Kysellään tästä vielä täälläkin, kun VAGarena ei tuota tulosta:
Tästä aiheesta on ollut paljon keskustelua jo iät ja ajat, mutta en ole omaan ongelmaani löytänyt vielä vastausta.
Eli ongelmana on vuoden 2005 A6 2.4 V6 multin järjetön öljynnälkä. Autolla on ajettu tällähetkellä 166tkm ja ketjujakopää uusittu 96tkm. Ongelmat alkoivat kesällä 158tkm kohdalla jolloin öljynkulutus oli 1 litra/1000km, samalla myös pakokaasujärjestelmän vikavalo syttyi ja antoi ilmoituksen "toisioilman läpäisy liian pieni". Noh ei se ollut toisioilmapumppu vaan, huohotukseen liittyvä vika jolloin vaihtoon meni huohottimen kello tms. Öljyvuodon tiimoilta huomattiin öljynlauhduttimen vuoto, joka näkyi silmämääräisesti konehuoneessa, kun lohkon molemmat puolet olivat märkiä, maahan asti öljy ei ikinä päässyt.
Korjaukseen jälkeen uudet öljyt koneeseen ja ehdin ajaa noin 2000km (164 400km --> 166 300km) kun audi ilmoitti öljynmäärän olevan taas minimissä, pikainen tarkistus tikkuun ja tottahan se oli. Konehuone ei ole märkä eikä tiputa maahan, lisäsin miltei 1,5litraa.
Tässä vaiheessa herää kysymys, että entä jos öljynlauhduttimen osallisuus kulutukseen olikin vain muutama desi ja todellinen ongelma onkin se, että öljy palaa koneessa. Mutta missä? Molemmat putkien päät täysin mustat sisältä, en ole varma liittyykö asiaan vai onko vain mielikuvitusta? Turauttelee ilmoille välillä melkoisiakin savuja lämpimällä koneella...
Öljyvuotoja ei havaittavissa, sillä auto käynyt heinäkuun lopulla Lappeenrannan Länsi-Autolla 160 tkm laajassa huollossa, jolloin käyty silmämääräisesti läpi pohjasta kattoon.
Kenelläkään vastaavaa tilannetta? Onko syytä epäillä esim. männän renkaita yms.?
A6 4F 2.4 V6 öljynkulutus
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa