alh golffista tehot hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

alh golffista tehot hukassa

ViestiKirjoittaja xniko » 17.7.2013 20:57

Elikkäs golffi jo pitkän aikaa (vuoden) kettuillut kulkemisen suhteen. Ei vaan tahdo mennä mihinkään, muuten toimii loistavasti. Tuntuu, että ei ihan kaasu pohjassa menisi paremmin kuin täysin lämä pohjassa. Vikatilaan ei saa millään menemään. PA-suodatin juuri vaihdettu, perustuen tähän vikakoodiin mutta ei vaikutusta asiaan. Hyvin lähtee käyntiin säällä kuin säällä muttei kulje ku reilua sataa..

Antaa siis vikakoodia

Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.LBL
Controller: 038 906 012 M
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2813
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
17656 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Mitähän tuolle nyt kannattaisi seuraavaksi tehdä? Ajoitus tarkistukseen?

Tuollasia syyn aiheuttajiahan netistä löytyy. Ratkaisuksi tarjotaan myös palanutta sulaketta, ei vaan kerrota mikä sulake, tietäiskö joku?

- Start of Injection Timing Regulation not OK
- Injection Pump Control Range blocked/dirty (e.g. by Metal Particles)
- Engine has stalled / ran out of Fuel recently
- Wiring/Connectors from/to Injection Valve (N108) faulty

N108 venttiili on ilmeisesti syöttöpumpussa? Jos sen johtoja huomenna tutkailisi.
Viimeksi muokannut xniko, 10.10.2013 19:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 18.7.2013 9:49

Pumpun ajoitus pielessä.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 18.7.2013 15:31

Mutta tuota eikös pitäisi käyntiinlähdössäkin olla oireita jos pumpun ajoitus pielessä?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 7.9.2013 12:45

Päivitellääs tätäkin "projektia", hitaasti etenee kun ei mitään saa aikaiseksi.

Mutta ajoitushan siellä on pielessä

Kuva

Huomenna tarkoitus kokeilla kääntää pumpun akselia hitusen. Kun vaan tietäis kumpaan suuntaan? Jakopään puolelta katsottuna ja avain ylhäältä päin pumpun akseliin nähden. Tuohon jos saisi neuvoa, niin auttaisi varmasti kovasti..

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 9.10.2013 18:20

Tarkoitus tarkasti merkitä 2-3 kohdasta hihnapyörän asento ennen kuin alkaa säätämään. Onko muuta huomioon otettavaa? Aikasellahan tuo nyt ilmeisesti on joten kumpaan suuntaan pitäisi kääntää?

Ja mitäs kun tuo tuossa ajoitusruudussa herjaa, että "engine (ECT) not warm enough!" niin pitäisikö siitä olla huolissaan?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 9.10.2013 19:34

Käännä hihnapyörää myötäpäivään. Huomioteksti on sen takia, koska kone ei ole käyntilämmin ja näin ollen ennakkokin on hieman normaalia aikaisemmalla.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 9.10.2013 19:50

Ok, kiitoksia, eli pumpunakselia siis vastapäivään hitusen ja uudestaan piuhan päähän. Luulisi koneen olevan lämmin näillä keleillä, ajettu n.30km maantiellä ennen ajoituksen katsomista. Onkohan sitte jossakin lämpötila-anturissakin häikkää.. Mutta päivitellään asiaa huomenna kun saatu ajoitus kohilleen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.10.2013 22:35

Termostaatti rikki.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 9.10.2013 22:44

No mittarissa näytti karvan vajaa 90 astetta, vcds:n lukua en nyt tarkalleen muista, oli yli 80. Sehän näkyi siinä ennen tuota ajoituksen kattomista. Mutta palataan ongelmiin huomenna kun on koitettu "hienosäätää"

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 10.10.2013 17:30

Noniin nyt on sitte ajoitus säädetty 50 tienoille, ei vaikutusta muuhun kuin käyntiääneen, joka ehkä aavistuksen pehmeni.

Eli autolle nyt on siis tehty
- syöttöpumpun ajoituksen säätö
- pa-suodatin ja ilmansuodatin vaihdettu
- maffi pesty crc:n aineella

Nyt ei tule enää vikakoodia kun ajoitus on kohdallaan. Menohalut vaan on aina vaan hukassa. Kellään ideaa mitä tehdä seuraavaksi? Kokeiltu myös ajaa maffin johto irti, ei vaikutusta menohaluihin mitenkään. Tosin siitä tietysti jäi vikakoodi muistiin. Alkaa pikkuhiljaa käpy palaa tän vehkeen kans..

Mites tuolla vcds litellä näkee ahtopaineet ja maffin arvot? Jos niitä vaikka huomenissa tutkailisi..

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.10.2013 19:36

Jos se maffin piuhan irrottaminen ei vaikuta niin uus maf marmorilta.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 10.10.2013 19:47

Luulis sen nyt sitä herjaavan jos se siitä olisi kiinni? Mennyt niin tuhottamasti rahaa tähän vehkeeseen, että enää ei viiti ostella osia huvikseen :D Näkeekö tuolla vcds:llä maffin volttiarvot jostain? Eli eikös sen pitäisi tyhjäkäynnillä olla n.1v ja kun ryntäyttää konetta niin 5v pitäisi käydä.

http://www.youtube.com/watch?v=WHBK8twqXCU

Pitää huomenna tuon videon mukaan käydä kattelemassa arvoja. Voltteja ei tuossakaan näköjään näy mutta kattoo sitte yleismittarilla jos noi arvot muuten on ok..

Ja tosiaan autolla kun kiihdyttää esim. 3:lla kaasu täysin pohjassa, ei mee mihinkään ----> päästää kaasua pois ja alkaa vetämään vähän paremmin. Viittaako tämä johonkin selvään vikaan?

Näköjään motonetkin myy "aitoa boschilaista" maffia, hinnat vaihtelee 70-180€ varaosanumeron mukaan.. Varmaan tuo 180€ anturi käy tuohon autoon mun tuurilla, joten jää kyllä ostamatta toistaiseksi, tuskin noita antureita edes pystyy palauttamaan vaikka vain kokeilisi.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 10.10.2013 20:57

MAF-vika on siitä vittumainen ettei se anna mitään vikakoodia. VCDS:llä logitat sen MAF-arvon täyskaasukiihdytyksessä. Ei tarvi volteista huolehtia, softa muuntaa ne parempaan yksikkömuotoon. Olikos se nyt mg/str vai mikä, mutta kuitenkin, tuollaista 850-1200 lukemaa pitäis tulla täyskaasulla. Jos jää pienemmäksi niin maf viallinen. Voit koittaa CRC MAF cleaner sprayllä putsata sitä maffin lankaa, jos ei perse kestä pistää uutta orkkista.

Anna autos VIN (pistä vaikka yv:llä jos et tähän kehtaa laittaa) niin voin kurkata ETKAsta sen orkkiksen koodin.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 10.10.2013 21:21

Maffi pesty sillä crc:n aineella ja ei mitään vaikutusta.. Eipä tuo likaselta edes näyttänyt, tuossa kuva ennenku pesin sen.

Kuva

Emäntä nyt läks golffilla yöksi töihin niin huomenna jatkuu sitte ja katotaan mitä arvoja se maffi näyttää. Pakkohan siihen uusi on ostaa, jos vika siinä on. On nyt vaan tarkoitus tuo vaihtaa uudempaan, niin ei pätkääkään kiinnosta siihen ostaa anturia, ei sitä kuitenkaan saa palautettua jossei se vika ole siinä..

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 10.10.2013 21:29

Ei tuota muovia ole tarkoitus pestä, vaan sitä metallilankaa joka tuon muovikuoren sisällä on. Siinä tuskin näkyvää likaa onkaan, se pölypinnoite kun ei tarvi olla kuin hiuksenpaksu niin MAF ei enää toimi kunnolla.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 10.10.2013 21:30

Ainetta ruiskuteltu joka rööristä sisään ja lopuksi suunnilleen uitettu aineessa, luulisi sen sillä putsaantuvan?

Mutta katotaas nyt huomenissa miltä maffin arvot näyttää ja hakee sitten uuden jos ne on päin peetä.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 11.10.2013 17:19

Noniin tämä vika nyt selvisi, maffihan sieltä oli selvä. Kokeiltiin kaverin autosta maffia paikalleen ja menohaluja olikin yhtäkkiä vaikka muille jakaa. Harmi kun ei antanut tuosta vikakoodia, olisi asia heti selvinnyt.. Mutta kiitoksia kaikille auttaneille.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 11.10.2013 19:38

Motonetistä haettu maffi kiinni ja tehoja on, vastaa vaan kaasuun tosi hitaasti.. No auto piuhan päähän ja nyt antaa maffin signaalia vikakoodiksi. Heh, kyllä alkaa vituttaa :D Tietysti maffi oli vielä viimeinen motonetin varastosta, uuden toki antavat mutta kestää taas päiviä.

Varmasti nyt on viallinen tuo maffi jo valmiiksi, koska kaverin auton maffilla pelasi kuin unelma.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.10.2013 19:59

Minä ostin Motonetistä kaksi maffia Passattin.. ensimmäisen ja viimeisen. Heitteli arvot välillä miten sattuu vaikka ei kaasupedaaliin edes koskenut yms kivaa... Vain ja ainoastaan alkuperäisiä osia sinne maffin tilalle, tarvikkeista tule kuin ylimääräistä rahamenoa.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 11.10.2013 20:18

Tarvike maffi oli tää kaverin golffin maffi, joten kait niistä jotkut toimii. Toivottavasti tilaavat niitä tuonne nyt enemmän kuin yhden niin saa uuden taas tilalle jos toinenkin on rikki :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa