Terve. Pari päivää sitten tankilta lähdettyäni pääsin toisiin liikennevaloihin ja nakkasin vilkun päälle ja samantien autosta katkesi virrat vauhdeista. Kokeilin käynnistää autoa uudestaan mutta startti ei jaksanut pyörittää. Auto hinaamalla kotia ja ajattelin uusia samalla laturin ja startin (molemmat alkuperäisiä) niin onpahan ainakin huolettomampia kilometrejä edessä. Vaihdoin ensin uuden laturin ja ajattelin kokeilla starttia pieksemällä josko saisin auton käyntiin. Lähtihän se. Noh, vilkkurele oli sitten jumiutunut päälle ja vaihdoinkin eilen uuden releen ja startin. Näiden operaatioiden jälkeen vilkun merkkivalo on alkanut palamaan himmeästi, alle puolella teholla, kun on moottori käynnissä ja valot päällä. Vilkut toimii täysin normaalisti, kun vilkku tai hätävilkut on päällä niin merkkivalo vilkkuu normaalisti. Vaihdettu jo vilkkurele ja hätävilkkukatkaisija. Käytetty myös vilkkuviiksien päästä johtoliittimet irti mutta ei vaikutusta. Mistä kannattaisi lähtä seuraavaksi etsimään vian syytä? Itselle tuli mieleen josko olisi mittarin päässä maadoitusvika tai oikosulku kun on kuitenkin vain merkkivalossa se ongelma. Onko minkälainen homma vaihtaa esim tuo merkkivalo? Plug and play? Motonetin sivujen mukaan tämä?
Kiitoksia jo etukäteen vastanneille.
Mk2 vilkun merkkivalo palaa himmeästi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voisiko vika olla jossain muualla? Ei viitsisi mittaristoa ihan atomeiksi purkaa.
Entä jos ostaa jostain purkutuomion saaneesta uuden mittariston, mistä tietää onko se ns. vanhoilla vai uusilla sähköillä (isopuskuriset uusilla?) ? Entä sitten mittariston ruuvaus? Joku mittarinvaijerin muotoinen akselinpalanen ja akkuporakoneella ruuvaamaan samaan km lukemaan kuin entinen?
Entä jos ostaa jostain purkutuomion saaneesta uuden mittariston, mistä tietää onko se ns. vanhoilla vai uusilla sähköillä (isopuskuriset uusilla?) ? Entä sitten mittariston ruuvaus? Joku mittarinvaijerin muotoinen akselinpalanen ja akkuporakoneella ruuvaamaan samaan km lukemaan kuin entinen?
Tarkistaisin vielä viikseen tulevien töpselien kiinnityksen. oman kokemuksen mukaan oikealla puolella sisempi töpseli jää aika helposti irti/löysälle ja se aiheuttaa ko. oiretta. En nyt muista toimivatko vilkut ollenkaan kun vika oli päällä.
Onko muuten hätävilkkukatkaisin sinulla kojelaudassa vai ohjauspylväässä. vuosimallin perusteella pitäisi olla pylväässä, mutta eihän näistä varmaksi tiedä.
Mittaristossa tuo häiriö ei todennäköisesti ole, joten sen antaisin olla ihan rauhassa.
Onko muuten hätävilkkukatkaisin sinulla kojelaudassa vai ohjauspylväässä. vuosimallin perusteella pitäisi olla pylväässä, mutta eihän näistä varmaksi tiedä.
Mittaristossa tuo häiriö ei todennäköisesti ole, joten sen antaisin olla ihan rauhassa.
Käytin pari päivää sitten töpselin viiksien luota irti ja mutta silti merkkivalo paloi himmeästi.
Hätävilkkukatkaisin on kojelaudassa. Töissä mestari neuvoi tarkistamaan mittarin, viiksien ja hätävilkkukatkaisijan maadoitukset.
Luulen itsekkin että vika ei mittaristossa ole vaan juurikin maadoitusvika. Jos vika olisi itse mittaristossa olisi niin luulisi ettei merkkivalo toimisi ollenkaan.
Pitää etsiä nuo maadoituspisteet kun löytyy aikaa.
Hätävilkkukatkaisin on kojelaudassa. Töissä mestari neuvoi tarkistamaan mittarin, viiksien ja hätävilkkukatkaisijan maadoitukset.
Luulen itsekkin että vika ei mittaristossa ole vaan juurikin maadoitusvika. Jos vika olisi itse mittaristossa olisi niin luulisi ettei merkkivalo toimisi ollenkaan.
Pitää etsiä nuo maadoituspisteet kun löytyy aikaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa