BKD+DSG letkulämmitin
Valvoja: ffp jäsenet
BKD+DSG letkulämmitin
Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyisen säteilylämmittimen tilalle letkulämmitin otsikon mukaiseen -06 Golfiin. Kuitenkin Defalta ei suoraa sopivuutta luvata, mutta näköjään Jettaan samalla moottorilla tuo kyseinen letkulämmitin kävisi, DSG:stä ei mainita mitään. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä operaatiosta, Defan tai Calixin tuotteilla?
Ei kai se letkulämmitin vaihteistoon liity. Lämmittimen yhteydessä on hyvä olla pumppu niin hieman tehostaa lämmitystä
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=116289
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=116289
Omassa autossa, BKD koneessa on ollut -05 vuodesta lähtien Calixin letkulämmitin sisähaaralla. Ei ole ollut ongelmia, joista myyjäliike aikoinaan varoitteli.
Soitin -05 Calixille ja sanoivat että toimii ja on myös toiminutkin.
Calix letkulämmitin
Soitin -05 Calixille ja sanoivat että toimii ja on myös toiminutkin.
Calix letkulämmitin
Mulla on ollut vuodesta 2007 lähtien letkulämmitin DSG seurana ja hyvin on toiminut. Uskalsin asentaa kun Defan sivuilta löytyi vastaavalla tekniikalla olevan Jetan asennusohje. Kiertovesi pumppua ei ole, joten siitä ei ole kokemusta. Ja Laatikko on paljon mieluttävämpi toiminnaltaan kun vesi kiertää sen kautta.
Ei kai se letkulämmitin vaihteistoon liity.
Liittyy se sen verran, että dsg versiossa neste kiertää myös vaihteiston lauhduttimen kautta (ainakin Defan versiossa) ja tosiaan auttaa vaihteiston toimivuuten mukavasti kylmemmillä keleillä.
Jetassa -06 dsg toimi letkulämmitin muuten hyvin, mutta kovemmilla pakkasilla ei meinannut lähteä käyntiin, koska lämmitti sopivasti jäähdytysnesteen lämpötila-anturia ja ecu haisteli moottorin olevan lämmin ja tiputti hehkun pois pelistä ja startti ainemäärä säätyi myös liian pieneksi. Vaivaan on onneksi lääkkeet olemassa.
Onko vagaajalla tietoa niistä "lääkkeistä" ?
Voisikohan lääke olla mahdollisesti kiertovesipumppu? Saksasta sais edullisesti kiertovesipumpulla varustetun vähän tehokkaamman lämppärin http://www.ebay.de/itm/Standheizung-220V-Motorvorwarmer-Motor-Heizung-NEU-/230564330809?pt=DE_Autoteile&hash=item35aeb47d39#ht_1441wt_1396
Tuo olisi varteenotettava vaihtoehto, koska lämpenis tasaisemmin ja hinta on sama kuin Defan, jossa ei siis ole kiertovesipumppua ja tehokin on 550W.
Onko vagaajalla tietoa niistä "lääkkeistä" ?
Onhan toki. Varmaan kiertovesipumppukin on hyvä, sitä ei taida Defaan saada, Calixiin ilmeisesti saa.
Mulle tehtiin softaan sellainen muutos, että nostettiin lämpimän koneen startti ainemäärää ja tiputettiin ruiskutuksen alkamisen kierrosrajaa lämpimällä koneella. Sen jälkeen on toiminut, kuin junan vessa.
Joku hommansa osaava "lastunvuolija" pystyy tämän tekemään.
Calix:n kiertovesipumppu maksoi muutama vuosi sitten >150e. Silloin tuo oli juuri tullut saataville. Tähän päälle vielä itse lämmitin xx €. Eli paketista tulee melko kallis.
Tuossa sakemannien traktorin tms lämmittimessä on etuna että siinä on myös lämpötilakytkin. Periaatteessa siis kojetta voisi pitää vaikka yön yli päällä . Laite on myös kokonaisuudessaan kompaktimpi, eikä tule niin paljoa kaapeleita konehuoneeseen. calix:n pumppukitin mukana kun tulee pumpun lisäksi 12vdc virtalähdekin mikä pitää jonnekin piilottaa.
Ilman muuta pumpulla. Tekee lämmittimestä ihan eri pelin.
Tuossa sakemannien traktorin tms lämmittimessä on etuna että siinä on myös lämpötilakytkin. Periaatteessa siis kojetta voisi pitää vaikka yön yli päällä . Laite on myös kokonaisuudessaan kompaktimpi, eikä tule niin paljoa kaapeleita konehuoneeseen. calix:n pumppukitin mukana kun tulee pumpun lisäksi 12vdc virtalähdekin mikä pitää jonnekin piilottaa.
Ilman muuta pumpulla. Tekee lämmittimestä ihan eri pelin.
Viimeksi muokannut hiloran, 21.11.2013 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin, tuli viikonloppuna asenneltua kyseinen saksalaisten lämmitin Golfiin. Asennusohjeet katsoin Defan sivulta, eli DSG:ltä moottorille menevän letkun jatkeeksi laitoin. Asentaminen ei tuottanut ongelmia, tarvikkeita (letkunpätkä kahdella mutkalla, letkuliitin ja klemmareita) piti käydä tosin hakemassa motonetistä, kun mukana ei tule kuin kaksi klemmaria, maadoitusjohto ja virtapiuha.
Hyvin tuntuu ainakin näin ensituntumalta pelittävän, pumppu pyörii tasaisin väliajoin noin puolen minuutin ajan. Kokemukset perustuvat lähinnä muutaman asteen pakkasiin, mutta jo tunnin lämmityksellä esimerkiksi imusarja on kädenlämpöinen reilusti. -30 asteen pakkasia odotellessa :)
Vielä jos saisi otettua tuolta lämmittimeltä ohjauksen lämmityskennolle, että puhaltaisi ilmaa auton omalla puhaltimella, niin voisi jättää tuon sisätilanlämppärin pois, vie kuitenkin molemmat yhteensä melko paljon virtaa.. Kenelläkään tietoa, miten tämä tapahtuisi?
Hyvin tuntuu ainakin näin ensituntumalta pelittävän, pumppu pyörii tasaisin väliajoin noin puolen minuutin ajan. Kokemukset perustuvat lähinnä muutaman asteen pakkasiin, mutta jo tunnin lämmityksellä esimerkiksi imusarja on kädenlämpöinen reilusti. -30 asteen pakkasia odotellessa :)
Vielä jos saisi otettua tuolta lämmittimeltä ohjauksen lämmityskennolle, että puhaltaisi ilmaa auton omalla puhaltimella, niin voisi jättää tuon sisätilanlämppärin pois, vie kuitenkin molemmat yhteensä melko paljon virtaa.. Kenelläkään tietoa, miten tämä tapahtuisi?
Eli tilasin nimenomaan tuolta linkittämästäni paikasta. Ilmeisesti Hampurista lähtöisin, postikulut oli n.16€ ja tuli alle viikossa kotiovelle.
Itse asennusvaiheesta ei löydy kuvia, mutta paikallaan ollessa löytyy muutama kuva, mikäli sikäli saa selvää.. Lämmitin on kiinni ihan alkuperäisellä ¨tietokonepiuhalla¨, joka menee paisuntasäiliön viereen sisäpistorasialle ja on näin näkösällä hyvin, eikä ole kosteassa/kuumassa paikassa tuon laitteen IP-luokituksen takia. Ja sisäpistorasialta menee panssarikaapeli normaalille lämmitinjohdolle. Löytyy myös 1400W sisätilanlämmitin, mutta eipä noita paljoa yhdessä pysty pitämään päällä, ainakaan missään, missä on useampi auto lämmityksessä ;)
Ja tosiaan, pari kuvaa!

Itse asennusvaiheesta ei löydy kuvia, mutta paikallaan ollessa löytyy muutama kuva, mikäli sikäli saa selvää.. Lämmitin on kiinni ihan alkuperäisellä ¨tietokonepiuhalla¨, joka menee paisuntasäiliön viereen sisäpistorasialle ja on näin näkösällä hyvin, eikä ole kosteassa/kuumassa paikassa tuon laitteen IP-luokituksen takia. Ja sisäpistorasialta menee panssarikaapeli normaalille lämmitinjohdolle. Löytyy myös 1400W sisätilanlämmitin, mutta eipä noita paljoa yhdessä pysty pitämään päällä, ainakaan missään, missä on useampi auto lämmityksessä ;)
Ja tosiaan, pari kuvaa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa