Vento käsijarrun säätö

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Vento89
-
Viestit: 115
Liittynyt: 13.5.2009 20:09

Vento käsijarrun säätö

ViestiKirjoittaja Vento89 » 1.10.2013 22:41

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kuuluuko käsijarrua säädettäessä koko kierretapin liikkua kun säätömutteria käännetään vaiko pelkän säätömutterin?

Muuten alkutilanne oli niin, että kuskin puoli laahasi ja repsikan puolella ei tuntunut oikein mitään. Nyt repsikan puoli ottaa hyvin kiinni, mutta kuskin puolen pyörää pystyy seitsemännenkin napsauksen jälkeen liikuttamaan edelleen käsivoimin. Muutenkin kässäri nousee nyt pari napsausta liikaa eli ilmeisesti sitten vaan kuskin puolta kiristämään?

Onko noilla silti jotenkin toisinaan keskenään muka vaikutusta kun ohjekirjassakin pyydetään aina löysäämään molemmat lukitusmutterit kun säätää toista puolta?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.10.2013 9:42

Vaijerin kuuluu pysyä paikoillaan ja mutterin pyöriä. Muttereita kiristetään molemmista vaijereista about saman verran ja jos jarrut ovat ok, käsijarru ottaa tasaisesti molemmissa pyörissä.
Jos näin ei ole, uudet

- jarrurummut
- jarrukengät
- jarrukenkien asennussarja (jos ei tule kenkäsetin mukana)
- käsijarruvaijerit
- takapyörän laakerit (eivät ole pakolliset mutta säästyy vanhojen irroittamiselta)

ja taas toimii.

Vento89
-
Viestit: 115
Liittynyt: 13.5.2009 20:09

ViestiKirjoittaja Vento89 » 2.10.2013 10:13

Eli nyt kun se koko tappi on pyörinyt kun mutteria on vääntänyt niin siitä voi vaikka pitää kiinni jollain ettei pääse liikkumaan?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 2.10.2013 14:57

Siinä päässä taitaa olla lovi meisselinkärjelle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa