Stefa vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
Stefa vuotaa
Ongelmana on 5 vaihteinen manuaali 2008 mallin Soda Octavian vetoakselin stefan vuoto. Onko stefa hankala vaihtaa, ja mitä pitäisi huomioida vaiheessa? Itse vetoakselin irrotus on tuttua hommaa entuudestaan. Onko vaihteiston vetoakselin lähdössä oleva lukituspultti oikeakätinen molemmissa akseleissa?
Stefa vaihdettu, oli ihan helppo homma, luulin vaikeammaksikin, koska kerran olen ollut vaikeuksissa hankalan vaihdon kanssa. Nyt selvisi, miksi vuotaa, ja vuotaa kohta uudestaan. Ongelmani on nyt lähes toivoton koska vetoakselin laipan kaulalla on heittoa, tällainen heitto syö stefan huulloksen hajalle. Onko kellään mitään neuvoa tähän, vai pitääkö etsiä kunnostettua laatikkoa, ja mistä saisi edullisimmin JCR 5 vaihteisen manuaalin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos laippa on pelkästään kiero niin reilu pari sataa on per puoli. Tasauspyörästö onkin sitten jo 930 € ja tehdaskorjattu laatikko vajaat kolme tonnia.
Jos laippa ulkoisen iskun takia heittää, niin mielenkiintoista on että missä kunnossa laatikon sisuskalut on.
Samaa laatikkoa on käytetty viitosgolfista seiskaan plus muissa saman rakenteisissa.
Eli rompparille...
Jos laippa ulkoisen iskun takia heittää, niin mielenkiintoista on että missä kunnossa laatikon sisuskalut on.
Samaa laatikkoa on käytetty viitosgolfista seiskaan plus muissa saman rakenteisissa.
Eli rompparille...
Stefa vuotaa
Laippa on suora, kokeiltu sorvissa, ei heitä siinä yhtään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vetolaipan laakerit olisi 52,1 € per puoli. Voiskohan se olla vikana kun semmonen vielä saattais olla kannattavaa korjatakin?
Tollanen se on sisältä jos kiinnostaa.
Tollanen se on sisältä jos kiinnostaa.
Veropyörä/vaihteisto
Laatikko on näköjään vuotanut kuivaksi ja vauriot sen mukaiset. Nyt on kunnostettu vaihtolaatikko 12 kk takuulla. Kaikki muutoin tuntuu olevan ihan OK, mutta kun pyörittää käsin vetoakselien laipoista toista myötäpäivään ja toista vastapäivään (siis, että tasauspyörästön pikkurattaat lähtevät liikkeelle), niin on aika raskaan, tahmea. Ei ilmeisesti kuitenkaan hampaat pohjaa, koska ei tunnu hampaiden kosketusta, vaan on tasaisen jäykkä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? (öljyt on laatikossa)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vetopyörä/vaihteisto
”Kakkosgolfissakin on noin. Toista rengasta kun pyörittää niin toinenkin pyörii mukana”. Kysymys ei ole tästä, vaan siitä että, miksi se on niin tahmean jäykkä. Autolla suoraan ajaessahan tämä jäykkyys ei vaikuta mihinkään, mutta kun käännytään risteyksissä, tai ajetaan pientä ympyrää alkaa jäykkyys muuttua lämmöksi. Tästä on kysymys.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa