Mitenkäs näiden Volskien kanssa, onko normaalia että on sellaista valkoista/keltaista töhnää hieman moottoriöljyn täyttökorkissa?
Tämä VW on minulle ihan uusi tuttavuus, aikaisemmissa ei ole tälläistä ollut.
Jäähdytysnestettä ei häviä minnekään, jos se mitenkään asiaan liittyy..
Golf IV 1.6 vm. 2000 smägmää öljykorkissa
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitos vastauksesta. Googlailin asiaa, ja yhdeksi syyksi mainittiin kosteus moottorissa. Golffissa on rikki se musta "haitari"kumiletku joka menee imuputkeen suoraan öljynkorkin tienoilta. Siitä se on huohotellut vähän öljyä aikojen saatossa. Korjaan tuon kunhan saan siihen tarvittavan letkunpätkän.
Summarum summarum. Mielestäni tuosta rikkoutuneesta letkun pätkästä voi päästä/pääsee myös kosteus sisään sinne letkuun, siitä korkin tienoille (onko tämä nyt siis se huohotusputki) ja imusarjaan. Ehdottomasti pitää korjatakin se pikaisesti.
Ja nesteitä ei ole tarvinnut lisäillä, joten en usko että aineet meneet sekaisin. Sittenhän sen näkee kun saan tuon letkun taas tiiviiksi.
Ja lisäyksenä vielä, että edellinen omistaja ajellut lyhyttä matkaa, ja itsekin ajan sellaisen 2 x 10 km päivässä.
Summarum summarum. Mielestäni tuosta rikkoutuneesta letkun pätkästä voi päästä/pääsee myös kosteus sisään sinne letkuun, siitä korkin tienoille (onko tämä nyt siis se huohotusputki) ja imusarjaan. Ehdottomasti pitää korjatakin se pikaisesti.
Ja nesteitä ei ole tarvinnut lisäillä, joten en usko että aineet meneet sekaisin. Sittenhän sen näkee kun saan tuon letkun taas tiiviiksi.
Ja lisäyksenä vielä, että edellinen omistaja ajellut lyhyttä matkaa, ja itsekin ajan sellaisen 2 x 10 km päivässä.
-
- -
Mulla kans IV 1.6 2000vm ja smegua tullu korkkiin ilmojen kylmettyä. Se venttiilikoppaan menevä letku samoin halki jota olen yrittänyt vulkanisoidulla teipillä korjata mutta ei se kauaa pidä. Se letkuhärpäke maksaa täällä marmorilla 160e. Ebaysta yrittänyt löytää mutta en o löytänyt sellasta missä olis se huohottimen lämmitin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”