eli otsikonmukainen auto ja ongelmana on aamun ensimmäinen käynnistäminen... lähtee pyörittämään laiskasti ja saa sahata jonkun aikaa ennenkuin suostuu käynnistymään...
tämän jälkeen pitkin päivää kyllä käynnistyy hyvin mutta se aamun eka starttaus takkuaa aina. uusi akku vaihdettu ja boschin testerillä vikakoodit luettu eikä mitään koodeja ole..
Missä vois olla vikaa ?
passat 2.0 tdi 125kw DSG -07 kylmäkäynnistys
Valvoja: ffp jäsenet
Ei tarvitse saada autoa ylös, maadotukset menee akulta koriin ja korista dsg:n päässä olevaan moottorinkannakkeeseen. Jos maadotuksessa on jotain reilusti vialla niin akulle tuleva latausjännitekkin tippuu. Auto käyntiin ja yleismittari akkuun, lukemaa voi verrata plus-navan ja moottorin väliseen lukemaan.
Väliaikaisen maadotuksen moottorille voi rakentaa riittävällä starttikaapelilla suoraan akulta esim. jakopään puoleiseen moottorinkannakkeeseen, näin pääsee koittamaan auttaako maadoitus.
Rungon ja moottorin välisen maadoituksen näkee kun irrottaa ilmanputsarin kotelon ja muistaakseni myös akun kotelon. Tässä vaiheessa myös startin saa helposti käsiinsä jos sitä haluaa tarkastella, startti on kiinni kahdella pultilla, joissa on sekä "normaali" kanta että paikka kuusiokololle.
Huonoon käynnistyvyyteen ensimmäisenä parkkipaikka konstina olisi Forte tankkiin ja mahdollisesti pa.+ ilmansuodattimen vaihto jos ei ole muuten viimeaikoina vaihdettu. Varsinkaan kovassa pakkasessa ainakaan oma 125kw DSG ei pyöritä kylmänä aluksi kovinkaan ripeästi, lähtee kuitenkin vielä -30 C käyntiin ilman lämmitystä ja webastoa jos on pakko laittaa, tekee kyllä pahaa tässä vaiheessa painaa avainta.
Väliaikaisen maadotuksen moottorille voi rakentaa riittävällä starttikaapelilla suoraan akulta esim. jakopään puoleiseen moottorinkannakkeeseen, näin pääsee koittamaan auttaako maadoitus.
Rungon ja moottorin välisen maadoituksen näkee kun irrottaa ilmanputsarin kotelon ja muistaakseni myös akun kotelon. Tässä vaiheessa myös startin saa helposti käsiinsä jos sitä haluaa tarkastella, startti on kiinni kahdella pultilla, joissa on sekä "normaali" kanta että paikka kuusiokololle.
Huonoon käynnistyvyyteen ensimmäisenä parkkipaikka konstina olisi Forte tankkiin ja mahdollisesti pa.+ ilmansuodattimen vaihto jos ei ole muuten viimeaikoina vaihdettu. Varsinkaan kovassa pakkasessa ainakaan oma 125kw DSG ei pyöritä kylmänä aluksi kovinkaan ripeästi, lähtee kuitenkin vielä -30 C käyntiin ilman lämmitystä ja webastoa jos on pakko laittaa, tekee kyllä pahaa tässä vaiheessa painaa avainta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa