turbon päivititys apuja.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 30.3.2009 21:22

ei herra päälikkö sanonu mitään näpytteli konetta kopissa ku toinen kaveri ajo rullilla, eka veto ajettiin niin ei uskottu lukemia todeks vaan ajettiin uudestaan ja ku näytti samoja niin todettiin vaan että hyvinhän sitä tehoa ja vääntöä on lisää sinne tullu ja ei muutakuin kovaa ajoa :)
ite en kyllä meinannu uskoa ku muistelin paljon oli viime kerralla tehoa/vääntöa että miten nuin paljon on tullu lisää mutta kyllähän tuo kulkeekin kuin toinen auto.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.4.2009 22:16

On sen verran kovat lukemat tässä autossa että olisi ihan kiva tutkia tätä vähän tarkemminkin. Ainakin seuraavat asiat kiinnostaisi:

- Nykyiset ahdot ja pakopaineet
- Pyydetyt ja toteutuneet ennakot

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 5.4.2009 23:35

ujosti pyytäisin että cordobavarioidi kirjoittaisi kunnon artikkelin ahun piristämisestä. siis sellaisen mistä yhdellä lukemisellä selviäisi kaikki tehdyt virit, modit,vaihdot, hinnat, säädöt, paikat, jne... siis kaikki kaikesta cordoban piristämisestä.

nyt kun voimaa näyttää oikeesti olevan, niin olisi kiva lukea yhdestä tekstistä kaikki projektin vaiheet. itsellä kun on jo kolmannesta logitechin näppäimistöstä kuluneet olemattoniin kirjaimet h, a, k ja u. niin monesta paikasta ja monesti pieninä palasina saa voiman hankintaa etsiä foorumilta.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 6.4.2009 8:44

Tässä tapauksessa moottori on agr.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.4.2009 13:16

TässäKIN topickissa tuo kaikki olennainen tieto tuohon "tehoreseptiin" kyllä löytyy, kun osaa pukea muutaman replyn yhteen. :)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 6.4.2009 17:25

eiköhän tuo kaikki oleellinen löydy tuosta kun topikin läpi lukasee.
ahdot on 1,7-1,8bar ja pakopaine 2,2-2,5bar täysi vedolla, mutta eihän nuo pakopaineet ole nuin koholla muutakuin sillon ku oikeesti vedetään kaikki (eli se muutama sekka aina ennenkö kelaa nopeuden tarpeen mukaan), normi ajossa ja vähän reilummissa vedoissa ahdot ja pakopaineet kulkee käsikädessä ja eihän se juurikaan haittaa nuin pieni paine ero. nuista ennakoista ei ole tietoa en ole kahtonu miten käyttäytyy kovassa vedossa.

ahu-moottorin päivitykseen taitaa olla sama setuppi kuin tähän paitsi toteuttaa 17/20vnt:llä tai ohjelman vaihtamalla kiinteä siipisellä ahtimella.
eli: ekaks kunnon kytkin mikä kestää, isommat suuttimet (520 race), 11/12mm nestepää, isompi välijäähdytin+tarvittavat ahtoputket, ahdin, pakoputkisto, 3bar-mappi ja ohjelma. ja näillä menee se 200hp rikki, maksaa joillekin enemmän joillekkin vähemmän.

ja ainahan voi yv:tä laittaa jos kysyttävää vastailen parhaani mukaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.4.2009 17:29

ahu-moottorin päivitykseen taitaa olla sama setuppi kuin tähän paitsi toteuttaa 17/20vnt:llä tai ohjelman vaihtamalla kiinteä siipisellä ahtimella.

AHU:ssa on hukkaportillinen ja AFN/ALH/ASV on vnt:llä, mut samat ohjeet pätee niihinkin.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 4.8.2009 23:51

auto pelaa loistavasti kilometrejä nyt takana reilut 20tkm näillä tehoilla ja auto katsastettukin täysi tehoisena ja näillä muutoksilla ilman ongelmia leima tuli ja taas saa vuoden ajaa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 5.8.2009 22:08

Kiinnostas tietää että mitenkähän sais asennettua paremman cuulerin ja putket että ei ala se ainainen kitinä konttorilla. Kummallista että kun autossa on jo tehtaalta lähtien semmonen ni sitä ei sais parannella. Eli onko vinkkejä mahdollisimman huomaamattomasta asennuksestä mistä olis jopa hyötyä?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 5.8.2009 23:14

Patu: Laita vesiruisku. On huomaamaton ja vielä laillinenkin. www.katuauto.fi

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 6.8.2009 1:00

Mites tuommoinen ivecon 2.8sta peräisin oleva ahdin toimisi AHF moottorissa? Ahtimen malli on Garrett GT2256V Imu: a/r .61, siipi 42,5/60 Pako: a/r .64, siipi 49/43. Suutinpäivitystä ainakin luvassa eli mihin asti tuo kyseinen ahdin riittäisi.

Miten sitten tuo sovitus konehuoneeseen, mitä kaikkea tulis ottaa huomioon. Pakosarjan ainakin joutuu hommaamaan. Saako laitettua 1Z pakosarjan jatkeeksi sovitelaipalla?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 27.9.2010 21:19

no niin kirjotellaas taas tänne.
autolla ajettu nyt yli 60tkm "hiukan" piristettynä eikä mitään vikoja ole ilmennyt, pakoputki pitäisi tehdä uusiksi äänien pienentämiseksi.
kesän aikana auto ohjelmoitu uudestaan ja rullilla tuli luvut 225hp/460nm. katsastuksessa savut oli 0,5 eli nyt ohjelma on sopiva vetää tasaisesti ja voimaa on koko alueella, nyt odotellaan sopivan aihion (AGR-Moottorin) löytymistä mikä aletaan tekeen tuola tallin nurkassa uudestaan ja jonkin verran kovemmilla teho tavotteilla.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 19.9.2011 21:12

Taas vuosi menty eteenpäin.
Kesän aikana tehty autoon pienehköä remonttia, Kannentiiviste vaihdettu ja samalla kansi koneistettu venttiilit hiottu + varrenkumit uusittu, kuukausi tästä petti sintteri levy ja samalla uusin kaikki voimansiirron puolelle (vauhtis+asetelma+ 6-lapainen jousitettu sintteri) mittarissa nyt 460tkm

Ja taas auto katsastettu huomautuksetta k-arvo oli 0,6 tälle vuotta.


Ensi viikolla päivittyy sisusta golf gti-edition istuimilla, ja talven aikaan maalataan kiven iskuilla oleva konepelti niin näyttää taas hyvälle.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 12.10.2013 10:21

Täällä on Seatti vaihtanut omistajaa, ja tilalla ollut jo 3b-korinen syncro passatti kevyesti piristettynä (17/20 ahdin, bosio 520racet, iso IC ja alkuputkisto tehty) ja sekin mennyt kiertoon.

Nyt 3bg avf 4-motion johon tarkoitus kutitella se +200hp vai 300hp eli mites tästä kannattaisi lähteä etenemään? paikoillan jo 150hp arl-n suuttimet.

Ostos listalla isompi ahdin(ehdotuksia mikä menee bold on tyylillä paikoilleen) ja ic sekä putkiston ja kytkimen vaihto listalla, mutta milläs ahtimella kannattaisi lähteä liikenteeseen ja millaista kytkintä tuohon 4-motioniin kannattaa alkaa katselemaan jossa ~500nm väännön kesto?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa