Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kuuluuko käsijarrua säädettäessä koko kierretapin liikkua kun säätömutteria käännetään vaiko pelkän säätömutterin?
Muuten alkutilanne oli niin, että kuskin puoli laahasi ja repsikan puolella ei tuntunut oikein mitään. Nyt repsikan puoli ottaa hyvin kiinni, mutta kuskin puolen pyörää pystyy seitsemännenkin napsauksen jälkeen liikuttamaan edelleen käsivoimin. Muutenkin kässäri nousee nyt pari napsausta liikaa eli ilmeisesti sitten vaan kuskin puolta kiristämään?
Onko noilla silti jotenkin toisinaan keskenään muka vaikutusta kun ohjekirjassakin pyydetään aina löysäämään molemmat lukitusmutterit kun säätää toista puolta?
Vento käsijarrun säätö
Valvoja: ffp jäsenet
Vaijerin kuuluu pysyä paikoillaan ja mutterin pyöriä. Muttereita kiristetään molemmista vaijereista about saman verran ja jos jarrut ovat ok, käsijarru ottaa tasaisesti molemmissa pyörissä.
Jos näin ei ole, uudet
- jarrurummut
- jarrukengät
- jarrukenkien asennussarja (jos ei tule kenkäsetin mukana)
- käsijarruvaijerit
- takapyörän laakerit (eivät ole pakolliset mutta säästyy vanhojen irroittamiselta)
ja taas toimii.
Jos näin ei ole, uudet
- jarrurummut
- jarrukengät
- jarrukenkien asennussarja (jos ei tule kenkäsetin mukana)
- käsijarruvaijerit
- takapyörän laakerit (eivät ole pakolliset mutta säästyy vanhojen irroittamiselta)
ja taas toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa