Dectane DRL valojen kytkentä?
Valvoja: ffp jäsenet
Dectane DRL valojen kytkentä?
Tuli hommattua tuollaiset kun halvalla sai:
http://www.modificars.fi/tuotteet/ajova ... -kaareva-1
Mutta kun paketissa ei ollut minkään mallisia asennus/kytkentä ohjeita niin mitenkähän nuo johdot pitäis kytkeä?
Johtoja neljä: Musta, Punainen, Keltainen ja Vihreä.
Punainen tietenkin virta. Musta maahan.
Entäs keltainen ja vihreä?
Valoissa A ja RL merkinnät ja tietenkin E merkit.
http://www.modificars.fi/tuotteet/ajova ... -kaareva-1
Mutta kun paketissa ei ollut minkään mallisia asennus/kytkentä ohjeita niin mitenkähän nuo johdot pitäis kytkeä?
Johtoja neljä: Musta, Punainen, Keltainen ja Vihreä.
Punainen tietenkin virta. Musta maahan.
Entäs keltainen ja vihreä?
Valoissa A ja RL merkinnät ja tietenkin E merkit.
En tiedä kyseistä kytkentää, mutta
Oisko niissä himmennys ja jännitteen tunnistus sisäänrakennettuna? Cobran valoissa on kuulemma näin.
Koodi: Valitse kaikki
Sisältää päiväajovaloautomatiikan. Päiväajovalot himmenevät parkkivaloiksi kun ajovalot laitetaan pälle. Soveltuu sekä 12V, että 24V -jännitteelle.
No niin homma alkaa selviimään, myyjän pienellä opastuksella...
Eli Punainen sytytysvirta ja musta maa.
Keltainen liitetään parkkivaloon niin himmennys.
Vihreä liitetään parkkivaloon niin sammuttaa kokonaan.
Mitenkäs se laki mahtaa sanoa noiden valojen käytöstä?
Saako palaa täydellä teholla auton omien parkkien kans vai pitäiskö parkit sammuttaa?
Entä
Saako palaa auton ajovalojen kanssa himmennettynä? Eli parkkina? Eikös se tuo A merkintä sitä meinannut että kelpaa parkkivaloksi? Noinhan onnistuis jos kytkis ajovalon ohjaamaan joko keltaista tai vihreää.. Ottiko tuosta nyt mitään selvää..
Mietin vaan kun Audissa valot palaa nolla asennossakin...Ei taida saada mitenkään täysin pimeeksi?
Eli Punainen sytytysvirta ja musta maa.
Keltainen liitetään parkkivaloon niin himmennys.
Vihreä liitetään parkkivaloon niin sammuttaa kokonaan.
Mitenkäs se laki mahtaa sanoa noiden valojen käytöstä?
Saako palaa täydellä teholla auton omien parkkien kans vai pitäiskö parkit sammuttaa?
Entä
Saako palaa auton ajovalojen kanssa himmennettynä? Eli parkkina? Eikös se tuo A merkintä sitä meinannut että kelpaa parkkivaloksi? Noinhan onnistuis jos kytkis ajovalon ohjaamaan joko keltaista tai vihreää.. Ottiko tuosta nyt mitään selvää..
Mietin vaan kun Audissa valot palaa nolla asennossakin...Ei taida saada mitenkään täysin pimeeksi?
Tietyn tulkinnan mukaan saa palaa himmeänä ajovalonkanssa parkkina, kunhan keulassa ei muut parkit pala. Parkkeja ei saa kahdentaa. Melko usein kytketään omat parkit pois ja LEDit toimivat parkkeina.
Parkkien minimikorkeus on 35cm. Pelkän DRL valon minimikorkeus taas on 25cm.
Tosin virallisen tulkinnan mukaan tyyppihyväksytyn ajoneuvon valaisimien sijaintia ei saa muuttaa.
Jotkut kaipaavat näitä DRL valoja ulkonäkösyistä, toiset laskeskelevat säästävänsä xenon polttimo kustannuksissa.
Parkkien minimikorkeus on 35cm. Pelkän DRL valon minimikorkeus taas on 25cm.
