VNT-ahtimen säätäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

VNT-ahtimen säätäminen

ViestiKirjoittaja JKK74 » 5.10.2013 0:36

Osaako joku antaa perusohjeet ALH-golfin vakioahtimen säätämiseen? Säätämisellä tarkoitan säätökellon tankoa ja stop-ruuvia.

Vaihdoin autooni uuden alipainekellon, ja koko alipainelinjaston alusta loppuun. Nyt ongelma on, että ahdot piikkaa pyyntiin nähden huomattavan korkealle (1,6bar paikkeille). Sitten ne putoavat nopeasti tosi alas, kunnes alkaa jotenkin säätämään sinne päin. Välillä menee myös limp-modeen varsinkin kärryä vedettäessä. Olen kokeillut pidentää kellon tankoa vaiheittain, eikä muutosta parempaan tapahdu. Mitkä mahtaa olla jäljellä olevat keinot? Ahtimen siivet nimittäin liikkuu todella herkästi ja MrMuscelitkin on tehty.

Voikohan syynä olla uusi kello, joka ei ole alkupeärinen Garret-osa?

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 5.10.2013 7:12

Tai sit se kello on sökö syntyessään..pitäs piikkauksen rauhottua jos kellon tankoa pidentää.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 5.10.2013 12:25

Tai sitten N75 paskana. Vakioahtimessa perussäätö kellon tangolle on sellainen, että jätetään pieni (1-2 kierrosta) esijännitys kellon jouselle. Siitä sitten VCDS:n tai vähintään ahtopainemittarin kanssa hienosäätämään. Stoppiruuviin ei kannata koskea.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa