62,539.0,989.4,1041.3,100.0
,16.22,3087,330.0,539.0,4.8,16.62,3108,0.0,50.5,27.2,15.82,539.0,989.4,1041.3,94.9
,17.42,3024,315.0,539.0,4.8,17.82,2961,0.0,51.1,27.2,17.02,539.0,989.4,959.4,0.0
,18.62,2898,305.0,539.0,4.8,19.00,2835,0.0,51.3,27.2,18.22,539.0,989.4,947.7,0.0
,19.81,2772,295.0,539.0,4.8,20.23,2730,0.0,51.6,27.2,19.41,539.0,989.4,947.7,0.0
,21.06,2646,285.0,539.0,4.8,21.46,2604,0.0,52.2,27.2,20.64,539.0,989.4,947.7,0.0
,22.26,2520,270.0,539.0,4.8,22.66,2478,0.0,52.4,27.2,21.86,539.0,989.4,947.7,0.0
,23.44,2373,260.0,539.0,4.8,23.86,2331,0.0,53.0,27.2,23.06,539.0,989.4,947.7,0.0
,24.66,2247,250.0,539.0,4.8,25.05,2205,0.0,53.5,27.2,24.26,539.0,989.4,947.7,0.0
,25.89,2121,245.0,539.0,4.8,26.30,2079,0.0,54.4,27.2,25.47,539.0,989.4,947.7,0.0
,27.12,1995,240.0,539.0,4.8,27.52,1953,0.0,55.5,27.2,26.72,539.0,989.4,947.7,0.0
,28.31,1869,240.0,539.0,4.8,28.71,1806,0.0,54.6,27.5,27.91,539.0,989.4,947.7,0.0
,29.51,1743,240.0,539.0,4.8,29.90,1701,0.0,52.4,27.5,29.11,539.0,989.4,947.7,0.0
Friday,15,November,2013,17:51:46
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'010
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, mg/R, mbar,,%
,0.40,1596,240.0,455.7,84.5,0.80,1575,0.0,49.7,23.9,0.00,475.3,989.4,959.4,0.0
,1.63,1575,675.0,470.4,63.4,2.04,1638,31.6,51.1,25.0,1.21,455.7,989.4,947.7,34.1
,2.86,1722,850.0,475.3,4.8,3.26,1764,69.7,54.1,24.7,2.46,485.1,989.4,994.5,68.2
,4.06,1848,850.0,480.2,4.8,4.46,1890,69.7,55.7,24.7,3.66,490.0,989.4,994.5,100.0
,5.28,1974,850.0,494.9,4.8,5.69,2016,69.7,54.6,25.0,4.86,494.9,989.4,1017.9,100.0
,6.50,2079,850.0,509.6,4.8,6.90,2121,69.7,54.1,25.0,6.10,504.7,989.4,1029.6,100.0
,7.70,2205,850.0,480.2,4.8,8.10,2226,69.7,53.5,25.3,7.30,490.0,989.4,1041.3,100.0
,8.90,2289,850.0,475.3,4.8,9.28,2331,69.7,53.0,24.4,8.50,480.2,989.4,1053.0,100.0
,10.08,2394,850.0,490.0,4.8,10.48,2436,69.7,52.7,25.0,9.68,490.0,989.4,1064.7,100.0
,11.28,2499,850.0,470.4,4.8,11.68,2520,69.7,52.2,24.7,10.88,475.3,989.4,1064.7,100.0
,12.48,2583,850.0,480.2,4.8,12.88,2604,69.5,52.2,24.4,12.08,480.2,989.4,1064.7,100.0
,13.68,2688,850.0,470.4,4.8,14.08,2730,68.9,51.6,24.2,13.28,485.1,989.4,1064.7,100.0
,14.88,2814,850.0,465.5,4.8,15.28,2856,68.4,51.3,23.9,14.48,485.1,989.4,1064.7,100.0
,16.14,2940,850.0,480.2,4.8,16.52,2961,67.8,51.1,24.4,15.69,470.4,989.4,1064.7,100.0
,17.34,3045,850.0,480.2,4.8,17.74,3066,67.5,50.5,24.4,16.94,490.0,989.4,1053.0,100.0
,18.53,3129,850.0,485.1,4.8,18.95,3150,67.3,50.2,24.4,18.13,470.4,989.4,1053.0,100.0
,19.78,3234,850.0,475.3,4.8,20.20,3276,66.7,50.0,24.2,19.37,490.0,989.4,1053.0,100.0
,21.00,3318,850.0,475.3,4.8,21.38,3339,66.4,49.7,23.9,20.60,475.3,989.4,1053.0,100.0
,22.23,3381,850.0,465.5,4.8,22.64,3402,66.4,49.4,23.9,21.79,465.5,989.4,1041.3,100.0
,23.46,3444,850.0,460.6,4.8,23.86,3444,66.2,49.4,23.9,23.06,455.7,989.4,1053.0,100.0
,24.66,3486,850.0,465.5,4.8,25.05,3486,65.9,49.1,23.6,24.25,475.3,989.4,1053.0,100.0
,25.87,3528,850.0,455.7,4.8,26.28,3528,43.9,48.9,23.1,25.45,455.7,989.4,1053.0,100.0
,27.12,3444,350.0,392.0,4.8,27.51,3297,0.0,49.7,20.9,26.70,406.7,989.4,1006.2,0.0
,28.36,2961,310.0,406.7,4.8,28.78,2814,0.0,51.3,21.4,27.95,392.0,989.4,947.7,0.0
,29.59,2541,270.0,411.6,4.8,30.01,2415,0.0,52.7,22.0,29.19,406.7,989.4,959.4,0.0
,30.84,2247,250.0,426.3,57.8,31.24,2205,0.0,53.5,22.5,30.42,431.2,989.4,959.4,0.0
,32.04,2142,245.0,436.1,84.5,32.44,2100,0.0,54.1,22.5,31.64,426.3,989.4,947.7,2.0
Nyt on testattu 3 eri maffilla eikä auttanu. Rupesin sitten miettimään että voiko tuo ilmansuodatin olla niin tukossa ettei sieltä oikeasti virtaa tuon enempää tavaraa...Voihan se, oli meinaan aivan täynnä hiekkaa sun muuta pölypaskaa, hain nyt uuden suodattimen ja nyt ainakin toimii osittain paremmin, jo pelkästään vanhan suodattimen tamppaus antoi ahtojen nousta 1080 -> 1400, sen jälkeen outo stumppaus eikä kulkenut.
nyt kiihtyy mutta kunnolla vasta isoilla jengoilla, vielä jotain tukkoisuutta siis on. Katotaan nyt onko nuo ahtimen siivet vaan vähän jumissa jos alkaa toimimaan pikkuhiljaa...
Päivitellään lisää kun tiedetään lisää, koitan loggailla parit vedot jahka ehdin.
nyt kiihtyy mutta kunnolla vasta isoilla jengoilla, vielä jotain tukkoisuutta siis on. Katotaan nyt onko nuo ahtimen siivet vaan vähän jumissa jos alkaa toimimaan pikkuhiljaa...
Päivitellään lisää kun tiedetään lisää, koitan loggailla parit vedot jahka ehdin.
No joo. Ei tuo kyllä mitään korjaantunut, ainoastaan satunnaisesti nyt on antanut enemmän ahtaa mutta sitten tapahtuu nytkähdys ja tehot veks. Maffin arvo ei nyt ainakaan ole kyllä mihinkään muuttunut.
Käytös on kaikilla maffeilla ollut samanlaista. Eli yks motonetin uusi tarvike ja kaksi purkaamon käytettyä orkkista. En jaksa millään uskoa että jokainen olisi rikkinäinen...
Käytös on kaikilla maffeilla ollut samanlaista. Eli yks motonetin uusi tarvike ja kaksi purkaamon käytettyä orkkista. En jaksa millään uskoa että jokainen olisi rikkinäinen...
Yhdessäkään logissa ei näyttäisi maf antaneen kunnollista lukemaa. Tämän takia ei ecu vain anna syöttöä. Tarkasta vaikkapa johdotukset, onko liittimen tyvestä johdot ehjät yms. Jos kerran vika ei enää voi pelkässä maffissa olla, on syy siinä, ettei ilmaa vain liiku. Imupuoli ahdistaa tai voisiko katin tukkeutuminen aiheuttaa sen, että kone toimii tulppana eikä ilmaa mene läpi niin paljoa, jotta maffikaan saisi mitattua tuon suurempia ilmamääriä.
Onhan tuollainenkin tilanne ollut, että katin sisäkalut ollut irrallaan. Satunnaisesti heilahtaa siten, että ilma mahtuu virtaamaan, kunnes taas kiepsahtaa ja tukkii röörit.
Onhan tuollainenkin tilanne ollut, että katin sisäkalut ollut irrallaan. Satunnaisesti heilahtaa siten, että ilma mahtuu virtaamaan, kunnes taas kiepsahtaa ja tukkii röörit.
Maffin piuhut, maffin päästä ainakin näyttää ihan ok. Kattien tukkoisuus ehkä osittain sulkisin pois koska vika kuitenkin tuli päälle yön yli, toisin sanoen auto toimi eilen, tänään ei. En tosin pois sule.. Vikahan tuli kun vaihdoin illalla öljyt ja saman illan toimi ihan ok, seuraavana aamuna sitten ei kulkenu mihkä...
Ohessa tuorein logi, Itse kyseenalaistan vieläkin tuon D Cycle Mapin.
Kuten logista huomaa d cycle map ei alussa ole tuon 92.4 % mitä se mulla muuten kokoajan ajossa on. Aiemmin viittasin että kun d cycle map on matala pyytää ecu lisää ahtoa ja päin vastoin jos se on korkea pyytää ecu vähemmän ahtoa.
Logista näkee että pyrkii ahtamaan kun tuo arvo on n. 32% ja ehtii ahtamaan noin 0,4 bar jonka jälkeen kiihdytys stumppaa ja d cycle heittää 92.4. Myös maffin arvo noousee maksimissaan 765.
Ilmansuodatin siis vaihdettu ja eilen tutkin alipaine letkuja, yksi niistä oli hankautunut puhki, mutta tämä oli tuota kovaa paineilma letkua eli se on kyllä varmasti ollut pitemmän aikaa puhki.
Alipaine letkuista sen verran. Eli paisuntasäiliön vieressä on joku sähköventtiili josta lähtee kolme alipaineletkua, 2 näistä suuntaa imusarjalle päin, toinen taisi haarautua t liittimellä imusarjan alle ja molemmat letkut jatkaa ilmanputsarin vierelle jossa toinen venttiili (ohjannee EGR), tästä jatketaan vielä alas, ahtimen imuputken alle, jonne en päässyt näkemään.
Onko N75 ahdonsäätö venttiili tuo paisuntasäiliön vieressä oleva vai tuolla ahtimen imuputken alla.
Otin eilen myös testi mielessä ahtimen kellolta (actuator) alipaine letkun irti, mutta ei kyllä vaikuttanut mihinkään. Eikös tuota kelloa kuitenkin alipaineella ohjailla... Miten muuten vnt ahtimessa, ohjataanko saman kellon avulla hukkaporttia sekä pakopuolen siipiä?
ja ne logit
Tuesday,19,November,2013,08:10:41
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mbar,, %
,0.00,1890,485.0,490.0,82.1,0.35,1911,18.4,55.7,24.7,0.74,1911,1315.8,971.1,30.7
,1.14,1953,810.0,490.0,69.3,1.54,1974,69.7,55.2,26.4,1.93,2016,2254.2,1029.6,29.9
,2.33,2058,850.0,529.2,4.8,2.73,2121,69.7,54.1,28.0,3.13,2163,2284.8,1088.1,32.7
,3.52,2205,850.0,543.9,4.8,3.92,2268,69.7,53.3,28.3,4.32,2310,2305.2,1111.5,34.7
,4.72,2373,850.0,563.5,4.8,5.12,2415,69.7,52.7,29.4,5.52,2499,2325.6,1170.0,34.7
,5.92,2562,850.0,622.3,4.8,6.31,2604,69.5,51.9,32.9,6.71,2688,2325.6,1275.3,35.1
,7.11,2751,850.0,676.2,4.8,7.51,2835,67.0,51.3,38.2,7.91,2919,2325.6,1380.6,35.1
,8.31,3003,850.0,764.4,4.8,8.71,3066,65.3,50.5,40.6,9.11,3108,2325.6,1287.0,92.4
,9.51,3129,850.0,568.4,4.8,9.91,3150,63.4,50.2,27.2,10.31,3171,2325.6,1088.1,92.4
,10.71,3192,850.0,543.9,4.8,11.09,3192,51.9,50.0,26.4,11.49,3234,2325.6,1076.4,92.4
,11.89,3255,815.0,543.9,4.8,12.29,3255,3.6,50.0,26.9,12.69,3213,1040.4,1006.2,92.4
,13.09,3171,335.0,450.8,4.8,13.49,3108,0.0,50.5,23.1,13.89,3066,1030.2,959.4,92.4
,14.29,3003,320.0,441.0,4.8,14.69,2940,0.0,51.1,23.1,15.09,2877,1020.0,959.4,92.4
,15.49,2814,310.0,450.8,4.8,15.89,2772,2.2,51.6,22.8,16.29,2730,1142.4,947.7,92.4
,16.67,2709,335.0,445.9,70.1,17.09,2688,6.0,51.9,23.6,17.49,2562,1009.8,947.7,92.4
,17.89,1890,250.0,494.9,66.5,18.29,1407,4.1,44.5,25.8,18.67,1974,1254.6,947.7,92.4
,19.07,1911,420.0,475.3,82.1,19.47,1911,15.4,55.7,24.4,19.87,1911,1336.2,959.4,92.4
,20.27,1911,410.0,485.1,84.5,20.67,1890,12.1,55.7,24.7,21.07,1890,1213.8,959.4,92.4
,21.47,1869,315.0,490.0,84.5,21.87,1869,10.7,55.5,24.7,22.27,1869,1213.8,959.4,92.4
,22.67,1848,325.0,480.2,84.5,23.07,1848,16.2,55.2,24.7,23.48,1848,1336.2,959.4,92.4
,277.22,1785,245.0,465.5,84.5,277.62,1764,0.0,53.8,24.2,278.02,1743,999.6,947.7,92.4
,278.42,1743,245.0,465.5,84.5,278.82,1743,4.4,53.3,24.2,279.22,1764,1377.0,947.7,92.4
,279.62,1806,835.0,490.0,4.8,280.04,1890,65.6,55.5,25.3,280.44,1953,2254.2,1006.2,92.4
,280.85,2037,850.0,529.2,4.8,281.27,2100,69.7,54.1,27.2,281.67,2163,2295.0,1041.3,92.4
,282.07,2205,850.0,524.3,4.8,282.47,2268,69.7,53.3,26.9,282.87,2310,2315.4,1064.7,92.4
,283.27,2373,850.0,529.2,4.8,283.67,2415,69.7,52.7,26.6,284.07,2436,2335.8,1076.4,92.4
,284.47,2478,850.0,534.1,4.8,284.86,2520,69.7,52.4,27.2,285.26,2562,2335.8,1099.8,92.4
,285.66,2583,850.0,553.7,4.8,286.06,2625,69.5,51.9,28.5,286.46,2667,2335.8,1111.5,92.4
,286.86,2688,850.0,543.9,4.8,287.25,2730,68.9,51.6,27.5,287.66,2772,2335.8,1099.8,92.4
,288.06,2793,850.0,548.8,4.8,288.48,2835,68.4,51.3,27.5,288.86,2877,2335.8,1099.8,92.4
,289.26,2898,850.0,548.8,4.8,289.66,2919,68.1,51.1,27.7,290.06,2961,2335.8,1088.1,92.4
,290.46,2982,850.0,539.0,4.8,290.84,3024,67.5,50.8,27.5,291.24,3045,2335.8,1088.1,92.4
,291.64,3066,850.0,539.0,4.8,292.04,3108,67.0,50.5,27.5,292.44,3129,2335.8,1088.1,92.4
,292.83,3150,850.0,539.0,4.8,293.23,3192,59.3,50.2,27.2,293.62,3213,2335.8,1088.1,92.4
,294.04,3255,850.0,558.6,4.8,294.44,3297,56.8,49.7,28.0,294.84,3318,2346.0,1088.1,92.4
,295.24,3360,840.0,543.9,4.8,295.62,3318,0.0,49.7,23.9,296.02,2688,1020.0,1006.2,92.4
,296.42,1995,245.0,490.0,59.8,296.84,1344,0.0,43.1,28.8,297.24,840,1091.4,994.5,92.4
,297.62,924,545.0,441.0,84.5,298.02,1533,0.0,48.3,23.6,298.42,1911,999.6,936.0,92.4
,298.82,1911,245.0,465.5,84.5,299.22,1890,2.2,55.7,23.9,299.62,1869,1122.0,947.7,92.4
,300.02,1869,250.0,460.6,84.5,300.42,1848,12.4,55.2,24.4,300.82,1848,1244.4,959.4,92.4
Ohessa tuorein logi, Itse kyseenalaistan vieläkin tuon D Cycle Mapin.
Kuten logista huomaa d cycle map ei alussa ole tuon 92.4 % mitä se mulla muuten kokoajan ajossa on. Aiemmin viittasin että kun d cycle map on matala pyytää ecu lisää ahtoa ja päin vastoin jos se on korkea pyytää ecu vähemmän ahtoa.
Logista näkee että pyrkii ahtamaan kun tuo arvo on n. 32% ja ehtii ahtamaan noin 0,4 bar jonka jälkeen kiihdytys stumppaa ja d cycle heittää 92.4. Myös maffin arvo noousee maksimissaan 765.
Ilmansuodatin siis vaihdettu ja eilen tutkin alipaine letkuja, yksi niistä oli hankautunut puhki, mutta tämä oli tuota kovaa paineilma letkua eli se on kyllä varmasti ollut pitemmän aikaa puhki.
Alipaine letkuista sen verran. Eli paisuntasäiliön vieressä on joku sähköventtiili josta lähtee kolme alipaineletkua, 2 näistä suuntaa imusarjalle päin, toinen taisi haarautua t liittimellä imusarjan alle ja molemmat letkut jatkaa ilmanputsarin vierelle jossa toinen venttiili (ohjannee EGR), tästä jatketaan vielä alas, ahtimen imuputken alle, jonne en päässyt näkemään.
Onko N75 ahdonsäätö venttiili tuo paisuntasäiliön vieressä oleva vai tuolla ahtimen imuputken alla.
Otin eilen myös testi mielessä ahtimen kellolta (actuator) alipaine letkun irti, mutta ei kyllä vaikuttanut mihinkään. Eikös tuota kelloa kuitenkin alipaineella ohjailla... Miten muuten vnt ahtimessa, ohjataanko saman kellon avulla hukkaporttia sekä pakopuolen siipiä?
ja ne logit
Tuesday,19,November,2013,08:10:41
038 906 019 GT ,,1.9l R4 EDC G200SG 1523,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mbar,, %
,0.00,1890,485.0,490.0,82.1,0.35,1911,18.4,55.7,24.7,0.74,1911,1315.8,971.1,30.7
,1.14,1953,810.0,490.0,69.3,1.54,1974,69.7,55.2,26.4,1.93,2016,2254.2,1029.6,29.9
,2.33,2058,850.0,529.2,4.8,2.73,2121,69.7,54.1,28.0,3.13,2163,2284.8,1088.1,32.7
,3.52,2205,850.0,543.9,4.8,3.92,2268,69.7,53.3,28.3,4.32,2310,2305.2,1111.5,34.7
,4.72,2373,850.0,563.5,4.8,5.12,2415,69.7,52.7,29.4,5.52,2499,2325.6,1170.0,34.7
,5.92,2562,850.0,622.3,4.8,6.31,2604,69.5,51.9,32.9,6.71,2688,2325.6,1275.3,35.1
,7.11,2751,850.0,676.2,4.8,7.51,2835,67.0,51.3,38.2,7.91,2919,2325.6,1380.6,35.1
,8.31,3003,850.0,764.4,4.8,8.71,3066,65.3,50.5,40.6,9.11,3108,2325.6,1287.0,92.4
,9.51,3129,850.0,568.4,4.8,9.91,3150,63.4,50.2,27.2,10.31,3171,2325.6,1088.1,92.4
,10.71,3192,850.0,543.9,4.8,11.09,3192,51.9,50.0,26.4,11.49,3234,2325.6,1076.4,92.4
,11.89,3255,815.0,543.9,4.8,12.29,3255,3.6,50.0,26.9,12.69,3213,1040.4,1006.2,92.4
,13.09,3171,335.0,450.8,4.8,13.49,3108,0.0,50.5,23.1,13.89,3066,1030.2,959.4,92.4
,14.29,3003,320.0,441.0,4.8,14.69,2940,0.0,51.1,23.1,15.09,2877,1020.0,959.4,92.4
,15.49,2814,310.0,450.8,4.8,15.89,2772,2.2,51.6,22.8,16.29,2730,1142.4,947.7,92.4
,16.67,2709,335.0,445.9,70.1,17.09,2688,6.0,51.9,23.6,17.49,2562,1009.8,947.7,92.4
,17.89,1890,250.0,494.9,66.5,18.29,1407,4.1,44.5,25.8,18.67,1974,1254.6,947.7,92.4
,19.07,1911,420.0,475.3,82.1,19.47,1911,15.4,55.7,24.4,19.87,1911,1336.2,959.4,92.4
,20.27,1911,410.0,485.1,84.5,20.67,1890,12.1,55.7,24.7,21.07,1890,1213.8,959.4,92.4
,21.47,1869,315.0,490.0,84.5,21.87,1869,10.7,55.5,24.7,22.27,1869,1213.8,959.4,92.4
,22.67,1848,325.0,480.2,84.5,23.07,1848,16.2,55.2,24.7,23.48,1848,1336.2,959.4,92.4
,277.22,1785,245.0,465.5,84.5,277.62,1764,0.0,53.8,24.2,278.02,1743,999.6,947.7,92.4
,278.42,1743,245.0,465.5,84.5,278.82,1743,4.4,53.3,24.2,279.22,1764,1377.0,947.7,92.4
,279.62,1806,835.0,490.0,4.8,280.04,1890,65.6,55.5,25.3,280.44,1953,2254.2,1006.2,92.4
,280.85,2037,850.0,529.2,4.8,281.27,2100,69.7,54.1,27.2,281.67,2163,2295.0,1041.3,92.4
,282.07,2205,850.0,524.3,4.8,282.47,2268,69.7,53.3,26.9,282.87,2310,2315.4,1064.7,92.4
,283.27,2373,850.0,529.2,4.8,283.67,2415,69.7,52.7,26.6,284.07,2436,2335.8,1076.4,92.4
,284.47,2478,850.0,534.1,4.8,284.86,2520,69.7,52.4,27.2,285.26,2562,2335.8,1099.8,92.4
,285.66,2583,850.0,553.7,4.8,286.06,2625,69.5,51.9,28.5,286.46,2667,2335.8,1111.5,92.4
,286.86,2688,850.0,543.9,4.8,287.25,2730,68.9,51.6,27.5,287.66,2772,2335.8,1099.8,92.4
,288.06,2793,850.0,548.8,4.8,288.48,2835,68.4,51.3,27.5,288.86,2877,2335.8,1099.8,92.4
,289.26,2898,850.0,548.8,4.8,289.66,2919,68.1,51.1,27.7,290.06,2961,2335.8,1088.1,92.4
,290.46,2982,850.0,539.0,4.8,290.84,3024,67.5,50.8,27.5,291.24,3045,2335.8,1088.1,92.4
,291.64,3066,850.0,539.0,4.8,292.04,3108,67.0,50.5,27.5,292.44,3129,2335.8,1088.1,92.4
,292.83,3150,850.0,539.0,4.8,293.23,3192,59.3,50.2,27.2,293.62,3213,2335.8,1088.1,92.4
,294.04,3255,850.0,558.6,4.8,294.44,3297,56.8,49.7,28.0,294.84,3318,2346.0,1088.1,92.4
,295.24,3360,840.0,543.9,4.8,295.62,3318,0.0,49.7,23.9,296.02,2688,1020.0,1006.2,92.4
,296.42,1995,245.0,490.0,59.8,296.84,1344,0.0,43.1,28.8,297.24,840,1091.4,994.5,92.4
,297.62,924,545.0,441.0,84.5,298.02,1533,0.0,48.3,23.6,298.42,1911,999.6,936.0,92.4
,298.82,1911,245.0,465.5,84.5,299.22,1890,2.2,55.7,23.9,299.62,1869,1122.0,947.7,92.4
,300.02,1869,250.0,460.6,84.5,300.42,1848,12.4,55.2,24.4,300.82,1848,1244.4,959.4,92.4
Viimeksi muokannut Bnito, 19.11.2013 9:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuosta kun katselee, niin näkee, että kuljettala pyytää syöttöä 69,7 mg/R, kierrokset ohjelmassa rajaa syöttöjä hieman, käytetyn kierroksen mukaan (kuten ohjelmoinnissa tehdään, syötöt kierrosten mukaan), mutta mitattu ilmamäärä on se, joka jarruttaa tuon täysin. Ei anna syöttöjä mitatun ilmamäärän kautta. Näyttäisi jäävän maksimissaa 40 mg/R tienoille. Tuossa kohtaa mitattua ilmaa olisi maffilta tullut pyydetyn 850 sijaan 760.
Se, että aiheuttaako tuo ahtamattomuuden, en osaa sanoa. Vai onko jokin paikka tukossa, joka tuon aiheuttaa. Limppiinhän tuo menee, sen takia koska ahdot laahaa noin perhanasti vrt pyydetty.
Kokeile joskus napata DP auki ja katso katin tilanne, jos se on ok, kokeile ajaa pätkä pelkkä DP paikoillaan, ettei olisi jossain muualla tukosta putkessa. Vai hengittääkö normaalisti putkenpäästä?
Kuva alipaineletkutuksista
Se, että aiheuttaako tuo ahtamattomuuden, en osaa sanoa. Vai onko jokin paikka tukossa, joka tuon aiheuttaa. Limppiinhän tuo menee, sen takia koska ahdot laahaa noin perhanasti vrt pyydetty.
Kokeile joskus napata DP auki ja katso katin tilanne, jos se on ok, kokeile ajaa pätkä pelkkä DP paikoillaan, ettei olisi jossain muualla tukosta putkessa. Vai hengittääkö normaalisti putkenpäästä?
Kuva alipaineletkutuksista
Ja lisää päivitystä...
Tein mielestäni (!) tuon vnt/n75 testin, eli valitsin engine, basic settings ja sieltä tais olla group 11, jolloin engine workshop alkaa räyhäämään ja piippaamaan, samalla nousee koneen jengat 1,4krpm ja d cycle map 0->90->0->90, tämän pitäisi vissiin ajaa vnt siipiä eli ahtimen kelloa edestakaisin n75 avulla. Näinhän tuo tekee, eli ahtimen kellon tanko liikkui ensin täysin "sisään" sen jälkeen päästi n. 3/4 ulos, jumitti hetken ja palasi täysin ulos, toisti tätä niin kauan kun testin piti päällä. Mikä tässä hämää on se että eikö tuon pitäisi kulkea täysin sisään ja täysin ulos, eikä jumittaa tuossa välillä.
Joka tapauksessa testin jälkeen antaa täydet ahdot (perstuntuma) yli 3k rpm, eikä mene vikatilaan, alhaalta tosin ei väännä.... Loggaan tän vielä ylös jahka ehdin.
Edit : auto seiso puol tuntia ja nyt niiaa taas täys kiihdytyksessä. Vaihdan tuon n75 seuraavaksi. ..
Tein mielestäni (!) tuon vnt/n75 testin, eli valitsin engine, basic settings ja sieltä tais olla group 11, jolloin engine workshop alkaa räyhäämään ja piippaamaan, samalla nousee koneen jengat 1,4krpm ja d cycle map 0->90->0->90, tämän pitäisi vissiin ajaa vnt siipiä eli ahtimen kelloa edestakaisin n75 avulla. Näinhän tuo tekee, eli ahtimen kellon tanko liikkui ensin täysin "sisään" sen jälkeen päästi n. 3/4 ulos, jumitti hetken ja palasi täysin ulos, toisti tätä niin kauan kun testin piti päällä. Mikä tässä hämää on se että eikö tuon pitäisi kulkea täysin sisään ja täysin ulos, eikä jumittaa tuossa välillä.
Joka tapauksessa testin jälkeen antaa täydet ahdot (perstuntuma) yli 3k rpm, eikä mene vikatilaan, alhaalta tosin ei väännä.... Loggaan tän vielä ylös jahka ehdin.
Edit : auto seiso puol tuntia ja nyt niiaa taas täys kiihdytyksessä. Vaihdan tuon n75 seuraavaksi. ..
Case closed.
Eli N75 oli rikki. En osaa testannut, mutta motonetin uuden kun sain kikkailtua paikoilleen niin johan alko kulkemaan. Oli harvinaisen vittumainen vaihtaa paikoillaan, tuppas mutterit vähän väliä tippua pohjapanssarin päälle kun niin pirun ahdas irroittaa tuo N75. Samalla sitten irtosi myös siltä ihmeen pallolta alipaine letku ja oli aika työn ja tuskan takana saada se takaisin paikoilleen. Aikaa vierähti noin tunti vaihdossa.
Kiitos kaikille vian haussa auttaneille.
Eli N75 oli rikki. En osaa testannut, mutta motonetin uuden kun sain kikkailtua paikoilleen niin johan alko kulkemaan. Oli harvinaisen vittumainen vaihtaa paikoillaan, tuppas mutterit vähän väliä tippua pohjapanssarin päälle kun niin pirun ahdas irroittaa tuo N75. Samalla sitten irtosi myös siltä ihmeen pallolta alipaine letku ja oli aika työn ja tuskan takana saada se takaisin paikoilleen. Aikaa vierähti noin tunti vaihdossa.
Kiitos kaikille vian haussa auttaneille.
Palataanpa sen verran takaisin päin että vika tuli takaisin.
Veikkaan itse että johdot ovat ottaneet osumaa. Oli lytyssä piuhat yhdestä kohtaa.
Pari yleis kyssäriä.
Annoin vanhalla (orkkis) n75 +12v ja gnd ja naksuu joka kerta kun jännitettä antaa ja muuttuu tuo puhallus mistä putkista menee läpi. Oletan siis että tämä onkin edelleen ehjä.
Vaggilaisen liittimen irroitus tapahtuu miten? Liittimissähän on kolo, pitääkö tätä liitintä nosta, painaa vetää vääntää vai miten nuo pitäisi irrota. Tappelin hetken jotta oisin saanut testattua mitä tekee kun liitin on irti... Olettaisin ettei käytös muutu mihinkään. Pääsis vaan lyömään vaikka tuon n75 testin päälle ja mittailla tuleeko jännitettä liittimeen...
Veikkaan itse että johdot ovat ottaneet osumaa. Oli lytyssä piuhat yhdestä kohtaa.
Pari yleis kyssäriä.
Annoin vanhalla (orkkis) n75 +12v ja gnd ja naksuu joka kerta kun jännitettä antaa ja muuttuu tuo puhallus mistä putkista menee läpi. Oletan siis että tämä onkin edelleen ehjä.
Vaggilaisen liittimen irroitus tapahtuu miten? Liittimissähän on kolo, pitääkö tätä liitintä nosta, painaa vetää vääntää vai miten nuo pitäisi irrota. Tappelin hetken jotta oisin saanut testattua mitä tekee kun liitin on irti... Olettaisin ettei käytös muutu mihinkään. Pääsis vaan lyömään vaikka tuon n75 testin päälle ja mittailla tuleeko jännitettä liittimeen...
Nyt on tapeltu liitin irti.
Liitin irti, yleismittari liitimen napohin kiinnin, virrat autoon, näyttää 8.35 V, Vagcom päälle, sieltä engine -> output tests -> skipataan seuraavan kunnes N75 test tulee. Mittarilla lukemat vaihtelee 7,35 -> 11.95 V.
Vaikuttais olevan ok. Eikä piuhoja heiluttamalla pätki jännitettä...Eli johtokin ok.
Tavinnee taas loggailla mitä tapahtuu ahdoille yms.
Sen verran on edelliseen vikaan eroa että kun auton starttaa ja lähtee kakkosella kiihdyttään niin ei kulje sitten yhtään mihinkään ennenkö lähellä 3k rpm nytkähtää ja lähtee kulkemaan vähän reippaammin, tämän jälkeen ei enää matele totaalisesti vaikka jengat tippuisikin alespäin...
Hieman kettuttaa vähän väliä olla jotain fixaamassa...
Liitin irti, yleismittari liitimen napohin kiinnin, virrat autoon, näyttää 8.35 V, Vagcom päälle, sieltä engine -> output tests -> skipataan seuraavan kunnes N75 test tulee. Mittarilla lukemat vaihtelee 7,35 -> 11.95 V.
Vaikuttais olevan ok. Eikä piuhoja heiluttamalla pätki jännitettä...Eli johtokin ok.
Tavinnee taas loggailla mitä tapahtuu ahdoille yms.
Sen verran on edelliseen vikaan eroa että kun auton starttaa ja lähtee kakkosella kiihdyttään niin ei kulje sitten yhtään mihinkään ennenkö lähellä 3k rpm nytkähtää ja lähtee kulkemaan vähän reippaammin, tämän jälkeen ei enää matele totaalisesti vaikka jengat tippuisikin alespäin...
Hieman kettuttaa vähän väliä olla jotain fixaamassa...
Eikös kun yhdistän ahtimen alipaine kellon (vnt actuator) suoraan ilman putsarillta lähtevään lähtöön pitäisi ahtimen ahtaa kokoajan kun sitä kelloa ei mikään ole ohjaamassa? Jos olen oikeassa niin ei kyllä siltikään kulje minnekkään.
Eli oma diagnoosi osuisi vialliseen alipainekelloon. Olettaen että edellinen väittämä on totta.
Eli oma diagnoosi osuisi vialliseen alipainekelloon. Olettaen että edellinen väittämä on totta.
Mun mielestä juuri toisin päin.. eli ilman alipaineohjausta johdesiivet auki -> ei ahda ainakaan alakierroksilla (korkeilla kierroksilla saattaa toimia liki normaalisti)
Alipaineella sitten vedetään siipiä kiinni -> ahtaa enemmän.
Alipainekellon voi tarkistaa vaikka imemällä, ei saisi vuotaa. Iso lääkeruisku on helppo apu alipaineen tuottamiseen kellolle.
Jos ei jo ole, niin suosittelen ahtopainemittarin hankintaa (vaikka vain tilapäiseenkin käyttöön), sillä saa mitattua myös alipainepuolen ;) Puhumattakaan siitä että se kertoo ongelmien ilmaantumisesta jo kauan ennen persdynoa....
Alipaineella sitten vedetään siipiä kiinni -> ahtaa enemmän.
Alipainekellon voi tarkistaa vaikka imemällä, ei saisi vuotaa. Iso lääkeruisku on helppo apu alipaineen tuottamiseen kellolle.
Jos ei jo ole, niin suosittelen ahtopainemittarin hankintaa (vaikka vain tilapäiseenkin käyttöön), sillä saa mitattua myös alipainepuolen ;) Puhumattakaan siitä että se kertoo ongelmien ilmaantumisesta jo kauan ennen persdynoa....
Juu siis sitä hain että johdesiivet kiinni kun tulee suoraan alipaine ohjaus imupuolelta. Eli ilmanputsarilta -> turbon kellolle. Eikös ilman putsarissa alipaine ole kun kiihdytetään, moottori imee ilmaa jolloin, tattadaa imua imupuolella :)
Koitan nyt seuraavaksi tuota mr musclea suitsuttaa jos tuo siipien ohjaus on jotenkin jumissa, alkaa konstit loppumaan.
Koitan nyt seuraavaksi tuota mr musclea suitsuttaa jos tuo siipien ohjaus on jotenkin jumissa, alkaa konstit loppumaan.
No mitä vittua, maffi näytti nollaa ja menee hetken päästä vikatilaan eli n.540 arvoon...
Onko tuo nyt että näyttää suoraan pyöreän nollan että maf on kuollut eli ei tule mitään signaalia? Johdothan myös voisi saman tehdä...
Mittasin piuhat virrat päällä ja 12v näkyy, samoin 5v, mikään signaali ei pätki liitintä liikuttamalla. Eli kai se tuo maffi nyt on död.
Ohessa logia, kuten näkyy niin ahtaa kyllä...mutta maffin arvo zero.
,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar,,%,STAMP, /min, mbar,, %
,79.34,882,265.0,0.0,19.9,79.76,0.0,969.0,982.8,0.0,80.17,1029,1122.0,982.8,19.9
,80.60,1029,480.0,0.0,19.9,81.00,0.0,969.0,1017.9,12.9,81.40,1155,1132.2,1029.6,19.9
,81.80,1134,365.0,0.0,19.9,82.20,0.0,969.0,1041.3,13.7,82.63,1155,1132.2,1053.0,20.3
,83.05,1176,340.0,0.0,19.9,83.46,0.0,969.0,1064.7,16.5,83.86,1281,1234.2,1064.7,19.9
,84.26,1428,745.0,0.0,4.8,84.66,0.0,969.0,1170.0,48.2,85.06,1785,2172.6,1287.0,24.7
,85.46,1890,850.0,0.0,4.8,85.86,0.0,969.0,1450.8,69.0,86.26,2100,2284.8,1521.0,31.9
,86.65,2163,850.0,0.0,4.8,87.05,0.0,969.0,1661.4,69.0,87.44,2331,2325.6,1696.5,35.1
,87.84,2436,845.0,0.0,4.8,88.24,0.0,969.0,1790.1,69.0,88.64,2646,2295.0,1836.9,35.1
,89.04,2751,835.0,0.0,4.8,89.44,539.0,969.0,1872.0,69.0,89.84,3087,2111.4,1977.3,57.8
,90.24,3360,830.0,539.0,4.8,90.64,539.0,969.0,1965.6,54.9,91.04,3150,1040.4,1521.0,50.6
,91.44,2331,265.0,539.0,4.8,91.86,539.0,969.0,1146.6,44.3,92.26,2016,1723.8,1322.1,32.3
,92.67,2100,625.0,539.0,4.8,93.09,539.0,969.0,1696.5,51.0,93.50,2310,2029.8,1801.8,39.0
,93.90,2415,710.0,539.0,4.8,94.30,539.0,969.0,1930.5,51.0,94.70,2604,2091.0,1942.2,44.6
,95.13,2709,750.0,539.0,4.8,95.55,539.0,969.0,1942.2,62.0,95.96,2940,2131.8,1918.8,45.4
,96.38,3045,805.0,539.0,4.8,96.78,539.0,969.0,1883.7,52.2,97.18,2667,1020.0,1544.4,47.8
,97.59,1953,280.0,539.0,4.8,98.01,539.0,969.0,1275.3,44.7,98.43,2058,1734.0,1474.2,33.9
,98.84,1995,245.0,539.0,4.8,99.24,539.0,969.0,1216.8,0.0,99.64,1554,1132.2,1123.2,31.1
,100.04,1512,360.0,539.0,4.8,100.44,539.0,969.0,1170.0,28.6,100.84,1512,1183.2,1205.1,33.1
Onko tuo nyt että näyttää suoraan pyöreän nollan että maf on kuollut eli ei tule mitään signaalia? Johdothan myös voisi saman tehdä...
Mittasin piuhat virrat päällä ja 12v näkyy, samoin 5v, mikään signaali ei pätki liitintä liikuttamalla. Eli kai se tuo maffi nyt on död.
Ohessa logia, kuten näkyy niin ahtaa kyllä...mutta maffin arvo zero.
,Group A:,'003,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,900-1250,sensor -f96-,2100-2600,100%,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, mg/R, mbar,,%,STAMP, /min, mbar,, %
,79.34,882,265.0,0.0,19.9,79.76,0.0,969.0,982.8,0.0,80.17,1029,1122.0,982.8,19.9
,80.60,1029,480.0,0.0,19.9,81.00,0.0,969.0,1017.9,12.9,81.40,1155,1132.2,1029.6,19.9
,81.80,1134,365.0,0.0,19.9,82.20,0.0,969.0,1041.3,13.7,82.63,1155,1132.2,1053.0,20.3
,83.05,1176,340.0,0.0,19.9,83.46,0.0,969.0,1064.7,16.5,83.86,1281,1234.2,1064.7,19.9
,84.26,1428,745.0,0.0,4.8,84.66,0.0,969.0,1170.0,48.2,85.06,1785,2172.6,1287.0,24.7
,85.46,1890,850.0,0.0,4.8,85.86,0.0,969.0,1450.8,69.0,86.26,2100,2284.8,1521.0,31.9
,86.65,2163,850.0,0.0,4.8,87.05,0.0,969.0,1661.4,69.0,87.44,2331,2325.6,1696.5,35.1
,87.84,2436,845.0,0.0,4.8,88.24,0.0,969.0,1790.1,69.0,88.64,2646,2295.0,1836.9,35.1
,89.04,2751,835.0,0.0,4.8,89.44,539.0,969.0,1872.0,69.0,89.84,3087,2111.4,1977.3,57.8
,90.24,3360,830.0,539.0,4.8,90.64,539.0,969.0,1965.6,54.9,91.04,3150,1040.4,1521.0,50.6
,91.44,2331,265.0,539.0,4.8,91.86,539.0,969.0,1146.6,44.3,92.26,2016,1723.8,1322.1,32.3
,92.67,2100,625.0,539.0,4.8,93.09,539.0,969.0,1696.5,51.0,93.50,2310,2029.8,1801.8,39.0
,93.90,2415,710.0,539.0,4.8,94.30,539.0,969.0,1930.5,51.0,94.70,2604,2091.0,1942.2,44.6
,95.13,2709,750.0,539.0,4.8,95.55,539.0,969.0,1942.2,62.0,95.96,2940,2131.8,1918.8,45.4
,96.38,3045,805.0,539.0,4.8,96.78,539.0,969.0,1883.7,52.2,97.18,2667,1020.0,1544.4,47.8
,97.59,1953,280.0,539.0,4.8,98.01,539.0,969.0,1275.3,44.7,98.43,2058,1734.0,1474.2,33.9
,98.84,1995,245.0,539.0,4.8,99.24,539.0,969.0,1216.8,0.0,99.64,1554,1132.2,1123.2,31.1
,100.04,1512,360.0,539.0,4.8,100.44,539.0,969.0,1170.0,28.6,100.84,1512,1183.2,1205.1,33.1
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa