Heitin tänään Touraniin sisään oheisen aineen:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE
Linkissä olevan videon mukaan aine suihkutetaan imusarjaan parin sekunnin pätkissä ahtoletku irti noin kierroksilla 2000. Operaatio kesti parikymmentä minuuttia ja sen aikana 217 tkm ajetun pumpparin käynti muuttui täysin. Ennen ruiskuttelua imusarjasta tulevasta ahtoputkesta yski ja köhi, mutta ruiskuttelun jälkeen tuntui tasainen sykkinä.
Kone käy nyt pehmeämmin eikä tehot ainakaan vähentyneet. Ensi viikolla selviää tarkemmin kun tehdään pitkää matkaa ja heitän vielä Wynn's DPF cleanerin tankkiin. DPF cleaneri on ainakin aiemmin poistanut limp moden melkein vuodeksi kerrallaan.
Liqui Moly dieselin imupuolen puhdistusaine
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia seuraavan päivän ajosta:
- Välittömästi operaation jälkeen ahtopaineet piikittelivät. Ahtopainemittarin neula heilahteli herkästi ylös ja ilman kaasua rullatessakin paineet olivat luokkaa 0.3 bar. Turbon kellon vipu liikkui herkästi, joten ongelma lienee ollut DPF:ssä. Nimittäin operaation jälkeen maa oli mustana pakoputken pään lähellä.
- Moottori kävi pehmeästi ja tasaisesti. Puolisokin ihmetteli sen hiljaisuutta, jos pumpparista voi sitä sanaa käyttää.
- DPF cleanerin lisäyksen ja 100 km ajon jälkeen ahtopaineet ovat tippuneet siihen, mitä ne olivat ennen operaatiota. Olin kyllä etukäteen varautunut DPF:n vaihtoon, sillä se on oireillut jo vuosia, mutta aina palautunut DPF cleanerillä ja ajolla.
- Nokea ei enää tunnu nenässä ajon jälkeen.
- Tarkistetaan tilanne 1000 km päästä.
Jos näillä jutuilla selviäisin 300 tkm pintaan ilman kannen avausta, niin sitten olisi yläpään remontin ja turbon vaihdon aika. Nythän on menty pelkän softamuutoksen voimin.
- Välittömästi operaation jälkeen ahtopaineet piikittelivät. Ahtopainemittarin neula heilahteli herkästi ylös ja ilman kaasua rullatessakin paineet olivat luokkaa 0.3 bar. Turbon kellon vipu liikkui herkästi, joten ongelma lienee ollut DPF:ssä. Nimittäin operaation jälkeen maa oli mustana pakoputken pään lähellä.
- Moottori kävi pehmeästi ja tasaisesti. Puolisokin ihmetteli sen hiljaisuutta, jos pumpparista voi sitä sanaa käyttää.
- DPF cleanerin lisäyksen ja 100 km ajon jälkeen ahtopaineet ovat tippuneet siihen, mitä ne olivat ennen operaatiota. Olin kyllä etukäteen varautunut DPF:n vaihtoon, sillä se on oireillut jo vuosia, mutta aina palautunut DPF cleanerillä ja ajolla.
- Nokea ei enää tunnu nenässä ajon jälkeen.
- Tarkistetaan tilanne 1000 km päästä.
Jos näillä jutuilla selviäisin 300 tkm pintaan ilman kannen avausta, niin sitten olisi yläpään remontin ja turbon vaihdon aika. Nythän on menty pelkän softamuutoksen voimin.
Täältä tuli 26 euroo toimituskuluineen: http://stores.ebay.de/ah-christiaener
Tässä on suora linkki tuotteeseen. Jos linkit vanhenee, niin hakusanat on: LiquiMoly ProLine Ansaug System Reiniger Diesel
Tässä on suora linkki tuotteeseen. Jos linkit vanhenee, niin hakusanat on: LiquiMoly ProLine Ansaug System Reiniger Diesel
No nyt on ajettu 1500. Aluksi tahtoi vielä mennä limb moodiin 140 vauhdissa ylämäkeen tädellä kaasulla kiihdytettäessä.
Edellisenä kesänä Saksan motarilla limb mode tuli muutaman kerran vastaan 170 vauhdissa, mutta loppui sitten. Nyt siitä ei meinannut päästä eroon, joten laitoon puoleen tankkiin vielä pullollisen Forte turbo clearia. DPF autoon kun en aio Mr. Musclea tyrkätä. Sen vaikutus alkoi tuntua hyvinkin pian, eikä limb mode vaivaa enää.
Hyvin subjektiivinen sivuhavainto on, että Forte turbo cleanerin jälkeen Webasto lämmittäisi huomattavasti tehokkaammin kuin ennen. Vielä ei ole ole ollut paljoa tilaisuuksia tutkia asiaa tarkemmin.
Onpahan ollut varsinainen käärmeöljykäsittely :) Itseäkin hymyilyttää, mutta näin mennään. Nyt lähden tekemään välillä oikeaakin hommaa, eli öljynvaihto ja käsijarrun vaijerin vaihto Touraniin.
Edellisenä kesänä Saksan motarilla limb mode tuli muutaman kerran vastaan 170 vauhdissa, mutta loppui sitten. Nyt siitä ei meinannut päästä eroon, joten laitoon puoleen tankkiin vielä pullollisen Forte turbo clearia. DPF autoon kun en aio Mr. Musclea tyrkätä. Sen vaikutus alkoi tuntua hyvinkin pian, eikä limb mode vaivaa enää.
Hyvin subjektiivinen sivuhavainto on, että Forte turbo cleanerin jälkeen Webasto lämmittäisi huomattavasti tehokkaammin kuin ennen. Vielä ei ole ole ollut paljoa tilaisuuksia tutkia asiaa tarkemmin.
Onpahan ollut varsinainen käärmeöljykäsittely :) Itseäkin hymyilyttää, mutta näin mennään. Nyt lähden tekemään välillä oikeaakin hommaa, eli öljynvaihto ja käsijarrun vaijerin vaihto Touraniin.
Joo, viimeistä edellisenä kesänä ei tarvittu mitään kikkailuja eikä aineita. Saksan motari riitti. Tänä vuonna ei ollut siihen tilaisuutta.
Mulle kävi ihan samoin kuin videossa. Aluksi imupuoli korisi ja yski ilmaa myös ulos, jolloin ulkopuolikin puhdistui. Kaikenlaiset tervat ja töhnät liukenivat pois, ja varmaan juuri sinne moottoriin. Käsittelyn jatkuessa uloshönkiminen sitten loppui ja imu muuttui tasaisen sykkiväksi.
Mulle kävi ihan samoin kuin videossa. Aluksi imupuoli korisi ja yski ilmaa myös ulos, jolloin ulkopuolikin puhdistui. Kaikenlaiset tervat ja töhnät liukenivat pois, ja varmaan juuri sinne moottoriin. Käsittelyn jatkuessa uloshönkiminen sitten loppui ja imu muuttui tasaisen sykkiväksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa