Passat -03 takalasin pyyhkijä
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -03 takalasin pyyhkijä
ei toimi. Pesurin pumppu kyllä ääntää, vettä ei tule eikä pyyhkijä inahda mihinkään. Mistä lähtis ettiin vikaa? Viiksi? Pyyhkijän moottori? muu, mikä?
-
- -
Varovaisena arvauksena, vain 3B farmaripassatin kanssa jumpanneena tarjoan aloitukseksi seuraavaa:
-vesi: tuleeko peräkonttiin vettä kuskinpuoleisesta sivuverhouksesta? (tai muualta?) 3B:n takalasinpesurin letku kulkee tuossa sivukotelossa. Letkussa on jatkoliitin, joka kokemukseni mukaan pullahtaa auki eli letku lähtee irki. Liitos sijaitsee niin että aukaistavan kuskinpuolen tunkki-/työkalu-/soitin-/navigaattorikotelon luukun aukosta näkee taskulampun kanssa juuri ja juuri tämän liitoksen -ja vesisuihkun kun apumies yrittää painaa vettä taakse. Että mistäkö tiedän? Siitä, että olen kokeillut imeyttää sekä eta- että metanolia verkkokalvon kautta Passatin takakontissa ainoastaan taskulamppu kädessä.
Kun sivuverhousta purkaa hieman, saa liitoksen näkyviin ja tökättyä kuntoon.
-takalasin pyyhkijä: edelleen, ainakin 3B:ssä on tyyppivika po. moottorin aksilan ruostuminen jumiin. Vaihdoin vuosia sitten uuden moottorin. Takaluukun verhous pois, moottori taisi olla parilla mutterilla kiinni. Vaikeinta oli pyyhkijän vivun irroittaminen vanhalta moottorin aksilalta.
-vesi: tuleeko peräkonttiin vettä kuskinpuoleisesta sivuverhouksesta? (tai muualta?) 3B:n takalasinpesurin letku kulkee tuossa sivukotelossa. Letkussa on jatkoliitin, joka kokemukseni mukaan pullahtaa auki eli letku lähtee irki. Liitos sijaitsee niin että aukaistavan kuskinpuolen tunkki-/työkalu-/soitin-/navigaattorikotelon luukun aukosta näkee taskulampun kanssa juuri ja juuri tämän liitoksen -ja vesisuihkun kun apumies yrittää painaa vettä taakse. Että mistäkö tiedän? Siitä, että olen kokeillut imeyttää sekä eta- että metanolia verkkokalvon kautta Passatin takakontissa ainoastaan taskulamppu kädessä.
Kun sivuverhousta purkaa hieman, saa liitoksen näkyviin ja tökättyä kuntoon.
-takalasin pyyhkijä: edelleen, ainakin 3B:ssä on tyyppivika po. moottorin aksilan ruostuminen jumiin. Vaihdoin vuosia sitten uuden moottorin. Takaluukun verhous pois, moottori taisi olla parilla mutterilla kiinni. Vaikeinta oli pyyhkijän vivun irroittaminen vanhalta moottorin aksilalta.
Vaikkapa tästä http://www.ebay.de/itm/Heck-Wischermotor-Scheibenwischermotor-hinten-Scheibenreinigung-NEU-/261145306190?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3APassat+Variant&hash=item3ccd79244e#ht_4205wt_982
53,50e tai sitten nyppäät sen pyyhkijän sieltä helvettiin niinkuin me muut ja törkkäät 0,10e arvoisen kumitutin tukkimaan sen reiän. Täällä oli myös samat ongelmat eli letku irronnut ja moottori leikannut kiinni.
53,50e tai sitten nyppäät sen pyyhkijän sieltä helvettiin niinkuin me muut ja törkkäät 0,10e arvoisen kumitutin tukkimaan sen reiän. Täällä oli myös samat ongelmat eli letku irronnut ja moottori leikannut kiinni.
edelleen
osaisko joku saksaa sen verran, että vois varmistaa sopiiko tämä passsat 2002:
http://www.ebay.de/itm/Heck-Wischermoto ... 2144973%26
suomessa purkaamolla 2-3 x hinnat.....
http://www.ebay.de/itm/Heck-Wischermoto ... 2144973%26
suomessa purkaamolla 2-3 x hinnat.....
Ilmossahan on Fahrzeugsliste, johon laittamalla tiedoiksi Passat Variant 2002 tuli punainen teksti, jonka mukaan osa EI KÄY.
Kannattaa kaivella vanha osa esille ja hakea osanumerolla. Itse aikoinaan maksoin satasen postikuluineen (en muista mistä ostin). Uusi moottori tosin oli sillä lailla eripäin, että pyyhkimen lepoasento piti vaihtaa kuskin puolelta matkustajan puolelle.
Romisosaa en laittaisi, koska monesti noissa menee ajan mittaan se pissapojan messinkinen läpivientiputki hajalle.
Kannattaa kaivella vanha osa esille ja hakea osanumerolla. Itse aikoinaan maksoin satasen postikuluineen (en muista mistä ostin). Uusi moottori tosin oli sillä lailla eripäin, että pyyhkimen lepoasento piti vaihtaa kuskin puolelta matkustajan puolelle.
Romisosaa en laittaisi, koska monesti noissa menee ajan mittaan se pissapojan messinkinen läpivientiputki hajalle.
Ilmeisesti mulla käynyt samanlaisesti. Purin tuon takalasin moottorin pois koska akseli oli jumahtanut paikoilleen. Liekö sitten ikkunantiiviste falskannut vai sylkenyt pesuaineet sisään. Noh, takaluukun lukko kiukuttelee mulla myös. Kuskin ovesta jos painaa avausnappia niin sulake poksahtaa. Onneksi sentään toimii vielä jotenkin tuo takaluukun mikrokytkin, sekään ei aina rekisteröi painallusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”