Stefa vuotaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Stefa vuotaa

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 12.10.2013 19:35

Ongelmana on 5 vaihteinen manuaali 2008 mallin Soda Octavian vetoakselin stefan vuoto. Onko stefa hankala vaihtaa, ja mitä pitäisi huomioida vaiheessa? Itse vetoakselin irrotus on tuttua hommaa entuudestaan. Onko vaihteiston vetoakselin lähdössä oleva lukituspultti oikeakätinen molemmissa akseleissa?

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 14.10.2013 21:35

Stefa vaihdettu, oli ihan helppo homma, luulin vaikeammaksikin, koska kerran olen ollut vaikeuksissa hankalan vaihdon kanssa. Nyt selvisi, miksi vuotaa, ja vuotaa kohta uudestaan. Ongelmani on nyt lähes toivoton koska vetoakselin laipan kaulalla on heittoa, tällainen heitto syö stefan huulloksen hajalle. Onko kellään mitään neuvoa tähän, vai pitääkö etsiä kunnostettua laatikkoa, ja mistä saisi edullisimmin JCR 5 vaihteisen manuaalin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.10.2013 21:57

Jos laippa on pelkästään kiero niin reilu pari sataa on per puoli. Tasauspyörästö onkin sitten jo 930 € ja tehdaskorjattu laatikko vajaat kolme tonnia.

Jos laippa ulkoisen iskun takia heittää, niin mielenkiintoista on että missä kunnossa laatikon sisuskalut on.

Samaa laatikkoa on käytetty viitosgolfista seiskaan plus muissa saman rakenteisissa.

Eli rompparille...

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Stefa vuotaa

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 15.10.2013 18:12

Laippa on suora, kokeiltu sorvissa, ei heitä siinä yhtään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.10.2013 19:32

Vetolaipan laakerit olisi 52,1 € per puoli. Voiskohan se olla vikana kun semmonen vielä saattais olla kannattavaa korjatakin?

Tollanen se on sisältä jos kiinnostaa.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Veropyörä/vaihteisto

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 1.11.2013 18:13

Laatikko on näköjään vuotanut kuivaksi ja vauriot sen mukaiset. Nyt on kunnostettu vaihtolaatikko 12 kk takuulla. Kaikki muutoin tuntuu olevan ihan OK, mutta kun pyörittää käsin vetoakselien laipoista toista myötäpäivään ja toista vastapäivään (siis, että tasauspyörästön pikkurattaat lähtevät liikkeelle), niin on aika raskaan, tahmea. Ei ilmeisesti kuitenkaan hampaat pohjaa, koska ei tunnu hampaiden kosketusta, vaan on tasaisen jäykkä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? (öljyt on laatikossa)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.11.2013 19:12

Kakkosgolfissakin on noin. Toista rengasta kun pyörittää niin toinenkin pyörii mukana.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Vetopyörä/vaihteisto

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 2.11.2013 10:35

”Kakkosgolfissakin on noin. Toista rengasta kun pyörittää niin toinenkin pyörii mukana”. Kysymys ei ole tästä, vaan siitä että, miksi se on niin tahmean jäykkä. Autolla suoraan ajaessahan tämä jäykkyys ei vaikuta mihinkään, mutta kun käännytään risteyksissä, tai ajetaan pientä ympyrää alkaa jäykkyys muuttua lämmöksi. Tästä on kysymys.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa