passat 2.0 tdi 125kw DSG -07 kylmäkäynnistys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

molotow
-
Viestit: 16
Liittynyt: 6.9.2006 13:01

passat 2.0 tdi 125kw DSG -07 kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja molotow » 14.10.2013 10:13

eli otsikonmukainen auto ja ongelmana on aamun ensimmäinen käynnistäminen... lähtee pyörittämään laiskasti ja saa sahata jonkun aikaa ennenkuin suostuu käynnistymään...
tämän jälkeen pitkin päivää kyllä käynnistyy hyvin mutta se aamun eka starttaus takkuaa aina. uusi akku vaihdettu ja boschin testerillä vikakoodit luettu eikä mitään koodeja ole..
Missä vois olla vikaa ?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 14.10.2013 17:13

Starttimoottorin vaihtasin ite seuraavaksi, vaikka se ei kyllä pitäs olla vielä huonona.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.10.2013 17:26

Jos kuitenkin ennen startin ostamista tarkistaa huolella akusta startille menevän johdon liitokset ja kunnon, samoin akusta runkoon ja moottoriin menevän maajohdon.. ;)

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 14.10.2013 19:10

Ja akkutesterillä tarkistaa itse akun kunto...

molotow
-
Viestit: 16
Liittynyt: 6.9.2006 13:01

ViestiKirjoittaja molotow » 14.10.2013 20:34

Akku on ihan uusi... jostain ohimennen luinkin tuosta maajohto hommasta.. pitää varata taas aikaa korjaamolle jotta saavat tarkistaa tuon maadoitushomman, ilmeisesti pitää auto saada ylös? ?

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 14.10.2013 22:06

Ei tarvitse saada autoa ylös, maadotukset menee akulta koriin ja korista dsg:n päässä olevaan moottorinkannakkeeseen. Jos maadotuksessa on jotain reilusti vialla niin akulle tuleva latausjännitekkin tippuu. Auto käyntiin ja yleismittari akkuun, lukemaa voi verrata plus-navan ja moottorin väliseen lukemaan.
Väliaikaisen maadotuksen moottorille voi rakentaa riittävällä starttikaapelilla suoraan akulta esim. jakopään puoleiseen moottorinkannakkeeseen, näin pääsee koittamaan auttaako maadoitus.
Rungon ja moottorin välisen maadoituksen näkee kun irrottaa ilmanputsarin kotelon ja muistaakseni myös akun kotelon. Tässä vaiheessa myös startin saa helposti käsiinsä jos sitä haluaa tarkastella, startti on kiinni kahdella pultilla, joissa on sekä "normaali" kanta että paikka kuusiokololle.
Huonoon käynnistyvyyteen ensimmäisenä parkkipaikka konstina olisi Forte tankkiin ja mahdollisesti pa.+ ilmansuodattimen vaihto jos ei ole muuten viimeaikoina vaihdettu. Varsinkaan kovassa pakkasessa ainakaan oma 125kw DSG ei pyöritä kylmänä aluksi kovinkaan ripeästi, lähtee kuitenkin vielä -30 C käyntiin ilman lämmitystä ja webastoa jos on pakko laittaa, tekee kyllä pahaa tässä vaiheessa painaa avainta.

molotow
-
Viestit: 16
Liittynyt: 6.9.2006 13:01

ViestiKirjoittaja molotow » 15.10.2013 16:50

Maajohdotukset oli kaikki kunnossa... joten vaihdoimma Boschilaisen uuden starttimoottorin. Nyt starttaa ainakin todella räväkästi ja moottori herää välittömästi eloon.
No toivottavasti ois oikeen vilponen yö niin aamullahan tuon nyt sit näkee oliko se startin vaihto oikea ratkaisu


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa