Mitä öljyä porukka suosittelee käytettäväksi kyseisen auton 5-vaihteisessa laatikossa ?
Kylmänä meinaa kakkoselle vaihtaessa helposti rusahtaa ja lämpimänäkään ei kärsi nopeita vaihtoja.
Castrolit ja redlinet tiedetään toimineen joillakin, mutta onko joku kokeillut tätä öljyä joita monilla ulkomaisilla foorumeilla on kehuttu vähentävän rutinaa: http://www.pennzoil.fi/index.php?page=s ... &Itemid=36
golf 4 gti vaihteistoöljyt
Valvoja: ffp jäsenet
Itselläni kun gti teki samaa vaihdoin castrolin syntrans transaxle 75W-90 öljyt ja toimii taas vaihteisto hyvin.
Täältä näkee rekisteritunnuksella hyvin mitä castrol suosittelee kyseiseen autoon ja paljonko öljyä tarvitsee.
Täältä näkee rekisteritunnuksella hyvin mitä castrol suosittelee kyseiseen autoon ja paljonko öljyä tarvitsee.
tuosta Pennzoilin tavarasta en muuta osaa sanoa kuin, että itse en laittaisi kovin herkästi mineraaliöljyä täkäläisessä ilmastossa.. Mieluummin täyssynteettistä ;)
Omassa tdi-laatikossa on nyt pari-kolme vuotta ollut Teboilin täyssynteettinen EP 75W-90 ja hyvin on pelannut, ei kyllä ennen vaihtoakaan ollut ongelmia. Seuraavassa vaihdossa ehkä menee RedLine laatikkoon..... Ihan vain vaihtelun vuoksi :)
Omassa tdi-laatikossa on nyt pari-kolme vuotta ollut Teboilin täyssynteettinen EP 75W-90 ja hyvin on pelannut, ei kyllä ennen vaihtoakaan ollut ongelmia. Seuraavassa vaihdossa ehkä menee RedLine laatikkoon..... Ihan vain vaihtelun vuoksi :)
Miksi ei mineraalipohjaista öljyä ? Ja ilmeisesti on melko autokohtainen että mikä öljy toimii hyvin ja mikä ei niin hyvin, ainakin sen kuvan olen saanut kun näitä asioita olen lukenut monilta eri foorumeilta. Kumpi redlinen öljyistä olisi "parempaa" mtl vai mt90?
Tai sitten pitää kokeilla ns varmaa valintaa castrolin syntransia.
Tai sitten pitää kokeilla ns varmaa valintaa castrolin syntransia.
Mineraalipohjaisten suhteen vain saattaa tulla kylmillä keleillä (talvella) sanomista.. menee turhan jäykiksi. Toki niissäkin on varmasti suuria eroja eri laatujen välillä, mutta mistäpäs noita tietää....
Ulkolaisten forumien vinkit kun ei aina sovellu tänne parin kympin pakkasille, vaikka toimisivatkin hyvin lämpimässä ;)
Ulkolaisten forumien vinkit kun ei aina sovellu tänne parin kympin pakkasille, vaikka toimisivatkin hyvin lämpimässä ;)
Olis ihan asiallista mainita myös se kokeiltu öljylaatu eikä pelkkä merkki ;) kun kaikilta öljyvalmistajilta löytyy taatusti useita laatuja jotka eivät todellakaan kyseiseen laatikkoon sovellu...
Ja monestihan se runsaampi rutina kertoo jo syntyneestä vauriosta jota ei öljynvaihdolla voi korjata... Tai voihan se vika olla kytkimenkin toiminnassa, johon myöskään vaihteistoöljy ei tuo ratkaisua..
Ja monestihan se runsaampi rutina kertoo jo syntyneestä vauriosta jota ei öljynvaihdolla voi korjata... Tai voihan se vika olla kytkimenkin toiminnassa, johon myöskään vaihteistoöljy ei tuo ratkaisua..
Kerran olen vaihtanut vaihteistoon öljyt liikkeessä ja uudet alkuperäiset laittoivat, taisi olla shell getriebe oil nimeltään. Tällöin kylmäominaisuudet hieman parantuivat verrattuna entiseen, jotka taisi olla tehtaan jäljiltä. Pitänee siis varmaan kokeilla tuota castrolin syntrans transaxlea entinen taf-x kerran sitä on kehuttu :) Ja rutinaa ei ilmene millään muulla vaihteilla kuin 2 ja sekin tosiaan silloin jos yrittää vaihtaa oikeen nopeasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa