Vw passat täristää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

Vw passat täristää

ViestiKirjoittaja kalle43 » 22.9.2013 12:07

Vw passat 1.9tdi 74kw automaatti täristää nelosella 60-80 h/km vaihdissa.
Missähän vika?
Laatikko on korjattu kaksi vuotta sitten(turbiini vaihdettu)
Ilmamassamittari on vaihdettu vähän aikaa sitten(tarvike). Uusi ilmamassamittari teki ohituksessa tepposen ja pudotti tehot alas mutta lähti toimii taas uudelleen käynnistyksen jälkeen. Olisiko tässä massamittarissa mika kun auto ei jaksa vääntää 60-80h/km vaihdissa?
Kolmosella kyllä menee tuossa vauhdissa hyvin.

Onko jollain saamaa ongelmaa?

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

ViestiKirjoittaja Reindeer » 23.9.2013 7:17

Näillä tiedoilla (vähillä) pakko sanoa että renkaathan ne yleensä täristää.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 23.9.2013 8:02

Tärinä on samanlaista kun olisi liian iso vaihde päällä. Silloin pitää painaa lisää kaasua tai laittaa kolmonen päälle että jaksaa mennä. Jotenkin passatti ei jaksa vääntää tuolla 60-80 alueella.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.9.2013 12:41

Onkos vikakoodeja luettu lähiaikoina? Jos vaikka sieltä löytyis jotain osviittaa aiheuttajasta.. esim. suuttimien johtosarja, ahtopaineen ohjaus tms.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 23.9.2013 14:43

ei ole vähään aikaan katottu vikakoodeja

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 24.9.2013 6:42

Pitääpä lainata tuo vikakoodinlukia kaverilta ja katsoa löytyykö vikakoodeja.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 26.9.2013 17:35

Mulla sama ongelma Passatissa. Oireilee enemmän kärry perässä. Yli 2000rpm ei täristä yhtään. Vikakoodeja ei tule ja VCDS:n mukaan momentinmuunnin lukittuu normaalisti. Huomenna tarkoitus nostaa auto nosturille ja tarkistaa ainakin öljyt.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.9.2013 17:52

Onko muuten automaateissa kaksoismassavautipyörät? tai jokin vastaava sovellus kampiakselin ja turbiinin välissä....

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.9.2013 19:54

Turbiini toimii vauhtipyöränä, ei ole muuta.
Pitääkö muuten kierrokset tasasena kun täristystä esiintyy eli momentinmuunnin ei luista yhtään?

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

ViestiKirjoittaja Reindeer » 27.9.2013 15:01

Niin siis onko kyseessä enemmänkin nykiminen kuin tärinä?

Itsellä 2.8 tipparilla nykii ihan saatanasti sopivassa tilanteessa, isolla vaihtella kun lähtee moottorijarrutuksen jälkeen varovasti kiihdyttämään. En ole vielä saanut haarukoitua nykimisen syytä, mutta on tosi terävää ja voimakasta, lähes kuin kengurubensaa olisi.

Mutta jos automaatissa vika korjaantuu oikean jalan asennolla niin en ole jaksanut huolestua... ;)

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 27.9.2013 15:42

Piti tarkistaa laatikon öljyt, mutta proppu oli senverta kovin kiinni etten uskaltanut vääntää. Maanantaina on tarkoitus lähteä lappiin. Nyt jos olis propusta lähteny jenkat tms olisi reissu jäänyt väliin. Minulla oireilee 1400-1800rpm ja rynkyttää.Yleensä kun nostaa kerran kaasua ja painaa uudelleen rynkytys loppuu. Eniten oireilee vakionopeudensäätimellä kun se ei tajua höllätä. Niin ja kierrokset myös vaeltaa välillä, aivan kun momentinmuuntimen lukitus pettäisi.
Laatikko ajettu vasta 470000km:)

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 11.10.2013 17:11

Ei ollut vikakoodeja. Mitäs nyt?

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 20.10.2013 13:01

Osaisko joku antaa neuvoja mistä vois lähteä vikaa etsimään?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 20.10.2013 14:45

Moottorin/vaihteiston tukikumit kannattaa ottaa myös huomioon. Omaan Paskattiin vaihtelin äskettäin kaikki ja vaikka vanhat olivat aivan hyvännäköset/oloset kylläkin löysemmät niin vaihdon jälkeen pystyy ajelemaan 400-500rpm pienemmillä kiekoilla ilman vanhoja korin täristyksiä.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 30.11.2013 6:30

Vikakoodit katottu ja niitä ei löytynyt. Alkuperäinen ilmamassamittari juuri vaihdettu.
Mistä seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 30.11.2013 18:27

Todennäköisesti palataan taas vanhaan asiaan. Eli tcu ajattaa liian isolla vaihteella.
Moottorin kierrokset on niin alhaalla että alkaa resonoinnit. Resetoi tcu ja kokeile mitä sitten tekee. Tämä on yksi selitys jos muut voidaan poissulkea.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 1.12.2013 6:44

Miten tcu resetoidaan?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 1.12.2013 14:04

Tuossa mun vanhan kirjoituksen kopio. t. R

LähetäLähetetty: 2.12.2010 19:54 Viestin aihe: reset Muokkaa/Poista viesti
Käännä virta päälle.Älä starttaa.
Siirrä vaihdevipu D4 asentoon.
Paina kaasupoljin pohjaan niin että kick down aktivoituu.
Pidä kaasu pohjassa 30 sekuntia.
Sen jälkeen siirrä vaihde PARK asentoon (kaasu on edelleen pohjassa).
Päästä kaasupoljin ylös.
Käännä virta pois.
Sen jälkeen sopeutus ajo :Kiihdytys kevyt,keski -ja kova kiihdytys.
Tämän jälkeen mennee about sata kilsaa ennen kuin rauhoittuu.
että näin tälläkertaa.

Sitten suuri huomio!
Vaihteiston ecuja on erinlaisia joissa vaihdon kohdat vaihtelee.Käyttää momenttia hyvinkin erintavoin.

On mm. FE ,FD loppuisia ecuja.Toimintaerot huomattavia!

Itse kokenut että esim Pierburgin massamittari antaa eri arvoa mitä Boschin.
Jos laatikko yrittää ajattaa noilla nopeuksilla nelosella ja lyö vielä lukkoa päälle niin varmasti jyristää. Tai näin ainakin oma teki. Tcu:n vaihdolla parani. Aikoinaan VW vaihdatti laatikon bokseja ko. ongelman takia.Ja vetolevy on vielä turbiinin ja kampiakselin välissä.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 5.12.2013 5:30

Resetointi näytti auttavan. Pitää nyt seurata vielä.

Mutta toi että tehot häviää esim ohitus tilanteessa jatkuu vielä. uudelleen käynnistys palauttaa tehot.
Uusi massamittari just vaihdettu eli vika ei ole siinä. Mistä jatkaisi vian etsintää?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.12.2013 6:20

Katso vikakoodit. Ahto menee ali tai yli pyynnin todennäköisesti.
Siihen taas on monta syytä. esim n75, jumittavat vnt siivet yms.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 5.12.2013 6:29

Vikakoodit katoin kapulalla mutta niitä ei ollut.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 5.12.2013 15:05

Niin piti vielä mainita että pakokaasu ei haise normaalilta vaan käryää. Mistähän tämä johtuu??

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.12.2013 15:43

Haistat varmaan sen onko palamatonta polttoainetta vai imelää jäähdytinnestettä. Vai miten tuota hajua kuvais?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 5.12.2013 15:48

Millasella kapulalla luit vikakoodit? Itselläni oli joskus kaverilta lainassa elm 327 kiinamalli, joka näytti jotain tietoja (ahdot, veden lämmöt jne.) mutta ei mitään vikakoodeja. Ohjelmana oli androidille torque ja autona G4 -00 tiisseli.

Nykyään käytössä tollanen kiinan halppiskaapeli ja vcds lite.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 5.12.2013 19:21

No haju on käryä. Ainakin kiihdyttäessä haisee. Mutta ei tule nyt sisälle asti.

Vikakoodin lukia oli kapula mallinen ei android sovellus. Olikohan se tuo http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html

Nyt tilasin obd kaapelin. Onko vcds lite hyvä? Mistä saa? Vai tuleeko se kaapelin mukana?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.12.2013 19:55

Tä, kun kiihdyttää niin haisee. Onko ihan huohotin letku irti.
Ei toi sun kirjoitus ole mitenkään järkevä.
Vai onko joku tien varressa haistelemassa.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 5.12.2013 23:48

Sanotaan pikasesti tuosta kaapelista, jos halppiskaapeli niin käsittääkseni pitää olla 32 bittinen windows että kaapelin saa toimiin, itellä on virtual xp läppärillä (virtualbox, oracle hakusanat googleen jos ei oo valmiiksi 32 bittinen os).

VCDS lite on ilmainen ohjelma jonka saa rosstechiltä, kokeiles googlettaa.

kalle43
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.9.2013 11:16

ViestiKirjoittaja kalle43 » 6.12.2013 3:31

No kyllä se haisee koko ajan mutta kun pihasta peruuttelee niin se imaseen käryn sisälle...
kumminkin käryää... voimakkaammin tietysti kiihdyttäessä.

Pitää kattoa tuote vcds ohjelmaa kun kaapeli tulee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 26 vierailijaa