Tosin virallisen tulkinnan mukaan tyyppihyväksytyn ajoneuvon valaisimien sijaintia ei saa muuttaa.
Jotkut kaipaavat näitä DRL valoja ulkonäkösyistä, toiset laskeskelevat säästävänsä xenon polttimo kustannuksissa.
Saanee koodattua VCDS:llä
Joo niinpäs tosiaan vois hoituakkin. On tuossa Audissa vielä lisänä tuo AUTO asento valokatkaisijassa mikä haistelee tuota valosuutta että mahtaneeko se vaikuttaa asiaan.
Taitais olla helpoin kun ruuvais tuohon Ventoon nuo valot...
Ihan mielenkiinnosta kysyn,miksi tommoset pitää asentaa?
Se kuule on semmonen homma että kun on niin mukava värkkäillä noihin autoihin kaikenlaista lisävarustetta sun muuta....Semmosta mukavaa ajan vietettähän se.. Ja etkö tiiä että autot tykkää kun niitä fiksaillaan ja laitellaan ;)
Samalla voisin sulta ihan mielenkiinnosta kysyä että miksi väännät kesäksi alle ne 19" kromivanteet kun talvella samat matkat taittuu ihan samallalailla niillä 14" ruosteisilla peltivanteilla?
Samalla voisin sulta ihan mielenkiinnosta kysyä että miksi väännät kesäksi alle ne 19" kromivanteet kun talvella samat matkat taittuu ihan samallalailla niillä 14" ruosteisilla peltivanteilla?
Paha mennä sanomaan kun en tuntomerkkien mukaisia vanteita omista.
Ja nuokin kun menee samaan kastiin jälkiasennettujen päivävalojen kans eli eihän ne mitään hienoja ole.
Ite laitoin boraan Dectanen D-Lite päiväajovalot, mutta:
Kuuluuko ledien sammua ajovalot kytkettynä vai mikä virka niillä ohjausboxeilla on molemmissa umpioissa, jotka yhdistettiin kolmanteen boxiin? Tunnistaako ne boxit jotenkin, milloin tarvitaan ajovaloja ja milloin ei? (päivänvalo & hämärä) Auton kun sammuttaa ja kääntää valokatkaisijan nolla-asentoon, ledit kirkastuvat 50% kirkkaammaksi, ennen kuin sammuvat. Eikö ne pitäisi olla parkkiasennolle kytkettynä juuri kirkkaammat, kun ledejä käytetään päiväaikaan? Eivät ole, vaan palavat himmeämpänä versiona. Borassa on ns. automaattiset valot, eli ajovalot käynnistyvät nolla-asennossakin, kun auton käynnistää. Pitääkö jotain kytkentöjä muuttaa?
Jos jollain on tietoa, kiitos jo etukäteen!
Kuuluuko ledien sammua ajovalot kytkettynä vai mikä virka niillä ohjausboxeilla on molemmissa umpioissa, jotka yhdistettiin kolmanteen boxiin? Tunnistaako ne boxit jotenkin, milloin tarvitaan ajovaloja ja milloin ei? (päivänvalo & hämärä) Auton kun sammuttaa ja kääntää valokatkaisijan nolla-asentoon, ledit kirkastuvat 50% kirkkaammaksi, ennen kuin sammuvat. Eikö ne pitäisi olla parkkiasennolle kytkettynä juuri kirkkaammat, kun ledejä käytetään päiväaikaan? Eivät ole, vaan palavat himmeämpänä versiona. Borassa on ns. automaattiset valot, eli ajovalot käynnistyvät nolla-asennossakin, kun auton käynnistää. Pitääkö jotain kytkentöjä muuttaa?
Jos jollain on tietoa, kiitos jo etukäteen!
Päiväajovalon kuuluu sammua (tai himmentyä parkiksi) kun ajovalot palaa tai valokytkin on parkkiasennossa.
Kirkkana sen kuuluisi palaa kun valikytkin on 0-asennossa. Jos autosa on 0-asennossa automaattisesti syttyät puolivalot ("ajovalomuisti") niin se pitää ottaa pois käytöstä.
Takavalojen ei tarvitse palaa samaan aikaan päivävalon kanssa, mutta suomessa ne saavat pala myös tällöin (joka on omasta mielestä jopa suotavaa).
Dectanesta en yksityiskohtaisesti tiedä sanoa, mutta nuo edellämainitut säänöt toki koskee niitäkin. Onkos niissä parkkivalo erikseen vai toteutettu juuri himmentämällä ledejä? (oletan että himmentämällä)
Tuosta valomuistin poistamisesta täältä kyllä löytyy juttua ja varsin tarkat ohjeetkin... hakua vaan kehiin ;)
Kirkkana sen kuuluisi palaa kun valikytkin on 0-asennossa. Jos autosa on 0-asennossa automaattisesti syttyät puolivalot ("ajovalomuisti") niin se pitää ottaa pois käytöstä.
Takavalojen ei tarvitse palaa samaan aikaan päivävalon kanssa, mutta suomessa ne saavat pala myös tällöin (joka on omasta mielestä jopa suotavaa).
Dectanesta en yksityiskohtaisesti tiedä sanoa, mutta nuo edellämainitut säänöt toki koskee niitäkin. Onkos niissä parkkivalo erikseen vai toteutettu juuri himmentämällä ledejä? (oletan että himmentämällä)
Tuosta valomuistin poistamisesta täältä kyllä löytyy juttua ja varsin tarkat ohjeetkin... hakua vaan kehiin ;)
Otin valokytkimeltä TFL pinnin pois käytöstä. 0-asennolla ei enää ajovalot syty, kun käynnistää auton, mutta nyt siinä kävi niin, että 0-asennolla kun kääntää virrat päälle, niin parkkiledit syttyvät. Sitten kun auto on käynnissä ja vaihtelee kytkimestä vuoroin parkkiasentoa ja 0-asentoa, ledit välähtävät kirkkaampana, mutta eivät jää kirkkaaksi, vaan jatkavat palamista himmeänä. Mikä neuvoksi?
Sieltä pitäisi vissiin saada vielä parkkien ohjaus pois kytkimen ollessa nolla-asennossa, tuo TFL-pinnihän sammuttaa vain puolivalon... jossain on ollut juttua myös parkkien deletoinnista, joitain muitakin pinnejä visiin piti käsitellä.
Tokihan vois harkita valomuistitonta valokytkintä, maksaa toki jotain :)
Ilmeisesti niitä ledejä ohjataan parkkivalon perusteella (ja niinhän sen kuuluukin mennä, että ne on himmeänä myös parkkiasennossa)
Tokihan vois harkita valomuistitonta valokytkintä, maksaa toki jotain :)
Ilmeisesti niitä ledejä ohjataan parkkivalon perusteella (ja niinhän sen kuuluukin mennä, että ne on himmeänä myös parkkiasennossa)
Ongelma ratkaistu.
Kääntämällä valokatkaisijan pinnin TFL ja B pois pelistä sain D-Lite valot toimimaan oikein.
0-asennolla kun kääntää virrat päälle, ei sytytä enää mitään valoja.
0-asennolla, auto käyntiin, D-lite ajovalot tunnistavat tämän ja sytyttävät led päiväajovalot täyteen kirkkauteen. Ajovalot, mittarin valot, takavalot eivät pala.
Parkkiasennolla ledit himmenevät 50% kirkkauteen. Mittarinvalot ja takavalot syttyvät.
Ajovaloasennolla ledit palavat 50% kirkkaudella ja ajovalot toimivat normaalisti.
Kääntämällä valokatkaisijan pinnin TFL ja B pois pelistä sain D-Lite valot toimimaan oikein.
0-asennolla kun kääntää virrat päälle, ei sytytä enää mitään valoja.
0-asennolla, auto käyntiin, D-lite ajovalot tunnistavat tämän ja sytyttävät led päiväajovalot täyteen kirkkauteen. Ajovalot, mittarin valot, takavalot eivät pala.
Parkkiasennolla ledit himmenevät 50% kirkkauteen. Mittarinvalot ja takavalot syttyvät.
Ajovaloasennolla ledit palavat 50% kirkkaudella ja ajovalot toimivat normaalisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa