Autooni tulee siis vikakoodiksi P2100, "throttle actuator control motor circuit open".
Olen vaihtanut kaasuläppämoottorin sekä egr-venttiilin ja koodi pysyy sitkeästi näytöllä. Sulakkeet ovat kunnossa ja vikakoodit nollattu.
Tämä läppämoottori on n. 3kk vanha ja aloin tutkia sen toimintaa. Osaako joku kommentoida, toimiiko tämä oikein?
Eli videon alussa laitetaan virrat päälle, jolloin läppä hiukan tärisee ja inisee (ininä kuuluu asiaan). Kun virrat katkaistaan, niin läppä käy kiinni ja silloinkin hiukan tärisee. Sitten ininä taas jatkuu ja hetken päästä rele napsahtaa, jolloin vinkuminen lakkaa.
Onko nuo tärinät ylimääräisiä ja viestiikö esim. viallisesta releestä...
Läppämoottorin elämää
Video kaasuläppämoottorin toiminnasta, emissions workshop
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä pitäisi olla toimiva 1.9TDI (ALH) ja siinä tuo läppä toimii kuten yllä. Auto käyntiin, läppä vähän heilahtaa, auto sammuksiin läppä käy kiinni ja avautuu pian. Ininää en ole kuunnellut.
Läppähän toimii alipaineella, jota N239 venttili ohjaa, joten ilman auton käyntiin laittamista en usko sen toimivan kuten suunniteltu, koska alipainepumppu ei pumppaa. Otappa sama video auton käydessä ja sammutettaessa.
Läppähän toimii alipaineella, jota N239 venttili ohjaa, joten ilman auton käyntiin laittamista en usko sen toimivan kuten suunniteltu, koska alipainepumppu ei pumppaa. Otappa sama video auton käydessä ja sammutettaessa.
ALH:ssa ja muissa vanhemmissa tuo läppä tosian toimii alipaineella mutta uudemmissa sähköllä. Videostakin näkee selkeästi että kyseessä on sähköinen versio.
Mitä videolta katsoin niin hyvin tuo näyttäisi kuitenkin toimivan, onkohan siinä läppämoottorissa jokin asennontunnistus jolla seuratan sen asentoa... josko se antaisi puutteellista tietoa??
Onko tuo koodi luetu jolain yleismallin lukialla? vcds varmaankin antaisi yksityiskohtaisempaa tietoa asiasta....
Mitä videolta katsoin niin hyvin tuo näyttäisi kuitenkin toimivan, onkohan siinä läppämoottorissa jokin asennontunnistus jolla seuratan sen asentoa... josko se antaisi puutteellista tietoa??
Onko tuo koodi luetu jolain yleismallin lukialla? vcds varmaankin antaisi yksityiskohtaisempaa tietoa asiasta....
onkohan siinä läppämoottorissa jokin asennontunnistus jolla seuratan sen asentoa... josko se antaisi puutteellista tietoa??
En tiedä. Voi olla, että läppä ei löytäisi asentotietoa oikein. Siksi tuollatavalla rätyyttää. Asennuksen jälkeen se teki muutaman kerran reilummasti enemmän tuota tärinää. Voisikohan uusi osa olla rikki, jota aina silloin tällöin tapahtuu?
Kokeilen seuraavaksi ostamalla uuden releen. Josko mitään uutta tapahtuisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa