Kytkin/vauhtipyörä 1.9 tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

Kytkin/vauhtipyörä 1.9 tdi

ViestiKirjoittaja kuljukka » 3.11.2013 16:56

Yritin hakua mutta eipä ratkennu pulma.
Aiheeseen eli kyseessä -00 toledo ahf 110hv tdi johon vaihdettu valeo jäykkä pyörä kytkinpaketti. Eli minkä pyörä tuo käytännössä on? 1z ahu?
Teho, eli paljonkohan tuo kytkin kestää vääntöä ja mikä kytkin tuon tilalle jos alkaa luistaan?
Tähän saa minun puolesta kertoilla muitakin kytkin/vauhtipyörä kokemuksia koskien diiseleitä. Kiitos.
Viimeksi muokannut kuljukka, 3.11.2013 18:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 3.11.2013 17:26

Mitäs jos kokeilisit sitä hakua?

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 3.11.2013 18:26

Onhan nuita tullunna lärättyä mutta vastauksia ja faktaa juuri tuosta ei tunnu löytyvän.

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 3.11.2013 18:35

Onhan nuita tullunna lärättyä mutta vastauksia ja faktaa juuri tuosta ei tunnu löytyvän.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 3.11.2013 20:46

Googlen haulla löytää tämänkin foorumin aiheet paremmin kuin foorumin omalla haulla. Keskustelua kytkimistä, ole hyvä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55 ... f40594f3f1

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 3.11.2013 21:08

http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... j-02a.html

Tuosta tilalle jos tarvista. Saa Race paineasetelmalla tai ilman. Itsellä mokoma setti ja on äänetön/värinätön ja täysin sama poljintuntuma kuin vakiokytkimessä oli.

Tuotekuva hieman harhaanjohtava, paketissa olikin(iloisena yllätyksenä?) Sachsin paineasetelma,levy ja laakeri, kun kuva antaa ymmärtää setin sisältävän jonkin muun valmistajan tekemiä osia.

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 4.11.2013 19:33

Kiitos kovasti avusta mutta eipä tuosta topikista löytynyt muuta kun valeo on paska ja pitäs pysyä erossa ja johonkin malliin ei saa parempaa asetelmaa vaan sintteri levyä joka taas on paska käytökseltään.

Osaisko joku kertoa jotan faktaa mikä valeossa on se huono puoli?
Onhan tuolla paketilla jo 20tkm ja hyvin rokkaa.
Onko nyt tosi että tuohon valeon pyörään ei passaa muut kytkimet?
Kiitos linkistä mutta ei tähän hätään olis tarkotus vaihtaa kovaa kovaan pyörään.
Sori pötkö kirjotusta ja kirotus vihreitä.

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 4.11.2013 19:34

Kiitos kovasti avusta mutta eipä tuosta topikista löytynyt muuta kun valeo on paska ja pitäs pysyä erossa ja johonkin malliin ei saa parempaa asetelmaa vaan sintteri levyä joka taas on paska käytökseltään.
Osaisko joku kertoa jotan faktaa mikä valeossa on se huono puoli?
Onhan tuolla paketilla jo 20tkm ja hyvin rokkaa.
Onko nyt tosi että tuohon valeon pyörään ei passaa muut kytkimet?
Kiitos linkistä mutta ei tähän hätään olis tarkotus vaihtaa kovaa kovaan pyörään.
Sori pötkö kirjotusta ja kirotus vihreitä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.11.2013 20:38

Onhan noita TDI-kytkimiä puitu kymmenissä topiceissa...
tee tuollainen haku: kytkin AND tdi

Se valeon kiinteä paketti on vissiinkin täysin valeon oma (myös vauhtipyörä) eikä muut osat siihen sovi..
Yleinen mielipide on tuntunut olevan että valeo toimii kohtuudella vakiokuntoisessa autossa, muttei paljoa kestä viritystä...

Eli tuo G60-, 1Z-, AHU- jne vauhtipyörä on siinä mielessä monipuolisempi ratkaisu kun siihen löytyy esim Saschilta suorituskykyisempiä palikoita (SRE, Power).
Myös ALH- ja AGR-koneissa on käytetty aluksi kiinteää vauhtipyörää ainakin Cordoban ja Ibizan yhteydessä (10/2000 muistaakseni on vaihtunut kaksoismassaan)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 6.11.2013 10:17

Valeon vauhtipyörään tosiaan ei sovi kuin Valeon kytkinpaketti ja se on kalliimpi mitä esim Sachs peruskytkinpaketti. Toiminnan kannalta ei ollut moittimista.

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 7.11.2013 18:17

Nyt taitaa olla tuloillaan 1z vauhtis ja tuo sachs power vahvistettu kytkin mitä esim mätänettikin myy.
Mitenkäs nuo pelaa yksiin ja mitä tuo kytkin kestää?

Kuupo
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.6.2005 16:32

ViestiKirjoittaja Kuupo » 21.11.2013 14:08

Mulla juurikin vastaava kytkin ja ainakaan 420 newtonia kestää ilman ongelmia.

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 21.11.2013 17:27

Kyse siis sachs 3000960801 kytkimestä 1z pyörän kanssa.
Kyseisen kytkimen valmistus kuulemma loppunut? ja saatavuus todella epätodennäköistä..
Onko tullut jotain uutta vastaavaa suoraan käypää ja toimivaa settiä samaan hintaluokkaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa