golf 4 1.9 tdi ahf puutuu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

golf 4 1.9 tdi ahf puutuu

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 13.11.2013 21:17

Tulipahan ostettua uusin golf ikinä talouteen..

"pikkuvioista" tietoisena...

Reippaasti kun kiihdyttää ja ahdot nousee mittarin mukaan yli 0,5bar ja kierrosten ollessa yli 3000 turbo tipahtaa pelistä... ahtomittari tippuu nolille ja meno puutuu...

Mistähän vikaa hakisi...`?? Menoahan tuo ei haittaa mutta olisi kiva saada kuntoon.

Mistä löytäisi kuvan alipaineletkujen sekasotkusta... uusin valtaosan letkuista ja tuntu hassulta kun alipainesäätimeltä lähtevä letkulähtö oli 6mm ja turbon päässä letkulähtö 3mm. Onkohan jotain feelua noissa? Ja imusarjalta nousee yksi tulpattu letku...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.11.2013 0:39

Lue vikakoodit ja laita kuvia epäselvistä kohdista, muuten aika heikkoa lähteä arvailemaan.

Mikäli kuvailemasi kiihdytys tehdään täyskaasulla, painetiedon mukaan ahdot ovat liian alhaiset. Tämän voi aiheuttaa esimerkiksi viallinen N75 tai MAF.

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 15.11.2013 7:24

Vikakoodit luettu ja poistettu.Eikä tullut heti takas.

16485 Mass air flow sensir g70 implausible signal p0101 35-10 intermittent
17978 p1570 -350 intermittent

Noita magneettiventtilejähän autossa on kolme erillaista eikö? tulipellissä olevat kaksi ovat omassa autossa samanlaiset. numerolla 1H0 906 627 A kun toisen pitäisi olla 1H0 906 627

Pitääpä otta kuvia...

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 15.11.2013 8:52

MAFfin signaalistahan tuo herjaa. Liitin kunnolla kiinni MAFfissa? Jos on niin taitaa olla MAF entinen.
Koitappa ottaa MAF johto irti kokonaan ja käy polkaisemassa? Käyttäytyykö samoin?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 27.11.2013 17:13

Ilmat kun kylmenee niin auto reagoi paremmin. Ei puudu joka kiihdytyksessä. Massamittarin irroitus heikensi menoa selvästi.

Joku näppärä oli askarellut kabiiniin ahtopainemitttarin... liitoksia löyty kojelaudasta isoletku-pikkuletku-nippuside .. Ne kun vaihtoi kunnon liittimiin ja saman kokoiseen letkuun kokomatkalta alkoi mittarin väpätys. Neula vispaa ihan sikana tyhjäkäunnillä. Neulan Liike on pientä mutta vispaa... Ajossa ei eroa...

Mitähän seuraavaksi?

Liqui molyn imusarjan/egr putsaus tökötti ja mr muscle?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 2.12.2013 18:22

Coolerille menevä ahtoputki oli ihan riekaleina.. sieltä suhisi. Nyt ei turbokaan kyykkä yhtä tuntuvasti... ahtopainemittari tipahtaa kuitenkin. Tosin ei niin kuin ennen.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.12.2013 18:46

Minkäslaisia ahtopainelukemia se nytten näyttää?
Reippaassa kiidytyksessä (siis täydellä kuormituksella) sen pitäisi asettua jonnekin 1bar tuntumaan, ehkä hieman yli, alkuun saattaa nousta hieman korkeammallekin josta sitten tasaantuu...

Siitä mittarin värinästä tyhjäkäynnin tuntumassa pääset eroon laittamalla ahopainemittarille tulevaan letkuun yleismallin bensansuodattimen tasaamaan painevaihteluja.
esim: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... kpl-82682/
Vastaavia löytyy monista marketeistakin "parilla eurolla"

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.12.2013 22:36

Älä ihmeessä laita mitään litkuja sekaan vaan käytä se raha polttoöljyyn, jolla peset eegeeärrän ja imusarjan. Jos sulla ei ole käytetty poissa sitä imusarjaa niin sielä on oikeasti paljo sitä paskaa ja se ei lähde pois muuta ku ottamalla se imusarja kouraan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa