Golf 3 GTI - 2,0l Kytkin hajosi? Apua kaivataan!!!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 GTI - 2,0l Kytkin hajosi? Apua kaivataan!!!
Moikka kaikille ffp-tovereille!
Mulla kolmos golffista (2,0gti '94) petti kytkin ihan yhtäkkiä. Tämä tapahtui siten että poljin painui pohjaan ilman mitään vaikutusta, ja poljin myös jäi pohjaan. Aluksi luulin että vaijeri petti, mutta tarkastettuani tilanteen totesin vaijerin olevan kunnossa.
Nyt kyselisinkin kokeneemmilta ffp-tovereilta asiantuntemusta ja mielipiteitä:
- Onko mahdollista että joku kytkimen vivustossa on pettänyt, vai onko laakeri mennyt läpi asetelmasta?
- Mitä kautta tuo kytkinvivusto puretaan? (laatikon perä??)
Mainittakoot vielä että minkäänlaista rutinaa/kolinaa ei ole kuulunut, eikä kuulu nytkään, ja kytkin on toiminut moitteettomasti tähän saakka. Ei ole luistanut, eikä jäänyt vetämään + vaihteet menee hyvin sisään.
Oon joskus 10v sitten tehnyt 2 koppasen kytkimen, ja muistan että oli melko työläs...
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Mulla kolmos golffista (2,0gti '94) petti kytkin ihan yhtäkkiä. Tämä tapahtui siten että poljin painui pohjaan ilman mitään vaikutusta, ja poljin myös jäi pohjaan. Aluksi luulin että vaijeri petti, mutta tarkastettuani tilanteen totesin vaijerin olevan kunnossa.
Nyt kyselisinkin kokeneemmilta ffp-tovereilta asiantuntemusta ja mielipiteitä:
- Onko mahdollista että joku kytkimen vivustossa on pettänyt, vai onko laakeri mennyt läpi asetelmasta?
- Mitä kautta tuo kytkinvivusto puretaan? (laatikon perä??)
Mainittakoot vielä että minkäänlaista rutinaa/kolinaa ei ole kuulunut, eikä kuulu nytkään, ja kytkin on toiminut moitteettomasti tähän saakka. Ei ole luistanut, eikä jäänyt vetämään + vaihteet menee hyvin sisään.
Oon joskus 10v sitten tehnyt 2 koppasen kytkimen, ja muistan että oli melko työläs...
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Toi kuva varmaan selventää hieman :
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg
Kytkimen vaihto tuoreessa muistissa... Katso ensin sieltä laatikon päästä, pyöreän peitelevyn takaa (9) kytkimen kynnen kunto ja asento (osa 12). Sen alla on painelaakeri (osa 10). Tanko taas painaa vauhtipyörän sisällä olevaa kytkinasetelmaa (6). Laatikon pää on btw. vasemman lokasuojan sisällä, ei oikean...
Kannen saat irti irroittamalla kytkinvaijerin ja kampeamalla kampea vastapalloon, kynsi ottaa kanteen kiinni. Avita puukolla.Osa on kertakäyttöinen, maksaa about 10e. Veikkaan viaksi kynttä. Jos tunnet ajaessa ajoittaista värinää polkimessa (kun se on mäiskähtänyt pohjaan) niin silloin vika lienee paineasetelman päässä, painelaakerissa tai tangossa. Kynsi ei ehjänä mene kuin muistaakseni täysin oikeaan tai täysin väärään asentoon, huomaat kyllä.
Jos käytät laatikon irti niin tue vetoakselit. Irroita suosiolla vasen vetari pyörännapoineen, merkkaa säätökulmat tussilla/piikillä. Muuten laatikon poisto jää noin kuudesta millistä vajaaksi, kiroilet paljon ja tuhraat aikaa puoli päivää. Uusi vetoakseleiden pultit jotta ne pysyy paikoillaan, ovat kertakäyttöiset venymäpultit. Varmista että kytkimen käyttövivussa on muovinen stoppari laatikon kuorta vasten ja kun ei ole, varmista patentilla että vipu ei pääse ampumaan holtittomasti alas vaijerin katketessa, säästyt määrältä akufyrgrqwerty turhaa työtä. :)
Kannen saat irti irroittamalla kytkinvaijerin ja kampeamalla kampea vastapalloon, kynsi ottaa kanteen kiinni. Avita puukolla.Osa on kertakäyttöinen, maksaa about 10e. Veikkaan viaksi kynttä. Jos tunnet ajaessa ajoittaista värinää polkimessa (kun se on mäiskähtänyt pohjaan) niin silloin vika lienee paineasetelman päässä, painelaakerissa tai tangossa. Kynsi ei ehjänä mene kuin muistaakseni täysin oikeaan tai täysin väärään asentoon, huomaat kyllä.
Jos käytät laatikon irti niin tue vetoakselit. Irroita suosiolla vasen vetari pyörännapoineen, merkkaa säätökulmat tussilla/piikillä. Muuten laatikon poisto jää noin kuudesta millistä vajaaksi, kiroilet paljon ja tuhraat aikaa puoli päivää. Uusi vetoakseleiden pultit jotta ne pysyy paikoillaan, ovat kertakäyttöiset venymäpultit. Varmista että kytkimen käyttövivussa on muovinen stoppari laatikon kuorta vasten ja kun ei ole, varmista patentilla että vipu ei pääse ampumaan holtittomasti alas vaijerin katketessa, säästyt määrältä akufyrgrqwerty turhaa työtä. :)
Okei, kiitokset kaikista vastauksista!
Mä irroitin (hajoitin) sen pelitilevyn siitä laatikon perästä, ja totesin että "kynsi" on kaikinpuolin ehjä, ja pelittää hyvin. Tosin se osa mihin sen kynnen pitäisi vastata, on painunut sinne syvälle, joten arvailisin että paineaetelma on antautunut, tms???
Ottakaa kantaa!!! :)
10 vuotta sitten Golfin kytkinremppa ei paljoa ahdistanut, mutta nyt kun kattelen irroitettavien pulttien määrää, ja konehuoneen ahtautta, tuntuu jokseenkin ahdistavalta edes aloittaa.
Jos neuvoja/niksejä tiedätte, niin kaikki apu on nyt tarpeen! Auton tulisi olla käyttökunnossa maanantai aamuna (6.5).
Kiittäen:
-Tobeliuz-
Mä irroitin (hajoitin) sen pelitilevyn siitä laatikon perästä, ja totesin että "kynsi" on kaikinpuolin ehjä, ja pelittää hyvin. Tosin se osa mihin sen kynnen pitäisi vastata, on painunut sinne syvälle, joten arvailisin että paineaetelma on antautunut, tms???
Ottakaa kantaa!!! :)
10 vuotta sitten Golfin kytkinremppa ei paljoa ahdistanut, mutta nyt kun kattelen irroitettavien pulttien määrää, ja konehuoneen ahtautta, tuntuu jokseenkin ahdistavalta edes aloittaa.
Jos neuvoja/niksejä tiedätte, niin kaikki apu on nyt tarpeen! Auton tulisi olla käyttökunnossa maanantai aamuna (6.5).
Kiittäen:
-Tobeliuz-
Jep jep.
No mikäli olet oikeessa Ikonen, niin osaakos kukaan kertoa mistä näitä osia saa ostaa? Tuleeko nää motonetin kytkinpaketin mukana, vai onko VW kamaa?
Kun kuitenkin sen vauhtipyörän joudun sieltä irroittamaan niin eikö olis järkevintä panna samalla levy, ja asetelma uusiks? Mites vauhtipyörän pultit...pitääkö uusia, ja kuinka tiukalle laitetaan?
Mä alan tässä päivän aikana hiljalleen irroittelemaan laatikkoa, ehkä jo illalla näkee tilanteen todellisen laidan!
Edelleen hyviä neuvoja otetaan vastaan!
No mikäli olet oikeessa Ikonen, niin osaakos kukaan kertoa mistä näitä osia saa ostaa? Tuleeko nää motonetin kytkinpaketin mukana, vai onko VW kamaa?
Kun kuitenkin sen vauhtipyörän joudun sieltä irroittamaan niin eikö olis järkevintä panna samalla levy, ja asetelma uusiks? Mites vauhtipyörän pultit...pitääkö uusia, ja kuinka tiukalle laitetaan?
Mä alan tässä päivän aikana hiljalleen irroittelemaan laatikkoa, ehkä jo illalla näkee tilanteen todellisen laidan!
Edelleen hyviä neuvoja otetaan vastaan!
En tiedä kyllä tosta painelevystä....
Vauhtipyörän pikkupultit pitää uusia. Löytyy helpoiten lähimmältä VW tiskiltä.
Jos ei asetelmaa ja levyä ole ikinä vaihdettu tai pitkään aikaan, niin vaihtoon vaan.
Ja kun peltilätkä on jo pois päädystä, niin painelaakeri myös vaihtoon.
Samalla kannattaa vaihtaa vetarin laippojen tiivisteet, kun laatikko on irti. Niistä yleensä tihkuttaa öljyä laatikosta.
Vauhtipyörän pikkupultit pitää uusia. Löytyy helpoiten lähimmältä VW tiskiltä.
Jos ei asetelmaa ja levyä ole ikinä vaihdettu tai pitkään aikaan, niin vaihtoon vaan.
Ja kun peltilätkä on jo pois päädystä, niin painelaakeri myös vaihtoon.
Samalla kannattaa vaihtaa vetarin laippojen tiivisteet, kun laatikko on irti. Niistä yleensä tihkuttaa öljyä laatikosta.
Pikkupultteja ei tarvitse uusia
Eikös se helpointa ole samalla uusia kaikki pultit kun kerran on koko paketti irti?
Pultit ei kuitenkaan paljoa maksa verrattuna siihen, jos jokin pultti katkeaa vanhuuden/liiallisen kiristyksen ansiosta...
PS: tämä on tietenkin vain minun näkemykseni asiasta. Jokainen pohtikoon asiaa oman jaksamisen/rahatilanteen yms. kannalta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jeps, no ei nuo pultit kaameen kalliilta kuulosta, mut tän rempan budjetti on sellainen et mitään ylimääräistä en kovin mielellään ala vaihtamaan. Saakohan noita pultteja ostaa motonetistä, vai pitääkös hakee VW:ltä?
En mä kyllä niitä vetarin pultteja aatellu alkaa vaihtamaan, kun en edellisen kytkinrempan yhteydessäkään vaihtanut, ja ajelin vielä hyvät 50 000km ilman ongelmia.
Ne vauhtipyörän ja ja asetelman pultit voisin kyllä uusia, kun niitä on vähän hankalaa jälkikäteen alkaa kiristelemään... Onkos kellään fakta tietoa niiden kiristys-momenteista??
Sit on vielä ongelmana se laatikon päädyssä oleva peltilevy jonka murjoin rikki irroittaessani... Mistähän sellaista kannattaa alkaa kyselemään?
-Tobeliuz-
En mä kyllä niitä vetarin pultteja aatellu alkaa vaihtamaan, kun en edellisen kytkinrempan yhteydessäkään vaihtanut, ja ajelin vielä hyvät 50 000km ilman ongelmia.
Ne vauhtipyörän ja ja asetelman pultit voisin kyllä uusia, kun niitä on vähän hankalaa jälkikäteen alkaa kiristelemään... Onkos kellään fakta tietoa niiden kiristys-momenteista??
Sit on vielä ongelmana se laatikon päädyssä oleva peltilevy jonka murjoin rikki irroittaessani... Mistähän sellaista kannattaa alkaa kyselemään?
-Tobeliuz-
Budjetilla mennään, niin vetareiden pulteja ei tarvii uusia, kunhan tarkistaa ne vähintään 2 kertaa jälkikäteen. Kuten 100km ja 500km.
Omassa tein jälkitarkistuksen 100km jälkeen ja pultit irtosi löysälle ja vetari riti... reikä laatikkoon.
Mutta asetelman ja vauhtipyörän pultit uusiksi, ei mutta tai ehka vaan kyllä.
Laatikon päädyssä oleva peltilevy, Motonet tai VW etc uusi.
Omassa tein jälkitarkistuksen 100km jälkeen ja pultit irtosi löysälle ja vetari riti... reikä laatikkoon.
Mutta asetelman ja vauhtipyörän pultit uusiksi, ei mutta tai ehka vaan kyllä.
Laatikon päädyssä oleva peltilevy, Motonet tai VW etc uusi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Alkuperäinen 15 €.Sit on vielä ongelmana se laatikon päädyssä oleva peltilevy jonka murjoin rikki irroittaessani... Mistähän sellaista kannattaa alkaa kyselemään?
Vauhtipyörän kampiakseliin kiinnittävät pultit saa pulttikaupastakin. Alkuperäinen sanoo olevansa M10x1x19,5.
Vetonivelen ruuvitkin saat pulttikaupasta. M8x50 ja voinet valita sovitteenkin.
Käsittääkseni noi kaikki on sitten enemmän tai vähemmän lujia pultteja/ruuveja. Että älä mitään kilotavaraa laita.
Ainakin kytkinpaketti vauhtipyörän pultteineen, Irroitintanko ja painelaakeri löytyvät motonetistä. Todennäköisesti tanko ei ole päässyt pyörimään vapaasti (painelaakeri rikki) ja on hitsautunut läpi asetelmasta tai lyhentynyt sulamalla liikeradan verran. Eli painelaakerin jousen karkaisu lienee vähän niin ja näin. Itse en vaihtanut vauhtipyörän pultteja mutta momentteja kannattaa tarkkailla.
Vetoakselit tuppaa irtoamaan varsinkin vanhoilla pulteilla, nimim. kokemus. Alkuperäiset kiinnikkeet ovat yhä edelleen venymäpultteja eli suomeksi kertakäyttötavaraa. Itse olin kolmas joka niitä ensi alkuun kiristeli; Liedon trokari oli tehnyt hommansa rajallisilla lahjoilla, kahdella vasemmalla kädellä ja silmät sidottuna. Nykypultit on 12.9 eli kestävämmästä päästä. Alkuperäiset oli vähän naftit pituuden puolesta. Luullakseni useimmat edellisen kaverin huollot ovat nyt toimestani korjattu, onneksi.
Vetoakselit tuppaa irtoamaan varsinkin vanhoilla pulteilla, nimim. kokemus. Alkuperäiset kiinnikkeet ovat yhä edelleen venymäpultteja eli suomeksi kertakäyttötavaraa. Itse olin kolmas joka niitä ensi alkuun kiristeli; Liedon trokari oli tehnyt hommansa rajallisilla lahjoilla, kahdella vasemmalla kädellä ja silmät sidottuna. Nykypultit on 12.9 eli kestävämmästä päästä. Alkuperäiset oli vähän naftit pituuden puolesta. Luullakseni useimmat edellisen kaverin huollot ovat nyt toimestani korjattu, onneksi.
Tuli vielä mieleeni että jos ei ole vielä koko auto levällään niin osta tanko ja painelaakeri ja kokeile toimiiko pelkästään niiden vaihdolla. Toisaalta näet tän jo vertaamalla uuden ja vanhan tangon pituutta.
Jos on koko auto jo levällään niin tue auto ja moottori alta lankuilla tms ja tunkkaile tarvittaessa. Vaijerit, piuhat ja muut jutut edestä pois. Etupuolella taitaa olla joku jäähyputki tms ja moottorin etukannake jotka kannattaa löysätä/irroittaa. Yleensäkin pääset pienemmällä vaivalla kun irroitat suosiolla edessä olevia osia kuin että vänkäät väkisellä metallia toista vasten apinan raivolla ja särjet vahingossa jotain jota et halua ostaa.
Irroita vaihteiston takaa vivusto sekä moottoripaketin takakannake. Vetoakselit irti laatikosta (tue akselit ettei nivelet kärsi) ja vasen vetoakseli kokonaan irti autosta (pyörännavan kera). Merkkaa pyöräkulmat. Kun laatikko on about irti, nosta tasauspyörästöä reilusti ylöspäin (käännä siis koko laatikkoa takaa ylös) niin se tulee pois korin koukeroista. Laita pultti ja lenkkiavain lohkon kierteeseen, jonka toinen pää vauhtipyörään ettei se pyöri miten sattuu pultteja kiristellessä.
Vaihda osat ja kokoa käänteisessä järjestyksessä, AJATUKSELLA. Muista tarkistaa ne vetarit pari kertaa ettet vain jää tien päälle.
Jos on koko auto jo levällään niin tue auto ja moottori alta lankuilla tms ja tunkkaile tarvittaessa. Vaijerit, piuhat ja muut jutut edestä pois. Etupuolella taitaa olla joku jäähyputki tms ja moottorin etukannake jotka kannattaa löysätä/irroittaa. Yleensäkin pääset pienemmällä vaivalla kun irroitat suosiolla edessä olevia osia kuin että vänkäät väkisellä metallia toista vasten apinan raivolla ja särjet vahingossa jotain jota et halua ostaa.
Irroita vaihteiston takaa vivusto sekä moottoripaketin takakannake. Vetoakselit irti laatikosta (tue akselit ettei nivelet kärsi) ja vasen vetoakseli kokonaan irti autosta (pyörännavan kera). Merkkaa pyöräkulmat. Kun laatikko on about irti, nosta tasauspyörästöä reilusti ylöspäin (käännä siis koko laatikkoa takaa ylös) niin se tulee pois korin koukeroista. Laita pultti ja lenkkiavain lohkon kierteeseen, jonka toinen pää vauhtipyörään ettei se pyöri miten sattuu pultteja kiristellessä.
Vaihda osat ja kokoa käänteisessä järjestyksessä, AJATUKSELLA. Muista tarkistaa ne vetarit pari kertaa ettet vain jää tien päälle.
Hei kurvimies! Toihan on loistava ajatus, varsinkin kun en oo nyt purkanut vielä laatikkoa koneesta irtri.
Eli mä oon nyt irroittanut vetarit siten, että purin kaiken tiellä olevan pois, ja sit vetarin pultit auki, ja koko iskarihässäkkä yläpäästä irti + alapallo. Näin oon vuosien saatossa oppinut tekemään kun en halua joka kerta kulmia säädättää.
Se painelaakeri on siis painunut melko syvälle sinne omaan onkaloonsa, ja mä en oikeen saa siitä millään otetta että saisin vedettyä sen ulos...miten??? Mutta aijon kyllä kokeilla tota uutta tankoa yms, koska mielellään en haluais alkaa laatikkoa irroittamaan.
Sit jos pelkällä tangon vaihdolla ei homma lähe pelittään ni seuraavaks irtoaa startti, ja sit vaan kehäpultteja auki...eikö?
Eli mä oon nyt irroittanut vetarit siten, että purin kaiken tiellä olevan pois, ja sit vetarin pultit auki, ja koko iskarihässäkkä yläpäästä irti + alapallo. Näin oon vuosien saatossa oppinut tekemään kun en halua joka kerta kulmia säädättää.
Se painelaakeri on siis painunut melko syvälle sinne omaan onkaloonsa, ja mä en oikeen saa siitä millään otetta että saisin vedettyä sen ulos...miten??? Mutta aijon kyllä kokeilla tota uutta tankoa yms, koska mielellään en haluais alkaa laatikkoa irroittamaan.
Sit jos pelkällä tangon vaihdolla ei homma lähe pelittään ni seuraavaks irtoaa startti, ja sit vaan kehäpultteja auki...eikö?
Mä sain sen painelaakerin kaivettua sieltä ulos, mutta sitä tankoa en. Painelaakeri kyllä näyttää päällisin puolin ehjältä niinkuin tangon pääkin. Tanko heiluu kyllä vähän kun siitä koittaa pihdeillä ottaa kiinni, mutta ei se ulospäin suostu liikkumaan. Ei kai tässä auta kun alkaa purkamaan lootaa irti... :(
no mä purin tänään sen lootan irti sieltä. En vielä kytkintä purkanut, mut se puikko näyttää mun mielestä ihan ehjätlä kyllä. Tosin se sai vähän osumaa siinä irroitusvaiheessa, kun jäi sinne kytkimeen kiinni..
Mä jotain hölmöilin siinä irroitusvaiheessa ja hajotin tuulilasin. :( Arvaatkaas vituttiko. Päätin jättää rempan tältä päivältä siihen. Huomenna otan vauhtipyörän ja kytkimen irti, ja maanantaina haen motonetistä ison kasan uusia osia.
Vitun ahdas oli ottaa se lodju sieltä pois. Etenkin se apukuskin vetarin pää, meinas väkisinkin jäädä sen vauhtipyörän taakse kiinni. Mitähän mä tein väärin?? Sit lopulti se kyllä tuli lievää väkivaltaa käyttäen. Mä ihmettelen miten mä saan sen takaisin paikalleen. Tilaa ei oo yhtään liikaa. :(
Mä jotain hölmöilin siinä irroitusvaiheessa ja hajotin tuulilasin. :( Arvaatkaas vituttiko. Päätin jättää rempan tältä päivältä siihen. Huomenna otan vauhtipyörän ja kytkimen irti, ja maanantaina haen motonetistä ison kasan uusia osia.
Vitun ahdas oli ottaa se lodju sieltä pois. Etenkin se apukuskin vetarin pää, meinas väkisinkin jäädä sen vauhtipyörän taakse kiinni. Mitähän mä tein väärin?? Sit lopulti se kyllä tuli lievää väkivaltaa käyttäen. Mä ihmettelen miten mä saan sen takaisin paikalleen. Tilaa ei oo yhtään liikaa. :(
Kiroilin samaa siinä kohden, oli lujassa saada irti ja meinasi jo usko loppua. Taisi mennä takaisin paljon helpommin kun puikko on viereisellä pöydällä eikä haittana keskittämässä lootaa liiaksi. Puikko maksaa 20e ja nykyisestä on todnäk ainakin karkaisu pilalla, ei kannattane säästää tässä kohti. Painelaakeri on varmaan sippi koska jossain se syy on siihen että kepakko on kairannut omia polkujaan.
Muistelen että laatikkoa sai käännettyä aavistuksen vinoon suhteessa koneeseen jolloin mahtui vpyörän taakse tai sieltä pois. Samaan tai eri aikaan myös laatikon kierittämistä takaa ylös niin, että vetarikupit ja diffi mahtuu siitä korin ahtaimmasta raosta ylitse.
Pidin laatikkoa alta hallitunkilla lankun varassa vaikka paras olisi nosturilla päältä peesata sitä ja konetta jos nokkapelti on irti. Ilmeisesti on irti jos hipsaisit lasiin. Jos ei paha railo tullut voit päättää murtuman poraamalla kolon sen jatkoksi esim kuramaton läpi. Täyttävää liimaa sit tuoreeltaan perään. Originaalituet ripustaa koneen roikkumaan kannen korvakkeista lokasuojien sisäreunoja vasten, ovelia nuo sakemannit.
Katsele paikat ajatuksella ja kokoa huolellisesti ajan kanssa niin pysyy paremmin ehjänä. Muista vetarin pultit kunnolla kiinni. Tsemppiä!
Muistelen että laatikkoa sai käännettyä aavistuksen vinoon suhteessa koneeseen jolloin mahtui vpyörän taakse tai sieltä pois. Samaan tai eri aikaan myös laatikon kierittämistä takaa ylös niin, että vetarikupit ja diffi mahtuu siitä korin ahtaimmasta raosta ylitse.
Pidin laatikkoa alta hallitunkilla lankun varassa vaikka paras olisi nosturilla päältä peesata sitä ja konetta jos nokkapelti on irti. Ilmeisesti on irti jos hipsaisit lasiin. Jos ei paha railo tullut voit päättää murtuman poraamalla kolon sen jatkoksi esim kuramaton läpi. Täyttävää liimaa sit tuoreeltaan perään. Originaalituet ripustaa koneen roikkumaan kannen korvakkeista lokasuojien sisäreunoja vasten, ovelia nuo sakemannit.
Katsele paikat ajatuksella ja kokoa huolellisesti ajan kanssa niin pysyy paremmin ehjänä. Muista vetarin pultit kunnolla kiinni. Tsemppiä!
Kuinka kytkimen kanssa kävi? Itsellä jäi samalla tavalla kytkin pohjaan. Vaijeri on ehjä joten irroitin vaihteiston, kun painelaakeri oli painunut syvälle enkä saanut sitä ulos. Tankoa painamalla irtosi. Tanko ainakin näyttää ehjältä samoin painelevy. Millainen ehjä painelaakeri on tapin puolelta? Mulla tappi menee laakerin sisään n. 1 cm:n verran.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tollane.Millainen ehjä painelaakeri on tapin puolelta?
Kynsi on yksi vakiopaikka ilmeisesti.. ehjää et saa väärään asentoon jos näkö pelaa.
Jos kytkinvarressa (mihin vaijeri kiinnittyy) EI ole alkuperäistä muovista stopparia, kannattaa varmistaa vivun pysähtyminen vaijerin katketessa. Ettei käy kuten allekirjoittaneelle:
Vaijeri poikki (kiitos aiemman omistajan), vipu suoraksi (ohi kuoren stoppinystyrän), päästä kansi veke kun kynsi työntää, painelaakeri tielle, irroitintanko kieroon jne. Vaihdoin sit lopulta koko kytkimen/tangon/painelaakerin/kannen/vaijerin koska tiesin aiemman omistajan tehneen myös nämät.
Yksinkertaisimmillaan laita lanka/vaijeri/nippari kytkinvarren ja vaijerin kiinnityspisteen ympäri silleen, että kytkimen ollessa lepo-asennossa tämä viritys on löysällä. Vältytte aika paljolta kiroilulta kun vaijeri lopulta menee poikki.
PS. Vissiin volskuissa menee kytkimiä automaattikiristeisen vaijerin takia. Vaihdoin itselle saman mittaisen Seat/Vw/Audi-vaijerin käsikiristyksellä.
Jos kytkinvarressa (mihin vaijeri kiinnittyy) EI ole alkuperäistä muovista stopparia, kannattaa varmistaa vivun pysähtyminen vaijerin katketessa. Ettei käy kuten allekirjoittaneelle:
Vaijeri poikki (kiitos aiemman omistajan), vipu suoraksi (ohi kuoren stoppinystyrän), päästä kansi veke kun kynsi työntää, painelaakeri tielle, irroitintanko kieroon jne. Vaihdoin sit lopulta koko kytkimen/tangon/painelaakerin/kannen/vaijerin koska tiesin aiemman omistajan tehneen myös nämät.
Yksinkertaisimmillaan laita lanka/vaijeri/nippari kytkinvarren ja vaijerin kiinnityspisteen ympäri silleen, että kytkimen ollessa lepo-asennossa tämä viritys on löysällä. Vältytte aika paljolta kiroilulta kun vaijeri lopulta menee poikki.
PS. Vissiin volskuissa menee kytkimiä automaattikiristeisen vaijerin takia. Vaihdoin itselle saman mittaisen Seat/Vw/Audi-vaijerin käsikiristyksellä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa