Samanlaisia ketjuja löytyy varmasti jo mutta teen nyt kuitenkin uuden, pahoitteluni.
Otsikon tekniikanvaihto kulkine, alkujaan 1.3. Yön yli kun seisoo ja aamulla kun lyö käyntiin niin ehkä n. 10sek käy hyvin kunnes kiekat alkaa tippumaan ja alkaa käydä kolmella. Vähän kun on ajanut niin käy jo kaikilla pytyillä.
Tyhjäkäynti lämpimänä ok, joskin aavistuksen pätkii ja tiputtelee kierroksia.
Tulpat, puola, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
Pierburgista edellinen omistaja oli vääntänyt sen liplakkeen ns. sivuun mikä liikkuu sen vahatermarin vaikutuksesta jos olen oikein ymmärtänyt.
Tämän vaikutus?
Alipaineletkuja ajattelin katsella huomenna tarkemmin.
Muita veikkauksia?
Golf 1.8 mk2 käyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 10.9.2013 14:31
Eipä ole ratkaisua vielä löytynyt. Liikaa bensaa saa ilmeisesti kun käryää niin selvästi kun yrittää autoa pitää käynnissä. Auto kyllä pysyy käynnissä ihan tasakaasullakin kun alkaa röpöttämään.
Kokeilin käynnistää niin että otin sen vahatermarin haarakappaleen irti. Pysyi kylmänä käynnissä ilman kaasua, kävi tosin huonosti. Tosin ei sitä irti voi pitää kun tyhjäkäynti alkaa huutamaan 3000 kun lämpiää.
Kaasarina toimii tässä autossa ilmeisesti 2E.
Ei ois kellään tipsiä heittää että mitä vois tarkistaa?
Kokeilin käynnistää niin että otin sen vahatermarin haarakappaleen irti. Pysyi kylmänä käynnissä ilman kaasua, kävi tosin huonosti. Tosin ei sitä irti voi pitää kun tyhjäkäynti alkaa huutamaan 3000 kun lämpiää.
Kaasarina toimii tässä autossa ilmeisesti 2E.
Ei ois kellään tipsiä heittää että mitä vois tarkistaa?
3000 rpm tyhjäkäynnin saa aikaan se, että lämpöaikaventtiili (osa 38.) ei saa virtaa.
Tarkista että venttiilille tulee virtaa ja johdot ova ehjät. Jos virtaa tulee, venttiili on viallinen (venttiilin toiminnankin saa kyllä testattua).
Alipaineletkujen kunto kannattaa myös tarkistaa, mieluiten jopa vaihtaa ne.
Kun moottori on kylmä, onko rikastinläppä kiinni vai auki..? Entäpä lämpimällä moottorilla..?
Vahatermari jumssa > tyhjäkäynti huutaa n. 2000 rpm > ongelmaa yritetty ratkaista virityksellä. Vaikutus: kakkis ei enää huuda mutta toimii yhtä heikosti kuin aikaisemmin, mahdollisesti jopa huonommin.
Tarkista että venttiilille tulee virtaa ja johdot ova ehjät. Jos virtaa tulee, venttiili on viallinen (venttiilin toiminnankin saa kyllä testattua).
Alipaineletkujen kunto kannattaa myös tarkistaa, mieluiten jopa vaihtaa ne.
Kun moottori on kylmä, onko rikastinläppä kiinni vai auki..? Entäpä lämpimällä moottorilla..?
Pierburgista edellinen omistaja oli vääntänyt sen liplakkeen ns. sivuun mikä liikkuu sen vahatermarin vaikutuksesta jos olen oikein ymmärtänyt.
Tämän vaikutus?
Vahatermari jumssa > tyhjäkäynti huutaa n. 2000 rpm > ongelmaa yritetty ratkaista virityksellä. Vaikutus: kakkis ei enää huuda mutta toimii yhtä heikosti kuin aikaisemmin, mahdollisesti jopa huonommin.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 10.9.2013 14:31
Tyhjäkäynnissä ei siis ole vikaa kun sen haarakappaleen pitää paikallaan. Kierrokset alkoivat nouseman pikkuhiljaa silloin kun testasin käynnistystä ilman sitä osaa paikallaan.
Se rikastinläppä on kiinni kun käynnistää ja siitä se sitten aukee vähän kerrallaan kun lämpiää.
Sen vahatermari liplakkeen väänsin takaisin paikoilleen myös testimielessä ja se toimii kyllä normaalisti. Tosin ihan tarkkaan en tiedä missä kohdassa sen pitäisi olla.
Tuota, eikös 2E ja 2E2 ole hieman erilaisia? On nimittäin tuossa linkittämässäsi kuvassa paljon sen näköstä vipstaakkelia mitä ei mielestäni omassa ole.
Se rikastinläppä on kiinni kun käynnistää ja siitä se sitten aukee vähän kerrallaan kun lämpiää.
Sen vahatermari liplakkeen väänsin takaisin paikoilleen myös testimielessä ja se toimii kyllä normaalisti. Tosin ihan tarkkaan en tiedä missä kohdassa sen pitäisi olla.
Tuota, eikös 2E ja 2E2 ole hieman erilaisia? On nimittäin tuossa linkittämässäsi kuvassa paljon sen näköstä vipstaakkelia mitä ei mielestäni omassa ole.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 10.9.2013 14:31
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 10.9.2013 14:31
Nyt pakkasten (minkä pakkasten??) tultua kun oon käyttäny lohkolämppäriä ennen lähtöä niin auto on käyttäytynyt käynnistyksestä alkaen ihan normaalisti. -15 oli matalin lämpötila mistä oon lähteny. En tosin ole nyt lähtöjä ottanut ilman lohkoa mutta eiköhän se kävisi yhtä huonosti kuin aiemmin ilman sitä lohkoa.
Tappelin kakkosen käynnin kanssa. Huomasin koneen olevan todella ronkeli lämpötilan suhteen. Eli kun termari ei toiminut kunnolla ja kone oli hiukan viileä, niin heti alkoi käryttäminen ja oikuttelu. Ryyppy jäi makaamaan hiukan päälle... Muuten kannattaa lueskella nuo Pierburg-topicit läpi. Varsinainenlaitos tuo kaasutin....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa